Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkölämmittäjät vertaistukiryhmä-miten selvitä ensi talvesta?

Vierailija
24.08.2022 |

En jaksa lukea noita ilkkumisia että asun vuokralla/kerrostalossa/tuilla.
Ei tälläiseen kukaan ole varautunut. Ahdistaa valtavasti jos laskut nousevat 1000-1500 e kk. Ei tälläistä voi kestää normaali palkansaaja

Kommentit (3023)

Vierailija
1061/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan loparit, nostan kädet pystyyn ja marssin tyytyväisenä sossuun. Mennessä laulan maamme laulua humalassa.

Sitähän tässä haetaan.

Vierailija
1062/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka lämmittää on lämmittäjä.

Laite, joka lämmittää on lämmitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli myytyä 2 vuotta vanha Tesla pois ja laitoin uuden X6 Bemarin bensakoneella tilalle. Säästyy muutama tuhat kilowattituntia. Seuraavaksi voisi päivitellä kaikki lamput kotona ledeihin.

Olisit säästänyt Teslan, ladannut sitä yöllä ja käyttänyt päivällä virtapankkina. Itse ostin toisen Teslan vuoden vanhan rinnalle juuri tästä syystä.

Vierailija
1064/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää. Metsä Tissue varoittaa uhkaavasta vessapaperipulasta energiakriisin takia. No, tiedätte mitä seuraavaksi hamstrataan =D

Hamstraus on siitä ikävä ilmiö että jos riittävän moni uskoo muiden hamstraavan ja alkaa itsekin hamstraamaan, tuote tulee loppumaan kaupoista.

Vierailija
1065/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni tavallinen perheenäiti joutuu turvautumaan maailman vanhimpaan ammattiin ensi talvena :(

Valtion on autettava pienituloisia ja alempaa keskiluokkaa!

Vierailija
1066/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuluu 50 000kWh vuodessa.

Tartteis varmaan tehdä jotain.

Onneksi sopimus voimassa 30.9.2023 4,95 cnt/kWh

Talo 350m2 asukkaita 9

Vierailija
1067/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen 

5000€ => 50 000€

Ei kiva

Onneksi ansiot 140 000€, mutta tosta pitäis eläkettäkin säästää

Vierailija
1068/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä sähköä - sähköhinnat kohoaa saman verran lisää. 

Vielä kerran:  ainoa keino säästää rahoja ja turvata sähkö, on ottaa jo alasajetut, seisovat voimalat käyttöön. Ja jäädytettävä päästökauppa. ja vihersiirtymä sekä muut veronmaksajille kalliit viritelmät.

Näin on - kaikki muu täällä on pikkupuuhastelua.

Kansalle annettu näpertelytehtävä, jotta eivät huomaisi: miksi?

Vierailija
1069/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli myytyä 2 vuotta vanha Tesla pois ja laitoin uuden X6 Bemarin bensakoneella tilalle. Säästyy muutama tuhat kilowattituntia. Seuraavaksi voisi päivitellä kaikki lamput kotona ledeihin.

Olisit säästänyt Teslan, ladannut sitä yöllä ja käyttänyt päivällä virtapankkina. Itse ostin toisen Teslan vuoden vanhan rinnalle juuri tästä syystä.

Minä ostin kymmenennen Teslan kännykän varavirtalähteeksi.

Vierailija
1070/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tällä hetkellä seitsemän voimalaitosta käyttämättömänä. Niistä saataisiin yhteensä 2000 megawattia, eli enemmän kuin Ol 3. Tästä voi päätellä, että sähkön korkea hinta on tietoinen valinta hallitukselta.

Luulisin, että käyttämättömiä voimaloita on enemmän? Laskitko turvevoimalat mukaan? Jokatapauksessa jos voimalat olisi päällä ei olisi tälläistä hintakriisia. Jos olisi toimintakykyinen hallitus voimalat olisi päällä. 

Mutta Maija on laitettu säästämään pihavaloja ja lieden käyttöä. Se on hienoa. Mutta täysin epäoleellista.

Kauppalehdestä luin ja saattaa olla, ettei turvetta oltu laskettu mukaan. Artikkelissa vielä vihjailtiin, että Lintilä ja kumppanit olisivat itse pyytäneet noottia EU:lta, että eihän me saada käynnistää niitä, eihän.

Voi jumal...pitääkö EU:lta kysyä lupa, saadaanko kriisissä käynnistää voimalat. Jos ei, kuollaan pakkaseen?

Mitä tämä hallitus on mennyt tekemään? Mikä tämän vihersiirtymän ja päästökaupa todellinen tavoite on? 

Mitä on menossa?

Vierailija
1071/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli Vahtera kertoo, näin sähkölämmittäjät laitetaan maksamaan saksalaisten sähköt

https://www.vahtera.blog/post/fortum-konkurssikyps%C3%A4k%C3%B6

Vierailija
1072/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tuhansien sähkölaskut ovat käsittämätöntä propagandaa, jolla ilmeisesti ajetaan vihreää agendaa, että saadaan karjalauma asumaan neukkukuutioon.

Meillä suorasähkölämmitteinen 80-luvun omakotitalo ja laskin, että sähkön hinnannousu lisää kuluja n.60€/kk

Tuo on niin pieni summa, että itse selviän siitä ainakin ilman vertaistukea.

Mutta joo, klapeja on talveksi paljon ja huonelämpötilan ei tarvitse olla 24 astetta.

