Huippumalli haussa 2022
Aikooko joku seurata? Kilpailijat on julkistettu enkä osaa muuta sanoa, kuin että on tällä kertaa varsinainen friikkisirkus saatu kasaan.
Kommentit (1610)
Leevi on Peter Pan! <3 (niin minäkin olen)
Toivon, että Sirkka saa kävelynsä kuntoon ja voittaa kisan!
Sirkka on jotenkin ärsyttävän oloinen. Toivottavasti ei voita.
Leevi varmaan voittaa vaikken haluaisi. ärsyttävä leija, jolla kamala ontto ääni ja mulkosilmät. Käsittämätön itsevarmuus kuitenkin o.O
Sirkka on ihan Suvi Koponen -kopio ulkoiselta olemukseltaan. Lapsellinen vielä, en usko tulevaisuuteen.
Jarrah toivottavasti voittaa näistä kolmesta vaikka hänen kasvoihin toivoisin monipuolisuutta.
Rosasta tulee vielä jotain - kaikki palikat kohdallaan vuoden kahden jälkeen.
Toivoin juurikin että Leevi ja Sirkka olisi ainakin finaalissa ja niin kävikin. Einon halusin tippuvan. Ja toivon että Leevi voittaisi. Mutta saattaa käydä niin että Jarrah voittaa, koska on tummaihoinen ja trans..
Sirkkahan se voittaa. Eniten muuntautumiskykyä ja kun kävely onnistuu, on paketti valmis.
Rosa toivottavasti pääsee urallaan nousuun. Toisaalta, vaikka ei pääsisikään, hän selviää aina.
Ja Saimi! Ihana. Oikeanlainen tuomari. Ei kaveri. Saimi oikein huokuu arvokkuutta.
Leeviä en jaksaisi sekuntiakaan. Olisin hänen paikkansa itse antanut Rosalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis MITÄ nämä uusimman jakson runwayn asut ovat! Ainahan outoja asuja on huippumuodin näytöksissä mutta nämähän on jotain aivan naurettavia väkerryksiä!
Veikkaan finaalikolmikkoon Rosaa, Leeviä ja Jarrahia. Veikkaan että Jarrah on varma, koska fyysiset valmiudet ovat kunnossa ja hänestä saa onnistuneita kuvia, lisäksi on asiallinen ja aikuismainen käytökseltään. Toki hänestä vähän ehkä huokuu pieni teennäisyys ainakin omaan silmään, jos vaikka katsoo kuinka hän reagoi saamaansa palautteeseen, näyttää että ulosanti ja ilmeet ovat jotenkin ulkoaopittuja. Toisaalta ymmärrettävää jos kokoajan tiedostaa olevansa kuvattavana.
Leevi taas kundeista on ehkä kiinnostavampi ja persoonallisempi kuin Eino. Rosa on taas Sirkkaa vähän aikuismaisempi, kuuntelee ohjeita paremmin ja on parempi kävelijä, vaikka Sirkalla onkin kiinnostavat kasvot.
jotain lasten askartelumateriaalia väkerretty aurinkolaseihin.. taitaa ideat loppua
Sirkassa on potentiaalia vaikka mihin. Jarrah menestyisi catwalkeilla, ei niinkään nuvissa. Tykkään eniten Leevistä, mutta voipi olla että liian räiskyvä persoona koituu kohtaloksi. Leevi on enemmän oman elämänsä taiteilija, ei niinkään malli vaikka kuvissa onkin todella hyvä.
Toki tällä hetkellä arvostetaan muotimaailmassa myös "outoutta", esim. Minttu Vesala ponnahtanut somen kautta Balenciagan näytöksiin...
Rosa olisi kuulunut finaaliin Leevin tilalle. Jarrahilla paras kävely ja Sirkka on loistanut kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Sirkkahan se voittaa. Eniten muuntautumiskykyä ja kun kävely onnistuu, on paketti valmis.
Rosa toivottavasti pääsee urallaan nousuun. Toisaalta, vaikka ei pääsisikään, hän selviää aina.
Ja Saimi! Ihana. Oikeanlainen tuomari. Ei kaveri. Saimi oikein huokuu arvokkuutta.
Leeviä en jaksaisi sekuntiakaan. Olisin hänen paikkansa itse antanut Rosalle.
Huomasi, että Saimi näki Leevin todellisen luonteen ja antoi palautetta ylpistymisestä ja huomionhakuisuudesta. Vaikuttaa kierolta luikerolta ja kaveerasi kauhukaksikon Marien ja Mintun kanssa. Kaukana Peter Panista.
Vierailija kirjoitti:
Jee hyvä finalustit, kaikki te näytätte täällä oleville epäilijöille. Ei mitään pudonneita vastaan ja Einokin olisi ihan hyvin voinut olla finaalissa. Mutta tuo kuinka ilkeät ihmiset täällä katsovat ilmeisesti vastentahtoisesti inhoamaansa ohjelmaa haukkuen kilpailijoita. Täällä olevat mielipiteet eivät edusta katsojien enemmistöä, esim. minä tai muut ohjelmasta tykkäävät eivät jaksa kirjoitella kehuja tänne negatiiviseen roskalaariin. Ihan oikein teille, että haukkumanne Leevi, Jarrah ja Sirkka ovat finaalissa. Vahingonilo on paras ilo tässä tapauksessa. :D
Kyllä minä siitä valinnasta yli pääsen. En kuitenkaan enää katso, kun kauneimmat putosivat pois, kuten kyllä pelkäsinkin käyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät finalistit Jarrah, Leevi ja Sirkka.
Itse olisin kuitenkin Sirkan tilalle laittanut Rosan finaaliin, on mielestäni enemmän "mallin näköinen", parempi kävely jne. Mutta ehkä Saara laittoi Rosan vielä "kotiin kasvamaan", onhan todella nuori. Muistaakseni 17v. Hän oli henkilökohtainen suosikkini, toivon hänelle hyvää uraa sitten kun aika on oikea.
Jännää, kuka nyt sitten voittaa. Vielä jännempää on, mikä on palkintona. "Suomen uusi huippumalli" -tittelikö vaiko ihan oikea työsopimus jonnekin? Mielestäni palkintoa ei ole selkeästi ilmaistu. Tarkoittaako se sitten sitä, ettei sellaista oikeastaan ole?
Muutenkin tästä uudesta ohjelmaformaatista olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä. En ymmärrä näitä lyhyitä 20min jaksoja, joissa keskitytään enemmän kilpailijoiden tunnemaailmaan ja kokemuksiin. Kuvaukset ja itse mallikilpailu tuntuvat jäävän toiseksi.
Lisäksi, jotenkin tuo Saaran jatkuva hehkutus ja oman mentorointifirman mainostus tuntuu väkinäiseltä ja todella tyhjältä. Saimi Hoyer oli raikas tuulahdus tuomaristoon, hänellä oli selkeästi ammattimaisempi tapa tuomaroida. Olisin katsonut häntä useammassakin jaksossa.
Tätä ohjelmaa on vaikea ottaa tosissaan, mikä on harmi.
Minusta Rosa vaikutti henkisesti kypsemmältä ja valmiimmalta kuin Sirkka vaikka on nuorempi. Vartalon luusto ja kävely on myös ihan omaa luokkaansa verrattuna Sirkkaan.
Pidin myös Saimin tuomaroinnista. Vaikutti siltä, että tarkoitti mitä sanoi ja yritti ottaa selvää kuinka paljon kilpailijat oikeasti halusivat malliksi. Leevillä oli ällistyttävän huono vastaus kun sanoi vain haluavansa maailmalle ja pois Suomesta kaikkien rajoittavien sääntöjen takia. Saimin ilme oli paljonpuhuva.
Käsittämätöntä, että tuollaisen möläytyksen jälkeen valitaan finaaliin. Leevin kävelykin analyysi ohitetaan tosi nopeasti. Köh, köh
Kävely on parantunut köh, köh. Just joo. Jätkä lampsii huonoryhtisenä kuin kuka tahansa kaduntallaaja. Onnea vaan sinne muotitalojen lavoille.
Vierailija kirjoitti:
Jee hyvä finalustit, kaikki te näytätte täällä oleville epäilijöille. Ei mitään pudonneita vastaan ja Einokin olisi ihan hyvin voinut olla finaalissa. Mutta tuo kuinka ilkeät ihmiset täällä katsovat ilmeisesti vastentahtoisesti inhoamaansa ohjelmaa haukkuen kilpailijoita. Täällä olevat mielipiteet eivät edusta katsojien enemmistöä, esim. minä tai muut ohjelmasta tykkäävät eivät jaksa kirjoitella kehuja tänne negatiiviseen roskalaariin. Ihan oikein teille, että haukkumanne Leevi, Jarrah ja Sirkka ovat finaalissa. Vahingonilo on paras ilo tässä tapauksessa. :D
Vahingonilo mistä?
Siitäkö, että Rosa ja Eino putosivat?
