Valtiolta tiukka muistutus: Vähennä lämmitystä, pese vain täysiä koneellisia
Saunominen on nyt ilman muuta pröystäilyä johon Suomella ei ole varaa.
Kommentit (428)
Hallituksen pitää tehdä itse ne toimenpiteet, joilla saadaan energiaa kohtuuhintaan, eikä luetella alamaisille säästövinkkejä. Turvesuot ja kylmillään olevat voimalat käyttöön, verotus kohdilleen ja päästökaupat ja jakeluvelvoitteet ö-mappiin.
Vierailija kirjoitti:
Haista valtio kukkanen ja valtiojohto lukekoon hallituksen esityksiä fikkarin valossa, erityisesti ministeri Lintilä.
Ihan varmasti näkyy jo pimeällä Eduskuntatalon ikkunoissa kynttilänliekkejä :)
Pesen aina puoli koneellista. Ei löydy kone täyteen pyykkiä kovi usein. Suihkussa on pakko käydä joka päivä.
"Haistakaa paska koko valtiovalta,
ette osaa muuta kuin verottaa.
Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta.
Kaikki pitäis kerralla erottaa".
-Irwin-
Elän normaalisti ja maksan laskun sen tullessa..
Kaupat kiinni sunnuntaisin, niin energiaa säästyy ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat kiinni sunnuntaisin, niin energiaa säästyy ja paljon.
Ja ruuat sitten homehtuu sinne. Kyllä kaupan pitää myydä koska muuten ne nostaa hintoja jos ruokaa paljon pilaantuu.
Kuinka monta astetta eduskuntatalon ja ministeröiden lämpötiloja lasketaan?
TV-tietoiskuja 70-80-lukujen malliin odotellessa 🤮
Paidan vou kääntää kerran viikossa nurin päin. Se riittää ainakin tavikselle.
En tee mitään mihin tämä hallitus kehottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pitää tehdä itse ne toimenpiteet, joilla saadaan energiaa kohtuuhintaan, eikä luetella alamaisille säästövinkkejä. Turvesuot ja kylmillään olevat voimalat käyttöön, verotus kohdilleen ja päästökaupat ja jakeluvelvoitteet ö-mappiin.
Toivottavasti Vihreät muistavat kertoa, että puulämmitystä ei tulla hyväksymään missään tapauksessa, koska hiilidioksidipäästöt.
Onpa hyvä että viime vuosikymmenellä kaikki laitettiin digiksi ja nettiin. Mitään ei voi tehdä enää käsin joten missään virastossa ei voi säästää kaivamalla esiin vaikka vanhat remingtonit.
En vitussa ala säästämään enempää. Muutenkin ollaan vähävaraisia ja vielä pitäisi palella kotona. Ainoa nautinto on sauna kerran viikossa taloyhtiön saunassa. Jos sähkö näihin loppuu, niin joutaa loppua.
Valtion haistatteluiskun vuoksi otan tänään vähintään puolen tunnin suihkun. Molemmat pesukoneet laitoin jo päälle ja telkkari on päällä nyt taustalla. Saunan napsautan päälle parin tunnin päästä.
Muiden maiden hallitukset kertovat miten kansalaisia autetaan, meillä vain kyykytetään.
No just kattelin helenin applikaatiosta että mun kuukauden sähkönkulutus vastaa viittätoista saunomiskertaa. Eli mun kaveri, joka katsoo välttämättömäksi saunoa joka päivä kuluttaa pelkästään siihen tuplasti mun koko sähkönkulutuksen! Kyllä mun mielestä ois aika pikkasen hillitä törsäystä, ei tää pallo kestä.
Onko tää joku yksi ihminen, joka kirjoittelee nää kaikki vastaukset?
Vierailija kirjoitti:
En vitussa ala säästämään enempää. Muutenkin ollaan vähävaraisia ja vielä pitäisi palella kotona. Ainoa nautinto on sauna kerran viikossa taloyhtiön saunassa. Jos sähkö näihin loppuu, niin joutaa loppua.
Taloyhtiön sauna onkin energiatehokkaampi kun sitä käyttää useampi samalla lämmityksellä. Jos sun sähkölaskussa näkyy että kulutus on keskimääräistä alempi tuossa asumismuodossa, niin voit suht rauhallisin mielin olla stressaamatta säästöistä. Enemmän nyt katseet suuntautuu kerskakuluttajiin.
Mun pesukone toimii hyvin, ei ole vajaa.
Haista valtio kukkanen ja valtiojohto lukekoon hallituksen esityksiä fikkarin valossa, erityisesti ministeri Lintilä.