Miksi jotkut lapset on aina päiväkodissa vielä minuuttia ennen kuin päiväkoti menee kiinni?
Kommentit (646)
Usein käy niinkin, että vasta sulkemisen jälkeen paikalle ryntää joku vanhempi rattaiden kanssa, eri liikkeiden ostoskasseja tavarakoriin tungettuna ja selittää, miten ei yhtään huomannut että kello on jo niin paljon ja että päiväkoti menee kiinni.
Tai niin no, toisaalta onpa niitäkin, ketkä vasta joku vartti sulkemisen jälkeen lompsii paikalle ihan rauhassa, eikä edes pahoittele myöhästymistä. Sitten haluaisivat vielä jäädä sisälle vaihtamaan vaatteita kaikessa rauhassa, käymään vessassa ja ties mitä.
Joillain voi olla ihan hoidon tarvetta. Monilla on liukumattomat työajat ja pitkät työmatkat. Kaikkien lapset eivät ole virikehoidossa.
Meillä hoitoaika on klo 18 asti, joten lapsi saa olla päiväkodissa vielä 17:59, kun ehdin töistä hänet kotiin hakemaan. Kaikki päiväkotilasten vanhemmat eivät ole työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Koko rahan edestä.
t. tarkanmarkanmamma
Usein ne vikana haettavat on kyllä niitä lapsia, joiden vanhemmat ei edes maksa mitään päivähoitomaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko rahan edestä.
t. tarkanmarkanmamma
Usein ne vikana haettavat on kyllä niitä lapsia, joiden vanhemmat ei edes maksa mitään päivähoitomaksua.
Ja sinä tiedät tämän, mistä?
Mihin aikoihin te vanhemmat haette tarkalleen lapset hoidosta?
Tarkoitan että jos lapsi täytyy hakea vaikka klo 16. Niin oletko joka kerta tasan klo 16 päiväkodissa lasta hakemassa. Vai oletko 15:58, 15:59 tai vaikka 16:02, 16:04,16:05???
Jos hoitoaika on siihen asti, niin se on. Itse esim. haen aina juuri klo 17. Tuon lapset ehkä n. 8:15 ja siinä välissä teen työpäivän. Tottakai voitaisiin herätä jo aikaisemmin, tuoda lapset 7:30 ja hakea 16:15, mutta päivän pituus olisi lapsille täysin sama (olen kokopäivätyössä) ja en ole mikään aamuvirkku, joten aamut olisi paljon rasittavampia, jos pitäisi noin aikaisin lähteä.
Miksi ei saisi hakea klo17, jos siihen asti kerran on päiväkoti auki?
t.sinkkuäiti
Töistä päiväkodille oli autolla 10 minuutin matka. Jotta työajan sai täyteen, niin pystyi lähtemään korkeintaa 20 minuuttia ennen työajan päättymistä. Eli viime minuuteille meni.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikoihin te vanhemmat haette tarkalleen lapset hoidosta?
Tarkoitan että jos lapsi täytyy hakea vaikka klo 16. Niin oletko joka kerta tasan klo 16 päiväkodissa lasta hakemassa. Vai oletko 15:58, 15:59 tai vaikka 16:02, 16:04,16:05???
Pyrin olemaan tasalta. Välillä saattaa mennä pari minuuttia yli.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitoaika on siihen asti, niin se on. Itse esim. haen aina juuri klo 17. Tuon lapset ehkä n. 8:15 ja siinä välissä teen työpäivän. Tottakai voitaisiin herätä jo aikaisemmin, tuoda lapset 7:30 ja hakea 16:15, mutta päivän pituus olisi lapsille täysin sama (olen kokopäivätyössä) ja en ole mikään aamuvirkku, joten aamut olisi paljon rasittavampia, jos pitäisi noin aikaisin lähteä.
t.sinkkuäiti
Lisään vielä tähän, että päiväkoti on auki klo17 asti ja työntekijän työvuoro päättyy 17:15. Eli tulkitsen, että lapseni saavat hoitoa klo17 asti.
Itse soitan sosiaalipäivystykseen, jos lapsi on päikyn pihalla vielä kello 17 jälkeen. Hakekoot vanhemmat sitten sieltä sosiaali-ihmisten huomasta lapsosensa.
Teininä mulle nakitettiin toi homma. Aattelin että parempi kun pikkuveli on siellä hoidettavana, kuin yksin kotona. Nykyään kai laitonta että alaikäinen hakisi lapsen.
Minkäs sille pystyin että lapseni oli se viimeinen usein. Kaahasin tukkaputkella suoraan töistä hakemaan klo 17. Mies kotiutui vielä myöhemmin. Meilläkin asiakasperheissä on pitkiä työmatkoja ja kestää tulla hakemaan.
Meillä ainakin virikelapset on just niitä ketkä haetaan aina viimeisinä. Usein myöhässäkin.
En ymmärrä tätä nurinaa hoitajilta jotka valittaa että ei sais käydä ostoksilla jos lapsi on päiväkodissa, en siis tarkoita näitä jotka haetaan myöhässä vaan jos olen ilmoittanut ajaksi 8-16 ja haen lapsen klo 16 niin mikä hemmetin ongelma se on hoitajalle mitä minä tuossa välissä teen? Maksan päiväkotilaskun ajallaan ja haen lapsen ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.sinkkuäiti
Lisään vielä tähän, että päiväkoti on auki klo17 asti ja työntekijän työvuoro päättyy 17:15. Eli tulkitsen, että lapseni saavat hoitoa klo17 asti.
Siis mitä ihmeen alapeukutusta tämä nyt on. Jestas jos sopparissa lukee klo17, niin kyllä ne nyt vaan saa hakea klo17. Joskus kun olen tullut juuri siinä ja pahoitellut, että vielä viimeiset täällä, on työntekijäkin kuitannut, että ei hätää, ollaan kyllä auki ihan klo17 asti. Ja niin se on.
itse ihmettelen enemmän sitä, että mitä ihmeen vajaata työpäivää monet tuntuu tekevän, kun lapset haetaan jo tyyliin klo16, vai tuovatko he lapset jo seiskalta sinne aamulla?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nurinaa hoitajilta jotka valittaa että ei sais käydä ostoksilla jos lapsi on päiväkodissa, en siis tarkoita näitä jotka haetaan myöhässä vaan jos olen ilmoittanut ajaksi 8-16 ja haen lapsen klo 16 niin mikä hemmetin ongelma se on hoitajalle mitä minä tuossa välissä teen? Maksan päiväkotilaskun ajallaan ja haen lapsen ajallaan.
Alapeukuttajalla on vissiin jotain henkilökohtaisia ongelmia ymmärtää kellonaikoja ja tarve paheksua vanhempia, jotka on toimineet ihan niin kuin on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko rahan edestä.
t. tarkanmarkanmamma
Niile lapsille saattaa päiväkoti olla turvallisempi paikka kuin oma koti.
Hakija ei pääse aiemmin.
Mun kuopus oli yleensä aina viimeinen tai viimeisiä. Hän meni hoitoon aamupäiväulkoiluun 11.30.
Koko rahan edestä.
t. tarkanmarkanmamma