Voiko refluksi oireilla pelkkänä kröhänä kurkussa
Kommentit (25)
Kröhä voi olla koronan jälkitauti, lievä keuhkoputkentulehdus.
Miehellä tais olla pääasiallinen oire. Kiva silloin koronahysterian pahimpaan aikaan 2020 keväällä...
Pahassa refluksissa se ruoka pyrkii takas kurkkuun, sen kyllä tuntee. 20 vuotta sitä takana, joskus pahempana joskus ei.
Kyllä voi, minä esimerkiksi saan pitkän yskänkohtauksen aina nauramisen jälkeen. Nauraminen pumppaa vatsahapot ruokatorveen, koska läppä fuskaa. Samaten yskä pahentaa refluksioireita joka taas pahentaa yskää. Astmassa sama.
Mulla refluksi ja kurkunselvittelyä ja nenänielun selvittelyä.
Kyllä voi. Itse päädyin pitkään jatkuneen epämääräisen yskän takia astmatutkimuksiin. Ei ollut astma vaan refluksitauti.
KAIKKI mahdolliset keinot kannattaa sitten käyttää ennen happosalpaajaan turvautumista. Sängynpäädyn korotus, ruokavalio/elintavat, mahd. tyhjällä mahalla nukkumaan.
Minulla sellainen että ei yskitä mutta aina ennen kuin pitää sanoa jotain, pitää selvittää kurkku. Poliitikkomainen kröhöm.
Onko totta että kahvikin pahentaa?
Voiko pitkittyessään aiheuttaa jotain pahempaa vai onko ns. harmiton vaiva?
Tuohonkin auttaa laihdutus ja ruokavalio, mutta eihän se käy missään nimessä.
Voi. Refluksi voi aiheuttaa yli 30. erilaista oiretta joko yksin tai yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI mahdolliset keinot kannattaa sitten käyttää ennen happosalpaajaan turvautumista. Sängynpäädyn korotus, ruokavalio/elintavat, mahd. tyhjällä mahalla nukkumaan.
Liian tyhjä maha aiheuttaa myös närästystä. Kolmen tunnin tauko syömisessä ennen nukkumaan menoa ja ryyppy gavisconia tarpeen vaatiessa ennen sänkyyn menoa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko pitkittyessään aiheuttaa jotain pahempaa vai onko ns. harmiton vaiva?
Altistaa ruokatorven syövälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuohonkin auttaa laihdutus ja ruokavalio, mutta eihän se käy missään nimessä.
Yksinkertaistuksesi osoittaa vain sen, että et tiedä asiasta yhtään mitään. Auttaa osalle, mutta refluksia on myös normaalipainoisilla ja niillä jotka välttelevät lähes kaikkea vähänkään närästävää. Aikanaan itsellä oli refluksi niin pahana, että söin viikon pelkkää mustikkakeittoa.
Lohkeava kjeh kjeh krööh-nauru ja kaljaa ja tupakkaa perään.
Mulla ainoa oire on aamulla herätessä kurkussa keltaista limaa joka pitää sylkeä pois.
Siihen auttaa oikeanlainen ruokavalio ja painonpudotus...
Kyllä voi.