onko jotain eroa paistaako pannulla öljyllä vai rasvalla?
Kommentit (25)
Lär er finska så finns det en liten chans till att det blir ens någon tillstymmelse till vett i diskussionen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä täällä oikein puhutaan? (Ruoka)öljy on rasvaa.
Yleisesti puhutaa rasvasta esim. voin ja margariinien kohdalla ja öljystä taas rypsi- ja oliiviöljyn kohdalla.
On myös olemassa paistorasvaa
https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-66919No eihän puhuta. Rasvalla tarkoitetaan rasvaa, jota ovat sekä ruokaöljyt että voi, kuten myös muun muassa eläinrasvat (ihra).
No kyllähän puhutaan. Kautta aikain on voista käytetty nimitystä rasva ja kun oljyt alkoivat tulla suomalaisiin talouksiin, niistä puhuttiin tietenkin öljyinä. En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan oliivirasva tai rypsirasva.
Tuo yksi kommentoija nimenomaan kysyi "mistä täällä puhutaan"!
Mä en ole myöskään kuullut puhuttavan voirasvasta. Voi on voita, öljy öljyä, molemmat on rasvoja. Ja tässäkin ketjussa tuli ilmi että joku tarkoitti rasvalla margariinia, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä voin kanssa.
Öljyillä paistettaessa maistuu ruoka tympeältä. Voilla paistettaessa maistuu aromikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Lär er finska så finns det en liten chans till att det blir ens någon tillstymmelse till vett i diskussionen.
Hei rantarosvo! Kyl mää tierä mitä sun ja mun isovanhemmat ryösti haaksirikkolaivoja - terveissii affenanmaalt sanoo Forsman.
Minä olen ainakin käyttänyt voista aina nimitystä voi. Uskomatonta mutta totta.