Mistä ihmeestä voisi vielä pihistää
Teen kaiken ruuan itse, emme suö lihaa
Kerran viikossa Lidlissä
Lasten vaatteet hankin Torista/Roskalavoilta
Kasvatan itse kaikkea mahdollista mitä vaan osaan ja pystyn
Emme lämmitä enää sähkösaunaa
Vain täydet koneelliset pyykkiä
Emme osta mitään muuta kuin ruokaa ja hyg tarvikkeet
Vain lapset ja mies käy parturissa
Olen myynyt kaiken mahdollisen ylimääräisen mitä vain on ostettu
Tuunaan ja ompelen itse, mm vanhojentanssipuvu kin
Kommentit (52)
Niukasti elätte. Ilmeisesti asutte liian kalliisti. Voiko kampaamokertoja ainakin harventaa? Neuvotella palkankorotus tai hakea paremmin palkattua työtä? Teineille osa-aikatyö? Siitä olisi hyötyä tulevaisuuttakin ajatellen. Sitten suihkuja voi lyhentää, ostaa ruokaa tarjouksista. Tsemppiä, periaatteessa teillä on kaksi vaihtoehtoa, joko kuluttaa vähemmän tai ansaita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta aina helppo pihistää
En usko että saan enää mitään pihistettyä siitä.
Ap
Saa sillä tavalla että unohdat ideologian ja ostat ruokaa ajatuksella kalori on kalori ja proteiini on proteiini. Ruuassa ideologiat maksaa aivan järkyttävän paljon
Vierailija kirjoitti:
Niukasti elätte. Ilmeisesti asutte liian kalliisti. Voiko kampaamokertoja ainakin harventaa? Neuvotella palkankorotus tai hakea paremmin palkattua työtä? Teineille osa-aikatyö? Siitä olisi hyötyä tulevaisuuttakin ajatellen. Sitten suihkuja voi lyhentää, ostaa ruokaa tarjouksista. Tsemppiä, periaatteessa teillä on kaksi vaihtoehtoa, joko kuluttaa vähemmän tai ansaita enemmän.
Teineillä on kummallakin pieni hyvä osa-aikatuö josta saavat hyvin palkkaa kun siellä käyvät.
Paljon eivät pysty koulun ohella tuöskentelemään.
Me on laskettu menomme niin että tulot riittää mutta jos kaikki nousee ihan valtavasti niin en kyllä hahmota että mistä vielä nipisrää.
Investoi koneeseen ja kampaamosaksiin, niin kenenkään ei tarvitse parturissa käydä. Iso säästö. Hiustenvärjäys turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maalle.
"Sirpan kanssa maalle muutettiin..."
Vierailija kirjoitti:
Dyykkaa safkat.
Täällä on ainakin nykyään roskikset visusti lukkojen takana, joka ikisen kaupan. Isommista kaupungeista olen kuullut että jopa onnistuu ainakin osassa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maalle.
Elämä on ihan yhtä kallista täälläkin. Maalaisia kehotetaan muuttamaan kaupunkeihin, että mitäs nyt?
Teillä on kyllä ihan minipalkat, siis reilusti alle 2000 euroa bruttona kuukaudessa, kun ette kahden työssäkäyvän tuloilla tule mitenkään toimeen. Kai teillä on kulut budjetoitu ja seurannassa?
Asumisenne on liian kallista tai sitten on jotain menoja mistä et kerro.
Muuttakaa vaikka sieltä Helsingistä Nytmijärvelle, Järvenpäähän tai Kirkkonummelle niin jo alkaa rahat riittää.
Ette selvästikään tee sellaisia töitä joita ei ole tarjolla kuin Helsingissä, koska niistä töistä myös maksetaan.
Menot ja tulot tarkasti ylös niin näette mihin se raha oikeasti menee. Varmasti on turhia rahanreikiä, joita ei välttämättä edes ole tajunnut. Sen perusteella sitten teette valintoja mihin on varaa ja mihin ei.
Pyörällä voi ajella ja kerätä tyhjiä tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja miehen parturikäynnit. osta sellainen kone, jolla saa itse ajettua hiukset.
Miehen pitää olla siisti töissä.
Enkä ala todellakaan teinityttöjen hiuksia leikkaamaan.
Ja me käymme töissä.
Ihan hyvän kotiparturikoneen saa 25 eurolla. Saatte vähintäänkin venytettyä miehen parturikäyntiväliä, kun trimmaat koneella niskan ja korvien vierustan. Jos poikalapsia niin koneella saa niiltäkin leikattua. Teinitytöille seuraavalla parturikäynnillä sellainen hiusmalli, ettei tarvi kuin max kerran vuodessa tasata latvat.
- Peskää pyykit yöllä, vaikka olisi kielletty. Yösähkö on halvempaa.
- Ruuan ei tarvitse olla monipuolista, puoli vuotta pärjää millä tahansa makaroniruualla. Niin pärjättiin ennenkin ennen tätä vitamiini ja hivenvouhotusta.
- Vaihtakaa energiansäästölamput
- Kimppakyydillä töihin
- Omat eväät töihin
- Opettele tekemään halpoja mutta täyttäviä ruokia
Vierailija kirjoitti:
- Ruuan ei tarvitse olla monipuolista, puoli vuotta pärjää millä tahansa makaroniruualla. Niin pärjättiin ennenkin ennen tätä vitamiini ja hivenvouhotusta.
- Kimppakyydillä töihin
- Omat eväät töihin
Kaikki tämä tehty aikaa sitten.
Ruoan monipuolisuudesra en tingi mutta kasvatan itse kasviksia, marjoja, hedelmiä ja pakastan nyt sesonkityotteita. Lihaa emme syö.
Ap
Kalastamalla saa kalaa. Aion kalastaa itselle ruokaa 3 kuukaudeksi.
Kuinka monella yö sähkö on halvempaa? Mulla maksaa sähkö saman verran koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kimppakyydillä töihin
- Omat eväät töihin
Kaikki tämä tehty aikaa sitten.
Ruoan monipuolisuudesra en tingi mutta kasvatan itse kasviksia, marjoja, hedelmiä ja pakastan nyt sesonkityotteita. Lihaa emme syö.
Ap
Mitä teillä on proteiinin lähteinä?
Kalju on aivan muuta kuin tyylikäs. Siilikään ei oikein aikuiselle sovi.