Tutta raivostuttaa
Olen pöyristynyt kalliiden kotimaisten tutta-potkareiden laadusta. Yöpuku on ollut yhdellä lapsella ainoastaan yökäytössä sillä seurauksella, että molemmat kainalosaumat ovat auki, samoin molemmat jalkaterät. Kangas on nyppylöitynyt niin huonoksi, ettei pukua senkään puolesta kehtaisi enää laittaa kierrätykseen (toisin kuin halpaketjun potkupukua, joka on menossa jo neljännelle vauvalle). Onko muilla vastaavia kokemuksia, onko joku valittanut (kannattaako sellainen ylipäänsä)?
Kommentit (28)
Pesin potkarin ja silitin aivan ohjeen mukaisesti nurjalta puolelta. Yllätys, yllätys... kuva levisi ja tarttui silitysrautaan! Laitoin vaatteen takaisin, sain tilalle samankokoiset, erikuosia olevat potkarit, joissa oli ihan selvä kangas / kuvavirhe. Kaikenlisäksi aukesi saumoissa pesussa.
Sen jälkeen en Tuttaa ole ostanut. Kalliita, eivätkä kestäviä!
Eipä sen puoleen, Reiman pipoja olen ostanut, mutta taidan jättää nekin hyllyyn tästä lähtien, koska niistä aukeaa samat kanssa eivätkä esim. korvaläpät pysy paikoillaan.
Niin että se siitä kotimaisesta laadusta!
ihmetyttää Tutan laatu. En itse myöskään enää juurikaan ostaa kyseistä merkkiä. Itellä kävi niin että tyttö sai lahjaksi tutan yöpuvun, muutaman käytön jälkeen saumat auki- lähetin tutan tehtaalla ja sain tilalle uuden josta samalla lailla muutaman käytön jälkeen saumat taas auki. lähetin uudellee tehtaalle jolloin sain uuden joka kesti sit kyllä hyvin.. Olisin vaan toivonut hiukan enenmän kun vaan uuden tuotteen tilalle kun kuitenkin vaivaa nähnyt että sinne vaatteet takas lähettänyt. Kai ne tutat jossain virossa nyt tehdään, siks laatu huonoa...
Meillä myös potkareista jalkaterät rikki. Muutenkin koot heittää miten sattuu.
Esim. käytin vauvalla yleisesti 62 cm vaatteita eikä tullut mieleenkään koittaa kaapissa olevaa tutan 74 cm yöhaalaria, kas kummaa, kun siirryin 68 cm vaatteisiin ja kokeilin joitain 74 cm vaatteita, niin oli yöhaalari aivan liian pieni jo. (sorry erittäin piiiiitkä lause...).
En osta enää tutaa, koska esim. h&m:n vaatteet paljon kestävämpiä ja mun mielestä myös hienompia.
sama homma, meillä ainoastaan suomesta lahjaksi saadut tutan yöpuvut on haarojen saumoista auki ja toinen olkasaumasta, muun merkkiset vaatteet kestäneet loistavasti.
Kannattaisi Tutan miettiä uutta quality control osasto tehtailleen.
Meillä kans huonoja kokemuksia Tuttan vaatteista. Yhet trikoohousut meni heti ekalla käytöllä haaroista ratki. Lähetin tehtaalle ja sain kyllä uudet tilalle. Tilalle saadut housut ovat kestäneet, mutta kangas on haalistunut/kulunut pepusta rumasti, mitä ilmiötä ei ainakaan vielä yhden lapsen käytöllä ole tullut esim. H&M:n tai Lindexin trikoohousuihin.
Meillä on joitain vanhoja Tuttan vaatteita, jotka on kirppikseltä ostettu ja olleet vielä meidän kolmella lapsella; ovat aivan erilaista, hyvää laatua!
Harmittaa, ettei voi enää luottaa suomalaiseen merkkiin. Eivätkö yritykset tajua, miten ne kaivavat omaa kuoppaansa tällä laadun huonontamisella???
Jotain saattavat pakata tms täällä mutta muuten kaikki tulee jostain muualta. Edelleen vaan ihmiset on valmiita maksamaan nimestä, jonkun aikaa vielä varmaan sillä ratsastavat...
Olen huomannut saman kuin ham. Esikoisen viisi vuotta vanhat Tutan vaatteet ovat nyt neljännessä kierrossa ja ovat paremman näköisiä kuin kuopuksen lahjaksi saamat ja kerran pestyt vaatteet. Vaatteisiin tulee omituinen harmaa nukka heti ekan pesun yhteydessä:(
SILITÄTTEKÖ todella potkuhousut...? Siis sellaiset " pehmeää" puuvillaa olevat? Mulla ei ole käynyt mielessäkään...
...koska sanoin, että kuva silittäessä levisi. Normaalisti EN TODELLAKAAN silitä yhtään mitään, mitä ei ole ihan pakko. Mutta aina ennen vauvan syntymää olen pessyt ja silittänyt vaatteet odottamaan tulevaa tulokasta. Eli kaiken tämän olen tehnyt ikänäni vain kolmesti! Kait ne on ne raskaushormonit, mitkä panee silittämään... ;)
Meillä on kotona äkkiseltään laskien 12 Tutan vauvayöpukua. Osa esikoispojan (3v) aikana ostettuja ja osa nyt tytölle (1v) ostettuja. Kovassa käytössä ovat olleet, mutta ainoastaan yhdestä puvusta on sauma ratkennut ja se ollut käytössä molemmilla lapsilla. Pidemmän käytön aikana puvut ovat kyllä nyppyyntyneet, mutta oman kokemuksen mukaan H&M:n yökkärit nyppyyntyy enemmän.
Ei sillä, Tutan laatu on mielestäni selvästi heikentynyt ja jotenkin ohentunut nyt tytölle ostaessani. Pidän kuitenkin yöpuvun mallista tosi paljon. Sopii hyvin pitkäkoipisille lapsille. Nyt kuitenkin olen tykästynyt myös tosi paljon Prismojen myymään Ciraf-sarjaan. Pätkii mielestäni laadultaan tämänhetkisen Tutta-laadun ja on myös edullisempi. Suosittelen!
t. Jogu ja kullannuput
Ainakin nettisivuillaan niin väitettiin vielä keväällä. Anyways, äitiyspakkauksen potkarista irtosi nappi ekalla käyttökerralla ja bodystä ratkesivat saumat molemmista kainaloista parin käytön jälkeen. Kirjoitin sähköpostia, mutta vastinetta ei tullut. Että semmoista asiakaspalvelua. En enää osta Tuttaa, kun maksaa paljon enemmän kuin ruotsalaisten halpisketjujen vaatteet, jotka on käytössä kestäneet paljon paremmin. Eiköhän kohta ole laatumerkin maine mennyttä tällä menolla.
Siitä oli juttua kun esikoinen 3v. oli vielä vatsassa, että tuotanto siirtyy Kiinaan.
Outoa, että niin moni vielä luulee Tutan tuotteiden olevan kotimaisia. Tuotemerkki on suomalainen, tuote ei.
Siellä pakataan äitiyspakkaukset. Tuttaa siis ei enää tehdä Suomessa, kuten monet ovatkin jo edellä kirjoittaneet.
Ostin vauvalle Tutan kevyttoppapuvun. Ennen käyttöön ottamista pesin sen ohjeiden mukaisesti. Pesussa puvun kankaan etupuolelle tuli useita reikiä. Lähetin Tutan asiakaspalveluun kuvat puvusta ja kuitista. Tutalta ei ole tullut reklamaatiooni mitään vastausta, vaikka lähettämästäni viestistä on kulunut jo yli kuukausi. Harmittaa ihan älyttömästi käyttää vauvalla uutta pukua, joka on ihan risainen. On kuin joku kirpputorilöytö...
ps: tämä mamma ei enää osta tuttaa.
Hei! Joo meillä käynyt sama homma. Ostin keväällä pojalle Tutan pallopuolipotkarit ihan siis sen pallokuosin takia, koska mielestäni ne oli hienot ja sopivat pojan paitoihin hyvin. Pesin housut ennen käyttämistä ja yhden päivän ehtivät olla jalassa ennekuin haarasauma repesi. Laitoin sähköpostia Tutalle ja lähetin housut takaisin. Saatiin kyllä postissa uudet tilalle, mutta ei todellakaan pallokuosia vaan täysin erilaiset. Tuli hiukan pettynyt olo, olisinhan voinut ommella itse sauman, mutta ajattelin, että saataisiin samanlaiset takaisin. No ei saatu enkä viitsinyt enää toista kertaa alkaa lähettelemään housuja.
Jos vaatteen on ostanut jostain läheltä, niin kaikista helpointa on käydä vaihtamassa vaate siinä kaupassa, josta sen on jo ostanut.
Olen myös huomannut, että Tutan vaatteen nyppyyntyvät ja harmaantuvat pesussa selvästi helpommin kuin jotkut muut merkit. Tosin ymmärtääkseni tässä on osittain kysymys siitä, että Tutta ei käytä puuvillakankaissaan joitain myrkyllisiä viimeistelyaineita, joita jotkut muut valmistajat käyttävät.
Mutta kyllä selvän laatueron huomaa, jos vielä saa käsiinsä joitain Tutan 15-20 vuotta sitten Suomessa tekemiä vauvanvaatteita. Iästään (ja monella lapsella käytöstään) huolimatta monet niistä (esim. yksiväriset trikoopaidat ja joustofroteiset potkuhousut) ovat vieläkin lähes uuden veroisia.
Jo pari vuotta sitten huomasin ettei Tutan laadusta ole kuin muistot jäljellä. Tyttö sai lahjaksi bodyn, jonka olkasauma aukesi ekalla käytöllä. Muissa Tuttan-vaatteissa sitten saumat rispaantuivat, neulos ikäänkuin alkoi purkautua.
Nyt toinen lapsi on saanut lahjaksi myös aika monta Tutan vaatetta ja ne ovat, ihme kyllä, kestäneet jo pari kuukautta.
Jo pari vuotta sitten huomasin ettei Tutan laadusta ole kuin muistot jäljellä. Tyttö sai lahjaksi bodyn, jonka olkasauma aukesi ekalla käytöllä. Muissa Tuttan-vaatteissa sitten saumat rispaantuivat, neulos ikäänkuin alkoi purkautua.
Nyt toinen lapsi on saanut lahjaksi myös aika monta Tutan vaatetta ja ne ovat, ihme kyllä, kestäneet jo pari kuukautta.
Niin, piti vielä todeta, että jos kirppareilta löytää vanhempaa Tutta -tuotantoa, niin sen laatu on todella aivan eri luokkaa kuin tänä päivän kaupasta saatava. Ne vanhat (Suomessa tehdyt?) kestää eivätkä ole menneet vuosien aikana käytössä miksikään.
Mutta olen huomannut saman kuin sinä. En ole ostanut enää Tutan vaatteita, kun on saumat aukeillu heti ensimmäisen käytön jälkeen.