Millainen lippalakki sopii 40+ ikäiselle miehelle?
Ja kannattaako lippalakkia käyttää oikein päin vai väärin päin?
Kommentit (460)
Lippalakki on lasten ja nuorten päähine. Näyttää naurettavalta aikuisella ihmisellä.
Kesällä nyt vaan on pakko pitää jotain lätsää, muuten päänahka palaa tai tulee muuten heikko olo. Lippis tai lierihattu, sama se!
Vierailija kirjoitti:
Jos muistat sarjakuvan "Lätsä", niin sellainen kuin siinä. Tai peruslippismalleista sellainen, jossa lukee "Hankkija", "John Deere" tai "Valmet".
Lätsän lätsä on tosiaan ihan siisti asuste, sopii hyvin ikääntyneemmälle herrasmiehelle.
Nuo ehdottamasi lippikset taas ovat asia erikseen... totta lienee se, että noita maajussien lippiksiä tuskin nuoriso kovin innokkaasti käyttää, joten ehkä ovat sitten vähän vanhemmalle polvelle sopivia päähineitä. Miehenä olisin tosin mielummin paljain päin kuin oranssi hankkija-lippis päässä :)
Olen hiukan iäkkäämpi lippalakin käyttäjä.
Ja aivan mahtavaa, että monet pitävät sitä äärettömän tyylittömänä :O.
Se on silloin ehkäpä ainut asia jossa uskallan olla konsensusta ja valtavirtaa vastaan. Ei ole nimittäin niin helppo juttu kuin kaikki antavat ymmärtää. Harva uskaltaa poiketa massasta.
M58
Minä pidän lippistä ihan muiden mielipiteistä riippumatta. Miksi muita pitäisi orjailla?
Minä peittelen sillä kaljua. Vaikka olenkin komea muuten.
Vierailija kirjoitti:
Naisena kysyn minkä ikäisenä voi käyttää vielä hupparia?
Naisena vastaan, että ei ole ikärajaa. Ulkona töissä (tai ihan kotona) vetskarilla on kätevä säätää lämpötilaa vaatteen sisällä ja sateen sattuessa voi hupulla verhota (sen lippiksen verhoaman pään), jos ei voi suojaan lähteä hommien ollessa kesken.
Jos on kaljuuntumista havaittavissa, niin silloin ehdottomasti sellainen lakki, missä hiukset roikkuu siinä sivulla.
Onhan se kätevä pään- ja silmiensuoja ihan minkä ikäiselle vain. Saa hiukset pois silmiltä. Lierihattuko silmää hivelevämpi on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippalakki on urheiluasuste. Liikuntaharrasteen ulkopuolella mies laittaa päähänsä joko mainitun flat cap tyylisen hatun tai lierihatun, vaihtoehtoja löytyy. Hattukauppaan mars, kyllä sinä iso mies sen kestät.
Miksei vaikka puistopiknikillä voisi pitää lippistä? Kauhean ahtaita nämä naisten miehille asettamat sukupuoliroolit ja etiketit.
Mun mielestä voi pitää. Itsekin omistan lippiksen näin aikuisena naisena. Kovin tyylikkäänå en sitä pidä, minulla se onkin käytännön tarpeen vuoksi.
Sellainen armeijalippis mustana
https://www.fotoagent.dk/single_picture/12441/138/tm/mfh-us-army-caps-d…
On se lippis parempi ku ei mitään. Helteellä esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippalakit ovat lapsille.
Samoin kuin legginssit
Siepon taannoinen "mies" piti hupparia(??!)
Voiko naurettavampaa olla?
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUK…
Oisko isompi kuva
Eight-point- ja flat cap on vaikea malli.
Vierailija kirjoitti:
Sopii Ville 5-vuotiaalle. Ei muille,naurettava. Bemukuskit ovatkin 5-vuotiaan tasolla ajatusmaailmaltaan lippalakki väärinpäin.
Se vasta kamalaa on, kun miehellä on hattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii Ville 5-vuotiaalle. Ei muille,naurettava. Bemukuskit ovatkin 5-vuotiaan tasolla ajatusmaailmaltaan lippalakki väärinpäin.
Se vasta kamalaa on, kun miehellä on hattu.
Hääkuvassa hattu miehellä se vasta järkky on.
Lippalakki sopii aikuisille ja ainakin naiset ovat sexyjä lippiksissä. Lapsille sopii enemmän sellainen tattilakki. Itse käytän NY lippiksiä. Ja lippalakin tarkoitus on ehkäistä häikäisyä ylhäältäpäin. Sisällä otetaan lakki pois ja varsinkin ruokapöydässä. Grillituotteita voi syödä ulkona lippis päässä.
Käytän lippistä koska silmälasit. En voi sietää sitä kun auringon valo heijastuilee rallien takapinnalta.
Tietysti joku lierihattu tai kalliin voisi toimia, mutta ne ovat vielä vähemmän muodissa.
Mies, yli 40v