Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko jotain eroa paistaako pannulla öljyllä vai rasvalla?

Vierailija
23.08.2022 |

Voisko joku kertoa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä täällä oikein puhutaan? (Ruoka)öljy on rasvaa.

Yleisesti puhutaa rasvasta esim. voin ja margariinien kohdalla ja öljystä taas rypsi- ja oliiviöljyn kohdalla.

On myös olemassa paistorasvaa

https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-66919

No eihän puhuta. Rasvalla tarkoitetaan rasvaa, jota ovat sekä ruokaöljyt että voi, kuten myös muun muassa eläinrasvat (ihra).

No kyllähän puhutaan. Kautta aikain on voista käytetty nimitystä rasva ja kun oljyt alkoivat tulla suomalaisiin talouksiin, niistä puhuttiin tietenkin öljyinä. En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan oliivirasva tai rypsirasva.

Tuo yksi kommentoija nimenomaan kysyi "mistä täällä puhutaan"!

Minä olen ainakin käyttänyt voista aina nimitystä voi. Uskomatonta mutta totta.

Vierailija
22/25 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lär er finska så finns det en liten chans till att det blir ens någon tillstymmelse till vett i diskussionen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä täällä oikein puhutaan? (Ruoka)öljy on rasvaa.

Yleisesti puhutaa rasvasta esim. voin ja margariinien kohdalla ja öljystä taas rypsi- ja oliiviöljyn kohdalla.

On myös olemassa paistorasvaa

https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-66919

No eihän puhuta. Rasvalla tarkoitetaan rasvaa, jota ovat sekä ruokaöljyt että voi, kuten myös muun muassa eläinrasvat (ihra).

No kyllähän puhutaan. Kautta aikain on voista käytetty nimitystä rasva ja kun oljyt alkoivat tulla suomalaisiin talouksiin, niistä puhuttiin tietenkin öljyinä. En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan oliivirasva tai rypsirasva.

Tuo yksi kommentoija nimenomaan kysyi "mistä täällä puhutaan"!

Mä en ole myöskään kuullut puhuttavan voirasvasta. Voi on voita, öljy öljyä, molemmat on rasvoja. Ja tässäkin ketjussa tuli ilmi että joku tarkoitti rasvalla margariinia, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä voin kanssa.

Vierailija
24/25 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyillä paistettaessa maistuu ruoka tympeältä. Voilla paistettaessa maistuu aromikkaalta.

Vierailija
25/25 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lär er finska så finns det en liten chans till att det blir ens någon tillstymmelse till vett i diskussionen.

Hei rantarosvo! Kyl mää tierä mitä sun ja mun isovanhemmat ryösti haaksirikkolaivoja - terveissii affenanmaalt sanoo Forsman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan