Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
En ostaisi käytettyjä rintaliviä..
Kyllä se kirppispöytä ottaa enempi kuin antaa. Vuokra on liian kova.
Säälihän se on, mutta itse heitän hyvääkin tavaraa ja vaatetta roskikseen takia, että kirppismyynnillä jäisi miinukselle, enkä kyllä aio tavarasta, josta meinaan luopua, maksaa vielä lisää, loosivuokran muodossa. 😂
Se on kyllä sillä lailla että monesti myyjän käsitys myyntikelpoisista asioista on eri kuin ostajan. On kaikenlaista nyppyistä ja risaista tuotetta ja sitten ihmetellään kun ne eivät mene kaupaksi millään hinnalla.
Mikä pöytä lienee ap:lla? Kun minä kerran tai kaksi vuodessa otan 6- 10 pv kirppispöydän niin nettoa tulee vähintään 200. Usein n 400e ja aivan tavallisilla , mutta siisteillä tuotteilla. Ja pöydän hinta on kuudelta päivältä 38e. Niin oli viimeksi. Tämä noin. keskellä Suomea. Meillä on vain pari kunnon kirppistä ja niiden sijainti kaukana toisistaan.
Onko täällä oululaisia kirppismyyjiä tai niillä kävijöitä? Käyn Oulussa vierailemassa useita kertoja vuodessa ja aina käyn sikäläisillä kirppiksillä. Parilla ainakin. Olen ihmeissäni katsonut käytäntöä, jossa myyjä ilmoittaa että leimalla varustettu tuote - 50%?? Täh? En missään muualla ole moiseen törmännyt. Ja en ala sellaisen pöydän kohdalla tutkimaan mikä tuote mahtais olla alennuksella. Siirryn aina seuraavaan. Eli on jollain lasten leimalla merkitty tuote, joka on puoleen hintaan ja muut normaalihinnalla?
Meillä on käytössä vain ja onneksi se, että jos haluaa myydä alennuksella, alennus koskee kaikkia pöydässä olevia tuotteita. Ja alennukset ovat 30/50/70% valintansa mukaan. Iso kyltti myyntipöydälle( kassalta) josta näkee alennuksen. Ja monta kertaa viimeinen tai kaksi viimeistä myyntipäivä on 70% alennuksella. Myyjä haluaa oikeasti eroon tavaroistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparivarkaat sylettävät ihan huolella! Kuka vie taaperon juhliin varastetussa mekossa? Kirpparivaras. Kuka tarvitsee yhden uuden turvakengän? Yksijalkainen kirpparivaras. Kuka jättää paikalleen lapsen smokkipuvun takin (on hälytin) ja vie housut (ei hälytintä)? Kirpparivaras. Kuka vie vaatteet ja tavarat, irrottaa hintalaput ja jättää ne vieraisiin pöytiin? Kirpparivaras. Voi kun saisi yhden kiinni itse teossa...
Kirpparivaras taitaa olla harvinaista. Itse olen kierrellyt muut pöydät moneen kertaan kun niistä löytyy omia tuotteita aina. En ymmärrä miksi tuote/ vaate jätetään mihin sattuu kun kaduttaa ettei ostakaan. Se on suurin syy häviävälle tuotteille, että ne jätetään muualle kuin myyntipöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin ei kirppis kannata? Ainakin täällä Lappeenrannassa paikallinen itsepalvelukirppis näyttäisi kuhisevan ihmisiä, kuten aina ennenkin ja pöytien vuokrajonot on pitkiä. Itse jonotin kuukauden verran, että sain HYVÄLTÄ paikalta pöydän (pöydän sijainnilla on valtava merkitys, parhaiten menee kaupaksi ensimmäisillä hyllyriveillä, ei sieltä perältä kannata ottaa) ja sain myytyä lähes kaiken paria cd-levyä ja yhtiä korkokenkiä lukuunottamatta. Kovien helteiden aikaan meni s-m-kokoiset maxihameet ja -mekot, kesäpaidat ja -housut sekä valtava läjä cd-levyjä kaupaksi ihan helposti. Pari päivää ennen myyntipaikan varausajan loppua vielä -50%, niin sai varmistettua hyvän myynnin.
Sieltä itsekin omat vaatteeni ostan, ei tarvitse kauppakeskuksissa pyöriä.
Toki täällä on toinenkin kirppis, minkä myynneistä en tiedä, mutta on sen verran ahdas ja tunkkainen, etten viitsi siellä edes käydä. En ihmettelisi, jos siellä myyntiä yrit
Ehkä Lappeenrannassa, ja hyvät sinne. Turussa ei vaatteet kulje kirppikseltä minnekään. Lähellä on Tukholma ja Helsinki, lisäksi Turusta matkustetaan paljon muualle. Tilastojen valossa suhteessa eniten Suomessa.
Olen todennut että tyhjän saa pyytämättäkin. En ole pikkurahan puutteessa, joten en lahjoita hyviä vaatteitani.
Vierailija kirjoitti:
Okei, siistejä. Mutta oliko kulahtaneita? En osta edes vauvanvaatteita jos kangas on nukkainen tai kuviot kuluneet, vaikka maksaisi 50c.
Mitä minä olen kirppareilla vauvojen vaatteita plarannut, niin muutama kulahtanut ja soseläikkäinen on tullut vastaan, kun taas enemmistö on kuin uusia. Elukoitten karvat ovat no no.
Ulkoiluvaatteiden polvet ja persus saattaa olla usein kulunut, mutta jos eurolla tai parilla saa ehjän, jota pidetään varahaalarina pari kk, kunnes lapsi kasvaa siitä seuraavaan kokoon, niin melkoista nirppanokkaisuutta on, jos ei kelpaa. Ommellakin voi sen verran, että lykkää paikan polveen. Niitähän on sellaisia liimattaviakin.
Ap vaikuttaa kirjoituksensa perusteella sen verran fiksulta, ettei kaupittele loppuun kulutettuja, rikkinäisiä ja nukkaisia rytkyjä. -ei ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kirppispöytä ottaa enempi kuin antaa. Vuokra on liian kova.
Säälihän se on, mutta itse heitän hyvääkin tavaraa ja vaatetta roskikseen takia, että kirppismyynnillä jäisi miinukselle, enkä kyllä aio tavarasta, josta meinaan luopua, maksaa vielä lisää, loosivuokran muodossa. 😂
Miksi roskiin? Eikö voi kierrätykseen viedä? Tai lahjoita, niin joku köyhä tarvitseva hakee jopa kotioveltasi pussukan.
Mä lahjoitin kerran ikivanhan, mutta hyvin toimivan, pyykkikoneen ja melkein tuli itku, kun näin hakijan lapsineen. Olivat kuin kerjäläiset ja nokkakärryt saaneet jostain lainaksi, edes autokuljetusta ei heillä koneelle ollut. Tuli niin hyvä mieli, vielä kun en huijannut (enkä huijaa), vaan kone oli kunnossa.
Syy ON tiedostettu ja olemassa.
Jengi ei enää osta kierrätyskamaa, vaikka olisi helmiä, lähesilmaisia, uusiakin, koska
Syyhy
Kirput
Täit
Luteet
Mmuutto paskonut Suomen hyvät jutut. Tahrittu.
Kirppistely on nykyään lähinnä harrastus. Voittoa saa aniharva, koska myyntiajat ovat pitkät ja hinnat niin halvat. Loosivuokra on niin kallis, että moni itse asiassa häviää rahaa vielä lisää, eli on joutunut maksamaan vanhoista tavaroistaan lisää loosimaksujen verran.
