Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolta tiukka muistutus: Vähennä lämmitystä, pese vain täysiä koneellisia

Vierailija
25.08.2022 |

Saunominen on nyt ilman muuta pröystäilyä johon Suomella ei ole varaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009027790.html

Kommentit (428)

Vierailija
301/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* Pesen normaalistikin täysiä koneellisia e-toiminnolla astianpesukoneessa, pyykinpesukoneessa.

* Ei ole autoa, kuljen julkisilla.

* Sisälämpötila on ollut useita vuosia talvella 22 astetta (se on kyllä minulle kylmä, mutta taloyhtiö säätää). Kärsin siis jo kylmyydestä.

* Käyn suihkussa silloin kun tukka rasvoittuu näkyvästi eli noin 3-4 päivän välein. Suljen vedentulon saippuoinnin ajaksi, myös lavuaarissa.

* En käy saunassa eikä sitä minulla ole.

* Kodissani on led-valaistus, ym. vähän kuluttava sähköistys. Lattialämmitys säädetty tosi minimiin.

* En käytä uunia.

* En käytä kahvinkeitintä.

* Asun uudessa energiatehokkaassa kerrostalossa. En tuuleta, koneellinen ilmastointi.

En oikein tiedä mistä minun vielä pitäisi säästää. Toivottavasti ei tule ukaasia, että kaikkien pitää säästää esim. 20 %. Silloin me jo säästeliäät ja ympäristötietoiset kärsimme eniten. Silloin ei enää voi elää...

Ei tietenkään tule. Jestas. Ootteko oikeesti noin pöljiä? Nyt puhutaan ylikuluttavien touhuista.

Vierailija
302/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitää tehdä itse ne toimenpiteet, joilla saadaan energiaa kohtuuhintaan, eikä luetella alamaisille säästövinkkejä.  Turvesuot ja kylmillään olevat voimalat käyttöön, verotus kohdilleen ja päästökaupat ja jakeluvelvoitteet ö-mappiin.

E-etsä voi sanoa noin, menee herrojen suunnitelmat mönkään muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.earth.com/news/north-pole-moving/

Siperia sulaa muutamassa kymmenessä vuodessa. EIikä sille mahda kukaan yhtään mitään. Ihmisten pitää sopeutua ja siirtyä muualle asumaan eikä jököttää staattisesti ja rukoilla mielikuvitusolentoja tai rahastaa toisiaan. Ei eläimetkään istu paikallaan vaan liikkuvat ja sopeutuvat, jos sopeutuvat.

Miten se sulaa kun talvella on 50 astetta pakkasta.

Vierailija
304/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalta muistutus: Lakkautetaan vastaan otto lukaalit ja käytetään ne rahat meidän kaikkien suomalaisten hyväksi.

Vierailija
305/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko oikeasti joku rahvas, että rikkaat ovat ensitalvena kitkuttamassa näissä järjettömissä kustannuksissa Suomessa? Eivät ole. Tavallinen kansa on ja nyt voi harjoitella jo sitä kyykkyasentoa. Se pitää sitäpaitsi lämpimänä. Onhan teillä pääministeri jonka menoa katselette huulet sinisinä, mutta edelleen ihaillen. 

Vierailija
306/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvi säästellä. Vesi, talo, palju ja sauna lämpiää puilla.

Vierailija
307/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit eivät peseydy kunnolla, jos koneellinen on ihan täynnä.

Vierailija
308/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* Pesen normaalistikin täysiä koneellisia e-toiminnolla astianpesukoneessa, pyykinpesukoneessa.

* Sisälämpötila on ollut useita vuosia talvella 22 astetta (se on kyllä minulle kylmä, mutta taloyhtiö säätää). Kärsin siis jo kylmyydestä.

* Käyn suihkussa silloin kun tukka rasvoittuu näkyvästi eli noin 3-4 päivän välein. Suljen vedentulon saippuoinnin ajaksi, myös lavuaarissa.

* Kodissani on led-valaistus, ym. vähän kuluttava sähköistys. Lattialämmitys säädetty tosi minimiin.

* En käytä uunia.

* Asun uudessa energiatehokkaassa kerrostalossa. En tuuleta, koneellinen ilmastointi.

En oikein tiedä mistä minun vielä pitäisi säästää. Toivottavasti ei tule ukaasia, että kaikkien pitää säästää esim. 20 %. Silloin me jo säästeliäät ja ympäristötietoiset kärsimme eniten. Silloin ei enää voi elää...

Ei tietenkään tule. Jestas. Ootteko oikeesti noin pöljiä? Nyt puhutaan ylikuluttavien touhuista.

Itse olet pöljä, etkä tajua mitä sieltä on tulossa. Kuten Marin sanoi, elintaso laskee, kaikilla vähävaraisilla ennenkaikkea. Rikkaat voi häipyä Marinin Suomesta. Te olette hänen armoillaan kun demukoita äänestätte. Enjoy tulevasta talvesta Marinin kyydissä- tulee kylmää ja kovaa ja kallista. 

Niin. Elintaso laskee etenkin vähävaraisilla, mutta ei valtio oo vaatimassa todella vähänkuluttavilta 20% säästöä sähkönkulutukseen. Eli jos ei oo mistä enää nipistää, niin paha siitä on vaatia. Eikä muutenkaan oo tulossa mitään henkilökohtaisia prosenttimääriä. 

Vierailija
309/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sua oo käsketty sitä väkivalloin täyteen survomaan. Käyttöohjeen mukaan tietty ja siinäkin sanotaan kilomäärät paljonko sitä pyykkiä sinne sopii tunkea. 

Vierailija
310/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tätä kukaan huomioi!! Mutta oletteko huomanneet ettei kukaan päättäjä sano sähkönsiirto hinnnoista

yhtään mitään??

Miksiköhän??

Vierailija
311/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitää tehdä itse ne toimenpiteet, joilla saadaan energiaa kohtuuhintaan, eikä luetella alamaisille säästövinkkejä.  Turvesuot ja kylmillään olevat voimalat käyttöön, verotus kohdilleen ja päästökaupat ja jakeluvelvoitteet ö-mappiin.

Nyt alkaa oleen tosi härskiä.mihin tarvitaan päättäjiä jotka ei saa mitään aikaan muuta kuin ympäripyöreetä puhetta ? Hädässä hallitus riisuu maskinsa!

Vierailija
312/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkökriisi on hallituksen omaa syytä. Viherhörhöilyä ja järjetöntä päästökauppaa, jonka vuoksi voimalat seisovat ja siksi olemme pakotettuja ostamaan norjalaislta (ruotsi välissä) kallista sähköä. 

Voimalat käyttön, päästökauppa seis. Tai hallitus vaihtoon!

Katsotaan sitten pestäänkö pyykkiä matalammalla lömmöllä...tai muuta epäoleellista kusetusta.

Ohisalo nauttii kun hänen ajamansa viherpakkosiirtymä tuottaa tulosta.

Köyhyystutkijana ja asuntosijoittajana on hyvä tutkia ihmisen ahdinkoa.

Noissa on aimo annos julmuutta,toisista piittaamattomuutta,fanaattisuuta ja sadismia! Näitäkö on äänestetty?

Vierailija
313/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa että great reset on pelkkä salaliittoteoria

Vierailija
314/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkökriisi on hallituksen omaa syytä. Viherhörhöilyä ja järjetöntä päästökauppaa, jonka vuoksi voimalat seisovat ja siksi olemme pakotettuja ostamaan norjalaislta (ruotsi välissä) kallista sähköä. 

Voimalat käyttön, päästökauppa seis. Tai hallitus vaihtoon!

Katsotaan sitten pestäänkö pyykkiä matalammalla lömmöllä...tai muuta epäoleellista kusetusta.

Ohisalo nauttii kun hänen ajamansa viherpakkosiirtymä tuottaa tulosta.

Köyhyystutkijana ja asuntosijoittajana on hyvä tutkia ihmisen ahdinkoa.

Noissa on aimo annos julmuutta,toisista piittaamattomuutta,fanaattisuuta ja sadismia! Näitäkö on äänestetty?

Noille täysjärkinen näyttää vaaleissa ovea!

Vierailija
315/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tunge konetta täyteen. lakanat ja pyyheliinat 60 asteessa, 

Vierailija
316/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan eduskunnan edustajien ilmaisista sähköautojen latauspaikoista. Sitten voin pohtia jotain pientä omalta osaltani kompensaatioksi.

Vierailija
317/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh eu on kriisissä ja mitä venäjä tehny nyt jo pidemmän aikaa???

https://www.hs.fi/talous/art-2000009030667.html

"Suomen rajan kupeessa palaa arviolta kymmenen miljoonan euron arvosta Saksaan tarkoitettua maakaasua joka päivä Kaikki on osa peliä

Venäjä on polttanut Nord Stream -kaasuputkeen kytköksissä olevassa laitoksessa maakaasua kesäkuusta asti."

Tää ei ole reilua kun venäjä vielä vähän kettuilee meille! 😐

Vierailija
318/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Vihreät muistavat kertoa, että puulämmitystä ei tulla hyväksymään missään tapauksessa, koska hiilidioksidipäästöt.

Millaisen uunin vaatii, että voi polttaa ituhippejä?

Vierailija
319/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* En käytä uunia.

Esitetty onkin, että 75% kotitalouksista voisi säästää vielä jostakin. Sinä et pysty. Me muut teemme sen.

Vierailija
320/428 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vit**u kunois varaa pesukoneeseen