Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
641/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta saa uusia muodikkaita vaatteita halvemmalla kuin kirppisrätit. Hyviä käytettyjä vaatteita löytyy lähinnä vintage-liikkeistä, muilla kirppiksillä käytettyä pikamuotia. Pikamuodin voi ostaa uutenakin ja kuten sanottu, Temulta halvemmalla.

Se missä lukee madeinchina jää ostamatta. Teemu myy muovia eri muodoissa: muovipusero, muovipussi, muovikengät, muivilipasto. Muovi. Halvalla? Ei tule maapallolle halvaksi temut. Kalliiksi tulee meille kaikille.

Vierailija
642/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy   ON   tiedostettu ja olemassa.

Jengi ei enää osta kierrätyskamaa, vaikka olisi helmiä, lähesilmaisia, uusiakin, koska

Syyhy

Kirput

Täit

Luteet

Mmuutto paskonut Suomen hyvät jutut. Tahrittu.

EI se ihan niin mene!

Instassa on paskat kirppilöydöt, katsokaapa mitä ...ei edes romua, laitetaan myynttin KALLIIMMALLA kuin kaupassa, tahraisia, risoja...jne

#paskatkirppisloydot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tienasin 200 euroa. Miinus pöytävuokra 35 euroo ja hinta lappuarkit maksoi myös. Niin ja joka päivä piti autolla ajaa siistimään pöytä/lisäämään tavaraa/halventamaan hintoja. Bensakin maksaa. Aikaa meni järkyttävät määrät. Tein tuon kaiken lisäkis kesälomalla. EI enää ikinä. 

Vierailija
644/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kirppispöytä ottaa enempi kuin antaa. Vuokra on liian kova.

Säälihän se on, mutta itse heitän hyvääkin tavaraa ja vaatetta roskikseen takia, että kirppismyynnillä jäisi miinukselle, enkä kyllä aio tavarasta, josta meinaan luopua, maksaa vielä lisää, loosivuokran muodossa. 😂

Enemmän se on harrastamista ja hääräämistä. Kierrätystä se on. 

Raha ei aina ole ainoa palkkio.

Vierailija
645/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pöytä lienee ap:lla? Kun minä kerran tai kaksi vuodessa otan 6- 10 pv kirppispöydän niin nettoa tulee vähintään 200. Usein n 400e ja aivan tavallisilla , mutta siisteillä tuotteilla. Ja pöydän hinta on kuudelta päivältä 38e. Niin oli viimeksi. Tämä noin. keskellä Suomea. Meillä on vain pari kunnon kirppistä ja niiden sijainti kaukana toisistaan.

Mitenkä paljon ihmiset ostelee (turhaksi jäävää) tavaraa oikein, jos niillä saa muutaman kuukauden välein myynnistä lähes tai jopa tonnin?

Jos saa voittoa tuollaisia monen sadan euron summia on niihin myytyihin tuotteisiin tarvinnut mennä myös paljon rahaa. Usein ei lasketa sitä lainkaan kuinka paljon nämä satasten tuottoja tehneet tavarat ovat maksaneet uutena ostettaessa. 

Ei voi pyytää korkeita hintoja kirppiksellä kuin alkuperältään kalliista tavaroista. Usein kirppareilla myytävien hinnat ovat 0,50 - 5,00 euroa. Jos viikkovuokra on noin 40 euroa täytyy myyntiä olla tosi paljon tai hinnat korkeat (ei usein silloin ostajia) kattaakseen muutakin kuin vuokran. 

Vierailija
646/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pöytä lienee ap:lla? Kun minä kerran tai kaksi vuodessa otan 6- 10 pv kirppispöydän niin nettoa tulee vähintään 200. Usein n 400e ja aivan tavallisilla , mutta siisteillä tuotteilla. Ja pöydän hinta on kuudelta päivältä 38e. Niin oli viimeksi. Tämä noin. keskellä Suomea. Meillä on vain pari kunnon kirppistä ja niiden sijainti kaukana toisistaan.

Mitenkä paljon ihmiset ostelee (turhaksi jäävää) tavaraa oikein, jos niillä saa muutaman kuukauden välein myynnistä lähes tai jopa tonnin?

Jos saa voittoa tuollaisia monen sadan euron summia on niihin myytyihin tuotteisiin tarvinnut mennä myös paljon rahaa. Usein ei lasketa sitä lainkaan kuinka paljon nämä satasten tuottoja tehneet tavarat ovat maksaneet uutena ostettaessa. 

Ei voi pyytää korkeita hintoja kirppiksellä kuin alkuperältään kalliista tavaroista. Usein kirppareilla myytävien hinnat ovat 0,50 - 5,00 euroa. Jos viikkovuokra on noin 40 euroa täytyy myyntiä olla tosi paljon tai hinnat korkeat (ei usein silloin ostajia) kattaakseen muutakin kuin vuokran. 

Kysymykseen ei tämä vastauksesi vastannut sitten ollenkaan. Eikö tässä juuri ihmetelty, että miten paljon tavaroita ihmiset ostelee oikein? Ja alempi virkkeesi toteaa tämän saman, että tavaroita pitää olla paljon päästäkseen isoihin voittoihin. 

Vierailija
647/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparivarkaat sylettävät ihan huolella! Kuka vie taaperon juhliin varastetussa mekossa? Kirpparivaras. Kuka tarvitsee yhden uuden turvakengän? Yksijalkainen kirpparivaras. Kuka jättää paikalleen lapsen smokkipuvun takin (on hälytin) ja vie housut (ei hälytintä)? Kirpparivaras. Kuka vie vaatteet ja tavarat, irrottaa hintalaput ja jättää ne vieraisiin pöytiin? Kirpparivaras. Voi kun saisi yhden kiinni itse teossa...

Kirpparivaras taitaa olla harvinaista. Itse olen kierrellyt muut pöydät moneen kertaan kun niistä löytyy omia tuotteita aina. En ymmärrä miksi tuote/ vaate jätetään mihin sattuu kun kaduttaa ettei ostakaan.  Se on suurin syy häviävälle tuotteille, että ne jätetään muualle kuin myyntipöydälle.

Ihmiset ovat yksinkertaisesti niin laiskoja, etteivät viitsi palauttaa tavaraa pöytään josta sen ovat ottaneet!! On "helpompi" jättää se kädestään mihin sattuu(vieraaseen pöytään). Itse vien aina tavaran takaisin siihen pöytään josta sen otin, jos perun "ostopäätökseni....". Se nyt on vähintä mitä voi / pitää tehdä, että tavara palautuu takaisin oikeaan pöytään 👍.

On totta että pöytävuokrat ovat usein todella kalliit, jos pidät pöydän, ( koko esim.1,5m X 1,5 m) vaikka 4 viikkoa ja maksat viikosta esim. 35 euroa/ vko, tekee se 140 euroa 🙈. Saat myydä jo tosi arvokasta tavaraa, esim. antiikkia jotta saat voittoa itsellesi. Ennen oli parhaat paikat osto-ja myyntiliikkeet, veit tavarasi sinne, myyjä osti ne mitkä halusi ja sait rahat suoraan käteen...!! 

Vierailija
648/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sinä nyt raivoat? Kukaan ei ole velvollinen ostamaan sinun rättejä, vaikka kuinka halvalla myisit.

Oletko yksi niistä, joka myllää toisen vaivalla järjestelemän pöydän aivan sekaisin? Sulla ei ole mitään velvollisuuksia, nääs.

Olipa lapsellinen vastaus.Heti pitää vähän korostaa ja kettuilla kun joku kertoo totuuksia. Vastata voit asiallisestikin, ei tarvi heti asiattomasti alkaa syytellä  vastajaaa pöydän sekottajaksi... heheee... naurettavaa. Vaikka antaisit ilmaiseksi, ei ole pakko  ottaa, se vaan on niin, ei pidä suuttua jos joku ei halua  sinun vaatteitasi ostaa. Ei  ruokakaupassakaan myyjät hypi silmille jos ei ruuat mene kaikki  myydyksi.

Vierailija
649/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy   ON   tiedostettu ja olemassa.

Jengi ei enää osta kierrätyskamaa, vaikka olisi helmiä, lähesilmaisia, uusiakin, koska

Syyhy

Kirput

Täit

Luteet

Mmuutto paskonut Suomen hyvät jutut. Tahrittu.

EI se ihan niin mene!

Instassa on paskat kirppilöydöt, katsokaapa mitä ...ei edes romua, laitetaan myynttin KALLIIMMALLA kuin kaupassa, tahraisia, risoja...jne

#paskatkirppisloydot

Totta,m-muutto pilannut tämänkin.

Vierailija
650/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparivarkaat sylettävät ihan huolella! Kuka vie taaperon juhliin varastetussa mekossa? Kirpparivaras. Kuka tarvitsee yhden uuden turvakengän? Yksijalkainen kirpparivaras. Kuka jättää paikalleen lapsen smokkipuvun takin (on hälytin) ja vie housut (ei hälytintä)? Kirpparivaras. Kuka vie vaatteet ja tavarat, irrottaa hintalaput ja jättää ne vieraisiin pöytiin? Kirpparivaras. Voi kun saisi yhden kiinni itse teossa...

Kirpparivaras taitaa olla harvinaista. Itse olen kierrellyt muut pöydät moneen kertaan kun niistä löytyy omia tuotteita aina. En ymmärrä miksi tuote/ vaate jätetään mihin sattuu kun kaduttaa ettei ostakaan.  Se on suurin syy häviävälle tuotteille, että ne jätetään muualle kuin myyntipöydälle.

Ihmiset ovat yksinkertaisesti niin laiskoja, etteivät viitsi palauttaa tavaraa pöytään josta sen ovat ottaneet!! On "helpompi" jättää se kädestään mihin sattuu(vieraaseen pöytään). Itse vien aina tavaran takaisin siihen pöytään josta sen otin, jos perun "ostopäätökseni....". Se nyt on vähintä mitä voi / pitää tehdä, että tavara palautuu takaisin oikeaan pöytään 👍.

On totta että pöytävuokrat ovat usein todella kalliit, jos pidät pöydän, ( koko esim.1,5m X 1,5 m) vaikka 4 viikkoa ja maksat viikosta esim. 35 euroa/ vko, tekee se 140 euroa 🙈. Saat myydä jo tosi arvokasta tavaraa, esim. antiikkia jotta saat voittoa itsellesi. Ennen oli parhaat paikat osto-ja myyntiliikkeet, veit tavarasi sinne, myyjä osti ne mitkä halusi ja sait rahat suoraan käteen...!! 

Joo, täällä on pöytävuokra 40e/vko eli 4 viikkoa on 160€ + 7% PROVIKKA päälle, eli jos haluaa jotain hyötyä niin saa oikeasti joko olla paljon euron hyvälaatuista tavaraa taikka sitten jotakin arvokkaampaa. Minusta kirpparit on jo hinnoitelleet itsensä ulos. Miksei voi vaikka 10-20% provikkaa ottaa pelkästään.

Vierailija
651/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat yksinkertaisesti niin laisko

Sanoisin omasta kokemuksesta, että jos odottaa kunnon nettotuloa kirppispöydästä, ei pidä ottaa pitkää jaksoa. Ainakin meillä kirppiksillä käy paljon samaa vakioväkeä ja kun tulee uusi pöytä tuotteet lähtevät siltä noin viikon sisällä. Ne jotka myyvät. Jos olet ottanut pari viikkoa tai enemmän tulee jopa tappiota. Paras tulos tulee kun pöytä on 6- 8 päivää. Tietysti tuotteet pitää olla kunnossa ja hinta/ laatu kohdillaan. Käteen jää yleensä 300e joskus yli 400e.

Vierailija
652/675 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin omasta kokemuksesta, että jos odottaa kunnon nettotuloa kirppispöydästä, ei pidä ottaa pitkää jaksoa. Ainakin meillä kirppiksillä käy paljon samaa vakioväkeä ja kun tulee uusi pöytä tuotteet lähtevät siltä noin viikon sisällä. Ne jotka myyvät. Jos olet ottanut pari viikkoa tai enemmän tulee jopa tappiota. Paras tulos tulee kun pöytä on 6- 8 päivää. Tietysti tuotteet pitää olla kunnossa ja hinta/ laatu kohdillaan. Käteen jää yleensä 300e joskus yli 400e.

Itse olen ottanut 4 viikoksi pöydän ja myynyt niin, että ekana viikkona esim. lastenvaatteet, toisena naisten ja miesten, kolmantena kodin tavaraa, neljäntenä sitten näistä yli jääneitä vielä -50% ja hyvin on toiminut.

Vierailija
653/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa käy kyllä todella nihkeästi. Myynnissä hyväkuntoisia ja vähän käytettyjä nuortenvaateita S-koossa ja muutamia aikuisten vaatteita (L-XL). Pöytä ollut vajaan viikon ja yksi tuote on käynyt kaupaksi :D. Pitää testata, mitä tapahtuu, kun laitan 50 prossan alennukset, josko hinnoittelussa on vikaa. Turhauttavaa.

Vierailija
654/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoilen kaappeja ison elämänmuutoksen takia = kolmiosta yksiöön muuton takia. Ero tuli 2 vuotta sitten eikä eksä ottanut mitään mukaansa. Tavaraa on kertynyt yhteisen 30 vuoden aikana paljon. No, ongelma on se, että minulla ei ole autoa.

Käytin koko viikonlopun kaappejen siivoukseen, osa meni roskiin, osa odottamaan lapsen syksyistä muuttoa (käytiin läpi mikä kelpaa), jotain laitoin taloyhtiön kierrätyshyllylle ja osan laitoin nettikirppikselle myyntiin. Tuotteiden pesu/putsaus, kuvaaminen, hintojen/nimien selvittely ja ilmoitusten teko vei aikaa. Laitoin myyntiin Arabiaa, Marimekkoa, Muurlaa, erilaisia lasikortteja, vuositauluja, Kalevalan koruja, Legoja, Muumia yms. Lisäksi todella edullisesti isompia paketteja Tubberwaraa yms. Hinnat katsoin toteutuneista ja myynnissä olevista, mutta kaikkiin laitoin hinnan niin, että on edullisin myynnissä olevista. Into loppui hiljaisuuden takia, enkä siis nuoren ja itseni vaatteita edes jaksanut myyntiin laittaa. Minulla esim. 8 kpl farkkuja/housuja joissa hintalaput kiinni. Lähes 30 myyntiin laitetusta kohteestani näyttää tällä hetkellä kaupat tulevan 2 kohteesta.

Vierailija
655/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeellinen tavara muutamalla eurolla tekee aina kauppansa.  Työkalut, pihdit, vasarat.  Syksyllä opiskelijat tarvivat juustohöylää, saksia, kahvinkeittimen jne.   Pienistä puroista kasvaa isompi virta.

"Miesten tavaraa" on kirppiksillä vähemmän, mutta sillä voi olla juuri siksi kysyntää. Olen itse mies ja tykkään kierrellä kirpputoreja, mutta en ole koskaan ostanut vaatteita, ne sivuutan ihan katsomatta. Sen sijaan kaikki epämääräinen keräilytavara ja outo rihkama herättää mielenkiinnon, jos halvalla saa. Samoin työkalut, vanhat tavarat, cd:t jne. Olette varmaan aina ihmetelleet, kuka niitä vanhoja kaljalaseja ostaa.. minä ostan=) Eli joskus voi kokeilla erikoisempaakin tavaraa myyntiin, kunhan hinta on halpa, eikä kaikki loossit notku samoista kamoista. "Lasikippoja" on kyllä älyttömät määrät tarjolla, toki niistäkin joskus jotain mielenkiintoista voi löytää, mutta hinnatkin on vähän toivotaantoivotaan. Jos jossain lukee iittala tai arabia, niin ei se aina kympin hintaa tarkoita. Kannattaisi ensin tsekata, mitä muissa pöydissä on, ja sitten vasta tuoda tavara myyntiin, jos näyttää ettei kaikilla sitä jo tarjolla ole.

Vaatteiden ongelma on se, että niitä on niin paljon tarjolla, eikä läheskään jokainen jaksa alkaa käymään niitä läpi, saati sovittamaan. Jonkun bändipaidan voisin ehkä ostaa, mutta ei ole koskaan tullut sellaisia vastaan.

Myyn myös netissä, mutta tällä hetkellä (kesän ajan) kauppa on ollut aivan totaalisen kuollutta. Tuntuu, että nyt ne suomalaisten rahat todella ovat loppuneet. Ainakaan tämmöistä "turhaa" keräilyroinaa jota myyn, ei osteta.

Vierailija
656/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma hukkuu tavaraan ja lisää pitää vaan tilata toisella puolelta maapalloa, kun halvalla saa.

Onko järkeä? 

Olen tyhjännyt vaatevarastojani. Sydäntä särkee, kun 100 euron laatuvaate menee vitosella, mutta menköön! Pääasia, että häipyy tästä huushollista. 

Vierailija
657/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan 4v siitä kun viimeksi otin kirppispöydän. "Täällä maaseudulla" pienehköllä paikkakunnalla, mutta aika isolla kirppiksellä, tavaraa meni loppujen lopuksi aika paljon ja pöytävuokra oli ainakin silloin järkevä (muistaakseni 20e/vko). Aivan ihmeelliset tavaratkin saattoivat tehdä kauppansa. Vaatteita en edes laittanut myyntiin, vaan lähinnä mökin ulkovarastosta löytyneitä työkaluja ja muuta roinaa. Tyyliin "rasiallinen rasvanippoja" tai jotain vesijohtojen liitoksia. Ei sellaisia tainnut muilla olla myynnissäkään.

Aktiivisuusranneke varastettiin. Tietysti piti joka päivä käydä pöytää siistimässä joten eihän tuossa nyt mitään ansiota sinänsä saa, mutta ihan ok-positiivinen kokemus oli silloin.

Käyn usein kirppiksillä ostamassa ja ainakin väkeä tuntuu edelleen olevan paljon.

Vierailija
658/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mieluummin vien vaikka Hopelle.

Kerran varasin pöydän kirpputorilta, joka mainosti myyjille, että heillä on oikein kameravalvonta.

No, mun pöydästä oli kadonnut (varastettu) yksi laukku ja kun menin sitten yrittäjältä pyytämään asian selvittämistä, niin hän sanoi, että ei ne kamerat oikeasti kuvaa ja vaikka kuvaisivat, niin ei niistä aleta mitään yksittäisiä varkauksia tutkimaan. Ymmärrän asian toisaalta, mutta on aika harhaanjohtavaa kertoa myyjille kameravalvonnasta (joka epäilemättä myös vaikuttaa pöytien vuokraan) jos sitä ei kuitenkaan ole.

Jos kirppispöytä maksaa vaikka 50 € / kk ja tavaroiden arvo yhteensä (olettaen että kaikki menee kaupaksi) on noin 100 € niin ei siinä juuri voitolle jää jos miettii miten paljon vaivaa joutuu näkemään. 

Lisäksi itse en mielelläni käy enää kirpputoreilla sen takia, että ihmiset dumppaavat sinne kiinakauppojen halppiskrääsää. Jotkut tuntuvat oikein yrittävän tehdä voittoa niin, että tilaavat paljon sitä halpaa p*skaa ja sitten laittavat kirppikselle vähän kalliimmalla. Törkeää toimintaa, erityisesti kun niissä voi olla ties mitä myrkkyjä. 

Vierailija
659/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeellinen tavara muutamalla eurolla tekee aina kauppansa.  Työkalut, pihdit, vasarat.  Syksyllä opiskelijat tarvivat juustohöylää, saksia, kahvinkeittimen jne.   Pienistä puroista kasvaa isompi virta.

"Miesten tavaraa" on kirppiksillä vähemmän, mutta sillä voi olla juuri siksi kysyntää. Olen itse mies ja tykkään kierrellä kirpputoreja, mutta en ole koskaan ostanut vaatteita, ne sivuutan ihan katsomatta. Sen sijaan kaikki epämääräinen keräilytavara ja outo rihkama herättää mielenkiinnon, jos halvalla saa. Samoin työkalut, vanhat tavarat, cd:t jne. Olette varmaan aina ihmetelleet, kuka niitä vanhoja kaljalaseja ostaa.. minä ostan=) Eli joskus voi kokeilla erikoisempaakin tavaraa myyntiin, kunhan hinta on halpa, eikä kaikki loossit notku samoista kamoista. "Lasikippoja" on kyllä älyttömät määrät tarjolla, toki niistäkin joskus jotain mielenkiintoista vo

Tästä tuli mieleen oma kokemukseni joka tosin jotakuinkin 10vuoden takaa. Vietiin mieheni kanssa kirpparille myyntiin työkaluja ym. "miesten" tavaraa, lisäksi oli kirjoja muttei vaatteita. Käytiin kesken myyntikauden kyselemässä ja kattelemassa. Huomasin että pöydästämme oli mennyt kirjoja ja katsoin kassalla myyntilaput että ilahduttavasti mennyt kirjoaj kaupan. Ei otettu tilitystä vaan jätettiin vielä laput sinne. Myöhemmin palattiin kun myyntijakso oli loppumassa niin kirjat olivat palautuneet pöytäämme eikä niistä näin ollen ollut niitä myyntilappujakaan kassalla, olivat olleet siis lainassa=O. Tyhjätessä pöytää huomasin hiomakoneeseemme liitetyn suuren lapun jossal uki "RIKKI", kyselin kassalta (omistaja yksin töissä tuolla) kuka tuollaisen on laittanut kun konehan oli ehjä, emme toisi rikkonaista ja huonolta näyttää että tuommonen lappu meiän pöydässä, tuleeo lo mikä muukin on rikki. En saanut oikein mitään vastausta. Tyhjäsin pöydän. Paljon myöhemmin juttelin erään tutun kanssa joka kertoi että tuolta kirpparilta jotkut (ilmeisesti omistajan tutut) lainaa tavaroita ja palauttaa. Tämä siis ikaalisissa.

Vierailija
660/675 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä asuintalossani, tuossa kuudensadan metrin päässä, asukastoimikunta, johon minäkin kuuluin yli 15 vuotta, järjestää kahdesti vuodessa penkojaiset. Omia varastoja, sukulaisilta ja tuttavilta saatuja vaatteita ja tavaroita ja myös tutuntutuntutuilta tullutta tavaraa laitetaan näytille joko pihalle tai väestönsuojaan ja ilmoitellaan facebookissa ja muualla. Porukkaa käy ja vaatteet ja tavarat liikkuu, viimeksikin toukokuussa meni pihalta n.85 prosenttia tavaroista ensimmäisen kahden tunnin aikana. Ja kun nimi on penkojaiset, se tarkoittaa, että ilmaiseksi annetaan. Mukana on tietenkin aina vähän ns. epäkuranttia tavaraa, mutta ei koskaan täyttä romua eikä likaisia tai rikkinäisiä vaatteita, mutta myös paljon ihan merkkitavaraakin. Itse olen saanut hankittua mm. Pentikin pitkän kaitaliinan ja erilaisia naisten merkkivaatteita. Olen myös päässyt kätevästi eroon omista turhista tavaroista penkojaisten kautta, esimerkiksi nyt viimeksi ennen muuttoa. Se on todella kiva juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän