Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhautuminen mieheen, kun tämä ei tee mitään lapsen kanssa

Vierailija
25.08.2022 |

Lapsi piti saada, kovin sitä halusi. Ja nyt kun on perhe ja lapsi (5-vuotias), niin ei kiinnostakaan tehdä mitään lapsen kanssa. Kotona on mieluummin sohvalla telkkarin ääressä kännykkä kädessä kuin menisi ulos lapsen kanssa tai rakentaisi vaikka legoja. Lupailee aina kyllä mennä ja tehdä ja vuosi sitten kesällä jo puhui miten opettaa talvella sitten lapselle hiihtoa, no lunta oli ja sukset saatiin, mutta ei yhtään kertaa mennyt lapsen kanssa hiihtämään. Kaikki jää minulle, ja olen todella turhautunut. Tykkään kyllä itse viettää lapsen kanssa aikaa, mutta en ymmärrä miksi miestä ei kiinnosta. On siis kyllä lapsen kanssa kun pakotan niin, että itse käyn jossain, mutta silloinkaan ei varsinaisesti tee mitään lapsen kanssa vaan on kännykällä vain eikä vahingossakaan vie lasta vaikkapa ulos. Kun yritän, että mennään yhdessä lapsen kanssa vaikka hoploppiin, niin ei. Mieluummin jää katsomaan telkkaria kotiin, sanoo aina, että menkää te vain. Olen niin turhautunut, että olen alkanut tiuskimaan miehelle ärsytyksen takia. Hän tietää kyllä miksi olen turhautunut, kun olen asiasta tietenkin sanonut, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloituksessa lukee, niin kun ei kiinnosta niin ei vaan kiinnosta. Ei se harvinaista ole, ikävä kyllä.

Vierailija
2/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli meillä. Lopulta turhauduin niin, että otin eron. Eron jälkeen mies jaksoi tavata lasta vain satunnaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS jne.

Vierailija
4/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaperheily on ihan pyllystä. Tuskin kukaan mies oikeasti innostuu moisesta. Unelma ja todellisuus ei kohtaa.

Vierailija
5/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vaikka hiihto. Ei siinä pienen kanssa onnistu hiihtäminen ollenkaan vaan menee sählätessä kokoaika. Sitten onkin jo pissahätä ja nälkä.

Siinä vaiheessa kun ovat tarpeeksi isoja että pystyvät kunnolla hiihtämään ovatkin jo niin isoja että eivät lähde vanhempien kanssa hiihtämään.

Vierailija
6/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan vaikka hiihto. Ei siinä pienen kanssa onnistu hiihtäminen ollenkaan vaan menee sählätessä kokoaika. Sitten onkin jo pissahätä ja nälkä.

Siinä vaiheessa kun ovat tarpeeksi isoja että pystyvät kunnolla hiihtämään ovatkin jo niin isoja että eivät lähde vanhempien kanssa hiihtämään.

Olet tylsä. Miten se lapsi oppii ikinä hiihtämään, jos ajattelet noin.

7/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitko itse ap lapsen vai teitkö lapsen lähinnä siksi, koska mies halusi? Onko sinulla tai miehellä muita lapsia aiemmista suhteista?

Naisen ei ikinä kannata hankkia lasta ainoastaan siksi, koska mies haluaa, koska mies saattaa ihan milloin muuttaa mielensä, ettei haluakaan hoitaa/tavata omaa lastaan.

Vierailija
8/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtäminen pienen lapsen kanssa on eittämättä pers eestä ja vaivalloista, kuten oikestaan suurinpiirtein kaikki muukin toiminta. Mutta jotain sen lapsen kanssa on tehtävä että motoriikka ja aivot kasvavat ja kehittyvät. Vai pitäisikö lasta istuttaa tabletin ääressä ekat 6 vuotta kunnes se on kypsä tekemään asioita jotka isukkia kiinnostaa?

Vierailija
9/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tollasen miehen kyllä itse :D Jos on sen lapsen itse haluamalla halunnut ja nyt jättää hoidon ainoastaan sulle, niin onhan toi aika törkeetä välinpitämättömyyttä.

Vierailija
10/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ajan vie työ, kotona lepää, yrittää rentoutua ruutua tujottaen. On aikuisia jotka eivät pidä hiihtämisestä ja talvilajeista, paitsi kävely talvella kun on pakko, miksi lasten pitäisi pitää kylmästä ja jäästä. Hoplop voi kuulostaa tylsältä paikalta aikuiselle. On ihan tavallisiakin paikkoja silti tai kotona leikki, pelaaminen vaikka lautapeli ja kortit. Harmi silti jos lapsi tarvisi isää, mutta isä tuijottaa pelkkää kännykkää hypnoottisena, toisaalta se voi olla ettei tule haittojakaan isästä lapselle - jos vertaa että joku isä olisi vaikka ärtyvä persoona. Hän ei ollutkaan sitten lapsen kanssa oleva, kaikki jäi sinulle. Tilanne ei varmaan muutu ja teet omat päätökset sen mukaan.

Vierailija
11/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta sitä ettei se lapsi ole aina 5v. Ja se lapsi kyllä huomaa parin vuoden päästä jo että omaa isää ei kiinnosta yhtään, ja se sattuu. Sano että mikä siellä kännykässä on niin tärkeää, ettei voi osallistua oman lapsensa kasvatukseen ja hoitoon. 

12/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
13/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vaihtoehto toimia. Kokeile näitä silloin kun on rauhallinen tilanne ja hyväntuulinen mies.

- kysy mieheltä mitä muistaa omista vanhemmista lapsuudestaan. Mikä on paras lapsuuden muisto jne. Mies saattaa saada tästä jonkun idean mitä tehdä lapsen kanssa mutta enemmänkin ajattelisin että sinä opit enemmän siitä millainen lapsuus miehellä on ollut. Jos lapsuus on ollut huono niin kysy millaisen isän olisit halunnut jne.

- kysy mieheltä onko väsynyt työpäivän jälkeen. Jos kokee näin niin kerro että ymmärrät sen ja kysy miten voisi palautua työpäivän jälkeen. Haluaisiko nukkua 30min tai olla vaikka puhelimella hetken tai katsoa telkkua ym. Voisiko päivän jäsentäminen auttaa ongelmaan eli mies tietäisi että saa levätä tavalla x vaikka puolituntia ihan rauhassa ja sen jälkeen lähdetään ulos ym. Eli iltaan tulisi selkeitä aikoja jolloin voi olla ihan rauhassa ja sitten taas aikaa jolloin tehdään aktiivisesti jotain

- onko miehellä harrastuksia joita voisi tehdä myös lapsen kanssa. Meillä ainakin piti hieman auttaa asiassa että mies huomasi kuinka pieniä lapsia pystyi ottaa mukaan autotallille kun heillä oli siellä oma nurkkaus jossa omia tavaroita joita korjata ym. Eli jos mies harrastaa autoja niin lapselle rikkinäisiä pikkuautoja, teippiä ym ja lapsi voi korjata ja tuunata myös siellä tallissa. Ja joo ei todellakaan aina jos mies hitsaa tai käyttää vaikka kemikaaleja. Mutta satunnaisesti mukaan jostain 4-5v iästä lähtien. Nykyään meidän tallissa on kyllä yhtäpaljon teinien autoja kuin miehen. Ja harrastavat porukalla autojuttuja välillä yhdessä ja välillä jokainen omaa autoaan.

-voisiko miehellä olla kyseessä masennus? Sekin vaihtoehto kannattaa pitää mielessä mutta tietysti jos ei suostu hoitamaan asiaa niin eipä sen asian pelkkä tietäminenkään mitään auta

Tsemppiä ap. Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin tavalla tai toisella.

14/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuta lisättävää?

Vierailija
15/15 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ne omat vanhemmat ovat olleet aika vähän lastensa kanssa aikaa viettäneitä ja ajattelee, että ei meillä vaan vanhemmat mitään lasten kanssa tehneet. Kai se huomioiminen voisi olla edes jotain pientä, kuten sarjakuvien lukeminen, kun ei osannut vielä lukea, tai edes joskus lapsen kanssa ulos lähteminen. Kesällä uimarannalla uimassa tai talvella uimahallissa käyminen. Yleensä jotain, mikä aikuisenkin mielestä on ihan kivaa. Usein vanhemmilla ei kai oikein ole aikaa tai jaksamista työssäkäynnin lisäksi kovin paljon perusasioista huolehtimisen lisäksi tehdä juuri mitään varsinaisesti kivaa lastensa kanssa, vaikka haluaisivatkin, kun aika menee arkirutiinit hoitamiseen.