Lapsi perii älykkyyden äidiltään.
Korkeasti koulutetun äidin lapsi myös pärjää koulussa.
Olen työtön mutta maisteri ja molemmat lapseni ovat pärjänneet koulussa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei peri älykkyyttään äidiltä.
Molempien vanhempien geenit, jopa sukupolvien takaa vaikuttavat lapseen.
Yksi esimerkki tästä on punatukkaisuus. Se voi jäädä täysin toteutumatta parin sukupolven ajan.
Siten, että koko sukuun syntyy tuona aikana, vain yksi ainoa, punatukkainen tyttö tai poika.Sitten yhtä-äkkiä, voikin molemille vanhemmille syntyä punatukka.
Myös heille, joista toinen tumma ja toinen vaalea tai ristiverinen.Biologia, geenit ja se ns. Luontoäiti, käyttää merkittävää valtaa, jopa kaukaa menneisyydestä siihen, millaisia ja mm. siihen minkä väriset silmät ja hiukset syntyvällä lapsella on.
Lapsen sukupuolen määrää aina miehen siittiösolu.
Aina!
Ketkä hullut typerykset tuotakin muka alapeukuttaa.
Miehen kivespusseissa kehittyy ja kasvaa niinsanotusti sekä naaras-koiras puolisia siittiöitä.
On täysin sattuman varassa, kumpi noista siittiöistä ehtii hedelmöittömään naisen kohdussa olevan munasolun.
Tämä on perisasia, kaikissa biologian oppikirjoissa.
Kuin myös se, että sukupolvien takaa voi syntyä punatukkainen lapsi suvussa, keille vaan. Samoin vaaleille ihmisille, tummatukkainen ja rusehtava silmäinen lapsi.
Nuo kaikki ovat puhtaita oppikirja esimerkkejä.
Vaan tämän luuseri läskit matamit, tuskin tuollaisia juttuja tietää.
Eikä heitä edes kiinnosta tietää.
Pääasia heille on, että voi ja saa alapeukuttaa asiallisia faktaa sisätäviä kommentteja.
Sitten minä ja sisarukseni ollaan vaihdokkaita. Isä selkeesti äitiä fiksumpi ja kaikki me lapset ollaan ihan fiksuja (ainaki huomattavasti fiksumpia ku äitimme).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti! Mun ex-miehen ÄO on sellaiset reilu 30 pistettä korkeampi kuin minulla, mut mä täs elättelin toiveita että lapsesta tulisi todella fiksu.
Tulee jos mies viettää aikaa lastensa kanssa , etkä pakota tätä töihin vaan tienaat elannon perheelle.
Aika paljon olen valmis tekemään lapseni hyväksi, mutta en nyt sentään elättämään ex-miestä että hän voi olla koti-isä.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisten kannattaa mahdollisuuksien mukaan deittailla niitä jääkiekkoilijoita ja pelimiehiä. Fiksusta miehestä ei ole juuri hyötyä.
Mutta vain niiden älykkäiden naisten ;)
Tyhmä + tyhmä on huono yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä peri, mutsini on amiksen käynyt eikä ole muutenkaan mikään välkky. Minä olen perheen 4 naispuolisesta ainoa, jolla on korkeakoulututkinto + ihan kivat tulot.
Ja siitä huolimatta olet tyhmä tavis.
iskikö kateus? älä huoli, maksamistani veroista irtoaa varmaan jotakin sullekin :D
Äitini on kyllä haukkunut mua tyhmäksi, läskiksi tms ehkä siksi jaksoin ponnistaa irti siitä sairaasta ihmisestä ja näyttää etten ole ainakaan tullut häneen.
Oletko käynyt oikeassa psykologin tekemässä älykkyystestissä? Minä olen ja olen varmasti sinua älykkäämpi. Se, että sinulla on korkeakoulututkinto, ei tee sinusta älykästä.
Äitisi on oikeassa, sinä olet tyhmä, läski yms.. Valitettavasti äiti tietää.
Ihan aluksi voisit opetella kirjoittamaan, niin voisit antaa kuvan edes jotain osaavasta ihmisestä.
Mutta olen kiitollinen, kun todistit ensimmäisen kommenttini todeksi. Vain tyhmä kykenee siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki tästä on punatukkaisuus. Se voi jäädä täysin toteutumatta parin sukupolven ajan.
Siten, että koko sukuun syntyy tuona aikana, vain yksi ainoa, punatukkainen tyttö tai poika.Sitten yhtä-äkkiä, voikin molemille vanhemmille syntyä punatukka.
Myös heille, joista toinen tumma ja toinen vaalea tai ristiverinen.Biologia, geenit ja se ns. Luontoäiti, käyttää merkittävää valtaa, jopa kaukaa menneisyydestä siihen, millaisia ja mm. siihen minkä väriset silmät ja hiukset syntyvällä lapsella on.
Aina!
Miehen kivespusseissa kehittyy ja kasvaa niinsanotusti sekä naaras-koiras puolisia siittiöitä.
On täysin sattuman varassa, kumpi noista siittiöistä ehtii hedelmöittömään naisen kohdussa olevan munasolun.
Kuin myös se, että sukupolvien takaa voi syntyä punatukkainen lapsi suvussa, keille vaan. Samoin vaaleille ihmisille, tummatukkainen ja rusehtava silmäinen lapsi.
Pääasia heille on, että voi ja saa alapeukuttaa asiallisia faktaa sisätäviä kommentteja.
Heidän mielestään on parempi vaikuttaa älykkäältä, kuin olla oikeasti älykäs.
Kuulemma masennuskin lähtee liikunnalla prisma ohjelman mukaan, mutta ei se liikunta niitä pääkopan asioita korjaa. Ehkä siitä on apua, mutta ei se ole ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisten kannattaa mahdollisuuksien mukaan deittailla niitä jääkiekkoilijoita ja pelimiehiä. Fiksusta miehestä ei ole juuri hyötyä.
Mutta vain niiden älykkäiden naisten ;)
Tyhmä + tyhmä on huono yhdistelmä.
Älykkäille naisille ne ei kelpaa, mut ei kelpaa älykkäät miehetkään. Älykkäät naiset ei pariudu tai ainakaan lisäänny.
Ei ihme että Pisa-tulokset laskee.
Vierailija kirjoitti:
Koska rikkaat, älykkäät miehet pariutuvat kauniiden tyhmien naisten kanssa, älykkyys on laskussa.
Älykkäät, koulutetut naiset jäävät yhä useammin lapsettomiksi.
Kyllä tästä on tutkimusta ihan viime vuosilta, että älykkyys periytyy enemmän äidiltä ja äidin puolelta. Ei tietenkään täysin yksiselitteisesti, koska perinnöllisyystiede on monimutkaista. Äidin koulutustaso periytyy myös useimmiten lapsille. Tämä johtuu siitä, että nykyäänkin lapset viettävät usein enemmän aikaa äidin kuin isän kanssa. Eli jos haluaa älykkäitä lapsia, kannattaa valita älykäs ja koulutettu äiti lapselle. Isän puolelta taas tutkimuksen mukaan periytyy useimmiten asema työelämässä.
No minä arvelen, että tuo vertaus punatukkaisuuteen, on ainoastaan esimerkki siitä, miten geenit ns.
periytyy, sukupolvelta toiselta.
Jos geenit kaikki geenit ovat suvussa ovat jo alkujaan huonoja ja heikkoja, niin saattaa jomman kumman suvussa olla se yks tai kaks, älykkäämpää menneiden aikojen tyyppiä, joiden geenit periytyy just sinun tai minun lapsille.
Jostain populaari tieteteen lehdestä muistelen aikoinaan lukeneeni, että ensisijaisesti geenit vaikuttavat ihmiseen, kymmenen sukupolven ajan.
En ole biologian yms. asiantuntija, olen talousalan asiantuntija ammatissa.
Meidän lapsilla on käynyt tuuri. Minä olen älykäs todistetusti ja korkeasti koulutettu, mutta työelämässä ollut keskinkertaisuus monin tavoin. Luonteeltani olen epävarma ja ehkä hieman epävakaakin, alakuloisuuteen taipuva. Lasten isä on menestynyt erittäin hyvin työelämässä ja hänellä on vakaa ja rauhallinen luonne. Lapset ovat älykkäitä kuten minä lähes kympin keskiarvoineen. Heillä on vakaa, rauhallinen sekä itsevarma luonne kuten isällään.
Ei kukaan tätä tietoa kiistä. Tämä ei liity älykkyyden periytyvyyteen ja on siksi epäolennaista tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina!
Vierailija kirjoitti:
Periikö lapsi sen geeneissään äidiltään, vai vaikuttaisiko se että koulutettu äiti osaa mahdollisesti opettaa lapselle asioita, mitä vähemmän koulutettu ei välttämättä osaa? Mun äiti on ainakin ihan saamarin tyhmä, mutta olen itse sivistänyt itseäni aika pitkälle.
Tuon sivistyksesi kanssa taitaa kyllä olla vähän niin ja näin, kun parjaat omaa äitiäsi tuolla tavalla.
Oon ihmetellyt lapseni älykkyyttä, ei ainakaan minulta eikä isältään. Herää kysymys mistä on kysymys.
https://health-desk.org/articles/what-do-we-know-about-inheriting-intel…
https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/emilywillingham/2016/…
Googletellessa löytyy lisääkin.
Otsikossa ei käsittääkseni kirjoitettu tai väitetty mitään älykkyyden tasosta tai määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Koska rikkaat, älykkäät miehet pariutuvat kauniiden tyhmien naisten kanssa, älykkyys on laskussa.
Älykkäät, koulutetut naiset jäävät yhä useammin lapsettomiksi.
Ikäänkuin rikkaus ja älykkyys kulkisi käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida ihan noin yksiselitteisesti mennä, naisten älykkyys kun on tasaisemmin jakautunut kun taas miehissä enemmän ääripäitä.
Niin jos on perittävää. Periikö sen naiset ja miehet yhtäläisesti siinä tapauksessa.
Tää. Se mikä ei geneettisesti periydy, niin sen vastapainoksi fiksu isä voi siirtää lapselleen esim uteliaisuutta, tiedonjanoa, intohimon lukemiseen, kriittistä ajattelua ym (koska oletusarvoisesti fiksulta mieheltä löytyy nuo kaikki).