Lopettakaa kassat jo se väkinäinen "hyvää päivänjatkoa". "Kiitti hei" istuu paljon luontevammin suomalaiseen small talkkiin.
Ihmettelen, kun tuo "hyvää päivänjatkoa"-höpötys alkoi jotenkin yhtäkkiä, ikään kuin määräyksestä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, kun kassa hymyilee ja toivottaa hyvää päivänjatkoa.
Hyvää päivänjatkoa ap:lle
Jos hymyisikin ja tarkoittaisi mitä sanoo. Mutta yleensä se on nopea ja monotoninen hyvää päivänjatkoa. Mielummin kuuntelisin lempeällä äänellä silmiin katsovaa ja sanomaansa tarkoittavaa kassaa vaikka hän sanoisi: haistakaa vitttu ja hyvää päivänjatkoa!
Ei helvetti. Ei se kassa ole mikään terapeutti. Miksi kuvittelet olevasi jollekin asiakaspalvelijalle erityisen tärkeä henkilö?
Ohis
"Oikein hyvää päivänjatkoa" ja tekohymy naamalla. Ei yhtään vaivaannuttavaa.
Prisman kassat katselee aina täysin samat fraasit. Se oli kamalaa kun tajusin ja tajusin myös se käsky niihin fraaseihin tulee ylhäältä.
Prisma hoi. Kassojen pitää itse saada käyttää ne sanat kun he haluaa
Minä pidän tuosta. Kassahenkilö katsoo silmiin ja toivottaa hyvät päivänjatkot. Minä katson myös hänen silmiin ja vastaan 'samoin sulle". Pieni ele kummaltakin ja jää positiivinen fiilis.
Jos tuo noin kutittaa sun percttä, niin lopeta kaupassa käyminen.
Mutta eikö se ole vähän vittuilua vastata kiitos samoin? Kun sillä kassalla kuitenkin se työpäivä jatkuu, niin mitä hyvää siinä on? Esim. vaikka kaunis kesäpäivä, ihmisrt käy ostamassa jäätelöä, juotavaa puistoon ja sitten toivottaa kassalle hyvää päivänjatkoa kun se joutuu siellä töissä kökkimään?
Kannattaa katsoo mitä ostetaan, ja sit persoonallinen toivotus. Esim. Mukavia menkkapäiviä. Parasta pano-onnea. Kivoja grillijuhlia. Hyviä perjantaisaunoja. Kivaa känniputkea. Pirteää pihistelyä.
Unohtu ihan toivottaa. Hyvää vääntöä vessapaperinostajalle.
Jos laumakoodia noudattavan koiran käytös ihastuttaa omistajaa enemmän kuin älyllisen ihmisen käytös, samaan kastiin kuuluu myös tyhjänpäiväiset kassan tervehdykset, suorittavat sometykkäykset ja automaattiset tekstiviestitervehdyksetkin.
Suomessa näyttää olevan sitä luonnetta huomattava määrä, jossa suoritus on tärkeämpi kuin tarkoitus.
Se on määräys.
Terv: Kaupan kassa.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin menossa hautajaisiin, kun kassa toivotteli kivaa päivänjatkoo. Kassa meni ihan tolaltaan kun vastattiin, kiitos ollaan tässä hautajaisiin menossa.
Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö se ole vähän vittuilua vastata kiitos samoin? Kun sillä kassalla kuitenkin se työpäivä jatkuu, niin mitä hyvää siinä on? Esim. vaikka kaunis kesäpäivä, ihmisrt käy ostamassa jäätelöä, juotavaa puistoon ja sitten toivottaa kassalle hyvää päivänjatkoa kun se joutuu siellä töissä kökkimään?
No eikö hän siinä tapauksessa juuri tarvitse sitä hyvää päivänjatkoa? :D
Kaikki eivät inhoa työtään.
Kohteliaisuus on yliarvostettua.
Määräyksestähän se alkoikin.
Minua säälittää ne kiireiset kassat kun joutuvat tota monotonisesti hokemaan, ei se tunnu kivalta asiakkaastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Määräyksestähän se alkoikin.
Minua säälittää ne kiireiset kassat kun joutuvat tota monotonisesti hokemaan, ei se tunnu kivalta asiakkaastakaan.
Mitä sitten pitäisi sanoa? Haista vi t tu, älä tule enää takaisin?
Vaikea ymmärtää miten joku voi loukkaantua perus käytöstavoista.
Kaikesta ihmiset onnistuvat luomaan ongelman. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo noin kutittaa sun percttä, niin lopeta kaupassa käyminen.
Tässä koko päivän typerin kommentti, heti aamusta.
Moikkuli, koikkuli! "Kiitti hei" on vastenmielisen moukan lausahdus. Jos kaverikieltä haluat, mene asioimaan Postiin.
Aivan samaa mieltä. Ihmiset, jotka kannattavat noita "hyvää päivänjatkoa" ovat niitä, jotka tykkää jakaa idioottimsisia hymiöitä joka väliin ja jotain mietelauseita tyyliin: "Hymy pelastaa jonkun päivän."
Muakin ärsyttää se. Ei sovi suomalaisille. Voitaisiin lopettaa Jenkkien larppaaminen.