Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö joka päivä ruuan kanssa salaattia?

Vierailija
25.08.2022 |

Miten on?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kasviksia kyllä. Vähintään tomaattia ja kurkkua jos ei muuta. Ja jos olen etäpäivällä kotona, niin höyrytän kasviksia kyytipojaksi. Lounaspaikassani on hyvä salaattipöytä.

Salaatti, kurkku ja tomaatti on äärestä huonoa ravintoa, koska ne on yli 90% vettä.

Vierailija
22/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen sinkku enkä todella ala vääntää erikseen ruokaa ja salaattia. Syön kyllä välillä ruokaisaa salaattia ateriaksi. Mutta jos teen vaikka makaronilaatikkoa, en siihen mitään salaatteja viereen laita, syön pelkästään sitä.

Vääntää? Pari salaatinlehteä, pätkä kurkkua ja tomaatti riittää salaatiksi. Ei voi helpommalla enää päästä.

Mutta miksi? Ei se ole hyvää lämpimän ruoan kanssa minusta, ja kasviksia kyllä syön kokonaisuudessaan muutenkin tarpeeksi, vegetaristi kun olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen sinkku enkä todella ala vääntää erikseen ruokaa ja salaattia. Syön kyllä välillä ruokaisaa salaattia ateriaksi. Mutta jos teen vaikka makaronilaatikkoa, en siihen mitään salaatteja viereen laita, syön pelkästään sitä.

Vääntää? Pari salaatinlehteä, pätkä kurkkua ja tomaatti riittää salaatiksi. Ei voi helpommalla enää päästä.

Jos lautasella on pelkästään vesipitoisia kurkkuja, tomaattia ja salaatinlehtiä, niin se ei todellakaan yksin riitä tuottamaan ravitsemussuosituksissa tarkoitettuja ravintoaineita.

Vierailija
24/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain kasviksia kyllä. Vähintään tomaattia ja kurkkua jos ei muuta. Ja jos olen etäpäivällä kotona, niin höyrytän kasviksia kyytipojaksi. Lounaspaikassani on hyvä salaattipöytä.

Salaatti, kurkku ja tomaatti on äärestä huonoa ravintoa, koska ne on yli 90% vettä.

Mutta niissä on myös vitamiineja, kivennäisiä, kuitua jne.

Vierailija
25/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan, inhoan salaattia. Teen aika usein lisukkeeksi uunissa paahdettuja kasviksia tai juureksia. Joskus viipaloin tomaatin lautasen reunalle.

Vierailija
26/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa nyt vähän asioista selvää.

Vierailija
27/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka ikisellä aterialla jotain kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Aamu- ja iltapalalla yleensä jonkun hedelmän, lounaalla ja päivällisellä joko salaattia, raasteita tai varsinkin nyt syksyllä esim. juurespalan. 

Vierailija
28/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri ikinä. syön kasvisruokaa eli ruuassa on jo riittävästi kasviksia. Voin syödä ruokaisan salaatin, mutta en yhtään tykkää ajatuksesta syödä samalta lautasella lämmintä ruokaa ja jotain kylmiä kurkun paloja.

Kuka keksi ajatuksen että salaatti olis se kasvikset ruuan kanssa?

Vierailija
29/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On on, sitä ei kukaan kiistä, mutta jos kurkusta vettä on 97%, salaatissa 96% ja tomaatissa 95% niitä saa vetää aimo annokset jos meinaa niillä täyttää ravintosuositukset. Varsinkin kun kurkussa on vielä yli 1% on sokeriakin. Ei siinä vitamiineille paljon tilaa jää.

Vierailija
30/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa nyt vähän asioista selvää.

Otin.

"Terveysvaikutukset

Ravintoarvoltaan kurkku on kevyt. Kurkku sisältää 97 % vettä, joten siinä on energiaa niukasti. Kuiva-aineessa on runsaimmin kaliumia ja pieniä määriä karotenoideja, A-, K- ja C-vitamiinia."

"Tomaatti on terveellistä

Tomaateissa on runsaasti väriä antavia karotenoideja, jotka toimivat A-vitamiinin esiasteina. Punaisissa tomaateissa oleva lykopeeni on elimistössä toimiva antioksidantti. Runsas kasvisten syöminen on yhteydessä pienempään riskiin sairastua erilaisiin syöpiin ja ylläpitää muutenkin terveyttä."

Vierailija
31/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.

Vierailija
32/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On on, sitä ei kukaan kiistä, mutta jos kurkusta vettä on 97%, salaatissa 96% ja tomaatissa 95% niitä saa vetää aimo annokset jos meinaa niillä täyttää ravintosuositukset. Varsinkin kun kurkussa on vielä yli 1% on sokeriakin. Ei siinä vitamiineille paljon tilaa jää.

Ravintosuositukset koostuvat kuitenkin kaikesta päivän aikana syödystä. Mielestäni on paljon hyödyllisempää syödä ruoan ohella vaikka kolmasosa kurkusta ja muutama keskikokoinen tomaatti kuin ottaa illalla sipsiä pussista.

Eikai kukaan myös ajattele, että ne lautasen reunalla olevat salaatti ja paljon vettä sisältävät kasvikset olisivat aterian pääosana?

Vierailija
33/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kummallinen kysymys kyllä... syön pääruuaksi aina salaattia, jotka teen erilaisista salaateista ja lehtimuotoisista kasviksista (jäävuori, rucola, lehtisekoitus-, pinaatti-, basilika ym) siihen kurkkua kuutioituna, tomaattia, sipulia ja purjoa, tuoretta kukkakaalia, retiisiä, kapriksia, oliiveja, linssejä, papuja, sitten joko pieninä paloina kypsennettyä kanafilettä, savustettua lohta, joskus tonnikalaa, vaaleita kaloja, kylmäsavustettua tai lämminsavustettua hirven tai poronpaistia, hyvin harvoin täysjyväriisiä tai muuta non-gluten viljaa pieniä määriä kypsennettynä, joskus kevyesti pannulla paahdettuja sieniä mukana, joskus keitetty kananmuna lisänä. Aina extra-virgin-oliiviöljyä reippaasti, sitruunanmehua, suodattamatonta vinegretteä. Raaka-aineita vaihtelemalla aina superhyvää, tuoreista raaka-aineista, terveellistä ja täyttävää.   Todella maukasta, ei tule ähky olo, jaksaa hyvin, paino pysyy hallinnassa. 

Vierailija
34/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syä pupujen ruokaa ikinä! Mulla on jänöjussin kanssa soppari että mä en syö sen ruokaa jos se ei syö mun ruokaa!

Vierailija
35/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Viime päivinä olen syönyt lounaaksi mm. uunikasviksia ja kalaa, wokkia, juustosalaatin. Noissa jo itse ruoassa on yli puolet kasviksia, joten en näe järkeä tehdä vielä erikseen lisukesalaattia.

Sulla jää kyllä tuoreiden kasvisten osuus ihan olemattomaksi, kuumentaminen ja kypsentäminen tuhoavat kaikki tärkeät ainesosat kasiksista. No, saat sitten edes kuitua sitä kautta.

Vierailija
36/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kebab ranskanperunoilla sisältää pienen salaatin :)

Vierailija
37/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, enkä myöskään tee mitään 'ruokaisia salaatteja' ruoaksi. Kaikki lämpimät ruoat on ahdettu täyteen kasviksia (olen kasvissyöjä). Hedelmiä tai marjojakaan tulee ostettua todella harvoin. Vadelmia ostan joskus rasian.

Vierailija
38/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi? Ei se ole hyvää lämpimän ruoan kanssa minusta, ja kasviksia kyllä syön kokonaisuudessaan muutenkin tarpeeksi, vegetaristi kun olen. 

Minkä "lämpimän ruoan"??? Mitä positiivista se lämpötila tuo terveyteesi?

Vierailija
39/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön kasvikset ruoan seassa ja erikseen pitkin päivää, joskus myös leivän päällä. Mitään lisukesalaatteja en jaksa vääntää. Ruoaksi teen joskus salaattia kyllä.

Vierailija
40/69 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kummallinen kysymys kyllä... syön pääruuaksi aina salaattia, jotka teen erilaisista salaateista ja lehtimuotoisista kasviksista (jäävuori, rucola, lehtisekoitus-, pinaatti-, basilika ym) siihen kurkkua kuutioituna, tomaattia, sipulia ja purjoa, tuoretta kukkakaalia, retiisiä, kapriksia, oliiveja, linssejä, papuja, sitten joko pieninä paloina kypsennettyä kanafilettä, savustettua lohta, joskus tonnikalaa, vaaleita kaloja, kylmäsavustettua tai lämminsavustettua hirven tai poronpaistia, hyvin harvoin täysjyväriisiä tai muuta non-gluten viljaa pieniä määriä kypsennettynä, joskus kevyesti pannulla paahdettuja sieniä mukana, joskus keitetty kananmuna lisänä. Aina extra-virgin-oliiviöljyä reippaasti, sitruunanmehua, suodattamatonta vinegretteä. Raaka-aineita vaihtelemalla aina superhyvää, tuoreista raaka-aineista, terveellistä ja täyttävää.   Todella maukasta, ei tule ähky olo, jaksaa hyvin, paino pysyy hallinnassa. 

Samoin, pääosin syön myös tuonsuuntaisesti.