Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko luopuneet lapsihaaveista maailmantilanteen takia?

Vierailija
27.08.2022 |

Poikani sanoi, ettei halua lapsia tähän maailmaan ja ymmärrän hyvin.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni myös antiikin Kreikan filosofeista löytyi kirjoittajia, joiden mukaan maailma nykyisellään on niin kauhea ja nuoriso holtitonta, ettei ole viisasta tehdä lapsia tähän maailmaan.

...Onneksi kuitenkin monet teki.

Vierailija
62/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut omia lapsia, mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä hullummaksi maailma menee, sen varmempi olen päätöksestäni.

Tämä ihan ehdottomasti! Olen iloinen päätöksestäni ja todella koen, että maailmanmeno on nyt niin hullua, että vain typerät tekevät lapsia emää.

Sitten vanhuksena itket, kun kukaan ei sinua hoida, kun kaikki jättivät lapset tekemättä. 

Uuden elämän luomista vastustavat pitäisi kirjata jonnekin ylös, että tiedetään sitten tulevaisuudessa olla antamatta hoitoa ja muita palveluita, sen sijaan säästetään ne niille jotka ei suhtautuneet lapsentekoon yhtä nihkeästi.

No jo on ihme kommentti! Toivottavasti et möläyttele ääneen noita aivop**rujasi.

Kyllä siitä minusta jonkinlainen seuraus pitäisi tulla, ettei itse tee mitään sen eteen että myös tulevaisuudessa olisi työvoimaa mutta kehtaa kuitenkin paheksua niitä jotka oman hyvinvointinsa kustannuksella yrittävät tehdä oman osuutensa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko hankkia lapsia mutta joidenkin velojen ylimielistä ja ilkeää asennetta en ymmärrä.

Moni lapseton huomaa vasta vaivaisena vanhuksena seuraukset joita ikäluokkien pienentyminen aiheuttaa yhteiskunnalle. Ne seuraukset ovat epämiellyttäviä joten on ymmärrettävää, että tässä ajassa niitä ei mieti, kun on terve ja palvelut vielä kohtuullisen hyvin toimivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen. Olen sen verran huolissani omasta tulevaisuudesta, kaikki tulee muuttumaan vain huonommaksi, joten en mitenkään voisi tehdä uutta ihmistä kokemaan samaa. Se olisi moraalisesti väärin, itsekästä ja piittaamatonta.

Teethän selväksi omillekin vanhemmillesi, kuinka itsekkäitä ja moraalittomia olivat kun sinut tekivät. Ettekö todella ymmärrä kuinka loukkaavia nuo puheenne ovat?

Vierailija
64/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin jo 80 luvulla etten halua lapsia tähän maailmaan. Nyt 60v ja päätös on pitäny. Nelijalkaisia lapsia on aina ollut ja erittäin hyvin koulutettuja jokainen..

Vierailija
65/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on edelleen yksi parhaista maista saada lapsi. Monia hyviä syitä jättää lapsi tekemättä mutta maailmantilanne syynä kertoo jo nössöydestä. En siis.

Vierailija
66/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen lapsista hautaan saakka.

Vierailija
67/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, lapsi syntyy kuukauden päästä. Pidän huolen, että hänen elämästään tulee onnellista, tapahtuu maailmalla sitten mitä hyvänsä.

Vierailija
68/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, lapsi syntyy kuukauden päästä. Pidän huolen, että hänen elämästään tulee onnellista, tapahtuu maailmalla sitten mitä hyvänsä.

Mission impossible.

Vierailija
69/117 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti uskon, että sota Venäjän kanssa syttyy vielä, ehkä jo 10 vuoden sisällä ellei jo pian. En aio tehdä lapsia kärsimään sodista, nälänhädistä tai ilmastonmuutoksen aiheuttamista katastrofeista, kansainvaelluksista puhumattakaan.

Vierailija
70/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten luontainen ilo ja usko hyvään luo toivoa. Maailma ilman lapsia olisi synkkä musta aukko. Onneksi joku tekee lapsia vaikeinakin aikoina.

Vierailija
71/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan halunnut äidiksi, mutta jos olisin, en olisi luopunut lapsihaaveista maailmantilanteen takia. Enhän ole myöskään luopunut itse valitsemastani lapsettomasta elämästä Suomen väestörakenteen elvyttämisen nimissä, tai tuottaakseni verrattoman uuden veronmaksajan. Kyse on niin selkeästä ja voimakkaasta sisäisestä tarpeesta mielekkääseen elämään ja oman tarkoituksen toteuttamiseen (sekä lapsia haluavilla että veloilla), että se suurimmalla osalla ajaa ulkoisten tekijöiden ohi. Tai näin ainakin uskon ja itse koen.

Vierailija
72/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freedom kirjoitti:

Minä päätin jo 80 luvulla etten halua lapsia tähän maailmaan. Nyt 60v ja päätös on pitäny. Nelijalkaisia lapsia on aina ollut ja erittäin hyvin koulutettuja jokainen..

Toivottavasti ilmastoahdistus ei ole ollut sinulla syynä, koska lemmikkien päästöt ovat valtavat.

Vierailija
73/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Enkä aio luopua jonkun nihilistin pikku- ukon takia!! Jos maailmanloppu tulee niin me kaikki kuollaan kuitenkin.

Vierailija
74/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä kuulostaa melko naiivilta. Yksikään äiti tai isä ei pysty taata lapselleen onnellista elämää. Jos ei ole sen verran aikuinen, että tämän ikävän totuuden kunnolla ymmärtäisi, ei ihminen silloin mielestäni ole riittävän kypsä vanhemmuuteen.

Vierailija
75/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En! Enkä aio luopua jonkun nihilistin pikku- ukon takia!! Jos maailmanloppu tulee niin me kaikki kuollaan kuitenkin.

Ei se kuolema, mutta se kaikki kärsimys sitä ennen....

Vierailija
76/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suurperhe

Vierailija
77/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freedom kirjoitti:

Toivottavasti ilmastoahdistus ei ole ollut sinulla syynä, koska lemmikkien päästöt ovat valtavat.

Aika pienet ne silti on länsimaiseen elämäntapaan syntyvien ihmisten päästöihin verrattuna, joten saivartelusi ei nyt toimi.

- eri

Vierailija
78/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa tehdä lapsia, jos yhtään on moraalia!

Muuten viimeiset kuolee 2100 paskantaen vaippaansa!

Vierailija
79/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä kuulostaa melko naiivilta. Yksikään äiti tai isä ei pysty taata lapselleen onnellista elämää. Jos ei ole sen verran aikuinen, että tämän ikävän totuuden kunnolla ymmärtäisi, ei ihminen silloin mielestäni ole riittävän kypsä vanhemmuuteen.

Kaikki ei tietenkään ole omissa käsissä, mutta kyllä sillä jo pääsee pitkälle että yrittää parhaansa. Lainaamassasi viestissäkin oli tuo kohta "tapahtuu maailmalla mitä hyvänsä" eli todennäköisesti on ymmärrystä että kaikkeen ei voi vaikuttaa. Elämä voi olla onnellista haasteista huolimatta mutta ehkä et itse ole tarpeeksi kypsä että sen tajuaisit.

Vierailija
80/117 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaminen lapsi on voimavara tälle planeetalle ja lopulta osa sen pelatusta. Vain ihmisen älylliset kyvyt voi planetaan pelastaa ja ryhmä-äly.

Ihmiskunta on valo, ainoa toivo, jonka ympärillä on tyhjyys ja kuolema