Kuinka paljon polttoainetta säästyy jos ajaa 80/kmh satasen sijaan
Kommentit (27)
Jaahas, tästäkö sitten johtui, että jouduin ajamaan Oulusta Jyväskylään 4. tietä 80 km/h. Kaikki rekat ajoivat tuolla nopeudella. Kyllä turhautti.
En todellakaan ala ajamaan satasen alueella 80km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan noin 10% - 20%. Autona Skoda Octavia farkku.
Olen huomannut että usein Skodakuskit kuuluu näihin ns.tulppiin.
Auta armias jos haluat ohittaa, sitten se kaasu löytyy ja vielä nainen haluaa ohi 😳Tää kuvitelma siitä, että ihmiset alkaisivat aina kiihdyttää, kun joku on ohittamassa, on tosiaan vain kuvitelmaa.
No 80km/h rajotuksella pappa ajour 50 km/h kun Olin ohittamassa pappa löysi kaasupolkimen vihdoinkin.
Mulla mittarissa 110 km/h että pääsin ohi.
Onneksi tie oli tyhjä.Mutta tämähän onkin kuvitelmaa kaikki
No, mä ohitin tässä juuri traktorin, ja kun menin nopeasti ohi, mulla oli n. 115 km/h mittarissa. Et kai väitä, että se traktorikin löysi jostain kaasupolkimen, jolla se yhtäkkiä pääsi kovempaa?
No kiva että Skodassakin on kaasupoljin 😀
En tiedä, mistä sä tuon Skodan tuohon sait, mutta kuten sanottua, sitä vauhtia pitää olla, että pääsee ohi.
Ajellaan uuden karheilla +40.000€ autoilla ja sitten säästetään 2€ sadalla kilometrillä. Aika koomistahan tuon on olla tien tukkona.
Säästääkö siinä? Jos ajat siis 80km tunnissa, verrattuna 100km tunnissa ja sulla on 100km matka, niin nopeammalla vauhdilla olet tunnissa perillä ja moottori kii, verrattuna 80km tunnissa vauhtia, tunnin päästä köröttelet vielä 20km matkan perille. Eikö se säästöä tule, kun moottori sammuu?
Huomattava säästö. Itsellä 6.5 tippui 5.4 kun muutin ajotapaa rauhallisemmaksi ja 80-85 km/h tasolle.
Ford Focus 1.6.
No kiva että Skodassakin on kaasupoljin 😀