Antaisitteko teinin lähteä toisen vanhemman uuden kumppanin kanssa lomamatkalle?
Tilanne on siis se, että vaimoni 14-v tytär asuu vuoroviikoin vanhempiensa luona. Syyslomaviikon hän on meillä ja odottaa kovasti lomaksi sovittua matkaa. Nyt kävi ilmi, että jostain väärinkäsityksestä johtuen ei vaimoni loma olekaan viikolla 42, joka täällä on koulujen syysloma ja jolle vaimoni on matkan varannut. Tytön isä ei tuolle lapsivapaalle viikolle lomaa enää saa, joten on poissuljettu vaihtoehto, että lähtisikin isänsä kanssa. Vaimoni oli sanonut tälle ex-miehelleen, että ehkä sitten tyttö lähtee mun kanssa kahdestaan, kun on reissua kovasti odottanut. Vaimon exä oli tästä raivostunut puhelimessa, ettei hän hyväksy minun lähtevän lapsensa kanssa mihinkään kahdestaan. Mielestäni tässä isällä nyt menee nuoren etu ja omat antipatiat minua kohtaan sekaisin. Miten teillä toimittaisiin tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että äkkiseltään tuntuu oudolta ajatukselta että teini-ikäinen tyttö ja tytön äidin miesystävä lähtevät kahdestaan jollekin lomamatkalle. Ehkä olen ennakkoluuloinen?
Majoitus nyt ainakin pitää olla niin että molemmilla on oma huone.
Tai ehkä sitten jos tuo miesystävä on ollut äidin kanssa siitä lähtien kun tyttö oli jotain parivuotias, ja pitää tyttöä omana tyttärenään.
Mutta jos on joku suht. uusi tuttavuus niin kyllä pistää epäilemään kyseisen miehen motiiveja.
Vaimo oli ehdottanut asiaa .
Sinä epäilet miehen motiiveja.
Kiitos päivän miesviha-annoksesta.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että äkkiseltään tuntuu oudolta ajatukselta että teini-ikäinen tyttö ja tytön äidin miesystävä lähtevät kahdestaan jollekin lomamatkalle. Ehkä olen ennakkoluuloinen?
Tai ehkä sitten jos tuo miesystävä on ollut äidin kanssa siitä lähtien kun tyttö oli jotain parivuotias, ja pitää tyttöä omana tyttärenään.
Mutta jos on joku suht. uusi tuttavuus niin kyllä pistää epäilemään kyseisen miehen motiiveja.
Sinä epäilet miehen motiiveja.Kiitos päivän miesviha-annoksesta.
Jos kyseessä olisikin sitten tilanne että matkalla sattuisi jotain ikävää, se olisi miesvihaa että isää ei kuunneltu.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä epäilet miehen motiiveja.Kiitos päivän miesviha-annoksesta.
Lapsen isäkö on siis se miesvihaaja kun epäilee isäpuolen motiiveja?
Oletko virallisesti adoptoinut tytön? Oletan että et, kun isäkin on vielä kuvioissa. Joten teillä on eri sukunimet Varaudu siihen että joudut hotellissa jotenkin todistamaan suhteenne laadun, siis että olet tytön isäpuoli ja naimisissa hänen äitinsä kanssa. Joissakin maissa ollaan näistä todella tarkkoja, jopa hysteerisyyteen asti. Juuri siksi että noita grooming-tapauksia on joissa esim. opettaja vie nuoren oppilaansa hotelliin.
Tässä esimerkki muutaman vuoden takaa: https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/travelodge-cheshire-pae…
Kyllä vanhemmat lastensa syyslomaviikot tietävät.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Voin suomentaa kun ap on niin sekava ilmaisussaan. Ap on siis tytön äidin miesystävä. Tytön isä ei halua että hän lähtee matkalle tytön kanssa, tytön äidin jäädessä kotiin.
Ja minä voin suomentaa ketjun ytimen: fantasia isäpuolesta ja 14-vuotiaasta tytöstä.
Juu ei lähtis. Oletteko kaikki darrassa tai huumeissa näin keskipäivällä by Sanna?
Vierailija kirjoitti:
Oletko virallisesti adoptoinut tytön? Oletan että et, kun isäkin on vielä kuvioissa. Joten teillä on eri sukunimet Varaudu siihen että joudut hotellissa jotenkin todistamaan suhteenne laadun, siis että olet tytön isäpuoli ja naimisissa hänen äitinsä kanssa. Joissakin maissa ollaan näistä todella tarkkoja, jopa hysteerisyyteen asti. Juuri siksi että noita grooming-tapauksia on joissa esim. opettaja vie nuoren oppilaansa hotelliin.
Tässä esimerkki muutaman vuoden takaa: https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/travelodge-cheshire-pae…
Jotain hyötyä siitä, että naimisiin mennessä otin vaimon sukunimen. Käytännössä syy oli juuri tämä, että kun aiemmin matkustimme paljon perheenä, niin ei tarvinnut aina alkaa vihkitodistusta kantamaan mukana. Myös niitä maita ja hotelleja löytyy, joissa aikuisillekin täytyy olla sama sukunimi tai vihkitodistus, että saa yhteisen huoneen.
Helpommalla pääsee kun EI lähde äidin miesystävä ja teinityttö kahdestaan lomalle. En jaksaisi sitä päänvaivaa ja riitelyä isän kanssa, tai kavereiden kulmien kohottelua. Kyllä se vaan kuulostaa liian oudolta, vaikka olisi miten viatonta.
Mälsä juttu, mutta perukaa loma. Tai yrittäkää saada joku teinin kaveriperheistä mukaan. Älkää kahestaan menkö niin pääsette helpommalla.
No kyllä mun exän uusi saa tehdä lasten kanssa reissuja joista itse päättävät, eihän minulla ole mitään motkotusvaltaa heidän perheeseen? Heidän perhe tekee heidän perheen päätökset. Samoin tietenkin mun mies, eli lasten isäpuoli reissaa lasten kanssa jos me niin päätetään? Outoa edes pohtia koko asiaa, ei ole exällä mitään komenteluvaltaa toisen perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun exän uusi saa tehdä lasten kanssa reissuja joista itse päättävät, eihän minulla ole mitään motkotusvaltaa heidän perheeseen? Heidän perhe tekee heidän perheen päätökset. Samoin tietenkin mun mies, eli lasten isäpuoli reissaa lasten kanssa jos me niin päätetään? Outoa edes pohtia koko asiaa, ei ole exällä mitään komenteluvaltaa toisen perheeseen.
Edes joku tajusi mun pointin. Kyse on juuri tästä, että tuskin kukaan täysijärkinen aikuinen ehdottaisi edes isäpuolen ja oman tyttärensä yhteistä kahdenkeskistä lomamatka, jos ei luotto mieheen ja hänen kykyynsä huolehtia teinin hyvinvoinnista ja turvallisuudesta olisi 100%. Millaisten miesten kanssa mammat oikein on tekemisissä, kun heti epäillään pedofiiliksi, jos matkustaa tytärpuolensa kanssa.
Jos siinä on jäämässä yksi lippu käyttämättä niin ottakaa joku mummo mukaan. Problem solved.