Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon polttoainetta säästyy jos ajaa 80/kmh satasen sijaan

Vierailija
25.08.2022 |

maantiellä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan noin 10% - 20%. Autona Skoda Octavia farkku.

Vierailija
2/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa selvää; en aio olla tulppana tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa. Tankki täyteen, sitten ajat muutaman sata kilometriä 80km/h, tankkaat taas täyteenja lasket kulutuksen ja ajat saman reitin 100km/, tankkaat ja lasket kulutuksen.

Vierailija
4/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan autosta säästääkö vai ei.

Vierailija
5/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan autosta säästääkö vai ei.

Ihan kaikilla säästää.

Vierailija
6/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu huippunopeudesta, joku 0.9 litranen jolla huippunopeus 115km voi moottori pyöritellä jo 100km vauhdissa jotain tupla-tripla kulutusta johonkin 60km nähden

näissä isompi ja tehokkaampi kone on tavallaan parempi vaikka kokonaiskulutus onkin suurempi

jos huippunopeus on yli 200km niin kone käy aika pienillä tehoilla vielä 100km vauhdissa ja kierrokset ovat alhaalla

monilla pikkuautoilla pitää ajaa myös kaupungissa kaasu pohjassa kun muuten jää jalkoihin ja tälläkin saa helposti triplattu kulutuksen, näissä on moni mennyt harkaan, että enemmän kuluttavalla pääsenkin vähemmällä kun sitä kaasua ja kierroksia ei tarvitse huudatella ja kone käy jollain 20% teholla ja hyötysuhde on vielä melko hyvä

Vierailija
7/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna pitäis ajella 300km, ja en aio minäkään hidastella, ajan liikennevirran mukaan.

Vierailija
8/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun litran, noin karkeasti muistaakseni tavallisella perheautolla.

Vierailija
9/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama desi, tasaisessa maastossa itseasiassa erittäin vähän. Riippuu toki auton kokoluokastakin, raskaalla citymaasturilla säästö on suurempi.

Vierailija
10/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna pitäis ajella 300km, ja en aio minäkään hidastella, ajan liikennevirran mukaan.

Se liikennevirta ajaa nykyään motarilla 110km/h ja satasen alueella jotain 90km/h.

Vierailija
11/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös vähän välityksistä... Monessa autossa huomannut että suurimmalla vaihteella 80kph on liian pieni nopeus että pienikin nyppylä tiessä aiheuttaa väännättämistä juuri karvan verran liian alhaalla.

90kph on joissain parempi siis.

Vierailija
12/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkä aio kokeilla. Tuttu ajaa 80:aa aina ja kaikkialla, myös moottoritiellä. Jonoa kertyy eikä aina pääse ohi. Ei tunnu haittaavan häntä, kun on yhden asian mies ja se asia on raha. Itseäni kyydissä hävettää, harmittaa ja ketuttaa kun 500km:n matka kestää ja kestää... Mielestäni tuollaiset köröttelijät ovat itsekkäitä.

Vierailija
13/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enkä aio kokeilla. Tuttu ajaa 80:aa aina ja kaikkialla, myös moottoritiellä. Jonoa kertyy eikä aina pääse ohi. Ei tunnu haittaavan häntä, kun on yhden asian mies ja se asia on raha. Itseäni kyydissä hävettää, harmittaa ja ketuttaa kun 500km:n matka kestää ja kestää... Mielestäni tuollaiset köröttelijät ovat itsekkäitä.

Nuo ns tulpat on viho viimeisiä!

Vierailija
14/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että usein Skodakuskit kuuluu näihin ns.tulppiin.

Auta armias jos haluat ohittaa, sitten se kaasu löytyy ja vielä nainen haluaa ohi 😳

Vierailija
15/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kovin uusi auto, että siitä löytyy keskikulutusmittari. Mä saan sopivassa maastossa diesel-Octavialla alle 4 l/100 km, kun ajan 80 km/h.

Vierailija
16/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auta armias jos haluat ohittaa, sitten se kaasu löytyy ja vielä nainen haluaa ohi 😳

Tää kuvitelma siitä, että ihmiset alkaisivat aina kiihdyttää, kun joku on ohittamassa, on tosiaan vain kuvitelmaa.

Vierailija
17/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikenteestä löytyy aina aikuisia lapsia, jotka provosoituu milloin mistäkin.

Paljonko polttoainetta menee, jos ajaa 100km/h sijaan 120km/h?

Vierailija
18/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan marginaalisesti, jos ollenkaan. Olen mittaillut kulutuksia mökkireissulla ja minun autollani ero on jotain 0,1 - 0,2 litraa / 100 kilometriä. Jollakin autolla satasen nopeus voi olla taloudellisempi kuin kahdeksankymppiä.

Vierailija
19/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kuvitelma siitä, että ihmiset alkaisivat aina kiihdyttää, kun joku on ohittamassa, on tosiaan vain kuvitelmaa.

No 80km/h rajotuksella pappa ajour 50 km/h kun Olin ohittamassa pappa löysi kaasupolkimen vihdoinkin.

Mulla mittarissa 110 km/h että pääsin ohi.

Onneksi tie oli tyhjä.

Mutta tämähän onkin kuvitelmaa kaikki

Vierailija
20/27 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 80km/h rajotuksella pappa ajour 50 km/h kun Olin ohittamassa pappa löysi kaasupolkimen vihdoinkin.

Mulla mittarissa 110 km/h että pääsin ohi.

Onneksi tie oli tyhjä.

Mutta tämähän onkin kuvitelmaa kaikki

No, mä ohitin tässä juuri traktorin, ja kun menin nopeasti ohi, mulla oli n. 115 km/h mittarissa. Et kai väitä, että se traktorikin löysi jostain kaasupolkimen, jolla se yhtäkkiä pääsi kovempaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän