Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus expertit hohoi!

Vierailija
16.08.2023 |

2 kk rantalomaan ja kiloja on taas kertynyt ihan liikaa.
Pudotin pari vuotta sitten ketoilemalla 15kg ja sen seurauksena tuli raudanpuuteanemia ja lihasmassan vähenemisen takia SI-nivel on nyt yliliikkuva. Nämä on aiheuttaneet sen, etten oikein ole voinut liikuntaa harrastaa ja kilot on tulleet korkojen kera takaisin.
Mietin jos nyt yrittäisin maltillisemmin ja jos lomaan mennessä olisi vaikka 5kg pois.
Jos pienentäisin ruuan annos kokoa ja lisäisin kasviksia, jättäisin herkut pois, sekä kävisin joka päivä kävelemässä puoli tuntia. Tällä ehkä SI-nivel ei niin kipeytyisi.
Mitä arveletta tippuisiko tällä tyylillä paino?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon, ja ainahan järkevästi syöminen kannattaa, vaikka ei laihduttaiskaan. Kyllä siinä varmasti helposti tippuu muutama kilo aika nopeaankin kun jättää sokerin pois

Vierailija
2/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä vielä! Jos se nivel on kipeä, niin maltillinen liikunta varmasti jeesaa siihenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin tänä keväänä vajaa 20 kiloa ihan vaan sillä uksinkertaisella tavalla, että söin vähemmän kuin kulutin. Itse olen tosin nuori ja aloin aktiivisesti käymään HIIT treeneissä, mikä varmasti vaikutti rasvan palamiseen. Mutta lähtökohtana oli kuitenkin, että söin vähemmän mitä kulutin. Nälkää en nähnyt missään kohtaa.

Vierailija
4/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tippuu, jos syödyt kokonaiskalorit vähenee ja kulutus lisääntyy. Mutta itse kyllä varmuuden vuoksi ainakin alkuun ihan laskisin kalorit jollain appsilla, esim. FatSecret, koska aika helposti käy niin että vahingossa lisää jonkun muun syömistä kun jättää yhden asian pois, ja sitten ihmetyttää miksi ei laihdu. Esim. itse ekassa laihdutuksessani jätin herkut ja alkoholin pois kokonaan ja ihmettelin, miksi en laihdu. Kalorien laskenta paljasti että sain ihan julmetun paljon kaloreita, koska olin alkanut sinänsä suht terveellisiä ruokia paljon, ja myös höystää kevyitä ruokia kuten salaatteja runsaalla kädellä runsaskalorisilla lisillä kuten avokado, juustot, pähkinät, öljykastikkeet.

Vierailija
5/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippunut paino juuri noin, että pienempi ruoka-annos, herkut pois ja tunnin kävely lähes päivittäin. Paino pudonnut kolmessa kuukaudessa 8 kg.

Vierailija
6/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaako sä av:lta haet vai miksi jossittelet?

Vierailija
7/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä puoli tuntia niin siinä kuluu 100 kaloria Et laihdu tolla tahdilla mitään kun kilo on 7000 kaloria. Puoli tuntia ei ole juuri mitään liikuntaa jos oikeesti haluaa painoa pudottaa.

Vierailija
8/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap - laihdutusexpertti on yhdyssana

Vierailija
9/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivottamalle pään irrotus on paras, onkohan muistakaan elimistä luovutettaviksi.

Vierailija
10/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele joka päivä 10 000 askelta. Uintia ja salia. Laske kalorit.

Vierailija
11/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takerru liiaksi vaa'an numeroon, vaan kaiva kaapista joku kiva vaate, jota haluaisit lomalla käyttää, mutta joka on hieman liian tiukka. Sovita sitä kerran viikossa ja katso, istuuko paremmin.

Suunnittelemiesi muutosten lisäksi lisää päivään muutama iso kuppi teetä ilman sokeria ja maitoa, mieluiten väriä vaihdellen (musta, vihreä, valkoinen tee). Täyttää vatsaa ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Juo muutenkin riittävästi vettä ja välttele liiallista suolaa.

Venyttele, kuori ja rasvaa kehon ihoa, käy vaikka kosmetologilla ja parturissa, jos budjetti antaa myöden. Tai sitten spa-päiviä kotona - kaunis iho, hyvä ryhti ja hoidetut hiukset tekee ulkonäölle paljon enemmän kuin muutaman kilon pudotus.

Vierailija
12/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pituus ja paino? Niiden perusteella tsekkaa sun peruskulutus (googleen energiantarvelaskuri tms.) Ja sit syö vaikka 500kcl vähemmän kaloreita, mitä sun kulutus.

Vierailija
13/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeatempoinen liikuntaa laihduttaa. Pyöräilyä 20 km lenkki tai kuntopyörällä tunti päivässäkin niin pääsee hyvään alkuun. Sitten vaan pitää olla tiukka ruokavalio ettei ylitä kalorimäärää. Autoin kaveria laihduttamaan 30 kg. Kävin sen kanssa salilla ja olin tukena. Kyllä piti 10 tuntia viikossa salilla käydä. 5 kuukaudessa se laihtui. Kilon pudottamiseen tarvii jo aika paljon liikkua kun kilo on 7000 kaloria. Tunnissa kuluu juoksemalla 700 kaloria tai pyöräilemällä. Riippuu tietenin ihmisestä, isompi ihminen kuluttaa enemmän kuin vaikka 80 kg mies tai nainen.

Vierailija
14/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähempänä olet normaalipainoa, sitä hitaammin paino todennäköisesti tippuu ja joutuu tehdä enemmän töitä pudotuksen eteen. Eli jos olet reilusti ylipainoinen niin 5kg tiputus onnistuu kuukaudessa tai parissa ihan jättämällä ylimääräiset turhat kalorit pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän