Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut lapset on aina päiväkodissa vielä minuuttia ennen kuin päiväkoti menee kiinni?

Vierailija
25.08.2022 |

Yleensä vieläpä ne samat lapset.

Kommentit (646)

Vierailija
81/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän sinulle maksetaan.

T: lapseton

Vierailija
82/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ihan siksi kun niistä sanottiin myös yksityisesti, mutta kaikki ilmaiseksi saaville se ei tunnu menevän jakeluun. Totuus sattuu, tiedän.

Tämä on kyllä perin merkillistä, että tiedät siellä päiväkodilla käydyt yksityiset keskustelutkin. Kielimuurista huolimatta ja vaikket ollut paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoaika on siihen asti, niin se on. Itse esim. haen aina juuri klo 17. Tuon lapset ehkä n. 8:15 ja siinä välissä teen työpäivän. Tottakai voitaisiin herätä jo aikaisemmin, tuoda lapset 7:30 ja hakea 16:15, mutta päivän pituus olisi lapsille täysin sama (olen kokopäivätyössä) ja en ole mikään aamuvirkku, joten aamut olisi paljon rasittavampia, jos pitäisi noin aikaisin lähteä.

Miksi ei saisi hakea klo17, jos siihen asti kerran on päiväkoti auki?

t.sinkkuäiti

Oletko niitä, jotka menevät kauppaankin vasta klo 21, koska se on siihen asti auki?

En tietenkään mene kauppaan klo21, koska silloin lapset nukkuu jo. :D

Mutta oma kokemukseni on, että jos vien lapset aamulla aikaisemmin, se on paljon pahempi, koska silloin sillä näkyy usein olevan tyyliin yksi työntekijä 10 lapsen kanssa. Silloin ennen klo17 ei koskaan ole liikaa lapsia per työntekijä. Sanoisin siis, että olisi paljon pahempi tuoda lapset vaikka puoli tuntia aikaisemmin (vaikka sitten voisikin hakea puoli tuntia aikaisemmin).

Vierailija
84/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä viimeisenä haettiin niiden perheen lapset jotka lakanapäinen yh-äiti toi naapuritalosta päiväksi ilmaishoitoon jotta pääsi taas nukkumaan ja tekemään uuden päiväkotihoidettavan vauvan seuraavaksi vuodeksi sen isän kanssa jota ei oikeasti ole olemassa. Mistä tiedän? No kun on silmät päässä ja siitä jouduttiin vanhempainillassa sanomaan että hoitoaika loppuu silloin kun se sopimuksen mukaan loppuu

Trololoo. Miksi noista asioista puhuttaisiin yhteisissä vanhempainilloissa, kun niitä niitä kahdenkeskisiä hakutilanteita on joka päivä?

On meilläkin varmaan joka vanhempainillassa sanottu yleisellä tasolla, että se hoitoaika tosiaan loppuu silloin miten se on merkitty loppumaan sopimuksen mukaan. Samoin on muistuteltu siitä, että hoitoajat pitää ilmoittaa ajoissa ja oma-aloitteisesti siihen mennessä kuin mitä on sovittu.'

Luulisi olevan itsestäänselvyyksiä, mutta ei kai sitten.

Mutta sinä et olekaan nähnyt kristallipallostasi, että tänä sanottiin yleisellä tasolla nyt yhden tietyn perheen vuoksi.

Vierailija
85/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien työaika. Kaikkien työt eivät pääty klo 16. tai työmatka voi kestää tunnin ja liikenteessä ruuhkaa.

Ja kaikki eivät voi lopettaa työntekoa, vaikka työaika olisi merkitty päättyneeksi esim. asiakaspalvelu, hoitajat, lääkärit, kirurgit, pelastustoimi jne.

Esim. poliisi ei voi lähteä töistä, vaikka työaika on päättynyt, jos "tilanne päällä" tai kirurgi jättää leikkausta kesken.

En ymmärrä, miksi tätäkin asiaa jaksetaan jankuttaa jatkuvasti, kun laki mahdollistaa olla päiväkodissa, niin kauan kun se on virallisesti auki.

Eikä ole oma lehmä ojassa, kun lapset lähes aikuisia.

Ainoastaan hätätyö sellaista, mitä joutuu jäämään tekemään ja se on hyvin rajattua ja tarkoin säänneltyä. Se, että joku työkaveri sairastui, ei ole hätätyön peruste. Poliisi on harvoin mikään Reinikainen enää nykyään, joka vastaa yksin koko poliisipiirin asioista. Lisäksi poliisillakin on työajat, missä vastuu siirtyy sitten seuraavaksi vuoroon tulijoille tai muilla paikalla oleville. Harvoin sellaista hätätilannetta on, missä on paikalla vain yksi poliisi työaikansa loppuessa.

Kirurgitkaan harvemmin joutuvat jäämään töihin työajan päättymisen jälkeen. Aika useinkin leikkauksissa vaihdetaan kirurgia, tai muuten tauotetaan. Varsinkin, jos on pidempi leikkaus. Yleensä paikalla on myös useampi kirurgi.

Ja ongelmahan tässä nimenomaa oli ne lapset, jotka pönöttää päiväkodin pihalla vielä päiväkodin sulkemisajan jälkeen, eikä kukaan ole tullut heitä hakemaan.

Vierailija
86/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoaika on siihen asti, niin se on. Itse esim. haen aina juuri klo 17. Tuon lapset ehkä n. 8:15 ja siinä välissä teen työpäivän. Tottakai voitaisiin herätä jo aikaisemmin, tuoda lapset 7:30 ja hakea 16:15, mutta päivän pituus olisi lapsille täysin sama (olen kokopäivätyössä) ja en ole mikään aamuvirkku, joten aamut olisi paljon rasittavampia, jos pitäisi noin aikaisin lähteä.

t.sinkkuäiti

Oletko niitä, jotka menevät kauppaankin vasta klo 21, koska se on siihen asti auki?

Entä poliisi, jos työt päättyvät klo 16, niin pitääkö lähteä hakemaan lasta päiväkodista, jos liikenneonnettomuus tai piiritystilanne?

Tai eläinlääkäri, jos joku tuo loukkaantuneen eläimen, juuri kun suljetaan klinikka. Voiko sanoa, työaika on päättymässä, heippa.

Vierailija
87/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten päiväkoti menee kiinni klo 17, ja oma työaikani päättyisi periaatteessa klo 17. Olen kuitenkin sopinut, että voin lähteä 10 minuuttia aiemmin. Eli minä olen oikeasti se, joka tulee sinne viittä vaille.

Voin vannoa, ettei tasan viideltä ole koskaan enää ketään hoidossa, kaikkein vähiten virikelapsia. Itsekin nappaan repun ja lapsen ja suljen portin perässäni viimeistään minuuttia vaille. Kurikset riisun autoon ja kuulumiset kyselen lapselta itseltään.

Sinä oletkin fiksu vanhempi, kaikki muut eivät ole. Osa astuu portista sisään tasan klo 17, jonka jälkeen haluavat vielä rupatella hoitajan kanssa, käydä sisällä riisumassa kurikset ja hakemassa repun ja siinä vaiheessa lapsi muistaa, että hänellä oli muuten se legoukkelin vasen käsi tänään mukana ja se pitää ehdottomasti etsiä ennen kuin lähdetään kotiin... Tai, jos on oltu ennaltaviisaita ja laitettu ovet jo lukkoon ja tuotu reppu pihalle, saa vanhempi päähänsä, että lapsen pitää päästä käymään pissalla ennen kotiinlähtöä. Tai, jos lapsi alkaa kiukutella kotiinlähtöhetkellä, alkaa moni vanhempi maanitella/hoputtaa, että "tuu nyt, iskäkin on jo kotona" tai "nyt pitää kiirehtiä, äitillä on ruoka uunissa".

Vierailija
88/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.sinkkuäiti

Entä poliisi, jos työt päättyvät klo 16, niin pitääkö lähteä hakemaan lasta päiväkodista, jos liikenneonnettomuus tai piiritystilanne?

Tai eläinlääkäri, jos joku tuo loukkaantuneen eläimen, juuri kun suljetaan klinikka. Voiko sanoa, työaika on päättymässä, heippa.

Tuskin se yksi poliisi sitä onnettomuutta tai piiritystilannetta hoitaa, että hänen kotiinlähtönsä vuoksi kaikki luhistuisi. Lisäksi, sieltä on kyllä yleensä tulossa se toinen poliisi siihen seuraavaan vuoroon, jatkamaan hommaa.

Eläinlääkärillä on myös työajat, eläinlääkäripäivystys on käsittääkseni ympärivuorokautinen. On ihmisen oma moka, jos kello 15.55 lähtee johonkin klo 16 suljettavalle klinikalle, eikä hakeudu eläinlääkäripäivystykseen.

Vierailija
89/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervässäreille jankkaajille se ei mikään todistaminen koskaan riitä kun aihealue ei miellytä 😆 Kyllä, kyseessä zomaaliperhe jossa oli 8 vuoden välein syntynyttä pentua siinä vaiheessa kun viimeksi näistä kuulin.

Persuseko vetää koko ketjun omaksi sooloilukseen. Sinulla ei taida olla huolta omien lasten hakemisesta tai työssäkäymisestä, kun ehdit noin hyvin kyylätä.

Vierailija
90/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.sinkkuäiti

Tuskin se yksi poliisi sitä onnettomuutta tai piiritystilannetta hoitaa, että hänen kotiinlähtönsä vuoksi kaikki luhistuisi. Lisäksi, sieltä on kyllä yleensä tulossa se toinen poliisi siihen seuraavaan vuoroon, jatkamaan hommaa.

Eläinlääkärillä on myös työajat, eläinlääkäripäivystys on käsittääkseni ympärivuorokautinen. On ihmisen oma moka, jos kello 15.55 lähtee johonkin klo 16 suljettavalle klinikalle, eikä hakeudu eläinlääkäripäivystykseen.

Justjust. Tottakai poliisi lähtee piiritystilanteesta: sori, mun pitää hakea maisapetteri hoidosta, tsemii...

T. Poliisin perheenjäsen, ihan oikeasti.

Vierailija
91/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassallekin on sitten varmaan ihan ok mennä klo 21.59 täyden ostoskärryllisen kanssa, kun kauppa on menossa kiinni klo 22. Ja kaikki muutkin 20 asiakasta tekemään saman.

Ne lapset on pihalla reppunsa kanssa. Menee 20 sekuntia hakea sw sieltä.

Ai että kun olisikin ! Yleensä niillä 16.59 pihaan kaartavilla on vielä asiaa sisälle ja siellä annetaan lapsen kiukutella ja juoksennella eikä pidetä mitään kiirettä.

Meillä jouduttiin tekemään niin että tuotiin lasten reput pihalle ja sisälle ei enää päästetty koska aina meni ylitöiksi.

Vanhempien pitäisi ymmärtää laittaa se lapsi sellaiseen päiväkotiin jonka aukiolo ajat riittää sen lapsen hakemiseen ajallaan.

Vierailija
92/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on ihan liikaa näitä vanhempia, jotkut tuntuu ajattelevan, että hakemisesta myöhästyminen on ihan ok. Monesti tullaan vartti tai 20 min myöhässä ja silloinkin saapastellaan paikalle ihan rauhassa, samalla puhelimessa puhuen tai puhelinta selaten. Joskus halutaan vielä jäädä selvittämään jotain asiaa työntekijän kanssa senkin jälkeen. Sitten jos huomauttaa myöhästymisestä, moni jää ihan haavi auki, että ei kai se nyt niin tarkkaa ole.

Minä sanon, että on ja sanon myös, että ensi kerralla soitamme sosiaalipäivystyksen ja, että hakijan tehtävä on ilmoittaa jos myöhästyy, ei meidän tehtävä anella tulemaan. Ja lopuksi sanon, että katsokin, ettei tämä toistu, sillä silloin on lasun paikka. Yleensä uskovat heti ekasta kerrasta.

Sanotko myös, jos kyseinen henkilö itse on päiväkodissa töissä?

Päiväkodin työntekijät osaavat ilmoittaa lapsensa hoitopaikkaan, jos myöhästyvät. 

Vierailija
93/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien työaika. Kaikkien työt eivät pääty klo 16. tai työmatka voi kestää tunnin ja liikenteessä ruuhkaa.

Ja kaikki eivät voi lopettaa työntekoa, vaikka työaika olisi merkitty päättyneeksi esim. asiakaspalvelu, hoitajat, lääkärit, kirurgit, pelastustoimi jne.

Esim. poliisi ei voi lähteä töistä, vaikka työaika on päättynyt, jos "tilanne päällä" tai kirurgi jättää leikkausta kesken.

En ymmärrä, miksi tätäkin asiaa jaksetaan jankuttaa jatkuvasti, kun laki mahdollistaa olla päiväkodissa, niin kauan kun se on virallisesti auki.

Ainoastaan hätätyö sellaista, mitä joutuu jäämään tekemään ja se on hyvin rajattua ja tarkoin säänneltyä. Se, että joku työkaveri sairastui, ei ole hätätyön peruste. Poliisi on harvoin mikään Reinikainen enää nykyään, joka vastaa yksin koko poliisipiirin asioista. Lisäksi poliisillakin on työajat, missä vastuu siirtyy sitten seuraavaksi vuoroon tulijoille tai muilla paikalla oleville. Harvoin sellaista hätätilannetta on, missä on paikalla vain yksi poliisi työaikansa loppuessa.

Kirurgitkaan harvemmin joutuvat jäämään töihin työajan päättymisen jälkeen. Aika useinkin leikkauksissa vaihdetaan kirurgia, tai muuten tauotetaan. Varsinkin, jos on pidempi leikkaus. Yleensä paikalla on myös useampi kirurgi.

Ja ongelmahan tässä nimenomaa oli ne lapset, jotka pönöttää päiväkodin pihalla vielä päiväkodin sulkemisajan jälkeen, eikä kukaan ole tullut heitä hakemaan.

"ongelmahan tässä nimenomaa oli ne lapset, jotka pönöttää päiväkodin pihalla vielä päiväkodin sulkemisajan jälkeen, eikä kukaan ole tullut heitä hakemaan"

Jos näin on, jos lapset ovat jääneet yksin pihalle ja päiväkoti suljettu.

Henkilökunta on syyllistynyt lapsen heitteellejättöön, joka on rikosoikeudellinen rikos ja syyllistynyt virkavirheeseen.

Ja jos tämä on muodostunut ongelmaksi saakka päiväkodissa, syy löytyy viranhaltioista, koska ovat antaneet tilanteen jatkua ja laiminlyöneet tehtävänsä, kun eivät ole tehneet lasua ja ilmoittaneet poliisille.

Vai, liiotteletko sinä nyt vähän? Eikä ole esittää mitään faktaa? Vaan on pelkää mutua ja olet avustavaa henkilökuntaa.

Vierailija
94/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassallekin on sitten varmaan ihan ok mennä klo 21.59 täyden ostoskärryllisen kanssa, kun kauppa on menossa kiinni klo 22. Ja kaikki muutkin 20 asiakasta tekemään saman.

Juuri näinhän jotkut kuvittelevat.

Vierailija
95/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten päiväkoti menee kiinni klo 17, ja oma työaikani päättyisi periaatteessa klo 17. Olen kuitenkin sopinut, että voin lähteä 10 minuuttia aiemmin. Eli minä olen oikeasti se, joka tulee sinne viittä vaille.

Voin vannoa, ettei tasan viideltä ole koskaan enää ketään hoidossa, kaikkein vähiten virikelapsia. Itsekin nappaan repun ja lapsen ja suljen portin perässäni viimeistään minuuttia vaille. Kurikset riisun autoon ja kuulumiset kyselen lapselta itseltään.

Sinä oletkin fiksu vanhempi, kaikki muut eivät ole. Osa astuu portista sisään tasan klo 17, jonka jälkeen haluavat vielä rupatella hoitajan kanssa, käydä sisällä riisumassa kurikset ja hakemassa repun ja siinä vaiheessa lapsi muistaa, että hänellä oli muuten se legoukkelin vasen käsi tänään mukana ja se pitää ehdottomasti etsiä ennen kuin lähdetään kotiin... Tai, jos on oltu ennaltaviisaita ja laitettu ovet jo lukkoon ja tuotu reppu pihalle, saa vanhempi päähänsä, että lapsen pitää päästä käymään pissalla ennen kotiinlähtöä. Tai, jos lapsi alkaa kiukutella kotiinlähtöhetkellä, alkaa moni vanhempi maanitella/hoputtaa, että "tuu nyt, iskäkin on jo kotona" tai "nyt pitää kiirehtiä, äitillä on ruoka uunissa".

Kiitoksia kehuista. Mutta ihan yhtä viisaita ovat muutkin tämän päiväkodin vanhemmat. Vuodesta 2014 olen tätä rumbaa pyörittänyt, eikä siellä päiväkodilla ole kukaan enää viiden jälkeen halunnut rupatella henkilökunnan kanssa, saati että jonkun lapsi olisi jäänyt hoitoon meidän lähdettyämme.

Vierailija
96/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.sinkkuäiti

Justjust. Tottakai poliisi lähtee piiritystilanteesta: sori, mun pitää hakea maisapetteri hoidosta, tsemii...

T. Poliisin perheenjäsen, ihan oikeasti.

Poliisilla varmaankin on puoliso tai joku sovittu varahakija näitä tilanteita varten? Yksinhuoltaja-poliisin lapsi todennäköisesti on ympärivuorokautisessa hoidossa, eli päiväkoti ei ole menossa kiinni.

Vierailija
97/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lapset on pihalla reppunsa kanssa. Menee 20 sekuntia hakea sw sieltä.

Ai että kun olisikin ! Yleensä niillä 16.59 pihaan kaartavilla on vielä asiaa sisälle ja siellä annetaan lapsen kiukutella ja juoksennella eikä pidetä mitään kiirettä.

Meillä jouduttiin tekemään niin että tuotiin lasten reput pihalle ja sisälle ei enää päästetty koska aina meni ylitöiksi.

Vanhempien pitäisi ymmärtää laittaa se lapsi sellaiseen päiväkotiin jonka aukiolo ajat riittää sen lapsen hakemiseen ajallaan.

Mä luulin, että se on ihan normaalikäytäntö joka paikassa, että reput on mukana pihalla. Sehän olisi ihan hirveä show, jos kaikki lähtisi sisälle niitä hakemaan. Se hakutilanne on oikeasti aina 10sekuntia. Ryhmien yhdistelyn vuoksi harvoin osuu aikuinen lapsen omasta ryhmästä siihen, eikä siinä mitään rupatella. Korkeintaan, että onko mitään erityismainintaa (siis vaikka ksylitolipastillit loppu).

Vierailija
98/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.sinkkuäiti

Lisään vielä tähän, että päiväkoti on auki klo17 asti ja työntekijän työvuoro päättyy 17:15. Eli tulkitsen, että lapseni saavat hoitoa klo17 asti.

Päiväkodin työntekijän vuoro saattaa päättyä klo 17. Eli kun haet lapsesi tuohon aikaan, niin sillä ajatuksella varaudut, että klo 17 ovi menee lukkoon ja työntekijä lähtee kotiin (mikäli siis saa luovutettua lapsen). Kuulumiset ovat sitten lyhyimmät mahdolliset, sulkutoimet (eli tarkistettu että valot, vesihanat, kuivauskaapit, ikkunat ym. ovat kiinni) on tehty lapsen kanssa viimeistään 16.55. Jos haet lapsen klo 17 ja vuoro päättyy 17 niin työntekijä tekee vielä sen jälkeen pari juttua sisällä ja lähtee kotiin, eli ylityöksi menee, mutta suurin osa ei välitä siitä parista minuutista kunhan vanhemmalla ei ole hakutilanteessa mitään odotuksia rauhallisesta kohtaamisesta.

Eli ihan todella kun päiväkoti sulkeutuu klo 17 niin päiväkoti kirjaimellisesti sulkeutuu tasan klo 17. Siinä ei jäädä juttelemaan enää vanhempien kanssa eikä sisältä välttämättä pääse hakemaan tavaraa. On täysin päiväkotikohtaista, onko viimeinen vuoro 17.15 asti.

Miksi päiväkoti tekisi sopimuksen hoitoajasta klo17 asti, jos työntekijän työvuoro päätty jo silloin ja on itsestäänselvää, että sen jälkeen tulee vielä tarkistaa, että valot on pois ja ovet lukossa? Ei kai se nyt vanhemman vika ole, jos päiväkodin johtaja sellaista aikaa lupaa? Ei se tarkoita, että vanhempi olisi jotenkin myöhässä, jos tulee sovitusti klo17. Ihmeellistä vanhemman syyllistämistä.

Ja mitä niihin kuulumisiin tulee, niin ne on aina samat, eikä se, että onko lapsi syönyt ja nukkunut nyt mitenkään vaikuta meidän iltarutiineihin, mitkä on joka tapauksessa aina samat. Useinhan se työntekijä, joka kuulumisia vaihtaa, ei ole lapsen ryhmästä ollenkaan, joten oikeat asiat keskustellaan aamuisin lapsen omassa ryhmässä.

Kun hoitoaika päättyy klo 17, niin se todella tarkoittaa että klo 17 lapsi on sinun vastuulla ja olette pois päiväkodin tiloista. Se ei esimerkiksi tarkoita sitä, että klo 17 menet riisumaan lapsen kuravaatteet sisälle ja tarkastat vielä lapsen tavaroita pitääkö ottaa mukaan jotain. Jos päiväkodin sulkuajaksi on ilmoitettu klo 17, niin se on ihan vakuutustenkin vuoksi juuri näin.

Kukaan ei ole luvannut sinulle oikeutta olla lapsesi kanssa päiväkodin tiloissa kun kello on yli 17. Lastasi hoidetaan klo 17 asti, mutta tosiaan ihan siltä minuutilta kun kello on tasan 17 niin et voi olettaa pääseväsi päiväkotiin sisälle tai mitään mikä vie työntekijän aikaa. Ne valot ja ovet lukitaan sammutetaan sinun lapsesi kanssa ennen kuin kello on 17 ja sitten työntekijä tekee viimeiset pari asiaa kun lapsi on luovutettu sinulle. Toki sinun lapsen päiväkodissa taisi olla viimeinen työntekijä paikalla 17.15 asti mutta yleensä ottaen se on juuri näin. Hoitopäivän päättyminen klo 17 tarkoittaa sitä, että lapsi ei ole klo 17 enää päiväkodin tiloissa tekemässä yhtään mitään.

Vierailija
99/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on ihan liikaa näitä vanhempia, jotkut tuntuu ajattelevan, että hakemisesta myöhästyminen on ihan ok. Monesti tullaan vartti tai 20 min myöhässä ja silloinkin saapastellaan paikalle ihan rauhassa, samalla puhelimessa puhuen tai puhelinta selaten. Joskus halutaan vielä jäädä selvittämään jotain asiaa työntekijän kanssa senkin jälkeen. Sitten jos huomauttaa myöhästymisestä, moni jää ihan haavi auki, että ei kai se nyt niin tarkkaa ole.

Minä sanon, että on ja sanon myös, että ensi kerralla soitamme sosiaalipäivystyksen ja, että hakijan tehtävä on ilmoittaa jos myöhästyy, ei meidän tehtävä anella tulemaan. Ja lopuksi sanon, että katsokin, ettei tämä toistu, sillä silloin on lasun paikka. Yleensä uskovat heti ekasta kerrasta.

Sanotko myös, jos kyseinen henkilö itse on päiväkodissa töissä?

Päiväkodin työntekijät osaavat ilmoittaa lapsensa hoitopaikkaan, jos myöhästyvät. 

Eli asia onkin ok, jos vanhempi soittaa päiväkotiin ja kertoo että myöhästyy, muttei vielä osaa sanoa paljonko.

Vierailija
100/646 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ongelmahan tässä nimenomaa oli ne lapset, jotka pönöttää päiväkodin pihalla vielä päiväkodin sulkemisajan jälkeen, eikä kukaan ole tullut heitä hakemaan"

Jos näin on, jos lapset ovat jääneet yksin pihalle ja päiväkoti suljettu.

Henkilökunta on syyllistynyt lapsen heitteellejättöön, joka on rikosoikeudellinen rikos ja syyllistynyt virkavirheeseen.

Ja jos tämä on muodostunut ongelmaksi saakka päiväkodissa, syy löytyy viranhaltioista, koska ovat antaneet tilanteen jatkua ja laiminlyöneet tehtävänsä, kun eivät ole tehneet lasua ja ilmoittaneet poliisille.

Vai, liiotteletko sinä nyt vähän? Eikä ole esittää mitään faktaa? Vaan on pelkää mutua ja olet avustavaa henkilökuntaa.

Mitä selität?

Millä tavalla se on työntekijän vika, jos lapsen vanhempi ei ole tullut hakemaan ja lapsi pönöttää siellä pihalla edelleen 17.30 työntekijän soitellessa vanhemmille että missä viivytte, vaikka päikky meni kiinni klo 17.00?