Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hyvä luoja! Helen korottaa sähkön hintaa 58 %:lla!!!

Vierailija
25.08.2022 |

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIN 58%? Joillakin on noussut monta sataa prosenttia.

Helen nostaa hintoja nyt aluksi 58%. Vuoden vaihteen jälkeen korottavat sitten tuosta vielä nelinkertaisesti. Kukaan ei saa Suomessa muuta kuin sikakallista sähköä kalenterivuonna 2023. 

Vierailija
102/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa korotus 12kk aikana 410%. Että ei olla ainoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena kerrostalossa koko aikuisuuteni asuneena olen järkyttynyt siitä miten prameaa ja epäekologista elämää ihmiset elävät. Miten monella on sähköllä lämpiävä talo johon kuluu rahaa aivan tolkuttomasti, vaikka muitakin vaihtoehtoja on tarjolla. Siinä sitä "minä haluan asua leveästi, tilavasti ja omassa rauhassa" -valinnan satoa korjataan.

Jollakin se asunto aina lämpiää. Myös kerrostalo kaikkine tiloineen.

Vierailija
104/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Fingrid kiittää. Seurailkaa jatkossa sähköyhtiöiden tuloksia. Markkinahinnat tulee muualta kuin suomesta. Kansa maksaa ja kärsii mutta sähköyhtiöt ja omistajat porskuttaa.

Ja nyt kun saadaan muutaman vuoden sisällä Suomi sähkön tuotannossa 100% omavaraiseksi niin tulisikin irtautua sähköpörssistä. Kun kerran itse tuotetaan niin sanellaan myös itse hinnat.

Vierailija
105/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helen nostaa hintoja nyt aluksi 58%. Vuoden vaihteen jälkeen korottavat sitten tuosta vielä nelinkertaisesti. Kukaan ei saa Suomessa muuta kuin sikakallista sähköä kalenterivuonna 2023. 

Väitteesi perustuu mihin? Mun tiedotteessa ne sanoi että olkiluodon viivästyminen ja maailmantilanne nostaa. Katotaan nyt rauhassa miten se olkiluoto sieltä saadaan käyntiin.

Vierailija
106/115 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisena kerrostalossa koko aikuisuuteni asuneena olen järkyttynyt siitä miten prameaa ja epäekologista elämää ihmiset elävät. Miten monella on sähköllä lämpiävä talo johon kuluu rahaa aivan tolkuttomasti, vaikka muitakin vaihtoehtoja on tarjolla. Siinä sitä "minä haluan asua leveästi, tilavasti ja omassa rauhassa" -valinnan satoa korjataan.

Kerrostaloissa käydessäni hämmennyn yhä uudestaan siitä, kuinka kuuma niissä on, suorastaan tukahduttavaa. Moni asukas sitten päätyy pitämään ikkunoita auki yötä päivää, jotta asunto viilenee.

Sitä minä pidän epäekologisena

Vierailija
107/115 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh tänään tuli ilmoitus, että Helen nostaa vain 60% edellisen 58% n korotuksen päälle joulukuusta alkaen..ei ole kerinnyt vielä edes tuota lokakuun korotuksella kertynyttä laskuakaan saamaan...aika hienoa eikö?

Vierailija
108/115 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helen:in asiakkaat.

Vierailija
109/115 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa käydessäni hämmennyn yhä uudestaan siitä, kuinka kuuma niissä on, suorastaan tukahduttavaa. Moni asukas sitten päätyy pitämään ikkunoita auki yötä päivää, jotta asunto viilenee.

Sitä minä pidän epäekologisena

Rivareissa taas päinvastainen juttu, kun joka nurkka vuotaa. Etenkin päätykämpissä. Esimerkiksi se vaikuttaa olevan vakio, että lattialistan alla on jonkinlaiset reiät ulos päädyn kulmissa, mitä en käsitä. Tehdäänkö ne tahallaan noin ilmaviksi, että ilma kiertää vai mikä ideana.

Vierailija
110/115 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä sähköä maksaa. Sitähän se Helenin kauppais myi.  Eli se hiilikasa hanasaaressa viherpestään, kuten myös se kaasuvoimala vuosaaressa. Plim ja niistä tulikin vihreää sähköä.  Nyt se viherpesu vaan maksaa paljon, joten pitää vanhojen asiakkaiden hintoje korottaa. Niistä ei saa bonuksia, vain uusista asiakkaista ja kasvusta saa.  Eli uusille myydään  halvemmalla ja vanhat asiakkaat maksaa nämä alennukset laskuissaan.  

Vierailija
111/115 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön hinta se vaan laskee. Nyt kuukauden keskiarvo jo 16 senttiä.

Vierailija
112/115 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilivoimalan vaihto aurinkopaneeleihin maksaa, sitähän helsinkiläiset on halunneet.

Vierailija
113/115 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo nostettu tänä vuonna 3 kertaa aikasemmin. Siksi tämä korotus on tuohon edelliseen hintaan verrattuna vain 58 %.

Vierailija
114/115 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä hyviäkin puolia. Samalla tavalla kuin ruoan hinnan nousu, myös sähkön hinnan nousu ohjaa miettimään kulutustottumuksia ja käyttämään sähköä säästeliäämmin. Ruokaakin ostetaan enemmän todelliseen tarpeeseen kun se on kalliimpaa, ja vähemmän joutuu roskiin tai kuluu turhaan herkutteluun. Suurimmalla osalla myös köyhistä on kyllä varaa syödä vähemmän ainakin kun ylipainoa katsoo, ja myös käyttää sähköä vähemmän.

Vierailija
115/115 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköni maksoi edellisen vuoden alle 7 senttiä. Nyt sellaset 20 senttiä eli nousua vaatimattomat 300%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi