Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina Usa esitetään haavemaana, jonne olisi mahtava päästä

Vierailija
23.08.2022 |

Mutta kun katsoo ohjelmia köyhistä ihmisistä, joiden elämä on yhtä kurjuutta monessa sukupolvessa, on perheväkivaltaa huumeongelmaa, päihdeongelmaa, yleistä velttoutta jne, niin todella ankealta vaikuttaa. Eihän noista piireistä pääse edes poiskaan kun ei ole sosiaaliturvaa kuten Suomessa ja mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen, päivähoitoon jne. Oli pakko jättää yks dokkari kesken kun oli niin ankeaa.

Kommentit (648)

Vierailija
241/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle USA ei näyttäydy houkuttelevana. En ole siellä käynyt, joten varmaksi en voi sanoa, etteikö mieleni voisi muuttua. Minua ei houkuta maa, jossa on suuret välimatkat, auto on pakko olla ja rikollisuus rehottaa. Kulttuurikaan ei kiinnosta. Katson ennemmin brittisarjoja tai nordic noiria kuin suurten amerikkalaisten tuotantoyhtiöiden kassamagneetteja. Enkä sanonut tätä mitenkään halveksuen. Koen vaan sellaisen liian silotellun ja valmiiksinauretun viihteen vieraaksi itselleni. Ruokakulttuuri ei houkuta myöskään. Olen luontoihminen ja nautin kun pääsen työpäivän jälkeen metsälenkille. Bussillakin uskallan matkustaa kun siellä on kaikenlaista kulkijaa hyvässä mielessä. Niillä ei kulje vain köyhät.

Nyt kuullosta siltä, että ei ole hitusvinkulankaan käsitystä siitä mitä puhuu. kannattaisi sivistää itseään. 

Mielelläni sen teen. Mistä aloittaisin? Ja missä asioissa olin väärässä? Olen avoin muuttamaan mielipidettäni.

Kannattaa käydä katsomassa paikan päällä. Luonto Yhdysvalloissa on upeaa, ei meiltä sellaisia aarteita löydy mistään. Ja siellähän on koko maailman ruokakulttuuri.  Television viihdesarjat on tehty sohvaperunoita varten ja on aika idioottimaista luoda käsitystä kokonaisesta mantereesta niiden perusteella. 

Ymmärsit minut väärin. Puhuin viihdekulttuurista, en kansalaisista. Ruokakulttuurissa viittasin nimenomaan amerikkalaiseen ruokaan. Tottahan minä tiedän, että sieltä saa varmasti lähes kaikkia maailman ruokia, mutta ei georgialainen tai libanonilainen ruoka kuulu niihin.

Kansallispuistot ovat todennäköisesti upeita. Se on totta.

Minä olen syönyt jenkeissä aivan ihania schwarmoja ja falafelejä. 

Niin? Ei ne silti ole periamerikkalaista ruokaa, vaikka USA:ssa niitä söisit.

Kuinkahan moni periamerikkalainen on maistanu intiaanien ruokaa

242/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vääriä medioita seuraat, jos on tuollainen käsitys ihmemaasta.

Pariinkymmeneen vuoteen ainakaan ei ole USA enää ollut eikä esitetty ihmemaana eikä sinne kukaan yli kengännumeron älykkyydellä ole halunnut. No, tutkijanvirat kohtuupalkalla lienevät poikkeus.

Kehitysmaa ja kehitys on regressiivistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei taida olla ketään, joka asuisi tai olisi asunut Yhdysvalloissa. Kyse on siitä, että huonosti Suomessa menestyneet ovat rakentaneet jenkkilästä itselleen jonkinlaisen haaveiden Eldoradon, jossa maito ja hunaja virtaa joks purossa. Raaka totuus on, että jos olet luuseri Suomessa, olisit sitä huomattavasti enemmän USA:ssa.

Suomalaiset on koulutettuja, valkoihosia niin ne menestyis amerikassa samantien ku lähtis sinne. 

Köyhyys ja ongelmat koskettaa afroamerikkalaisia 

Köyhyys on alakulttuuri sidonnaista ei rodusta kiinni. Moni ongelma on itseaiheutettu.

Eero Saarinen ja Mike Markkula menesty ihan hyvin.

Afroamerikkalaiset ei oo hirveesti onnistunu tekemään luokkahyppyä Kunta Kinten ajoista.

Ai eikö Kanye West ja Oprah sitten ole? Jos n on tuota tasoa kuin sinulla.

Vierailija
244/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle USA ei näyttäydy houkuttelevana. En ole siellä käynyt, joten varmaksi en voi sanoa, etteikö mieleni voisi muuttua. Minua ei houkuta maa, jossa on suuret välimatkat, auto on pakko olla ja rikollisuus rehottaa. Kulttuurikaan ei kiinnosta. Katson ennemmin brittisarjoja tai nordic noiria kuin suurten amerikkalaisten tuotantoyhtiöiden kassamagneetteja. Enkä sanonut tätä mitenkään halveksuen. Koen vaan sellaisen liian silotellun ja valmiiksinauretun viihteen vieraaksi itselleni. Ruokakulttuuri ei houkuta myöskään. Olen luontoihminen ja nautin kun pääsen työpäivän jälkeen metsälenkille. Bussillakin uskallan matkustaa kun siellä on kaikenlaista kulkijaa hyvässä mielessä. Niillä ei kulje vain köyhät.