Miten teet tuon nousun? Meillä talvikulutus 3000 kWh. Nyt hinta 4,91c/kWh, ja ainoat tarjolla olevat lähentelee jo 40c/kWh. Vaikka tekisin mitä temppuja, mikään ei kyllä riitä. Eikä palkka riitä.

No ihan ensin lopetat sen kusetuksen. 3000 kWh kuukausikulutus tarkoittaisi yli neljän kilowatin kulutusta koko ajan, kellon ympäri. Jos kulutus on pienen saunankiukaan luokkaa, niin ongelma ratkeaa kun laitat ikkunat ja ovat kiinni.

Talvikulutus ja kk-kulutus on kaksi eri asiaa.

/sivusta

Vierailija
1073/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni tavallinen perheenäiti joutuu turvautumaan maailman vanhimpaan ammattiin ensi talvena :(

Kenellä siitä on varaa maksaa?

Vierailija
1074/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan loparit, nostan kädet pystyyn ja marssin tyytyväisenä sossuun. Mennessä laulan maamme laulua humalassa.

Mene vaan, mutta ei sieltä mitään saa ennen kun omaisuus on realisoitu.

Vierailija
1075/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee sitten keväällä miten selvisin. Tonnin eläkkeellä.

Vierailija
1076/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että sossun kautta maksetaan tukia sähkölämmittäjille. Paitsi niille joilla on omaisuutta tietenkin, tuskin tuota sääntöä muuttavat.

Vierailija
1077/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei auta. Keskiluokkakin on tarkoitus riisua omistuksistaan.

Vierailija
1078/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuanhinta +40%, bensan ja diiselin hinta +40% vuodentakaisesta. Sähkönhinta jopa 10 kertainen viime vuoteen verrattuna, palkkojen indeksikorotus 0,07%-1%. Haluaisin ihan konkreettisen vastauksen hallitukselta, miten näillä menojen korotuksilla pitäisi elättää perhettä? Miksi työssäkäyvää, asiansa hyvin hoitanutta, korkeasti koulutettua ja niitä veronmaksajien tekijöitä rankaistaan? Palkasta lähtee jo muutama tonni kuukausittain veroihin, joilla elätetään muita eli itse en nyt sitten syö ja palelen mutta teen kuitenkin töitä? Just. 

Tämä just paitsi että mä asun ja elän yksin sekä mulla on auto että pääsen töihin... 

Pelkästään nyt jo asumiskulut sekä autoilun kulut vie valtaosan nettopalkastani, nyt kun ruuan hinta on noussut tosi paljon niin mulla on tili tyhjillä ennen seuraavaa tiliä.

Tulee joka kuun vika päivä palkka mulle ja tilini on nyt tyhjä, onneksi auton tankki on puolillaan että pääsen edes töihin. 

Hallituksen pitäisi joko keventää nyt reilusti verotusta tai sitten palkkojen pitäisi nousta että ostovoima palautuu ennalleen mutta pahoin pelkään että hallitus ei tee mitään eikä palkatkaan juurikaan nouse. 

Perheitä asuu vuokrakaksioissa ja kolmioissa, koska jos toinen on työtön niin ei saa asumistukea.

Minkä kokoisessa asunnossa asut?

Asun 45 neliöisessä rivitalossa jossa on sähkölämmitys. 

Nettopalkkani on 2000e/kk.

Lainanlyhennys 500e/kk, yhtiövastike 180e/kk, rahoitusvastike 50e/kk, sähkölasku kesällä 50e/kk ja talvella 200e/kk.

Auto vie bensaa kuukaudessa joku 200e-300e ja sitten tietysti autoon tulee muut kulut päälle ihan huolloista veroihin.

Ohoh, voiko olla 200€/kk talvella sähkölasku, jos on noin pieni kämppä?

Varmaan siirron kanssa, mutta silti.

Vierailija
1079/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tällä hetkellä seitsemän voimalaitosta käyttämättömänä. Niistä saataisiin yhteensä 2000 megawattia, eli enemmän kuin Ol 3. Tästä voi päätellä, että sähkön korkea hinta on tietoinen valinta hallitukselta.

Luulisin, että käyttämättömiä voimaloita on enemmän? Laskitko turvevoimalat mukaan? Jokatapauksessa jos voimalat olisi päällä ei olisi tälläistä hintakriisia. Jos olisi toimintakykyinen hallitus voimalat olisi päällä. 

Mutta Maija on laitettu säästämään pihavaloja ja lieden käyttöä. Se on hienoa. Mutta täysin epäoleellista.

Kauppalehdestä luin ja saattaa olla, ettei turvetta oltu laskettu mukaan. Artikkelissa vielä vihjailtiin, että Lintilä ja kumppanit olisivat itse pyytäneet noottia EU:lta, että eihän me saada käynnistää niitä, eihän.

Voi jumal...pitääkö EU:lta kysyä lupa, saadaanko kriisissä käynnistää voimalat. Jos ei, kuollaan pakkaseen?

Mitä tämä hallitus on mennyt tekemään? Mikä tämän vihersiirtymän ja päästökaupa todellinen tavoite on? 

Mitä on menossa?

Nautimme viherpakkosiirtymän tuloksia, Nauttikaa, talvella se tuntuu vielä paremmalta.

Vierailija
1080/3023 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan jos tulee kylmä talvi ole varaa säästää yhtään mistään, hyvä jos saan lämpötilan pysymään kovilla pakkasilla edes 18 asteessa jolloin sekä ilmavesilämöpumppu sekä leivinuuni käyvät täysillä. Joo varmaan auttaisi jos kattoa tai seiniä remontoisi mutta teepä se pienillä tuloilla.