Itsekin meinasin vuokrata loosin, mutta kun laskin tavaroitteni hinnat, niin tajusin, etten saisi edes loosin vuokrahintaa takaisin, jos niin tekisin. On ihan realistista olettaa, etteivät ne menisi kaupaksi yhden viikkovuokran aikana, vaan myynti kestäisi kuukausia. Ja vaikka veisi vain viikon, siinäkään ajassa ei saisi loosirahojaan takaisin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kirppistely on nykyään lähinnä harrastus. Voittoa saa aniharva, koska myyntiajat ovat pitkät ja hinnat niin halvat. Loosivuokra on niin kallis, että moni itse asiassa häviää rahaa vielä lisää, eli on joutunut maksamaan vanhoista tavaroistaan lisää loosimaksujen verran.
Itsekin meinasin vuokrata loosin, mutta kun laskin tavaroitteni hinnat, niin tajusin, etten saisi edes loosin vuokrahintaa takaisin, jos niin tekisin. On ihan realistista olettaa, etteivät ne menisi kaupaksi yhden viikkovuokran aikana, vaan myynti kestäisi kuukausia. Ja vaikka veisi vain viikon, siinäkään ajassa ei saisi loosirahojaan takaisin. 😂
Paljon sun kirpparilla maksaa viikoksi pöytä? Meillä 40 euroa ja olen kyllä aina saanut pöytävuokran katettua myynneillä, käteen jäävä summa sitten vaihtelee.
Minulla meni jo ekoina myyntitunteina ihan järkyttävä määrä tavaraa - juurikin niitä hyväkuntoisia/siistejä vauvanvaatteita. Lindex, Newbie, Metsola ja Gugguu taitaa edelleen olla niitä, joita halutaan ostaa.
Saman olen kokenut.
Sarkasmia: Kannattaa laittaa emmyyn. Kaikki myyjät sanoo, että siellä menee, tai oikeastaan rutisevat sitä, että oma vaate olisi mennyt satasella, mutta olivat laittaneet aleen.
Porukka kuvittelee, että ne omat on niin ihmeellisiä. Kokeilisivat itse kirppistavaraa tai nettihuutokaupassa.
Ei niitä niin vaan osteta. Se on harhakuvitelma, että kun laittaa tavaran jollekulle toiselle myytäväksi, niin se on ihan ihme, josta kaikki haluaa maksaa paljon.
Hyvä, että huomasit, kuin työlästä tuo kirppis on.
HOPE ottaa vastaan ja antaa tarvitseville. Menee suoraan käyttöön.
Ja onhan kierrätyksessäkin tarvisijoita.
Itse vien noihin.
Kirppis on niin tuuria: aika, paikka, kävijä, tarjonta juuri tuolloin.
Temusta saa uusia muodikkaita vaatteita halvemmalla kuin kirppisrätit. Hyviä käytettyjä vaatteita löytyy lähinnä vintage-liikkeistä, muilla kirppiksillä käytettyä pikamuotia. Pikamuodin voi ostaa uutenakin ja kuten sanottu, Temulta halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pöytä lienee ap:lla? Kun minä kerran tai kaksi vuodessa otan 6- 10 pv kirppispöydän niin nettoa tulee vähintään 200. Usein n 400e ja aivan tavallisilla , mutta siisteillä tuotteilla. Ja pöydän hinta on kuudelta päivältä 38e. Niin oli viimeksi. Tämä noin. keskellä Suomea. Meillä on vain pari kunnon kirppistä ja niiden sijainti kaukana toisistaan.
Mitenkä paljon ihmiset ostelee (turhaksi jäävää) tavaraa oikein, jos niillä saa muutaman kuukauden välein myynnistä lähes tai jopa tonnin?
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi käytettyjä rintaliviä..
Se on "rintaliivejä". Se on monikko, rintaliivit. Samoin kuin "housut". "Matkatavarat!"
En jaksa enää juuri ikinä käydä kirppareilla. Silloin joskus kun käyn, en edes vilkaise mitään rättejä. Niitä on loputtomasti ja suurin osa aivan kelvottomia.