Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meidät yksin asuvat pienituloiset aina unohdetaan?

Vierailija
25.08.2022 |

Luin juuri Vihreiden "pienituloisen auttamislistasta". Eipä ole Vihreillä(kään!) antaa apua meille pienituloisille yhden hengen talouksille, jotka saamme käteen työssä käymisen kustannusten jälkeen vähemmän kuin ttt-asiakas! Meitä ei koske tukien indeksikorotus koska olemme työelämässä, ei lapsilisä tai sen korotus kun ei ole lapsia.. me emme saa pienen palkan lisäksi mitään! Mutta kulut ne nousee meilläkin koko ajan, joten missä tukitoimet meille, joilla vielä on työpaikka?

Itse tienaan alle 1800e kuussa bruttona ja nettona 1450e. En saa as-tukea vuokra-asuntoon, vaikka on alueen halvin, koska brutto niin iso. Toimeentulotuessa ei oteta työmatkakuluja huomioon, jotka vievät ison osan palkasta, joten en saa sinnekään laskuja. Ihan itse on maksettava kaikki ja ruokajonoonkaan ei ole tervetullut, koska on työelämässä.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton kitisee, kun ei voi saada lapsilisiä... Haloo, se raha menee ainakin meillä kaikki lapseen: lapsen ruokiin, päivähoitomaksuihin, kenkiin ja vaatteisiin. Paljonko avustusta sinä lapseton tarvitset sellaisiin?

Vierailija
22/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan nyt vihat niskaani, mutta valtio ei ole Jumala. Jokainen on vastuussa itse elämästään, ei valtio. Olisi parempi mietti itse, että mitä itse voisit tehdä, jotta tienaisit enemmän tai kuluttaisit vähemmän.

Aika ottaa vastuuta omasta elämästä.

Aivan oikein. Työttömät töihin ja tuet pois kaikilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän demarit esitti niihin työmatkakuluihin jotain apua.

Me ollaan ihan väliinputoajia. Ei saada yhtikäs mitään mistään.

Työtkin twhdään kotona.

T kahden teinin äiti

Miksi kahden teinin äiti tarttis työmatkatukea etätyöhön? Ei ku joo, harmittaa että joku muu saa, vaikka ei käytännössä hyödyttäis tuen saajaa.

Vierailija
24/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne aloittajan kanssa. Ei tule vappusatasia meille.

Ei niitä tullut kellekään muullekaan.

Vierailija
25/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuisikäni asunut yksin, käynnyt töissä ja en ole koskaan saannut yhteiskunnalta penniäkään tukea. Olen itse melko köyhä koska asumiskulut ja autoilun kulut vievät palkastani leijonan osan, nyt kun hinnat nousevat kohisten niin olisin toivonut että yhteiskunta auttaisi minua jollakin tapaa mutta taas minut unohdetaan. Maksan veroja joka kuukausi mutta mitään tämä yhteiskunta ei anna minulle.

Tässä on alkanut tulemaan olo ettei tämä yhteiskunta ole minua varten ja tämän takia verojen maksu ottaa kaaliin todella paljon kun mitään apua/tukea tämä yhteiskunta ei minulle anna.  

M32

Vierailija
26/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne aloittajan kanssa. Ei tule vappusatasia meille.

Ei niitä tullut kellekään muullekaan.

Jos vaihtais nimensä Vappu Sataseksi?

Vierailija
27/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kitisee, kun ei voi saada lapsilisiä... Haloo, se raha menee ainakin meillä kaikki lapseen: lapsen ruokiin, päivähoitomaksuihin, kenkiin ja vaatteisiin. Paljonko avustusta sinä lapseton tarvitset sellaisiin?

Minä en voi lapsesta edes haaveilla, vaikka haluaisinkin. Vuokrakämppään ilman mitään takuuta siitä, miten kauan voisin lapsen elättää näillä nousevilla kuluilla ja pienellä palkalla, kun ei edes itselle riitä.. tällaisiin oloihinko lapsi pitäisi tehdä? Voi kuule, kyllä lapsen todella haluaisin, mutta en vaan uskalla lähteä sille tielle, koska omakin edes lähitulevaisuus on todella epävarmaa.

Että se siitä lapsilisien perään itkemiselle.

Ap

Vierailija
28/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Koko ajan suurpalkkaisille lisää kotihoitotukea lapsilisiä jnejne

Ja sinkut saa kärvistellä ja maksaa kaiken yksin ilman apua!

Joku vääryys koska miljoona yksintaloutta!

