Jos Jeesus kuoli syntiemme puolesta, miksi synnin tekemistä olisi syytä välttää?
Tai jos syntiä olis syytä välttää, miksi hän kuoli niiden puolesta? Mitä syntien puolesta kuoleminen edes tarkoittaa?
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntiä kannattaa välttää, että säilyisi puhdas ja hyvä omatunto. Sielunvihollinen eli Jumalan vastustaja kiusaa uskovaisia ihmisiä ja yrittää kaikin tavoin saada ihmisen lankeamaan syntiin. Ihminen ei voi olla synnitön vaikka kuinka haluaisi. Jokainen Ihminen tekee syntiä ajatuksin sanoin ja teoin.
Ihminen jolla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa on armahdettu syntinen. Tämä tarkoittaa sitä, että kun ihminen lankeaa syntiin niin hän on kuitenkin Jumalan armon alla eli hän voi pyytää evankeliumia samalla tavalla uskovalta ihmiseltä jolla on Pyhä henki, totuuden henki sydämessä koti-opettajana. Tämän anteeksi antamuksen evankeliumin uskomalla ihmisen sydämeen laskeutuu Jumalan rauha. Tämä oon suurta Jumalan rakkautta ja lahjaa meille ihmis-poloisille.
Syntien puolesta kuoleminen tarkoittaa sitä, että Jeesus kuoli ristillä syntiemme tähden, että me pääsisimme kuoltuamme taivaan kotiin.
Ihmisen tulee löytää maan päältä Jumalan valtakunta. Jumala on luvannut kuulla tällaisen rukouksen. Hän johdattaa uskovaisen veljen tai sisaren synti hädässä, kuoleman pelossa olevalle ihmiselle. Tämä voi saarnata kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämän evankeliumin voi myös uskoa yleisestä saarnasta eli Rauhanyhdistyksen seuroissa kun puhuja saarnaa kaikki synnit anteeksi.
Onneksi on myös mahdollisuus Uskoa viestimien kautta nettiseuroja kuuntelemalla ja uskomalla henkilökohtaisesti. Vielä on mahdollisuus tehdä parannus. 🙏
"Ihmisen tulee löytää maan päältä Jumalan valtakunta."
Eikös tuo tarkoita ettei kannata odotella kuolemaa.
Se tarkoittaa sitä, että täällä maan päällä on pieni uskovien joukko jotka ovat saaneet Jumalan armosta syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämä tarkoittaa sitä, että heillä on sama Uskon henki eli Pyhä henki sydämellä. Rakkaus yhdistää heitä ja heillä on yhteinen Uskon ymmärrys.
13:34 Uuden käskyn minä teille annan, että te rakastaisitte teitänne keskenänne, niinkuin minä teitä rakastin, että te myös toinen toistanne rakastaisitte. >> Jakeen lisätiedot
13:35 Siitä pitää kaikkein tunteman teidät minun opetuslapsikseni, jos te keskenänne rakkauden pidätte.
Pitää välttää kristillisdemokraattien harjoittamaa politiikkaa. Jeesus vastusti tämänlaisia politiikkaa.
Jumala antoi vapaan tahdon. Ilman vapaata tahtoa ei voi myöskään rakastaa aidosti. Vapaan tahdon vuoksi ihminen voi halutessaan tehdä myös syntiä. Synti vahingoittaa joko ihmistä itseään tai lähimmäisiä tai vie kauemmas Jumalasta. Kuinka Jumala voisi ottaa syntistä elämää haluavan ihmisen taivaaseen? Siellähän jatkettaisiin samalla tyylillä, itseään ja muita satuttaen. Mun on vaikea itsekin ymmärtää Jeesuksen roolia ja toisen syntien puolesta kuolemista. Uskon, että Jeesus antoi elämällään esimerkin kuinka elää. Risti symboloi synnin palkkaa, kuolemaa. Uskomalla häneen ja opetuksiinsa annat tavallaan luvan Jumalalle muokata itsestäsi toisenlaista, vähemmän syntistä ihmistä. Voisiko maan päälläkin olla paratiisi jos oikeasti eläisimme kymmenen käskyn mukaisesti?
Sama levy jatkaa pyörimistään, ketjut vaan vaihtuvat. Kerrataanpa siis muutama asia:
Vapaata tahtoa ei ole olemassakaan.
"Pelastus" on yhtä kuin kiristys. Toisin sanoen, anna lompakkosi tai kuole.
Jumala on verenhimoinen. Hän ilahtuu verestä ja kuolemasta niin paljon, että vain sillä tavalla voi leppyä. Onhan se loogista, että jonkun verta ja kärsimystä hän kaipasi ja siksi uhraus. Vertauksena: Naapurin lapset ovat tietämättään aiheuttaneet sinulle harmia -> kidutat heitä, paitsi jos he tappavat oman lapsesi julmalla tavalla. Se tekee tyytyväiseksi.
Raamatun kertomuksista suuri osa on pystytty kumoamaan täysin, muun muassa hyvin keskeiset opilliset seikat luomiskertomus syntiinlankeemuksineen ja Nooan arkki.
Jne jne
Synti on epäuskoa Jeesusta kohtaan
Kutsu tarkoittaa, että sinua kutsutaan Jeesuksen seuraan.
Jos tuntee kutsun, siihen pitää vastata myönteisesti.
Saat antaa sydämesi Jeesukselle, hän on luvannut pitää sinusta huolen. Se sanotaan Raamatussa.
Saat syntisi anteeksi ja uuden voiman elää kuuliaisesti. Jos kompastut, hän armahtaa, sillä hän rakastaa.
Mutta ilman sydämen nöyryyttä et voi tulla Jeesuksen luo.
Synnit on siis jo sovitettu.
Kaikki ryyppäämään ja rälläämään.
Ap: kunnioitus, jumalanpelko, kiitollisuus, halu elää Jumalan tahdossa, vastenmielisyys pahan palvelemiseen...
Ei tarvitse uskonnon takia välttää. Parit Ave Mariat lukee aina välillä, niin se on sillä hoidettu.
No idea oli varmastikin että mieti kahdesti kun teet syntiä, meinaa joku antoi henkensä sen takia....
kaikki uskonto on pelkkää itsensä tyhjäksi puhumista.
Jeesus mahdollisti että pelastuminen on ylipäätään mahdollista. Itse pitää tehdä loput.
Vierailija kirjoitti:
Sama levy jatkaa pyörimistään, ketjut vaan vaihtuvat. Kerrataanpa siis muutama asia:
Jumala on verenhimoinen. Hän ilahtuu verestä ja kuolemasta niin paljon, että vain sillä tavalla voi leppyä. Onhan se loogista, että jonkun verta ja kärsimystä hän kaipasi ja siksi uhraus. Vertauksena: Naapurin lapset ovat tietämättään aiheuttaneet sinulle harmia -> kidutat heitä, paitsi jos he tappavat oman lapsesi julmalla tavalla. Se tekee tyytyväiseksi.
Raamatun kertomuksista suuri osa on pystytty kumoamaan täysin, muun muassa hyvin keskeiset opilliset seikat luomiskertomus syntiinlankeemuksineen ja Nooan arkki.
Jne jne
Mielenkiintoista miten monella tapaa voi asioita käännellä. Molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jne jne
Mielenkiintoista miten monella tapaa voi asioita käännellä. Molemmin puolin.
Miten sinä kääntelisit suoraksi tilanteen, jossa pitää noudattaa kidutuksen uhalla joitakin sääntöjä? Onko se vapaata tahtoa? Ja ne säännötkin perustuvat huhuihin, joita toiset ihmiset levittävät ilman viitteitä alkuperästään.
Miten käännät suoraksi tilanteen, jossa kaikkivaltias hyvä vaatii leppyäkseen verisen ja kärsivän uhrin? Jos kyseessä on ylin ja voimakkain olento, kukaan muu ei ole voinut tätä moiseen pakottaa.
Onko jotenkin mielestäsi vääntämistä, jos toteaa tutkitun tosiasian eli ihmisen kehityksen kumoavan luomiskertomuksen ja sitä kautta vääjäämättä syntiinlankeamisen? Tai jos toteaa tutkitun tiedon, mutta myös logiikan poissulkevan ehdottomasti Nooan arkin?
Jos Jumala olisi, ja olisi hyvä ja kaikkivaltias, hän saavuttaisi tahtomansa päämäärän millä tahansa keinolla. Se, että hän on kaikista rajattomista mahdollisuuksistaan valinnut tällaisen, joka on täynnä kärsimystä ja johtaa miljardien ikuiseen kiduttamiseen, tarkoittaa väistämättä sitä, että hän on halunnut kaiken menevän näin ja siten haluaa kiduttaa. Ei siitä pääse kiemurtelemaan millään irti, vaikka aihetta niin kovasti halutaan uskovissa mielissä vältellä.
Olen aina uskonut Jumalaan, pienestä asti mutta kun menin alakouluun niin mulle kerrottiin että Jeesuskin on olemassa. Siitä asti olen ollut hämmentynyt. Rukoilen usein Jumalalta apua ja kaikenlaista mutta sitten muistan että pitikö kysyä ensin Jeesukselta, vai missä järjestyksessä nämä menee? mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SyntiSTEN puolesta. Koska synnistä tulisi rangaistus.
Mutta ei Hän tarjoa pelastusta väkisin, vaan sitä haluavalle.
Syntiä ei ole olemassa. Se on luulevaisten mielikuvitusjuttu.
Jumalan kieltäminen on syntiä, eli se mitä sinä teit: elävän uskonnon alentaminen luulevaisten mielikuvitusjutuiksi hyötymismielessä. Jotain sinä tuostakin sait, olipa se mitä tahansa, mielen nostatusta vaikka tai tää-äänien keruuta. Sekään ei auta että ei itse usko syntiin koska vaikutukset ovat yhtä ikäviä ja todellisia kaikille. Ihan vain vinkiksi ja/tai ajattelemisen aiheeksi :)
Hindut siis eivät ole syntisiä kerta uskovat moneen jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SyntiSTEN puolesta. Koska synnistä tulisi rangaistus.
Mutta ei Hän tarjoa pelastusta väkisin, vaan sitä haluavalle.
Syntiä ei ole olemassa. Se on luulevaisten mielikuvitusjuttu.
Jumalan kieltäminen on syntiä, eli se mitä sinä teit: elävän uskonnon alentaminen luulevaisten mielikuvitusjutuiksi hyötymismielessä. Jotain sinä tuostakin sait, olipa se mitä tahansa, mielen nostatusta vaikka tai tää-äänien keruuta. Sekään ei auta että ei itse usko syntiin koska vaikutukset ovat yhtä ikäviä ja todellisia kaikille. Ihan vain vinkiksi ja/tai ajattelemisen aiheeksi :)
Sinulle vinkiksi ja ajattelemisen aiheeksi: Yhdestäkään jumalasta ei ole todisteita. Sinulle on jumala uskoteltu vailla näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina uskonut Jumalaan, pienestä asti mutta kun menin alakouluun niin mulle kerrottiin että Jeesuskin on olemassa. Siitä asti olen ollut hämmentynyt. Rukoilen usein Jumalalta apua ja kaikenlaista mutta sitten muistan että pitikö kysyä ensin Jeesukselta, vai missä järjestyksessä nämä menee? mitä mieltä olette?
Hyvä että haluat lähestyä Jumalaa! Jumala on lähestynyt ihmistä siten, että lähetti Jeesuksen, Poikansa. Uskomalla Poikaan saa itselleen Isän (ja Pyhän Hengen). Näin ihminen voi olla Pyhän Jumalan kanssa tekemisissä. Muulla tavalla se ei onnistu. Jumalan lahja ihmisille on Jeesus, ja jos sitä ylenkatsoo, niin ei voi elää Jumalan yhteydessä.
Vain Jeesus on se ovi.
Kun Jeesus puhui syntisen naisen kanssa hän antoi synnit anteeksi MUTTA sanoi myös:" Mene äläkä enää syntiä tee!"
Hyvin tiivistetty ydinasia.