Työpaikallani on 17 eri päällikköä firman nettisivujen mukaan. Tuotantotyöntekijöitä on jotakuinkin saman verran
ja sitten työntekijöille asetetaan järjettömät tavoitteet jotta päästään tavoitteeseen. Firmaan pitäisi hommata pyöröovi tuotantotyöntekijöiden suurin vaihtuvuuden johdosta..
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaupungilla töissä. Meillä oli 33v sitten kun alotin työt niin, n. 100 henkilöä tekemässä huoltotyöt, kaupungin piha-alueet sun muut "duunarihommat" ja 3 henkilöä toimistolla.
Nyt v. 2022 meillä on 23 henkilöä enää huolto- sun muissa töissä ja 7 henkilöä toimistolla. Suurin osa töistä on yksityistetty mikä selittää "duunarien" vähenemisen, mutta miksi ihmeessä meillä on nyt 7 henkilöä toimistolla?
Hoitoalan toiminta yksikkö.
2005 hoitajia 27kpl sekä esimies ja 2 asiantuntijaa
2022 hoitajia 27kpl (joista tosin iso osa vaihtuvia sijaisia) sekä esihenkilö ja 6 asiantuntijaa
Voiko potilaat paremmin? Ei
Onko työn laatu parantunut? EiTuntuu että näitä uusia työtitteleitä täytyy ihan pakolla keksiä lisää korkeakoulutetuille sosionomeille, sairaanhoitajille ja sitä sun tätä terapeuteille jne.
Jos yksikköön palkataankin Tessa Toimintaterapeutti edistämään potilaiden vointia ja toimintakykyä, saako hän tehdä tällaista työtä?
Ei saa. Lähihoitaja-Leenaa, joka oli osastolla jo 2005, alkaa ahdistaa, kun joku tekee häntä parempaa hommaa. Leena vaatii, että Tessankin täytyy alkaa osallistua perushoitoon.
Voiko potilaat paremmin? Ei
Kuntouttaako heitä joku? Ei
Tessa jaksaa 2 kuukautta ja lähtee itkien pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaupungilla töissä. Meillä oli 33v sitten kun alotin työt niin, n. 100 henkilöä tekemässä huoltotyöt, kaupungin piha-alueet sun muut "duunarihommat" ja 3 henkilöä toimistolla.
Nyt v. 2022 meillä on 23 henkilöä enää huolto- sun muissa töissä ja 7 henkilöä toimistolla. Suurin osa töistä on yksityistetty mikä selittää "duunarien" vähenemisen, mutta miksi ihmeessä meillä on nyt 7 henkilöä toimistolla?
Eri lakien ja säännösten kautta tuleva pakollinen byrokratia vain lisääntyy koko ajan, ja kunnassa sille ei voi mitään. Tulee valtiolta ja EU:sta. Esim mitään ei voi vain tilata, täytyy tehdä täysimittainen kilpailutus.
Sihteerit ym on karsittu pois, ja heidän työt on sälytetty päälliköille. Esim nämä kilpailutukset, päätökset, kirjeet ja postit, henklöstö- ja palkka-asiat. Kaikkea tätä tekee päällikkö. Hän todennäköisesti osaisi sen varsinaisen työn vaikka unissaan, mutta ei ehdi tehdä sitä, kaikki vain tilataan joltain firmalta.
Ne on itse itseään syöviä firmoja.
Ensin tulee ryhmiä, jotka viettävät myös vapaa-aikaa yhdessä, ja ystävystyvät pomon kanssa. Pomo ylentää heidät, koska haluaa pitää heidät firmassa. Sitten nämä ryhmät suurenee ja suurenee, kun tulee jokin yhteinen harrastus, yleensä golf. Sieltä on kiva palkata sitten lisää pomoja.
Työpaikalla on kivaa, ja ollaan kuin yksi suuri perhe. Siis pomot. Työntekijät on pakollinen paha.
Olin töissä yrityksessä joka parissa vuodessa triplasi työntekijämääränsä. Samalla tuli lisää tasoja. Esim. Ennen yksi hoiti myynnin, markkinoinnin ja tapahtumajärjestelyt, kunnes tämä jaettiin myyntipäällikölle, markkinointipäällikölle ja tapahtumakoordinaattorille.
No, myynnit tuli rytisten alas myös. Käytiin parit yt, perusduunareita sai lähteä, ja pari muutakin.
Jäljelle jäi puolet ns ylemmän tason työntekijöitä jotka roikkuivat väkisin omissa töissään ja uskottelivat että hommia riittää vaikka kaikilla osastoilla oli selvää että työt on vähentyny.
Lopulta useampi rividuunari lähti ja nyt siellä on kaiken maailman päälliköitä edelleen mutta kukaan ei osaa/halua ottaa tilauksia asiakkailta, vastata puhelimeen tai ottaa kuormaa vastaan varastoon.
En ymmärrä miten toimarin ja emoyhtiön mielestä tämä on ok.
Meillä on myös enemmän päälliköitä ja johtajia kuin työntekijöitä. Mutta suuri osa managereista tekee työtä ja vain osa heistä on esimiesasemassa jossa vain ollaan läsnä. Minäkin olen manager, mutta painan oikeita hommia.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Te tarvitsette ehdottamasti yhden tai parikin päällikköä lisää. Uudessa taloudessa ja nykymallissa johtajuus on kultaa ja timanttia. Edestä johtaminen, jokaisen työtekijän edessä pitää olla oma esimies.
Päälliköistä voisi tehdä tiimejä ja palkata niille vetäjiä. Lisäksi tarvitaan HR-työntekijä, taloushenkilö, viestintä ja johdon assistentteja. Eivät kai päälliköt millään voi ehtiä noita erikoistumista vaativia töitä tekemään. Tuotantotekijöille totta kai myös tiiminvetäjiä, jotka voivat sitten raportoida sopiville tahoille.
Työ, jossa ei tapahdu oikein mitään, on tosi tylsää. Ei hyvä palkka poista tylsyyttä.
Oma työni on tuollainen "seuraa yhden asian edistymistä tekemättä asiaa itse".