***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***
Kommentit (68)
Taidan aloittaa kerrankin pinon, ollaan oltu hereillä jo tunnin verran koko porukka, vauva nukahti kylläkin jo uudestaan.
Eilen poitsu nukahti yöunilleen vasta yhentoista maissa, vaikka jo pitkään on menny yöunille yhdeksän aikoihin. Aamuöisin jonkun verran ähistelee vieressä, muuten mennään parilla syötöllä per yö ja rintamaidolla.
Tänään on paljon tekemistä, täytyy siivota koko talo, huomena on ristiäiset:)
Mitäs kaikkea täälä on ollu aiheena...En ole hetkeen kirjotellu mutta lukenut teidän muiden juttuja päivittäin. KYLVETYKSESTÄ ainakin oli;meillä kylvetään kaks kertaa viikossa ja käytän kylpyainetta, viimeksi sitä bedtime bath Natusania, on ihanan tuoksuinen.
Nyt ei pää toimi tän kummempiin juttuihin, ehkä myöhemmin uudestaan.
Emppusimppu ja huomena nimen saava simppu 2 ja puol kk.
Täällä sataa vettä kaatamalla...
Olipa mukava kuulla Babybelistä, Delfinestä, Tähtinovasta ja Neeuskasta!
k.h.p.: Mikäs sinun flunssasi tilanne on ? Toivottavasti parempi.
Ikarus: Kateellisena luin, että teillä on siellä lunta maass.. Olen asunut aikoinani Kokkolassa ja kaipailen kovin niitä talvia. Täällä Turussa on kosteaa, pimeää ja loskaista talvisin.
Air: Kuulisitpa kun minä avaan tuon sanaisen arkkuni lapsille, olen pahempi kuin sumutorvi. Sadekelien sisällä olo rassaa...
KYLPYveteen voi lisätä Aqualan L -perusrasvaa, jos lapsella on kovin kuiva iho. Se ei allergisoi ja hajuton.
MIEHET: Meillä miehellä on myös valikoiva kuulo ja itselle tärkeät asiat hoidetaan aina ensin...meidän muiden vasta sitten argh!
Jaaha nyt onkin pakko mennä...Palaan...
Opemamma ja Vimpula
lenssu se vaan tuli,joo olo suht hyvä kun sai nukuttua,pikkanen vaan natisee ku nukkuu huonosti sisällä päiväunia ja nyt jäi ekat aamutorkut väliin. itekkään ei voi syyä aamupalaa ja masu kurisee..täähän alkaa hutaa jos lasken sylistä ja sit ei ainakaan syömisestä tuu mitään.
kääks,pitäs jaksaa viimeset siivouksetki tehä ja kaupaski käydä..
nyt sumpille ees...:D
tässä ykskätisenä ajattelin muutaman rivin naputella...
ompa lohduttavaa kuulla että muidenkin ukot on samanlaisia putkiaivoja ku omanikin =) Tänään onkin mulla vapaailta, ku ukko aiko viettää pojan kans iltaa niin mä pääsen shoppaileen isänpäivälahjoja =) Mitenkäs te kaikki juhlitte isänpäivää? Me juhlitaan sitä nyt vasta 1.kertaa, ajattelin pullakahveja ja pientä lahjaa. Kakkua en aijo tehä, kun pitää kuitenkin käydä oman isän ja miehen isän luona kakkukahveilla.
OPEMAMMA: Jep, se on yks hyvistä puolista täällä päin, et saadaan lunta yleensä joka jouluksi =) Ei se joululta tuntuis jos olis musta maa, kun on jo niin tottunut tähän pohjosen arktiseen ilmastoon. Mekin asutaan kokkolan lähellä. Kun aikoinaan täältä lähdin niin luulin etten takaisin muuttaisi vaan niin se elämä kuljettaa, ja takas kotiseudulle tultiin. Onneksi maailmaa ehti ees jonkinverran nähä tossa välissä.
Kuolaamisestakin on ollut puhetta. Meilläkin on alkanut kuolaa ilmaantuun mutta ei vielä oo tarvinnut sen takia vaatetta vaihtaa.
Saku rupes heräileen.. gotta go
ikarus ja Saku
Onpahan oikea sadeilma! Koiran kannalta kurjaa. Vaikka se kyllä tykkää sateesta, mutta mä inhoan märän koiran hajua ja sitä kuivaamista ja kuran kantamista sisälle.
KHP: meilläkin on joskus tuollaista huitomista ja heilumista se syöminen. Välillä tyttö irrottaa rinnasta aina minuutin välein ja huitoo menemään, mutta jos ottaa pois rinnalta niin sitten se huuto on tosi kamala. Ehkä se on jotain lussutustarvetta vaan. En tiedä. Tutti ei kuitenkaan kelpaa silloin, eli ihan pelkkää imemistarvetta se ei ole.
Viime yö meni vähän rikkonaisesti, tylsää. Toisaalta, ei tyttö mitenkään itkenyt, kunhan ähisteli ja puhisteli, eli sen puoleen ei nyt mitenkään kamala yö. Mua ahdistaa kaikkein eniten vauvan itkeminen jos en pysty sitä auttamaan. Pieni valvominen ei ole mitään sen rinnalla.
EMPPUSIMPPU: mukavia ristiäisiä teille.
ROKOTUKSISTA: Minkä rokotuksen saa 3kk neuvolassa?
MUISTAAKO kukaan sellaista lastenlaulua, joka alkaa " Jossain tuolla suurella suolla on nuo hilpeät peikkoset, riemumiellä tanssivat siellä metsän... veikkoset. Syksy kun on parhainta aikaa, ruokaa metsä on pullollaan..." jne. Mikähän sen nimi mahtaa olla? Me ollaan sitä tyttöjen kanssa mietitty täällä kotona kun ei muisteta nimeä ja vaan se eka säkeistö. Olis kiva löytää joku kirja, missä ko laulu olisi.
RAAPIIKO vauvat teillä itseään? Meillä on nyt tyttö ruvennut raapimaan naamaansa oikein urakalla. Aikaisemmin ei ollut tätä ongelmaa. Jatkuvasti on naarmaleita kasvoissa :( Noi kynnetkin on niin lyhyet, että ei niitä auta ruveta nyhrimään enempää kynsisaksilla.
Jamssa + tytsy 10vk
mitenhän lie likka koisaa tänään kun ulos ei viitti laittaa,meillä kun ei oo parveketta jossa lasitus.meil on oma pikkanen terassi/piha ni siihen tuiskuttaa huolella vettä.nyt ottaa pikku nokoset sitterissä. isi parka joutuu kuuntelee kiukuttelua illalla :)
tost pullo jutust kait se on ohi menevää?! nyt on montapäivää touhunnu samalla kun syö,sitte kun röyhyttää tulee huuto ja ahnaasti käy syömään kun pullon laittaa takasin,vähän aikaa syö kunnolla ja taas alkaa sählääminen,naamapunasena välillä pullikoi ja lutsuttaa ja pärskii,liekö haluu tankata mut on täys tai jotain..ota nyt selvää :D
tuntuu ettei tolla enää muutaman tunnin päästäkään oo nälkä,oon alkanu seuraa ja venyttelee sen mukaan. tossa tuli 2,5h taukoa syönnille ja söi sen 120ml ku eka yritin nukuttaa mut ei se malttanu vaan loppujen lopuks itki ni aattelin et nälkää,toi viestii aika epäselvästi..
Nyt heiluu naapurin kuuset niin että pelkään melkein et vois kaatua. Laitoin tytönkin sisälle vaunuissa nukkumaan kun tuulee ja sataa niin katos ei riitä pitämään vaunuja kuivina.
jamssa:3kk rokotus oli se 4 yhdistelmä, olisko kurkkumätä, hinkuyskä, polio, influenssa typeb. En muista tarkkaan mut ei ole siis vielä se mpr josta palstalla oli aloitusta. Oliks se joku mörrimöykky laulu?
pia
kerrankin rauhallinen aamu, vain perheen naiset kotona. eilen vietimme ekaa kertaa naisten iltaa ja siinä se meni tissutellessa ja töllöä tuijotellessa ja tänä aamuna ylös vasta puoli 10, pieniä ovat elämä ilot. perheen miehet ovat kaikki yökylässä, isä esikoisen kanssa lapsen unelmamatkalla hesassa(lentokoneella sinne ja sitten ajelua ratikalla, metrolla, junalla ja linkalla) ja nuorempi poika toiveensa mukaisesti yökylässä ukkilassa tuossa kilometrin päässä.
näin siis meillä ja täytyy sanoa että itelle tämä hengähdystauko isommista lapsista on ollu oikein tervetullut. on saanu vähä ladata akkuja ja säästää äänijänteitä.
muuten elämä mallillaan. typy on löytäny sopivan rytmin eikä turhia enää kitise, on valloittava seuran pitäjä. ja nyt kun on lumi maassa niin pojatkin viihtyy ulkona paremmin kuin ennen.
mutta nyt yksikätinen lopettaa ja toivottelee kivaa myrskypäivää kaikille.
meillä yritetään kerätä kimpsuja ja kampsuja yhteen, ollaan nimittäin lähdössä pikkumiehen kanssa mökkeilemään minun lapsuudenystävien kanssa.. iskä jää kotiin pitämään taloa pystyssä (ja viettään vapaavkonloppua) ja me lähdetään pojun kans reissuun.. on kuulkaa mukava lähteä tuolla tyttöporukalla, kerran vuoteen näkee kaikkia yhtäaikaa ja saadaan päivitettyä toistemme tkuulumiset.. ;) on niin ympäri suomea hajaannuttu ettei usein nähdä kaikkia kerralla. meitä siis lähtee 10 naista (mökki varmaan raikaa aika mukavasti) ja meidän pikkumies. muita lapsia ei tule tällä kertaa (ovat jo niin isoja). että naisenerginen viikonloppu on edessä.. toivottavasti ei hirveä myrsky tule, kun ajettavana on 350km.. (onneksi poju tykkää istua autossa)
meillä kylvetään suunnilleen joka toinen ilta. (tai suihkutellaan). iho on pysynyt hirveän hyvänä ja pikku-raksu tykkää siitä niin valtavasti, että ollaan otettu se mukaan useammin iltarutiineihin.
mutta nyt menoksi - - -
riemuisaa vkonloppua kaikille!
/// innoissaan oleva onelinen ja pikkumies
Huoh kun ei muka millään kerkiä pinoutuu...aina on jotain muka tärkeempää=)
Meillä poika vetelee unta tuolla tuulessa, lämmin siellä kuitenkin on. Neljä tuntia menee vaunuissa tässä aamulla ja toinen samanlainen iltapäivällä.
Khp:lle, meillä tohon venkurointiin syödessä auttoi, kun sai sideharson kaulalle ja niin että se on puolittain naamalla, kumma juttu, liekkö opittu tapa.
Suihkussa meilläkin käydään ja se on ihanaa pojan mielestä.
Aloitettiin vellittelemään, kun ruokailutahti tiheni takaisin pariin tuntiin ja nyt saa illalla 150ml, josta puolet maissivelliä ja nukkuu aamuun asti autuaasti. Myös pitkät päikyt vetää puolet vellillä, muuten saa vielä päivän aikana maitoa.
Nyt pitää mennä tekee lounas, mä aamu-unisena olen oppinut uuden elämän, meillä herätään nykyään puol kasi uuteen aamuun, aiemmin vapaapäivinä nukuin kyllä puoleenpäivään ja söin lounaan illalla...
mitäs muuta olikaan vielä, pitääpä käydä katsastaa vielä viikonlopun pino. Ainiin, hienoa että tapaaminen onnistui hyvin, jospa sitä itekkin rohkenisi mukaan vaikka joulunalustapaamiseen, vois käydä ikeassa ostoksilla samaan reissuun, kun täällä ei sitäkään taloa vielä vuoteen ole.
Lilli ja poika justiin 3kk
että kuolaamisesta on ollu puhetta, meillä poika kanssa työntää koko nyrkin suuhun ja lutkuttaa, ajattelinkin että mikä sillä on mutta hyvä kuulla että muut pikkuruiset on keksineet saman=)
Kylpyveteen meillä laitetaan kylpyöljyä, ja välillä ei mitään, mutta ihmeen hyvä iho, ite kun oon tosi kuiva tyyppi.
Hui, myrsky tulossa, opelle ja pikkuselle turvallista mökkireissua.
Meillä herättiin uuteen aamuun klo.5.15, oli ihan odotettavissa kun eilen nukahti jo 21.00 vaikka normaalisti nukahtanut 23 pintaan..
Kaamee ilma ulkona ja kuulemma pahenee iltaa kohti, kaikesta huolimatta olen lähössä empun kanssa ostoksille, täytyy löytää ristiäis vaatteita...
tulen jatkamaan kun(jos) saan joskus molemmat käteni vapaaksi...
keru ja köntti
millasii välei sulla oli maidolla kun menitte ja millasii määrii?.
mäki oon aatellu alotella vellit tolla 3kk ikäsenä,tosin toiselle tulee vasta 6.11 2kk ikää :) mut syö nyt 90-120ml/ateria ja oon seurannu/pitäny kirjaa et syö 7 kertaa päiväs.
Oho! Aurinko alkoi paistaa! Ei olis uskonu, kun yöllä tuli kaatamalla vettä ja hirvee tuuli. Ei taida silti uskaltaa ulos mennä...
k.h.p: meillä poika välillä riehuu kanssa samalla tavalla pullon kanssa. Huitoo käsillä ja potkii jaloilla ja välillä on lähtenyt multa pullo kädestä, kun se vetää voimalla siihen omalla kädellään! = ) Se kääntelee päätään ja katselee muuta ja syöttö voi kestää kauan! Yöllä kuitenkin syö rauhassa...tai siis meillä on nukutussyöttö nykyään 1:00 ja seuraava aamulla kuuden aikaan. Ihan ok. Kaipa se ei enää malta syödä, kun päässä liikkuu kaikenlaista kivaa! Ja kun ottaa olkapäälle röyhylle, niin tulee kauhee kitisevä huuto ja sen perään ehkä röyhtäisy. Välillä olen syöttänyt lisää, mutta se on tainnut olla virhe, koska taitaa olla vain ilmakupla kyseessä.
Eilen tein retken Sellon kauppakeskukseen. Bussilla meni hyvin ja poika jaksoi olla hiljaa yhden kaupan verran... ja sitten vähän kitisi ja itki, mutta syötin välillä ja otin syliin. Isä tuli autolla töistä sinne vastaan ja käytiin vielä kaupassakin. Jouduin syöttämään vielä Prismassakin, mutta ihan hyvin meni. Onneksi pääsi autolla kotiin, kun keli muuttui kauheeksi. Poika oli hereillä koko matkan, eikä silti itkenyt!!
T: Pia ja Vempula 7vk 4pv
mäki annoin tänään lisää maitoo ku röyhytin ja kitisi..vetäs eka 100ml ja sit 20 päälle,lisääki ois kait menny,mut mietin et jos sitä otti masusta pikkasen. toi syönnin päälle aina ottaa " periaatepultit" :D rauhottuu kun saa tutin. toi häslää ekalla yösyötölläkin,pää pyörii niin ettei pullo pysy suussa..ihme venkoilija :D
Joo täälläkin huitoo helikopteri syödessään toisinaan enempi toisinaan vähempi. Laitamme kaulaan puklarätin niin, että menee käsien alle, joten on tavallaa " kapalossa" . Se auttaa paljon meillä näihin levottomiin käsiin! Tämä haluaa joskus pitää kiinni pullostakin.. ja huitoo miten sattuu välillä. Pitää aina myös kiinni tissistä kun syö rinnasta. :D
Nyt pitää mennä ku kuuluu kova ääni...
On vierähtänyt aika lailla viimeisestä viestistä. Olen kyllä lukenut pinoja säännöllisesti läpi.
RISTIÄISET on onnellisesti ohi. Pidettiin kirkossa ja se oli hyvä ratkaisu. Poika olli kasteen hereillä ja tyytyväisenä. Sen jälkeen nukahti vaunuihin, joten saatiin kahvitella kaikessa rauhassa.
KYLVYSTÄ. Meillä poikaa kylpee joka ilta. Tykkää hirmuisesti ja ihokin sen kestää. Kuuluu tavallaan iltarutiineihin. En laita yleensä mitään veteen sekaan.
UNISTA. Päivisin nukutaan enimmäkseen pikkupätkiä, mutta yöt menee ihan hyhvin. Nukutus tosin kestää pitkäään, mutta sitten nukutaan ensin 5-6 tuntia ja sitten vielä muutama parin tunnin pätkä.
SYÖMISESTÄ. Tissimaidolla mennään ja kovaa kasvetaan. Poika on hirmuisen kokoinen. Tosin seuraava neuvola on vasta 3kk iässä, joten sitten nähdään todelliset mitat. Viimepäiviä on meilläkin syöminen mennyt venkoiluksi. Kaveri tuijottaa mua lumoutuneena ja ottaa hörpyn silloin toisen tällöin.
VIIHTYMISESTÄ. Nyt viihdytään jonkin verran sitterissä ja leikkikaaren alla. Hereilläkin on aika paljon. Vauvauinti aloitetaan kuukauden päästä.
ALLERGIAT. Olen edelleen maidottomalla ja viljattomalla, ja peppu on pysynyt kunnossa. Ilmavaivoja on tosin aika lailla, mutta hörppii syödessä paljon ilmaakin. Ensi viikolla on maitoaltistus!
Mukavaa viikonloppua!
Pate ja poitsu 2kk
Pihalla on aivan hämärää, sade on lakannut ja puiden oksat eivät värähdäkään. Taitaa olla tyyntä myrskyn edellä, sillä puolen päivän jälkeen myrskyn sanottiin iskevän tänne länsirannikolle. Saas nähdä koska sää muuttuu.
Viime aikoina pinolla on ollut hurjasti mittaa ja monet taustailijat ja aktiivisemmatkin kirjoittajat ovat kertoilleet kuulumisiaan ahkerammin. Minusta itsestäni ainakin tuntuu, että tuo tapaaminen jotenkin innosti taas ehtimään koneelle ja kuulostelemaan miten muilla eloisilla menee. Oletteko muut huomanneet samaa?
Hyvällä ystävälläni olisi huomenna pirskeet, jonne aion kyllä mennä käymään, mutta en tiedä viitsiikö tai uskaltaako sitä baariin asti päätyä... Jotenkin on ihan hirveä krapulan pelko, kun ei tosiaan ole tuon kuningas alkoholin kanssa tehnyt tuttavuutta ainakaan vuoteen ja pelkään että lähtee vielä mammalla lapasesta koko touhu... Sain jo kuulla homehtuvani tänne neljän seinän sisälle ja olevani tosi kuiva tyyppi, joten kai sitä pitää edes yrittää vähän irroitella. Jos vaikka pari siideriä:)
Nyt ukko nukahtaa syliin, käyn kärräämässä herran omaan sänkyynsä.
Pantoufle
mä en tajuu,kun tuo pikkanen söi (lopetti) 3.50 syönnin ja 7 aikaa marisi punkassaan,annoin tutin muutaman kerran ja 3 kerral annoin maitoo mut joi vaan 80ml. sitte kun toi syö niin pää nykii/pyörii ja häslää pullolla,nostelee jalkoja jne.. onko ilmaa masussa vai mitä,onko ees lie nälkä..vai miks on niin levoton? loksuttaa välillä ja päristelee..
meillä yö kivasti,söi siis 20.00 nukahti 21.00 ja heräs n.3.30
noh nyt herättää pikkasta kohta viemää eskarilaista,onneks ukko jätti auton!!!
k.h.p ja möhnis 7vko+2pvä