Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat! Työnantaja uhkaa toimen siirtämisellä osastolta kotihoitoon

Vierailija
24.08.2022 |

Työnantajana kuntayhtymä. Nyt kotihoidossa on niin suuri vaje sairaanhoitajista, että on on siirryttävä sinne ainakin vuoden loppuun.

Ikinä en ole ollut työssä kotihoidossa. Vuorolisät menettää myös.

Voiko näin toimia? Millaista työ edes on verraten osastotyöhön?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne, että tuohon on menty. Osastolle on varmasti helpompi saada tekijöitä kuin kotihoitoon, jonne ei tunnu haluavan oikein kukaan.

Itseäni ärsyttää , että pahenevassa henkilöstövajeessa työnantaja houkuttelee uusia työntekijöitä kaikenlaisilla joustoilla ( työvuorot, lomien ajankohdat, työtehtävät jne. ), mutta vanhojen työntekijöiden kohdalla jousto on nolla.

Kyllä! Tämä on lyhytnäköistä. Vuokrafirmasta tulee sairaanhoitajia 3900€/kk + lisät palkalla. Sanelevat tekemänsä vuorot (pelkkä arkiaamu, vain yötä, sunnuntait). Luulisi tuolla palkalla jo voivan valita, että tekevät sitten kolmivuoroa.

Siksihän tässä tilanteessa varmaan ollaankin, kun niin kovin LUULLAAN että moinen palkka riittää naisille. Ei riitä. Moni mies saa ton 3900e/kk ihan kepeesti näppiin päivätyöstä, eikä vastuutkaan välttämättä ole kovin isot.

Vierailija
42/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä siirtymään kotihoitoon. Irtisanoudun vaikka jos tuohon yritetään pakottaa. Onneksi ei taida olla pelkoa kun omassakin työpaikassa on hoitajavajetta jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan kusisin homma on tuo kotihoito. "Onnea"!

Järjettömät aikataulut siirtymät huomioiden. Saisi monin paikoin olla siivet selässä, että ehtii joka paikkaan.

Harvempi jaksaa tuota pitempään. Tai haluaa tehdä, jos yhtään vain on muita vaihtoehtoja tarjolla.

T. Kokemusta omaava

Vierailija
44/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja kotihoidossa on lainsuojaton. Työnkuva lähellä lähihoitajaa. Jotka haukkana vahtivat, ettei sairaanhoitaja pääse helpommalla. Eivät kuitenkaan itse osaa, vaikka osa niin väittää.

Vierailija
45/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan v-mäisimpiä pestejä, ap. En itse suostuisi vaan irtisanoutuisin. Mutta jokainen tyylillään.

MIKSI JUURI SINÄ?

Vierailija
46/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työnkuva lähellä lähihoitajaa. Jotka haukkana vahtivat, ettei sairaanhoitaja pääse helpommalla."

Toisaalta: mitään apua heiltä on myöskään turha odottaa, vaikka olisivat ko. alan "jermuja"... Heistä on vain "mukava" nähdä, jos ja kun sh ei selviä samasta työtaakasta... Vahingonilo on se paras ilo heille.

Vierailija
47/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikinä en ole ollut työssä kotihoidossa."

Pidä kiinni tuosta!

Vierailija
48/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tuollaiset pakkosiirrot motivoi ketään, koskaan...

Yritä vielä taistella nykyisen asemasi puolesta, ap.

Olen myös kokeillut tuota hommaa. Sopii sydämettömille psykopaateille lähinnä.

Vierailija
49/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vilkaisin tuosta, että esimerkiksi lähihoitajakoulutukseen hakeutuvien määrät ROMAHTANEET katastrofaalisesti.

Ja työnantajat vaan jatkaa sikailua ja työntekijöiden simputusta entistä kovempaa.

No, saadaanpahan loputkin tekijät alalta pois, mutta älkää sitten ihmetelkö, kun saatte mitä tilaatte!

Vierailija
50/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikat missä on ollut sairaanhoitajia ja lähihoitajia, aina on lähärit kokeneet huonommuutta. Aika kuluu kuunnella miten he pystyvät kaikkeen samaan kuin sairaanhoitaja. Saaneet koulutuksen. Tosipaikassa sairaanhoitaja haetaan paikalle, ei huomata perus voinnin muutoksia, ennakoida, lääkitys osaaminen heikko. Silti potilaat pitäisi jakaa tasan. Lähärit jo kirjaa, kun sairaanhoitaja alkaa hoitaa iv lääkkeitä ym. Hoidettuaan ensin sen saman potilasmäärän aamutoimet, ruuat jne.

Vierailija
51/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri vilkaisin tuosta, että esimerkiksi lähihoitajakoulutukseen hakeutuvien määrät ROMAHTANEET katastrofaalisesti.

Ja työnantajat vaan jatkaa sikailua ja työntekijöiden simputusta entistä kovempaa.

No, saadaanpahan loputkin tekijät alalta pois, mutta älkää sitten ihmetelkö, kun saatte mitä tilaatte!

Nykyään on paljon ulkoistusta ja työnantajien ei tulisi "pilata" työpaikkoja, tällä voi olla vakavia yhteiskunnallisia merkityksiä ja vain sen takia, että joku kyseenalainen firma haluaa tehdä enemmän voittoa.

Sitten kukaan ei lähde alalle opiskelemaan, loputkin lähtee alalta pois, koko suomi on "täysin kusessa" ja pari firmaa teki hyvää voittoa, onpa järkevää, vai onko?????????

Vierailija
52/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta mitä se sairaanhoitaja tekee kotihoidossa työpäivän aikana? Voiko joku kuvata sanallisesti yhden työvuoronsa kulun?

Työskentelen toimistotyössä, mutta alkoi kiinnostaa keskustelunne perusteella. Millainen kamala työpaikka se sitten on?

Vierailija
53/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi kotihoitoon töihin, ennemmin vaikka kaupan kassalle.Järkyttävä työpaikka nykyisin, 10 vuotta sitten oli vielä kohtuullisen mukava työ kotihoidossa, nykyisin pelkkää painajaista.Kieltäytyisin menemästä, siinähän irtisanoisivat jos varaa on .Uutta työtä kyllä löytyy.

Vierailija
54/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että joku innostui pelottelemaan kotihoidolla. Ei kuitenkaan mitään perusteluja miksi on kauheaa.

Vierailija
55/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet työsi hyvin yhtenä päivänä ja selviydyt aikataulun mukaisesti, seuraavana päivänä kohteita onkin jo enemmän...

Riittämättömyyden tunne taattu!

Vierailija
56/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis meillä lähihoitajilla kotihoidossa on kyllä vuorotyö. Aamua, iltaa ja vkl. Kotihoidon sairaanhoitajilla taas on ainoastaan päivätyö, eikä viikonloppuja. Jos teet perus hoitotyötä etkä siis toimi sairaanhoitajan vakanssilla kotihoidossa on sulla sielläkin vuorotyö.

Vierailija
57/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hurjalle, kysykää liitosta. Ammattitaito menee hukkaan suihkuttaessa, ruokaa lämmittäessä.

Sairaanhoitajat eivät ainakaan meidän kunnassa suihkuta tai ruoki kotisairaanhoidon tehtävissä.

Vierailija
58/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sairaanhoitaja tekee kotihoidossa? Siihen ei vastausta saada 😀

59/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, tsekkaa tää!

Mä olen ammatiltani ja keväällä 2020 olin töissä kunnallisessa vanhusten hoivakodissa määräaikaisella työsopparilla. Mun esimies ilmoitti minulle, että ylimmältä johdolta on tullut määräys, että minun on siirryttävä terveysaseman vuodeosastolle töihin. No, minä sitten menin sinne vuodeosastolle ja heti kättelyssä sanoin esimiehelle, että minulla on sellainen terveystilanne, että mielenterveysongelmieni pahentumisen takia pystyn tekemään vain 50% työaikaa (keksin päästäni nuo mielenterveysongelmat), johon esimies vastasi, että ei hän sitten halua minua sinne töihin. Näin ollen sain palata vanhaan työpaikkaani vanhusten hoivakotiin. Eli sinunkin kannattaa sanoa siellä kotihoidossa esimiehelle, että sinulla on vaikka masennus pahentunut, että haluaisit alkaa tehdä vain 50% työaikaa. Ei se esimies enää sitten kelpuuta sinua töihin kotihoitoon.

Vierailija
60/85 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku sairaanhoitajan työpäivästä kotihoidossa!!! Kun vaikuttaa työltä johon kukaan ei halua. Monta niitä potilaita on päivässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi