Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko teinin lähteä toisen vanhemman uuden kumppanin kanssa lomamatkalle?

Vierailija
27.08.2022 |

Tilanne on siis se, että vaimoni 14-v tytär asuu vuoroviikoin vanhempiensa luona. Syyslomaviikon hän on meillä ja odottaa kovasti lomaksi sovittua matkaa. Nyt kävi ilmi, että jostain väärinkäsityksestä johtuen ei vaimoni loma olekaan viikolla 42, joka täällä on koulujen syysloma ja jolle vaimoni on matkan varannut. Tytön isä ei tuolle lapsivapaalle viikolle lomaa enää saa, joten on poissuljettu vaihtoehto, että lähtisikin isänsä kanssa. Vaimoni oli sanonut tälle ex-miehelleen, että ehkä sitten tyttö lähtee mun kanssa kahdestaan, kun on reissua kovasti odottanut. Vaimon exä oli tästä raivostunut puhelimessa, ettei hän hyväksy minun lähtevän lapsensa kanssa mihinkään kahdestaan. Mielestäni tässä isällä nyt menee nuoren etu ja omat antipatiat minua kohtaan sekaisin. Miten teillä toimittaisiin tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sekava aloitus, mutta antaisin toki lähteä, jos nuori itse haluaa.

Vierailija
2/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja tuollaisessa tilanteessa ees olis? Vähän vaikea hahmottaa tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kauan olet ollut kuvioissa. En itsekkään haluaisi että teinityttäreni lähtisi jonkun uuden miesystävän kanssa minnekkään. Mutta jos olet ollut siitä asti mukana kuvioissa kun tytär on ollut ihan pieni, niin ehkä sitten. Kaikki tietenkin miettii sitä onko nuori turvassa sinulta matkan aikana, vaikka sitä ei ääneen sanottaisikaan.

Vierailija
4/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällainen krapula-aamun fantsu tällä kertaa vuorossa..

Vierailija
5/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä yhtään kenen kanssa piti alun perin lähteä ja kenen kanssa nyt lähdössä.

Vierailija
6/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tytön äidin lomaa voi siirtää sille matkaviikolle? Matkahan on jo maksettu, kai työnantaja voi joustaa.

Vierailija
7/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suomentaa kun ap on niin sekava ilmaisussaan. Ap on siis tytön äidin miesystävä. Tytön isä ei halua että hän lähtee matkalle tytön kanssa, tytön äidin jäädessä kotiin.

Vierailija
8/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä antaisi, jos lapsi itse haluaisi lähteä. Miksen antaisi. Hyvähän se on, jos isän uusi naisystävä on väleissä lapsen kanssa.

Vierailija
9/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tytön isäpuoli ja kasvatusisä, niin antaisin. Olen itsekin reissannut paljon isäpuoleni kanssa, käynyt leffassa jne. Viettänyt isä-tytär-aikaa, etenkin teininä. Isäpuoleni oli kasvatusisäni siitä asti, kun olin 10v ja oli läheisempi ja tärkeämpi, kuin biologinen isäni. Mutta jos olet äidin uusi puoliso ja suhde on tuore, en päästäisi.

Vierailija
10/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä antaisi, jos lapsi itse haluaisi lähteä. Miksen antaisi. Hyvähän se on, jos isän uusi naisystävä on väleissä lapsen kanssa.

Monet groomatut lapset on hyvissä väleissä groomaajan kanssa.

Vierailija
11/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kauheen sekava juttu, mutta anyway, jos sä panet sitä tyttöä niin raastuvassa tavataan.

Vierailija
12/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheonnea

Vierailija
13/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen antanut, mutta meillä on muutenkin ollut asialliset. Itse asiassa erosivat ja minä pidän yhteyttä tuohon ex-vanhempipuoleen, jotta lapsilla ja hänellä säilyy lämmin suhde.

Onko teillä uusi tai kohtuu uusi suhde? Isä on saattanut kuulla lukea kauhukertomuksia siitä, että mitä isäpuolet ovat teini-ikäisille tytärpuolilleen tehnyt. Ja pelkää syyttä tai syystä oman tyttärensä puolesta.

Voi olla myös ihan vain elämäntapaeroja, miksi ei halua lapsen lähtevän vain sinun matkaasi: alkoholin käyttö, rajat jne. Kannattaa kysyä, että mitä isä pelkää ja käydä ne pelot läpi.

Toki olisin minäkin kummissani, jos äiti ei olisi tarkistanut ennen lomamatkan ostamista, että milloin se syysloma onkaan. Jo pelkästään tuollainen säätäminen, tuottaa epävarmuutta oman lapsen hyvinvoinnista. Silloin nimittäin tulee se tunne, että hoitaako äiti muitakaan ajankäyttöasioita oikein.

Vierailija
14/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava aloitus, oli niin paljon vaimoja, miehiä ja exiä, että putosin kärryiltä.

Laskisin 14v teinin matkalle, jos matkaseura on ok. ja vastuullinen henkilö. En, jos olisi joku juoppo, eikä pystyisi pitämään huolta lapsesta. Tuon ikäinen tarvitsee vielä valvontaa ja aikuisen huolenpitoa.

Vierailija
15/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olet tuntenut lapsen? Minne olette menossa? Millä kulkuvälineellä? Millainen majoitus? Onko sulla hopeakettutaipumuksia?

Vierailija
16/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen ollut tytön elämässä mukana n. 7 vuotta, josta 4 vuotta tiiviisti, kun joka toinen viikko asutaan saman katon alla. Koko tämän ajan tytön biologinen isä on ollut melko tai todella hankala kaikissa asioissa, joissa kyse on jotenkin minusta. Ymmärrän kyllä, että mies on vaimolleni edelleen katkera heidän erostaan, johon itse pitkälti kylläkin syypää. Ikävää mielestäni tuollainen, että nuoren kautta yritetään kostetaa...

Vierailija
17/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko itse kertoa mikä meni nyt pieleen? Me osaamme kertoa parikin syytä.

T. Satu ja Lasse, trollausta vuodesta 2013.

Vierailija
18/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että äkkiseltään tuntuu oudolta ajatukselta että teini-ikäinen tyttö ja tytön äidin miesystävä lähtevät kahdestaan jollekin lomamatkalle. Ehkä olen ennakkoluuloinen?

Majoitus nyt ainakin pitää olla niin että molemmilla on oma huone.

Tai ehkä sitten jos tuo miesystävä on ollut äidin kanssa siitä lähtien kun tyttö oli jotain parivuotias, ja pitää tyttöä omana tyttärenään.

Mutta jos on joku suht. uusi tuttavuus niin kyllä pistää epäilemään kyseisen miehen motiiveja.

Vierailija
19/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olet tuntenut lapsen? Minne olette menossa? Millä kulkuvälineellä? Millainen majoitus? Onko sulla hopeakettutaipumuksia?

Olen tuntenut n. puolet lapsen elämästä. Hotellimajoitus Euroopan unionin alueella, matkat tehdään julkisilla kulkuvälineillä eli bussilla ja lentokoneella. Enkä todellakaan ole mikään lapsiin sekaantuja, kyllä se on käynyt molemmille vanhemmille selväksi jo tässä vaiheessa.

Vierailija
20/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut n. puolet lapsen elämästä. Hotellimajoitus Euroopan unionin alueella, matkat tehdään julkisilla kulkuvälineillä eli bussilla ja lentokoneella. Enkä todellakaan ole mikään lapsiin sekaantuja, kyllä se on käynyt molemmille vanhemmille selväksi jo tässä vaiheessa.

Oletan että jaatte huoneen hotellissa, kun matka kerran on alunperin suunniteltu äidin ja tyttären yhteiseksi. En todellakaan päästäisi 14-vuotiastani tuollaiselle reissulle. Todella epämääräistä touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän