Syöttekö joka päivä ruuan kanssa salaattia?
Kommentit (69)
Jep, teen joka päivä salaatin paitsi jos on a) keittoa b) jouluruokia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen sinkku enkä todella ala vääntää erikseen ruokaa ja salaattia. Syön kyllä välillä ruokaisaa salaattia ateriaksi. Mutta jos teen vaikka makaronilaatikkoa, en siihen mitään salaatteja viereen laita, syön pelkästään sitä.
Vääntää? Pari salaatinlehteä, pätkä kurkkua ja tomaatti riittää salaatiksi. Ei voi helpommalla enää päästä.
Mutta miksi? Ei se ole hyvää lämpimän ruoan kanssa minusta, ja kasviksia kyllä syön kokonaisuudessaan muutenkin tarpeeksi, vegetaristi kun olen.
Minkä "lämpimän ruoan"??? Mitä positiivista se lämpötila tuo terveyteesi?
Voi hyvät hykkyrät. Ruuanlaitto on muutakin kuin ainesosien pilkkominen syötävään muotoon. Olisko maustaminen vähän erilaista lämpimissä ruuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.
Sulla jää kyllä tuoreiden kasvisten osuus ihan olemattomaksi, kuumentaminen ja kypsentäminen tuhoavat kaikki tärkeät ainesosat kasiksista. No, saat sitten edes kuitua sitä kautta.
Laitatko linkin missä kerrotaan että kuumentaminen tuhoaa kaikki tärkeät ainesosat? -eri
Syön aina, paitsi keiton kanssa. Yleensä arkisin vain salaattia, kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Viikonloppuisin sitten jotain enemmän aikaa vaativaa.
En syö,muuten alkaa tulemaan korvista...syön kurkkua ja tomaattia kuitenkin joka päivä + kasviksia tuoreena tai keitettynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.
Sulla jää kyllä tuoreiden kasvisten osuus ihan olemattomaksi, kuumentaminen ja kypsentäminen tuhoavat kaikki tärkeät ainesosat kasiksista. No, saat sitten edes kuitua sitä kautta.
Laitatko linkin missä kerrotaan että kuumentaminen tuhoaa kaikki tärkeät ainesosat? -eri
Tämä on hieman monimutkaisempi asia kuin yhden linkin jakaminen. Kasvikset on vähän kuin ihminen ja ne käyttäytyy eri tavalla. Mitä luulet, että esim hiki on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen sinkku enkä todella ala vääntää erikseen ruokaa ja salaattia. Syön kyllä välillä ruokaisaa salaattia ateriaksi. Mutta jos teen vaikka makaronilaatikkoa, en siihen mitään salaatteja viereen laita, syön pelkästään sitä.
Vääntää? Pari salaatinlehteä, pätkä kurkkua ja tomaatti riittää salaatiksi. Ei voi helpommalla enää päästä.
Mutta miksi? Ei se ole hyvää lämpimän ruoan kanssa minusta, ja kasviksia kyllä syön kokonaisuudessaan muutenkin tarpeeksi, vegetaristi kun olen.
Minkä "lämpimän ruoan"??? Mitä positiivista se lämpötila tuo terveyteesi?
Voi hyvät hykkyrät. Ruuanlaitto on muutakin kuin ainesosien pilkkominen syötävään muotoon. Olisko maustaminen vähän erilaista lämpimissä ruuissa.
Ai niinku millai? Onpa todella ikäloppu mielipide ja näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, tämä on koulutetulle ihmisille ihan perustietoa, ei siihen yhtä pikku linkkiä löydy. Jos et ole tätä aiemmin tiennyt, kannattaa opiskella asiaa, vaikka googlailemalla aluksi, niin on helpommin omaksuttavassa muodossa.
Lisään annokseen vähintään muutaman minuluumutomaatin.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä, enkä myöskään tee mitään 'ruokaisia salaatteja' ruoaksi. Kaikki lämpimät ruoat on ahdettu täyteen kasviksia (olen kasvissyöjä). Hedelmiä tai marjojakaan tulee ostettua todella harvoin. Vadelmia ostan joskus rasian.
Täällä sama juttu, mutta sekasyöjä ja kasvikset kypsänä -crohnikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, tämä on koulutetulle ihmisille ihan perustietoa, ei siihen yhtä pikku linkkiä löydy. Jos et ole tätä aiemmin tiennyt, kannattaa opiskella asiaa, vaikka googlailemalla aluksi, niin on helpommin omaksuttavassa muodossa.
Olin juuri vastaamassa tuohon. 🤣 Miten minä muistaisin, että jo peruskoulussa oli puhetta, että kuumennuksessa vesiliukoisten vitamiinien pitoisuudet alenevat niiden liuetessa keitinveteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hieman monimutkaisempi asia kuin yhden linkin jakaminen. Kasvikset on vähän kuin ihminen ja ne käyttäytyy eri tavalla. Mitä luulet, että esim hiki on?
Joo, ei ole mitään amerikantiedettä päätellä miten ihmisen käy, jos se liian pitkään saunassa tai heittää blenderiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän linkkiä joka todistaa väitteesi kasviksista ja vastaat kysymällä mitä hiki on.
Miksi kukaan ei voi vain suoraan myöntää että keksi faktoja ja jäi siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lautasella on pelkästään vesipitoisia kurkkuja, tomaattia ja salaatinlehtiä, niin se ei todellakaan yksin riitä tuottamaan ravitsemussuosituksissa tarkoitettuja ravintoaineita.
Eikös siinä lautasella ole kuitenkin myös sitä ruokaa? Tosin sekin voi olla hehkuttamasi suositusten mukaan aika ravinnotonta. Eihän tässä ketjussa ole kyse vain salaatin syönnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri vastaamassa tuohon. 🤣 Miten minä muistaisin, että jo peruskoulussa oli puhetta, että kuumennuksessa vesiliukoisten vitamiinien pitoisuudet alenevat niiden liuetessa keitinveteen?
Kyse ei ollut pitoisuuksien alenemisesta. Etkö viitsi lukea?
Kyse oli väitteestä että kuumentaminen tuhoaa KAIKKI tärkeät ainesosat, vain kuidut jäävät jäljelle. Täällä jo kaksi ihmistä on sanonut että on täysin mahdotonta löytää linkkiä tuon väitteen tueksi mutta totta se kuitenkin on.
Jos pääruoka on täynnä kasviksia, esim. ratatouille, niin en, mutta muutoin aina. Tulee huono olo, jos jättää kasvikset liian vähälle.
Suomalaisten perinteinen salaatti, kurkku ja tomaatti ei kuulu ruokavaliooni. Keskityn lähinnä kaaleihin, palkokasveihin ja marjoihin.