Vierailija
29/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskustannukset sis. aivan kaiken asumiseen liittyvän 560e (esim kunnalta ei saa edes yksiötä tuohon hintaan, joten asumisineen on alueen halvin) ja bensat + auton kulut (vero 180e ja vakuutus 160e vuodessa, katsastus n. 60e sis. päästöt, pienemmät ja halvemmat kuluvat osat, noin satanen nyrkkipajalle jossa osat vaihdetaan) kuukausitasolle laskettuna 440e kuussa, olettaen ettei mitään suurta mene rikki.

Mutta sanottakoon vielä, ettei minun asuminen ja autoilu ole se suurin ongelma tässä kuviossa, vaan se, että kukaan tai mikään puolue ei auta minunlaisia ja mielestäni se on väärin, koska en ole ainut ja ihan yhtä lailla mekin maksamme veromme kaikesta.

Ap.

Sairaalla yksinasuvalla menee vielä huonommin, kuin sinulla. Ei ole autoa, ei mitään mistä leikata ja silti rahat eivät riitä. Töitä ei voi tehdä, kun on sairas.

Milläs rahalla se sairas elää? Yleensä jos on työtön ja sairas, saa työmarkkinatuke atai ansiosidonnaista ja jos vielä asuu vuokralla, saa päälle asumistuen ja sairaalalaskut sossuun...

Vierailija
30/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Koko ajan suurpalkkaisille lisää kotihoitotukea lapsilisiä jnejne

Ja sinkut saa kärvistellä ja maksaa kaiken yksin ilman apua!

Joku vääryys koska miljoona yksintaloutta!

Missä?!!?

Vierailija
31/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä. Joku yksineläjä ihmettelee miksi monilapsinen yh saakaan enemmän tukia kuin hän palkkaa. Tiiätkö ap, että mäkin oon yksineläjä enkä tosiaan saa tukia läheskään tonnia ja itse pitää maksella kalliit lääkkeetkin siihen päälle? Lopeta toi nurina ja vaikka työs jos mielestäs kerran ilman elät niin paljon leveemmin. Saatat yllättyä.

En ole tukia vastaan, olen nuorempana itsekin ollut ttt-asiakas. Tästä tosin jo aikaa, oli vuosi 2009. Silloin ttt-asiakas sai 390e "käteen". Nyt jää palkasta 420e kuussa asumis-ja työkustannuksien jälkeen. Joten kyllä nykyinen ttt-asiakas saa roimasti enemmän "käteen" kuin minä työssäkäyvänä, ja kieltämättä työttömäksi jääminen on alkanut kiinnostamaan, koska silloin tippuu auton kulut pois ja nykyisellä niukalla elämäntyylillä eläisin tosiaankin ttt:n perusosalla herroiksi.

Mutta tämän aloituksen pointti ei ole työttömyyden ihannointi, vaan se, miksi me pienituloiset ei saada mitään apuja, vaikka inflaatio laukkaa hulluna meidänkin kukkaroon?

Pelkästään bensat kustantaa esim. viime vuoteen verrattuna tällä hetkellä 170e enemmän kuussa, kiitos bensan hinnan. Ja se vain nousee.

Työmatkakulut on jo laitettu verotukseen. Autoni arvo on 400e ja korjautan sitä tarpeen tullen tutuilla nyrkkipajoissa. Siinä on pelkkä liikennevakuutus. Mihinkään leasinkiin tai uudempaan ei todellakaan ole varaa.

Minulla ei ole suoratoistoa, ei maksavia harrastuksia, en käytä meikkiin tai kampaajaan yhtään rahaa, ei lemmikkejä, ei mitään ns. ylimääräisiä kuluja.

Oletteko kuulleet siivoojasta, joka tienaisi bruttona 3000e? Pidän työstäni ja koen sen tärkeänä, joten minusta on väärin, että ainut vaihtoehto olisi lähteä opiskelemaan enemmän tienaaville aloille, joissa on työnantajalla vara tosiaankin valita mistä ottaa.

Ap

Etkö voi muuttaa lähemmäs työpaikkaasi kun vuokralla asut? Vuokrakin voisi hiukan nousta, jos et tarvitsisi autoa, eikä olisi bensakuluja, vakuutuskin jäisi pois ja aikaa säästyisi, oletan, että matka on nyt niin pitkä, ette tvoi sitä pyöräillä.

