Lapsi perii älykkyyden äidiltään.
Korkeasti koulutetun äidin lapsi myös pärjää koulussa.
Olen työtön mutta maisteri ja molemmat lapseni ovat pärjänneet koulussa.
Kommentit (75)
eikä peri, mutsini on amiksen käynyt eikä ole muutenkaan mikään välkky. Minä olen perheen 4 naispuolisesta ainoa, jolla on korkeakoulututkinto + ihan kivat tulot.
Eli jos lapsesta tulee älykäs niin silloin lapsen äiti on älykäs. Mutta todellisuudessa lapsen isä voi olla vielä älykkäämpi. Jos lapsesta ei tule älykästä, hän ei ole perinyt (kummaltakaan) älykkyyttä, on vaan keskitasoa.
Ei pidä paikkaansa. Olen perinyt matemaattiset taidot isältäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse perin ainakin matemaattisesti lahjakkaan isäni matemaattisen älyn
Se voi periytyä myös äidin puolelta kauempaa.
Minulla ainakaan ei ole äidin puolelta yhtään matemaattisesti lahjakasta ihmistä. Isän puolelta insinöörisuvusta se on tullut.
Huh.
Toivottavasti pitää paikkansa. Olen monella tavoin keskimääräistä älykkäämpi.
Mutta lapset ovat himon hedelmiä.
Komeat ja tyhmät faijat niillä on.
Älykkyys äidiltä, idioottimaisuus isältä.
Vierailija kirjoitti:
eikä peri, mutsini on amiksen käynyt eikä ole muutenkaan mikään välkky. Minä olen perheen 4 naispuolisesta ainoa, jolla on korkeakoulututkinto + ihan kivat tulot.
Ja siitä huolimatta olet tyhmä tavis.
Ja toisin kuin usein luullaan, niin kaljuuteen johtavat geenitkin tulevat äidin puolelta, että jos satut olemaan tukaton mies, niin siitä ei kannata isäukkoa syyttää :)
Lapsi ei peri älykkyyttään äidiltä.
Molempien vanhempien geenit, jopa sukupolvien takaa vaikuttavat lapseen.
Yksi esimerkki tästä on punatukkaisuus. Se voi jäädä täysin toteutumatta parin sukupolven ajan.
Siten, että koko sukuun syntyy tuona aikana, vain yksi ainoa, punatukkainen tyttö tai poika.
Sitten yhtä-äkkiä, voikin molemille vanhemmille syntyä punatukka.
Myös heille, joista toinen tumma ja toinen vaalea tai ristiverinen.
Biologia, geenit ja se ns. Luontoäiti, käyttää merkittävää valtaa, jopa kaukaa menneisyydestä siihen, millaisia ja mm. siihen minkä väriset silmät ja hiukset syntyvällä lapsella on.
Lapsen sukupuolen määrää aina miehen siittiösolu.
Aina!
Voi helvetti! Mun ex-miehen ÄO on sellaiset reilu 30 pistettä korkeampi kuin minulla, mut mä täs elättelin toiveita että lapsesta tulisi todella fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos haluaa älykkään lapsen, niin äidiltä täytyy periä älyä, isältä toiminnallisuutta ja näiden yhdistelmä tekee sitten menestyjän.
Eli naisten kannattaa mahdollisuuksien mukaan deittailla niitä jääkiekkoilijoita ja pelimiehiä. Fiksusta miehestä ei ole juuri hyötyä.
Punahiuksisuus periytyy eri tavalla kuin älykkyyteen vaikuttavat geenit
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki tästä on punatukkaisuus. Se voi jäädä täysin toteutumatta parin sukupolven ajan.
Siten, että koko sukuun syntyy tuona aikana, vain yksi ainoa, punatukkainen tyttö tai poika.Sitten yhtä-äkkiä, voikin molemille vanhemmille syntyä punatukka.
Myös heille, joista toinen tumma ja toinen vaalea tai ristiverinen.Biologia, geenit ja se ns. Luontoäiti, käyttää merkittävää valtaa, jopa kaukaa menneisyydestä siihen, millaisia ja mm. siihen minkä väriset silmät ja hiukset syntyvällä lapsella on.
Aina!
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti! Mun ex-miehen ÄO on sellaiset reilu 30 pistettä korkeampi kuin minulla, mut mä täs elättelin toiveita että lapsesta tulisi todella fiksu.
Tulee jos mies viettää aikaa lastensa kanssa , etkä pakota tätä töihin vaan tienaat elannon perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä huolimatta olet tyhmä tavis.
iskikö kateus? älä huoli, maksamistani veroista irtoaa varmaan jotakin sullekin :D
Äitini on kyllä haukkunut mua tyhmäksi, läskiksi tms ehkä siksi jaksoin ponnistaa irti siitä sairaasta ihmisestä ja näyttää etten ole ainakaan tullut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse perin ainakin matemaattisesti lahjakkaan isäni matemaattisen älyn
Minulla ainakaan ei ole äidin puolelta yhtään matemaattisesti lahjakasta ihmistä. Isän puolelta insinöörisuvusta se on tullut.
Itselläni ei ole matemaattisesti lahjakkaita vanhempia, mutta silti geenit tulevat äidin puolelta, jolla on kolme veljeä, joista kaikki ovat enemmän tai vähemmän lahjakkaita ja kouluttautuneet matemaattisille aloille. Ja kirsikkana kakun päällä on äidin isä, joka on tehnyt uransa raha- ja finanssipuolella.
Vierailija kirjoitti:
Siten, että koko sukuun syntyy tuona aikana, vain yksi ainoa, punatukkainen tyttö tai poika.Sitten yhtä-äkkiä, voikin molemille vanhemmille syntyä punatukka.
Myös heille, joista toinen tumma ja toinen vaalea tai ristiverinen.Biologia, geenit ja se ns. Luontoäiti, käyttää merkittävää valtaa, jopa kaukaa menneisyydestä siihen, millaisia ja mm. siihen minkä väriset silmät ja hiukset syntyvällä lapsella on.
Aina!
Tässä on kyse älystä, ei hiusten väristä, eikä silmien väristä.
Mutta joudun ymmärtämään vuodatuksesi, kuten kaikki sinun läheisesikin.
Äitini on hyvin älykäs, mutta minä en. Mistä se kertoo? (Huom. Retorinen kysymys).