Vai siitä, että YKSI transfobinen Jarrah-vihaaja sai nenilleen, vaikka asia ei mitenkään vaikuta hänen trollaamiseensa jatkossa?
Sirkka on ylipäänsä kiinnostanut palstalla vähän, enkä vieläkään ymmärrä hänen hehkuttamistaan. Kyllä kävelyn pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, kun sitä on arvioitu joka viikko. Kuvat eivät ole olleet mitenkään ylivoimaisia, mutta Saara "adoptoi" Sirkan jo ensiminuuteilla.
Leeviä on sekä kehuttu että haukuttu. Itse pidän hänen kuvistaan, mutta en välttämättä olemuksesta.
Tykkäsin ohjelmasta niin paljon, että olen katsonut sen jo keskiyöllä, kun en ole malttanut odottaa aamuun.
Nyt on sellainen olo, että koko kausi oli käsikirjoitettu ja finalistit päätetty viikkoja sitten.
Kunpa Saimi olisi tuomaroinut koko kauden. Olisi ollut melkoisesti vähemmän lässytystä ja bullsh**iä.
Vierailija kirjoitti:
Saaran olisi pitänyt lähettää Leevi kotiin kasvamaan. Aivan turha virnuilija, joka kuvittelee että Suomesta pois lähteminen on jotain coolia ja hienoa, ja että menestys vaan kävelee vastaan. Kävelykin on tylsää lampsimista. Asenne ja olemus on kuin 10-vuotiaan.
Ei Saara lähetä Leeviä kotiin. Leeville on tehty pari erikoisjaksoa, jossa muut kilpailijat kirjoittavat lapulle kuinka mahtava tyyppi Leevi on. Muista ei puhuta mitään. Leevi saa myös kertoa pitkät repliikkinsä kuinka hukassa on ollut ja nyt on tajunnut kuinka uniikki on. Ihan vain selvennyksenä meille, jotka emme ymmärtäneet.
Sirkan kohdalla mietin, että kompastuskiveksi voi tulla kehon epäsuhtaisuus. Hänen hartiansa ovat ns. pullonkaulahartiat ja toinen niistä on alempana kuin toinen. Suunnittelijan voi olla vaikea saada vaatteet istumaan hänelle hyvin. Kasvot hänellä ovat kyllä kuvaukselliset.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä siellä portaissa Sirkalle tapahtui? En saanut selvää puheesta. 2 kertaa kuulin "mä pölisin siellä portaissa". Häh?
Eli hän "kaatui" portaissa, kai joku murresana. :D
Oli helppo arvata arvosteluiden jälkeen, et ketkä on finaalissa. Ja muutenkin, olin jo aika varma ettei Eino ja Rosa sinne pääse.
Tuntuu et Sirkka on joku Saaran lemppari, aina kehuu häntä ja vaikka kävelee huonosti, nii hänen mielestä aina paremmin kuin ennen. 😅
Leevi on ylpistynyt kyllä aika paljon, toivottavasti ei liikaa. Saa nähdä kuinka käy finaalissa!
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalla istuva miesvalokuvaaja-arvostelija: Mun mielestä se arvostelee niitä valokuvia ja valokuvien ottajia, eikä lainkaan itse malleja. Jos valokuvaaja vääntää mallin pöydällä tiettyyn asentoon ja ottaa tietystä kulmasta valokuvan, niin siinä on melko vähän mallilla tehtävissä. Urpo.
Aivan! Valokuvaaja sanelee asennon ja käsien kohdan ja painaa kameran nappia haluamassaan kohdassa. Malli ei osallistu sen kuvan rakentamiseen, vaan makaa liikkumattomana paikallaan siinä asennossa, johon muut ovat asetelleet. Ihan naurettavaa arvioida kuvia siltä pohjalta, onko kroppa kiertynyt sinne tai tänne, kun mallilla ei ole siinä mitään sanaa. Enemmän se urpo arvostelee toista valokuvaajaa.
Minusta Rosa vaikutti henkisesti kypsemmältä ja valmiimmalta kuin Sirkka vaikka on nuorempi. Vartalon luusto ja kävely on myös ihan omaa luokkaansa verrattuna Sirkkaan.
Pidin myös Saimin tuomaroinnista. Vaikutti siltä, että tarkoitti mitä sanoi ja yritti ottaa selvää kuinka paljon kilpailijat oikeasti halusivat malliksi. Leevillä oli ällistyttävän huono vastaus kun sanoi vain haluavansa maailmalle ja pois Suomesta kaikkien rajoittavien sääntöjen takia. Saimin ilme oli paljonpuhuva.