Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolta tiukka muistutus: Vähennä lämmitystä, pese vain täysiä koneellisia

Vierailija
25.08.2022 |

Saunominen on nyt ilman muuta pröystäilyä johon Suomella ei ole varaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009027790.html

Kommentit (428)

Vierailija
401/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vitussa ala säästämään enempää. Muutenkin ollaan vähävaraisia ja vielä pitäisi palella kotona. Ainoa nautinto on sauna kerran viikossa taloyhtiön saunassa. Jos sähkö näihin loppuu, niin joutaa loppua.

Taloyhtiön sauna onkin energiatehokkaampi kun sitä käyttää useampi samalla lämmityksellä. Jos sun sähkölaskussa näkyy että kulutus on keskimääräistä alempi tuossa asumismuodossa, niin voit suht rauhallisin mielin olla stressaamatta säästöistä. Enemmän nyt katseet suuntautuu kerskakuluttajiin.

Meitä on kolme. Viimeisimmän sähkölaskun mukaan kulutus vuodessa on 1463 kWh. Se tosin oli heinäkuun lasku, talvella enemmän jo pelkän valaistuksen takia. Kaukolämpö tässä taloyhtiössä on, siitä en sen enempää tiedä.

Vierailija
402/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa, imurin sijaan voi käyttää teräväkuivainta ja riepua, kuten AuriKatariina tekee! Toki se riepu pitää sitten pestä lämpimällä vedellä koneessa.

Se riepu ei taida kuitenkaan poimia mukaansa isompia roskia, kiviä ym. Pitäisi siis ensin käydä lattia läpi harjalla ja kihvelillä, jonka jälkeen teräkuivaimella ja rievulla. Helpompaa ja nopeampaa käyttää imuria, joka ei taida kuitenkaan olla kaikkein pahin sähkösyöppö.

Ei se pahin sähkösyöppö ole mutta etenkin tulevilla sähkönhinnoilla on säästettävä niistäkin asioista jotka ei sähköä juuri vie. Ja turhaa kulutusta se on vaikka sähkö olisi ilmaistakin.

Itselle tuo lattian lakaiseminen on kyllä ollut ihan normia aina vaikka moni kaveri kyllä naureskelee kuinka sitä varten on olemassa rikkaimuri ettei tarvitse kaivaa kunnon imuria esille kun pitää saada vaikka keittiön lattialta muruset veks.

En siis voi säästää sähköä tuollakaan tavalla, kun se keino on jo valmiiksi käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin verorahoilla mällätään ministeritasolla, minä käytän sähköä just sen mitä huvittaa ja miten minua huvittaa. Eli saunon vaikka joka päivä. Ja en ole ennenkään pessyt puolityhjiä koneellisia, en pykkiä tai tiskejä. Enkä valuttele puolen tunnin suihkuja.

Vierailija
404/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa imurointi, astianpesukone n 3-4 kertaa kkssa, pesukone n 2 kertaa viikossa, ruoanlaitto n 3 x viikossa, hella joskus uuni. Leipominen harvoin. 

Vierailija
405/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka päätöksiä tekevät eivät itse koskaan joudu kärsimään. Oli sitten kyse sodasta, pakotteista tai muuten vaan elintason kurjistamisesta.

Vierailija
406/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan "valtio" tänne kivikerrostalooni "vähentämään lämmitystä", prkl! 

En voi sitä itse päättää.

Koko h-tin kesä on ollut aivan hirveä. Ja nytkin, kun ulkona on 24 astetta, on minulla täällä sisällä 29 astetta.

Onneksi ensi viikolla säänpovaajien mukaan pitäisi ulkolämpötilojen jo viilentyä. Vaikuttaa ajan kuluessa sitten kivitalommekin viilentymiseen.

Ja lahjoitellaan vain veronmaksajien kovalla työllä ansaitut verot muille maille, kyllä sen Sanna osaa!

Eikö täällä kotimaassa voisi maksetuista verorahoista antaa osan takaisin kansalaisille ilmastotoimiin?

Itse ainakin aion investoida ilmanviilentimeen.

Vierailija
407/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät r y.. hyssykät..

Ei se nyt niin kauhea katastrofi vielä ole, jos vähän omasta sähkönkulutuksestaan katsoo.

Nytkin kuulen ja näen monenlaisia asioita, jotka voisi tehdä toisinkin.

Säästämisen paikkoja on niin paljon, että miksei niistä saisi ja pitäisi puhua? Miksi energiaa tuhlataan varta vasten?

En keksi muuta syytä kuin sen, että on tosiaan niin Putinin talutushihnassa, että haluaa vain ilkeyttään hankaloittaa. Sitähän täällä vongataan.

Vierailija
408/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin pelkät shortsit ja parit boxerit.

Vierailija
409/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lampaat kiltisti miettivät televisioiden muuntajien kytkemistä pois verkosta jne, ja aikovat jatkaa samaa äänestyskäyttäytymistä. Noh, sitä saa mitä tilaa.

Betonikuutioissa asuville viherpiiperöille tiedoksi että tämä energiakriisi tulee iskemään myös teihin, kukaan ei ole turvassa. Ihmisten rahat menevät sähköön ja bensaan ja kaikki kulutus laitetaan minimiin. Lama etenee ihan kaikille yhteiskunnan aloille, kukaan ei ole turvassa, sosiaalietuuksiakin leikataan kun rahat yksinkertaisesti loppuvat.

Kaikki työttömät polkemaan generaattoripyörää joka tuottaa sähköä.

Vierailija
410/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette alentaako hallituksessa olevat sähkönkäyttöään ensi talvena? Tai pesevätkö vain täysiä koneellisia? Saatikka lyhentävät suihkussa käyntiään? Tuskimpa vain.

Vierailija
411/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä lampaat kiltisti miettivät televisioiden muuntajien kytkemistä pois verkosta jne, ja aikovat jatkaa samaa äänestyskäyttäytymistä. Noh, sitä saa mitä tilaa.

Betonikuutioissa asuville viherpiiperöille tiedoksi että tämä energiakriisi tulee iskemään myös teihin, kukaan ei ole turvassa. Ihmisten rahat menevät sähköön ja bensaan ja kaikki kulutus laitetaan minimiin. Lama etenee ihan kaikille yhteiskunnan aloille, kukaan ei ole turvassa, sosiaalietuuksiakin leikataan kun rahat yksinkertaisesti loppuvat.

Kaikki työttömät polkemaan generaattoripyörää joka tuottaa sähköä.

Eiköhän sitä generaattoripyörää panna polkemaan kaikki, jotka ovat syypäitä tähän sähkökriisiin.

Vierailija
412/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän se, että yksi ministereistä ehdotti asumistukeen korotusta. Ei missään nimessä! Loisijoille ei pidä helpotuksia antaa. Me veronmaksajat maksetaan ihan tarpeeksi noiden työn vieroksujien elämistä.

Itse olen yksineläjä joka tienaa bruttona 2000€ kuussa. Käteen jää 1600€. En saa edes asuntolainaa, jotta voisin vanhuuden turvaksi ostaa oman kodin. (Toki olisin opiskellut, mutta älyä ei geenit antaneet).

Koko ikäni työtä tehnyt matalalla palkalla ilman tukiaisia. Ja sitten jotkut saavat tuosta vaan tilille joka kuukausi rahaa tekemättä mitään. Ja nyt niille haluttaisiin antaa lisää.

Meidät matalalla palkalla elävät on unohdettu kokonaan. Taas kerran.

Vierailija
413/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ottaa päähän se, että yksi ministereistä ehdotti asumistukeen korotusta. Ei missään nimessä! Loisijoille ei pidä helpotuksia antaa. Me veronmaksajat maksetaan ihan tarpeeksi noiden työn vieroksujien elämistä.

Itse olen yksineläjä joka tienaa bruttona 2000€ kuussa. Käteen jää 1600€. En saa edes asuntolainaa, jotta voisin vanhuuden turvaksi ostaa oman kodin. (Toki olisin opiskellut, mutta älyä ei geenit antaneet).

Koko ikäni työtä tehnyt matalalla palkalla ilman tukiaisia. Ja sitten jotkut saavat tuosta vaan tilille joka kuukausi rahaa tekemättä mitään. Ja nyt niille haluttaisiin antaa lisää.

Kuka ministeri?

Vierailija
414/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten tule pakkosäästö.

Sähköt poikki muutamaksi tunniksi/vrk.

Parempi säästää vapaaehtoisesti, kuin pakon edessä.

Vierailija
415/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei ole asetettu lakia että julkisia taloja saa lämmittää max. +19c? Ja eteisen kylmäksi vaan. Säästyy!

Villasukat jalkaan ja filtit esille! Ihme ininää suomalaisilta , globaalisti ajatellen melkein pohjoisnavalla asutaan! Onhan täällä kylmä, mutta ajatellaan, että on joku ihme sääntö, että Suomessa kotona on pakko olla aina lämmin. Hei asiat muuttuu! Kohta on kylmä.

Vierailija
416/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tälle syksylle ehtisi nostaa turvetta?

Vierailija
417/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ministeri?

Merkantti lintilähän se. Tämä sama setä, jonka mukaan koronaviruskin on vain ongelma brittien korvien välissä.

Tämän puoluetoveri saarikko sitten ehdotti ylimääräistä lapsilisää. Toki se lestaperheille sopii.

Vierailija
418/428 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korkeammalla sähkö hinta on, sitä enemmän Valtio tienaa, sekä sähkönhinnasta, että sähköverosta. Samoin bensan hinta, mitä korkeampi, sitä enemmän Valtio saa. Vieläkö joku ihmettelee miksi suomalaisille tarjotaan vain säästökeinoja. Kyllä meitä nyt viedään kuin litran mittaa.

Vierailija
419/428 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten tule pakkosäästö.

Sähköt poikki muutamaksi tunniksi/vrk.

Parempi säästää vapaaehtoisesti, kuin pakon edessä.

Mua ei haittaa parin tunnin sähkökatkokset. En aio säästää sähköä, koska en kuluta sähköä lähellekään niin paljon kuin moni muu suomalainen. Säästäköön ensin ne, jotka sitä eniten kuluttavatkin. Jos tulee sähkökatkoksia, se on sitten voi voi ja voin vaikka ajoittaa koiran pidemmän lenkin just siihen ajankohtaan. 

Vierailija
420/428 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuukausiin pessyt pyykkiä enkä lämmittänyt, vieläkö voi vähentää?