Syöttekö joka päivä ruuan kanssa salaattia?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.
Sulla jää kyllä tuoreiden kasvisten osuus ihan olemattomaksi, kuumentaminen ja kypsentäminen tuhoavat kaikki tärkeät ainesosat kasiksista. No, saat sitten edes kuitua sitä kautta.
Laitatko linkin missä kerrotaan että kuumentaminen tuhoaa kaikki tärkeät ainesosat? -eri
Kuules, tämä on koulutetulle ihmisille ihan perustietoa, ei siihen yhtä pikku linkkiä löydy. Jos et ole tätä aiemmin tiennyt, kannattaa opiskella asiaa, vaikka googlailemalla aluksi, niin on helpommin omaksuttavassa muodossa.
Perustiedosta nimenomaan löytyy aina montakin "pikku linkkiä". Laita se nyt vain tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.
Sulla jää kyllä tuoreiden kasvisten osuus ihan olemattomaksi, kuumentaminen ja kypsentäminen tuhoavat kaikki tärkeät ainesosat kasiksista. No, saat sitten edes kuitua sitä kautta.
Laitatko linkin missä kerrotaan että kuumentaminen tuhoaa kaikki tärkeät ainesosat? -eri
Kuules, tämä on koulutetulle ihmisille ihan perustietoa, ei siihen yhtä pikku linkkiä löydy. Jos et ole tätä aiemmin tiennyt, kannattaa opiskella asiaa, vaikka googlailemalla aluksi, niin on helpommin omaksuttavassa muodossa.
Olin juuri vastaamassa tuohon. 🤣 Miten minä muistaisin, että jo peruskoulussa oli puhetta, että kuumennuksessa vesiliukoisten vitamiinien pitoisuudet alenevat niiden liuetessa keitinveteen?
Entäs jos ei keitä? Tai jos syö myös sen "keitinveden"?
Syön aina, en välttämättä vihersalaattia ihan aina, mutta vähintään kuorin pari porkkanaa tai napsin puolikkaan rasian kirsikkatomaatteja. Ainut lämmin ruoka jonka kanssa en syö erikseen salaattia/kasviksia on kaalilaatikko. Siinä on jo valmiiksi paljon kasvista kaalin muodossa ja sen kanssa syön desin pakastepuolukoita. Lapsuuden kodissa opetettiin että kasviksia/marjoja/hedelmiä joka aterian yhteyteen. Lämmin ruoka ilman salaattia tuntuu siksi todella oudolta.
Syön harvoin kylmiä kasviksia. Lopulta salaattivalikoima on aika pieni. Ruuat sisältää paljon kasviksia maukkaammassa muodossa.
Syön joka päivä raakoja vihanneksia, mutta en aina salaattina. Syön myös kypsiä vihanneksia. Usein itse ruoka on vihannespitoinen, joten ihan välttämättä en syö raakaa vihanneslisuketta esim. lounaalla. Yleensä silti pilkon tarjolle esim. kurkkua, paprikaa, kirsikkatomaatteja, avokadoa, retiisejä, porkkanaa jne.
Meillä oli kotona 80- ja 90-luvulla lähes aina salaattia tarjolla, ateria ei tunnu kokonaiselta, jos on vaan esim. lasagnea.
Vierailija kirjoitti:
Syön joka päivä raakoja vihanneksia, mutta en aina salaattina. Syön myös kypsiä vihanneksia. Usein itse ruoka on vihannespitoinen, joten ihan välttämättä en syö raakaa vihanneslisuketta esim. lounaalla. Yleensä silti pilkon tarjolle esim. kurkkua, paprikaa, kirsikkatomaatteja, avokadoa, retiisejä, porkkanaa jne.
Meillä oli kotona 80- ja 90-luvulla lähes aina salaattia tarjolla, ateria ei tunnu kokonaiselta, jos on vaan esim. lasagnea.
80- ja 90-luvuilla ei osattu laittaa ruokaan muita kasviksia kuin sipulia, tomaattia ja kaalilaatikkoon kaalia. Siksi sitä salaattia kaivattiin.
Mun mielestä sun mielipide on ikäloppu.