Vierailija
32/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suht hyvin tienaava yksin asuva autoileva. En ole odottamassa valtiolta mitään vappusatasia enkä mitään muutakaan tukea, ainoastaan toivoisin, että joskus vähän edes pääsisi hyötymään jostain yhteisestä, eikä olla vain nettomaksajana kaikessa. Korpeaa etenkin tuo jatkuva polttoaineveroalennusten torppaaminen tekosyyllä "se hyödyttäisi hyvätuloisiakin". Miksi ei saisi hyödyttää? Miksi pitää luoda himmeli, jolla saadaan kupattua hyvätuloiselta ne pienet lisätulot (=pienemmät menot) pienituloisten tehottomaan tukemiseen, jossa välistä vedetään niin että napa raikaa. Ei ne tuet 1:1 edes menisi pienituloisille, vaan tulonsiirtoina joillekin sopivassa asemassa oleville palvelufirmoille, asuntosijoitusfirmoille, yms. Hallituksen ja tulevien hallituspuolue-wannabeitten ohjelmat kuulostavat joillekin hyvältä, mutta erityisen hyvältä juuri näille lobbareille. Suoraa helpotusta ei koskaan anneta, vaan jotenkin se raha pitää kierrättää vaurastumisen makuun päässeeltä keskituloiselta.

Vierailija
33/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtkin twhdään kotona.

T kahden teinin äiti

Miksi kahden teinin äiti tarttis työmatkatukea etätyöhön? Ei ku joo, harmittaa että joku muu saa, vaikka ei käytännössä hyödyttäis tuen saajaa.

En minä niin sanonut vaan sanoin että sitäkään ei saa kun tekee työt kotona

Meihin ei kohdiTu yhtikäs mikään mitä suunnitellaan kansalaisille avuksi tähän tilanteeseen.

Vierailija
34/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskustannukset sis. aivan kaiken asumiseen liittyvän 560e (esim kunnalta ei saa edes yksiötä tuohon hintaan, joten asumisineen on alueen halvin) ja bensat + auton kulut (vero 180e ja vakuutus 160e vuodessa, katsastus n. 60e sis. päästöt, pienemmät ja halvemmat kuluvat osat, noin satanen nyrkkipajalle jossa osat vaihdetaan) kuukausitasolle laskettuna 440e kuussa, olettaen ettei mitään suurta mene rikki.

Mutta sanottakoon vielä, ettei minun asuminen ja autoilu ole se suurin ongelma tässä kuviossa, vaan se, että kukaan tai mikään puolue ei auta minunlaisia ja mielestäni se on väärin, koska en ole ainut ja ihan yhtä lailla mekin maksamme veromme kaikesta.

Ap.

Sairaalla yksinasuvalla menee vielä huonommin, kuin sinulla. Ei ole autoa, ei mitään mistä leikata ja silti rahat eivät riitä. Töitä ei voi tehdä, kun on sairas.

Milläs rahalla se sairas elää? Yleensä jos on työtön ja sairas, saa työmarkkinatuke atai ansiosidonnaista ja jos vielä asuu vuokralla, saa päälle asumistuen ja sairaalalaskut sossuun...

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan alinta kansaneläkettä. Tonnin sairaalalaskuun en saanut mitään apua sossusta, itse piti siitä pienestä eläkkeestä maksaa.

Vierailija
35/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Aina vaan syydetään rahaa lapsiperheille.

Vierailija
36/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Sullhan on autollisena eri elintaso kuin autottomalla ttt-asiakkaalla, joten ei suora vertailu tunnu kovin mielekkäältä. Sillä autolla kun voi tehdä paljon muutakin kuin vain käydä töissä. 

Vierailija
37/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtkin twhdään kotona.

T kahden teinin äiti

En minä niin sanonut vaan sanoin että sitäkään ei saa kun tekee työt kotona

Meihin ei kohdiTu yhtikäs mikään mitä suunnitellaan kansalaisille avuksi tähän tilanteeseen.

Mutta se on tarkoitettu kulujen kattamiseen työmatkoista, eikä se tarkoita että ne kokonaan korvataan. Sulla on etu, ettei ole työmatkakuluja. Ei niissä kuluissa koskaan voitolle jää. 

Vierailija
38/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP hokee miten he ajavat täystyöllisyyttä ja silti jakavat rahaa työttömille minkä kerkeevät Ei se työllisyys parane niin kauan kun on kivempaa olla työtön kuin työllinen.

Vierailija
39/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan alinta kansaneläkettä. Tonnin sairaalalaskuun en saanut mitään apua sossusta, itse piti siitä pienestä eläkkeestä maksaa.

Paljon sun tulot ja menot?

Vierailija
40/74 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP hokee miten he ajavat täystyöllisyyttä ja silti jakavat rahaa työttömille minkä kerkeevät Ei se työllisyys parane niin kauan kun on kivempaa olla työtön kuin työllinen.

Millä tavoin tulottomuus lisää työnantajien halua palkata työttömiä? Ei ne minua ainakaan halunneet, silloin kun olin tuloton. Sitten sain kyllä töitä kun aloin saada tukea saatuani ensin työllistämistukipaikan.