Nyt kuullosta siltä, että ei ole hitusvinkulankaan käsitystä siitä mitä puhuu. kannattaisi sivistää itseään. 

Mielelläni sen teen. Mistä aloittaisin? Ja missä asioissa olin väärässä? Olen avoin muuttamaan mielipidettäni.

Kannattaa käydä katsomassa paikan päällä. Luonto Yhdysvalloissa on upeaa, ei meiltä sellaisia aarteita löydy mistään. Ja siellähän on koko maailman ruokakulttuuri.  Television viihdesarjat on tehty sohvaperunoita varten ja on aika idioottimaista luoda käsitystä kokonaisesta mantereesta niiden perusteella. 

Ymmärsit minut väärin. Puhuin viihdekulttuurista, en kansalaisista. Ruokakulttuurissa viittasin nimenomaan amerikkalaiseen ruokaan. Tottahan minä tiedän, että sieltä saa varmasti lähes kaikkia maailman ruokia, mutta ei georgialainen tai libanonilainen ruoka kuulu niihin.

Kai siellä aika moni on maissileipää syönyt.

Vierailija
245/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maissi ja tortillat uppoaa periamerikkalaisiin kuin häkä.

Vierailija
246/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttilainsäädäntö yllätti. Länsimaa kuitenkin.

Vierailija
247/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseet ovat USAssa lasten yleisin kuolinsyy. Edes auto-onnettomuudet ja syöpä eivät tapa yhtä paljon.

https://www.kff.org/global-health-policy/issue-brief/child-and-teen-fir…

Vierailija
248/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sellaisten haavemaa, jotka kuvittelevat itsensä rikkaiksi menestyjiksi ja pskat piittaavat muista.

Sellaisten menestyjien haavemaa, jotka eivät sulata sitä tosiasiaa, että SDP:n mielestä puolet palkastani kuuluu niille, jotka eivät ole sen rahan eteen käyneet 16 vuotta kouluja, tehneet päättäväisesti uraa ja uhranneet 20 viimeisen vuoden aikana 12 tuntia arkipäivistään tienatakseen.

uhraat elämäsi työlle eli rahanahneudelle ja vielä leuhkit sillä. oo-kei, siitä vaan.

Vierailija
249/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei taida olla ketään, joka asuisi tai olisi asunut Yhdysvalloissa. Kyse on siitä, että huonosti Suomessa menestyneet ovat rakentaneet jenkkilästä itselleen jonkinlaisen haaveiden Eldoradon, jossa maito ja hunaja virtaa joks purossa. Raaka totuus on, että jos olet luuseri Suomessa, olisit sitä huomattavasti enemmän USA:ssa.

Juuri päinvastoin. Suomessa sinut pidetään väkisin maanraossa eikä päästetä mihinkään töihin eikä kukaan halua olla kaverisi. Suomessa menestyy ihan eri asioilla kuin maailmalla. Suomessa on mm paljon rajatumpi luokkajako. Suomessa yhteiskuntaluokkaan synnytään eikä siitä pääse pois. Vastaa intian kastijärjestelmää tietyiltä osin. 

Tuohan on ihan täyttä hevonscheissea. Hankkimalla kunnon koulutuksen, mikä on mahdollista kenelle tahansa normaaliälyiselle, pääsee Suomessa heittämällä (ylempään) keskiluokkaan.

Ylempään keskiluokkaan pääsee 3-4 tonnin nettotuloilla, millä ei vielä varsinaisesti mällätä. Tuon nettotulon tuplaamiseen ei enää pelkkä palkkatyö riitä vaikka miten olisi työhaluja.

Jos on pariskunta jolla on kummallakin 4 tonnin nettotulot, sillä mällää jo ihan mukavasti. Jos ei tarvitse joka päivä täyttää uima-allasta dompalla tjsp. Joillekin ei tietysti mikään riitä.

Vierailija
250/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseet ovat USAssa lasten yleisin kuolinsyy. Edes auto-onnettomuudet ja syöpä eivät tapa yhtä paljon.

https://www.kff.org/global-health-policy/issue-brief/child-and-teen-fir…

Tuo kertoo miten hyvin lapsikuolleisuuden pitäminen pienenä ja pienten lasten terveydenhoito on onnistunu.

Vierailija
251/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sellaisten haavemaa, jotka kuvittelevat itsensä rikkaiksi menestyjiksi ja pskat piittaavat muista.

Sellaisten menestyjien haavemaa, jotka eivät sulata sitä tosiasiaa, että SDP:n mielestä puolet palkastani kuuluu niille, jotka eivät ole sen rahan eteen käyneet 16 vuotta kouluja, tehneet päättäväisesti uraa ja uhranneet 20 viimeisen vuoden aikana 12 tuntia arkipäivistään tienatakseen.

uhraat elämäsi työlle eli rahanahneudelle ja vielä leuhkit sillä. oo-kei, siitä vaan.

On mulla kuitenkin hankittu oikeus kritisoida hyvinvointivaltion nurjaa puolta.

Vierailija
252/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Pariinkymmeneen vuoteen ainakaan ei ole USA enää ollut eikä esitetty ihmemaana eikä sinne kukaan yli kengännumeron älykkyydellä ole halunnut. No, tutkijanvirat kohtuupalkalla lienevät poikkeus.

Kaikki vähänkään päteväthän sinne nykyäänkin Suomesta lähtevät. Aivovuoto on merkittävää.

Vierailija
253/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri päinvastoin. Suomessa sinut pidetään väkisin maanraossa eikä päästetä mihinkään töihin eikä kukaan halua olla kaverisi. Suomessa menestyy ihan eri asioilla kuin maailmalla. Suomessa on mm paljon rajatumpi luokkajako. Suomessa yhteiskuntaluokkaan synnytään eikä siitä pääse pois. Vastaa intian kastijärjestelmää tietyiltä osin. 

Tuohan on ihan täyttä hevonscheissea. Hankkimalla kunnon koulutuksen, mikä on mahdollista kenelle tahansa normaaliälyiselle, pääsee Suomessa heittämällä (ylempään) keskiluokkaan.

Ylempään keskiluokkaan pääsee 3-4 tonnin nettotuloilla, millä ei vielä varsinaisesti mällätä. Tuon nettotulon tuplaamiseen ei enää pelkkä palkkatyö riitä vaikka miten olisi työhaluja.

Jos on pariskunta jolla on kummallakin 4 tonnin nettotulot, sillä mällää jo ihan mukavasti. Jos ei tarvitse joka päivä täyttää uima-allasta dompalla tjsp. Joillekin ei tietysti mikään riitä.

Se vain tuntuu siltä, jos ei tienaa 4 tonnia nettona.

Vierailija
254/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestyjät menestyy missä tahansa maassa, mutta maan todellinen sivistystaso mitataan sillä, miten se kohtelee sitä suurinta osaa kansasta, joka ei menesty... yhtä voittajaa kohti on aina moninkertainen määrä häviäjiä!

Hyvä että joku ymmärsi. Juuri näin.

Jenkeissä muitakin kuin "voittajia" kohdellaan ihan hyvin. Oikeasti huonoista maista valuu sinne lisää porukka päivittäin.

Kuinkas pietarissa kohdellaan asunnottomia? Orpojalapsia? Nistejä?

Olen kuullut paljon hyvää teidän järjestelmästänne  ;)

Vierailija
255/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haavemaa oli alkuperäinen idea, jokin syy piti olla lähteä Euroopasta sinne miljoonittain. Ei kai sinne olisi niin hanakasti lähdetty, jos sitä olisi markkinoitu jonain rupulandiana. Monet suurkaupungit usassa olivat 150 vuotta sitten nykyisen Riihimäen kokoluokkaa.

Kuitenkin sillä erolla, ettei Riihimäestä tule 150 vuodessa edes Tucsonia.

Mistäs tiedät?! Vähän hei nyt optimismia, sillä tavalla se usakin kehittyi! Palataan asiaan elokuussa 2172 ja katsotaan miten kävi.

Vierailija
256/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on maailman huippua, terveydenhoito, hyvinvointi. Toki ei kaikille, mutta enemmistölle.

Luitko aloitusta lainkaan?

Toisin sanoen; vain niille, jotka ovat syntyneet kultalusikka hanurissa ja pätäkkää löytyy niin paljon ettei tiedä mitä sillä tekisi.

Vierailija
257/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla kuitenkin hankittu oikeus kritisoida hyvinvointivaltion nurjaa puolta.

ei sitä oikeutta tarvitse mistään "hankkia"

Vierailija
258/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VaahtoVasara kirjoitti:

Kaikki vähänkään päteväthän sinne nykyäänkin Suomesta lähtevät. Aivovuoto on merkittävää.

Suurin syy viime vuosina on ollut korkeakoulujen sipilöinti toimintakyvyttömäksi. Moral of the story: älä äänestä oikeistoöyhöjä, ne tuhoavat maasi.

Vierailija
259/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenpä se tulokehitys sitten useimmilla jääkin. Suomi on päättänyt että tuon pitää riittää.

Vierailija
260/648 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen tulotasoon ei todellakaan Suomessa pääse helposti korkeakoulutuksen hankkimalla.

Useilla korkeakoulutetuilla 4 tonnin bruttotuloonkin pitää pyrkiä ihan tosissaan.