Oletteko luopuneet lapsihaaveista maailmantilanteen takia?
Poikani sanoi, ettei halua lapsia tähän maailmaan ja ymmärrän hyvin.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut omia lapsia, mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä hullummaksi maailma menee, sen varmempi olen päätöksestäni.
Tämä ihan ehdottomasti! Olen iloinen päätöksestäni ja todella koen, että maailmanmeno on nyt niin hullua, että vain typerät tekevät lapsia emää.
Sitten vanhuksena itket, kun kukaan ei sinua hoida, kun kaikki jättivät lapset tekemättä.
Tähän kyllä jaksetaan aina vedota, mutta miksi niitä kivojakin mummoja käydään katsomassa vain harvoin? Anoppi hoiti lapsenlapsiaan kaiket kesät ja nämä eivät käyneet, vasta anopin kuoltua alkoi itku "olis me käyty, jos olis tiedetty että on niin huonossa kunnossa". No kele, olisitte tienneet, jos olisitte käyneet! Ne samat tyttäret, jotka toivat lapsensa hoitoon kuukaudeksi eivät käyneet eikä ne lapset, jotka kuitenkin mielellään kesällä mummolassa olivat. Anopilla lähes 20 lapsenlapsesta yksi kävi säännöllisesti, muut joskus tai ei koskaan - ja se joka kävi, oli yksi niistä, jotka eivät siellä kesiä viettäneet. Useasta lapsesta vain mieheni kävi säännöllisesti ja minä miehen mukana. Mutta lapsia hoitamaan kyllä anoppi kelpasi monelle.
Sinulta hurahti pointti ohi ja lujaa. Ei tuossa viitattu siihen, että omat lapset toimisivat hoitajina, vaan siihen, että ylipäätään ei ole hoitajia, kun kukaan ei ole tehnyt uusia sukupolvia. Vai luulitko, että hoitajia ilmestyy tyhjästä lisää, vaikka kukaan ei synnyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vanhuksena itket, kun kukaan ei sinua hoida, kun kaikki jättivät lapset tekemättä.
eri mutta. Sinulla on sairas ajatusmaailma. Ajatusmaailma kuin kolmannesta maailmasta. Hoida asiat kuntoon niin ei tartte sinun vinkua. Eikä vaatia hoitamaan sinua,.
Mitä sairasta on tosiasioiden toteamisessa? Entä miten ajattelit "hoitaa asiat" niin, ettet tule koskaan tarvitsemaan itseäsi nuorempia sinua hoitamaan?
Ei kukaan mitään vanhuksia hoida. Haloo nyt oikeasti! Ne pakolliset vierailut jouluna ja kesällä ei ole mitään hoitamista. Kehitysmaissa lapset hoitaa vanhempiaan kun niillä ei muuhun varaa ole. Ei täällä.
Mitä ne palkatut hoitajat sitten tekevät, jos eivät vanhuksia hoida? Minähän puhuin hoitajista ylipäätään. En siitä, että omien lasten pitäisi toimia hoitajina. Ei niitä hoitajia taivaasta tipahtele, jos niin luulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri mutta. Sinulla on sairas ajatusmaailma. Ajatusmaailma kuin kolmannesta maailmasta. Hoida asiat kuntoon niin ei tartte sinun vinkua. Eikä vaatia hoitamaan sinua,.
Mitä sairasta on tosiasioiden toteamisessa? Entä miten ajattelit "hoitaa asiat" niin, ettet tule koskaan tarvitsemaan itseäsi nuorempia sinua hoitamaan?
Ei kukaan mitään vanhuksia hoida. Haloo nyt oikeasti! Ne pakolliset vierailut jouluna ja kesällä ei ole mitään hoitamista. Kehitysmaissa lapset hoitaa vanhempiaan kun niillä ei muuhun varaa ole. Ei täällä.
Tuo on tietysti kurjaa kun ei omiin huonokuntoisiin vanhempiin ja isovanhempiin oikein pidetä yhteyttä, mutta nämähän on ne ns. suuret ikäluokat eli nykyiset eläkeläiset tai eläkeikää lähestyvät ja heidän lapsensa. Ei nuoremmat välttämättä tule olemaan yhtä itsekkäitä, aika näyttää.
Pointtina ei kuitenkaan ole vain se että kukin hoitaisi itse omat vanhempansa tai isovanhempansa vaan ylipäätään nuorempaa väkeä tarvitaan tulevaisuuden työelämään, hoitotyöhön ja muita yhteiskunnan välttämättömiä palveluita pyörittämään.
Vielä lisäyksenä että myös kehitysmaissa vanhuksista huolehtii usein muutkin kuin vain omat lapset ja muut sukulaiset. Usein vanhuksen kotiin palkataan apulainen/apulaisia jotka ehkä asuukin siellä ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tietysti kurjaa kun ei omiin huonokuntoisiin vanhempiin ja isovanhempiin oikein pidetä yhteyttä, mutta nämähän on ne ns. suuret ikäluokat eli nykyiset eläkeläiset tai eläkeikää lähestyvät ja heidän lapsensa. Ei nuoremmat välttämättä tule olemaan yhtä itsekkäitä, aika näyttää.
Pointtina ei kuitenkaan ole vain se että kukin hoitaisi itse omat vanhempansa tai isovanhempansa vaan ylipäätään nuorempaa väkeä tarvitaan tulevaisuuden työelämään, hoitotyöhön ja muita yhteiskunnan välttämättömiä palveluita pyörittämään.
Se mitä me tarvitaan on pääsy eutanasiaan. Ihan hirveitä kidutuslaitoksia meidän vanhainkodit vai miksi palvelutaloiksi niiden nimet on pesty ja sievistelty. Pidetään väkisin elossa ihmisiä joista ei ole muuta jäljellä kuin luut ja nahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä me tarvitaan on pääsy eutanasiaan. Ihan hirveitä kidutuslaitoksia meidän vanhainkodit vai miksi palvelutaloiksi niiden nimet on pesty ja sievistelty. Pidetään väkisin elossa ihmisiä joista ei ole muuta jäljellä kuin luut ja nahka.
Eutanasian saat vaikka heti omin avuin tehtynä.
Lapsihaaveistani yksi pyydystää vielä hyvin. Loput ovat jo aivan reikäisiä ja lapset eivät tartu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyy sille, ettei poika saa naista.
Itse (nainen olen) tein päätöksen lapsettomuudesta n. 20v sitten, iän ollessa tuolloin sen hippasen +20.
Ja ihan sillä syyllä, että tämä maailma ei mene parempaan suuntaan lasten/nuorten kannalta. Tai kenenkään muunkaan kannalta.
Eikä kukaan ole kyennyt tätä faktaa kumoamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse (nainen olen) tein päätöksen lapsettomuudesta n. 20v sitten, iän ollessa tuolloin sen hippasen +20.
Ja ihan sillä syyllä, että tämä maailma ei mene parempaan suuntaan lasten/nuorten kannalta. Tai kenenkään muunkaan kannalta.
Silläkö se sitten paranee, että suomalaisia ei kohta enää ole, vaan täällä pyörii ties mitä mammutteja.
Onpa ihan sairas ketju ja ilmeisesti nimenomaan lapsia hankkineet täällä vänkäävät louskuttaa eniten... O_O
Se siitä lisääntymisen viisaudesta ja vanhemmuuden tuomasta kypsyydestä.
Olkaa iloisia, jos muut eivät lisäänny. Teidän lapsillanne on silloin vähemmän kanssakilpailijoita samoista resursseista (ruoka, puhdas vesi), asuntiloista, töistä, kumppaneista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut omia lapsia, mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä hullummaksi maailma menee, sen varmempi olen päätöksestäni.
Tämä ihan ehdottomasti! Olen iloinen päätöksestäni ja todella koen, että maailmanmeno on nyt niin hullua, että vain typerät tekevät lapsia emää.
Uuden elämän luomista vastustavat pitäisi kirjata jonnekin ylös, että tiedetään sitten tulevaisuudessa olla antamatta hoitoa ja muita palveluita, sen sijaan säästetään ne niille jotka ei suhtautuneet lapsentekoon yhtä nihkeästi.
No jo on ihme kommentti! Toivottavasti et möläyttele ääneen noita aivop**rujasi.
Kyllä siitä minusta jonkinlainen seuraus pitäisi tulla, ettei itse tee mitään sen eteen että myös tulevaisuudessa olisi työvoimaa mutta kehtaa kuitenkin paheksua niitä jotka oman hyvinvointinsa kustannuksella yrittävät tehdä oman osuutensa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko hankkia lapsia mutta joidenkin velojen ylimielistä ja ilkeää asennetta en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden elämän luomista vastustavat pitäisi kirjata jonnekin ylös, että tiedetään sitten tulevaisuudessa olla antamatta hoitoa ja muita palveluita, sen sijaan säästetään ne niille jotka ei suhtautuneet lapsentekoon yhtä nihkeästi.
No jo on ihme kommentti! Toivottavasti et möläyttele ääneen noita aivop**rujasi.
Kyllä siitä minusta jonkinlainen seuraus pitäisi tulla, ettei itse tee mitään sen eteen että myös tulevaisuudessa olisi työvoimaa mutta kehtaa kuitenkin paheksua niitä jotka oman hyvinvointinsa kustannuksella yrittävät tehdä oman osuutensa. Kenenkään ei tietenkään ole pakko hankkia lapsia mutta joidenkin velojen ylimielistä ja ilkeää asennetta en ymmärrä.
Työvoiman tuottaminen ei ole kenenkään velvollisuus. En usko hetkeäkään, että sinä olet lisääntynyt vain siksi, että haluat tehdä maahamme veronmaksajia ja työvoimaa. Älä oikeasti viitsi, pidätkö ihmisiä tyhminä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta on saatavilla työvoimaa vanhuksia hoitamaan, vaikka Suomeen ei syntyisi enää yhtään lasta. Filippiiniläiset ovat tunnollisia ja ahkeria ja oppivat suomen kielen nopeasti.
Ilmastokriisi ei alkanut eilen vaan huolta on ollut jo vuosikymmenien ajan. Samoin on sodittu koko ajan. Tarttuvia tautejakin on aina ollut ja niistä monet on rokotusten avulla saatu hallintaan. En siis kerta kaikkiaan ymmärrä, että mikä tekee juuri tästä ajasta jotenkin erityisen uhkaavan, tai että miksi nyt lapsia hankkiva olisi sen typerämpi tai itsekkäämpi kuin vaikka 50- tai 80-luvun äidit ja isät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoiman tuottaminen ei ole kenenkään velvollisuus. En usko hetkeäkään, että sinä olet lisääntynyt vain siksi, että haluat tehdä maahamme veronmaksajia ja työvoimaa. Älä oikeasti viitsi, pidätkö ihmisiä tyhminä?
En tietenkään VAIN siksi, mutta kyllä sekin on yksi syy. Ota huomioon, että kukaan ei omista lapsiaan ja loppujen lopuksi ihmisen elämän kannalta enemmän merkitystä on sillä, mitä tapahtuu aikuisvuosina. Onhan aikuisikä huomattavasti pidempikin kuin lapsuus. Ei kai kukaan tee lapsiaan myöskään vain niiden ensimmäisten n. parinkymmenen elinvuoden vuoksi, jotka lapsi/nuori yleensä viettää lapsuudenkodissaan?
Olen. Yksi olemassa oleva lapsi riittää. Kahden tunnin lentomatkan päässä tapetaan ja raiskataan lapsia eikä kukaan mahda mitään.
Joten ei kiitos enempää lapsia tälläiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kuuntelisit vaikka Esko Valtaojaa. Kertoo selkokielellä ja hyvin perustellen, että nykyään on paremmin. Sinun mutusi on väärässä, eikä ole faktaa nähnytkään. Laajenna ahdasmielistä maailmankuvaasi.
Päätös tapahtui jo aiemmin, viime aikojen tapahtumat ovat vain vahvistaneet tunnetta että tein oikean päätöksen.
Monet vetoavat että aina näitä kriisejä on ollut - kyllä, mutta ilmastonmuutos on aivan eri kaliberia kuin mikään aiemmin kohtaamamme vitsaus. Järkyttävän suurella osalla väestöä on aivan liian ruusuiset kuvat tulevasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan ole kyennyt tätä faktaa kumoamaankaan.Mitä jos kuuntelisit vaikka Esko Valtaojaa. Kertoo selkokielellä ja hyvin perustellen, että nykyään on paremmin. Sinun mutusi on väärässä, eikä ole faktaa nähnytkään. Laajenna ahdasmielistä maailmankuvaasi.
Tiedätkö mitä. Esko Valtaoja jätti lapset tekemättä. Niinpä. 😉
Todellakin olen. Olen sen verran huolissani omasta tulevaisuudesta, kaikki tulee muuttumaan vain huonommaksi, joten en mitenkään voisi tehdä uutta ihmistä kokemaan samaa. Se olisi moraalisesti väärin, itsekästä ja piittaamatonta.
Aivan samat ajatukset.