INHIMILLINEN TEKIJÄ- tänään! Kun sikiöllä ei olekaan kaikki kunnossa.
Kommentit (58)
Sikiötutkimusten tulosten takia tehdään Suomessa noin parisataa aborttia. Muista syistä, eli " huono aika, olen liian nuori/vanha/yksin/liikaa jo lapsia" -syistä tehdään 11000! Eli ei todellakaan voi verrata sairaan, melkein elinkelvottoman sikiön abortointia täysin terveiden abortointiin, ne ovat sentään melkein kaikki alunperin toivottuja raskauksia. :(
että sikiöllä ei ole aivoja, ja siis hengissä vain välillisesti oman elimistösi kautta, ja sen myös lääkäri sinulle kertoisi... niin ehkä miettisit sitä aborttia itsekin?
älkää olko niin mustavalkoisia ja sinisilmäisiä!
Se on niin helppo olla abortin vastustaja kun ei ole itse joutunut pohtimaan syntymättömän lapsen eloonjäämis mahdollisuuksia, joutuuko heti vaikeisiin leikkauksiin että edes jonkun langan varassa elämä olisi, elääkö lapsi tuntia kauemmin, kuinka kovaa kipua se aiheuttaa lapselle...
Hohhoijjaa osaa teistä.
OLETTEKO KOSKAAN VIERAILLEET SOFIA LEHDOSSA?SIELLÄ LAPSILLA EI OLE HELPPOA JA OSA ON SIELLÄ KUN VANHEMMAT EIVÄT JAKSANEET TAI KYENEET HOITAMAAN HEITÄ.ETTÄ JOS ABORTTI TUNTUU OIKEALTA NIIN TEHKÄÄ SE ETTÄ EI TARVITSE SITTEN LAITTAA NIITÄ LAITOKSIIN.
Siis jos lapsen elämä on joka tapauksessa laskettavissa viikoissa, niin en antaisi tehdä mitään elämää pitkittäviä toimenpiteitä, ainoastaan kipulääkitys.
ETUKÄTEEN ETTÄ VAUVA TULEE KUOLEMAAN HETI SYNTYMÄN JÄLKEEN. Oletteko todella tehneet niin ja tekisitte uudestaankin vai oletteko abortin vastustajia (joilla ei asiasta minkäänlaista kokemusta)ja syyllistätte meitä jotka sen olemme tehneeet??? Itse päädyin keskytykseen koska vauva ei olisi ollut elinkelpoinen kohdun ulkopuolella. Oli äärimmäisen raastavaa odotta viikkotolkulla tuloksia vauvasta. Ja kun tulokset vihdoin saatiin, matto vedettiin jalkojen alta kertaheitolla. Elin kuin sumussa ne 3 päivää kun synnytystä käynisteltiin. Niiltä päiviltä ei ole mitään muuta selkeää muistikuvaa kuin se kun katsoin ulos sairaalan ikkunasta erästä pariskuntaa joka lähti kotiin vastasyntyneen vauvan kanssa... Omaani sain pidellä sylissä heti syntymän jälkeen, niin pieni ja kaunis, ilman tuskia. En voi kuvitellakkaa että olisin jaksanut romahtamatta viimiset 20 rv elää sen tiedon kanssa että lapseni tulee kuolemaan heti syntymän jälkeen. Elämään ehkä muutamat erittäin tuskaisen minuutit. Ja kaiken tämän tein rakkaudesta lapseen. He jotka eivät ole asiaa hankilökohtaisesti kokeet, heidän on aivan turha tuomita ja arvostella toisia.
En ole tuota kokenut. Mutta tiedän varmasti, että antaisin raskauden jatkua ja luonnon tehdä tehtävänsä. Abortti ei lasta paranna.
Totta, abortti ei paranna lasta mutta vähentää kipuja ja kärsimyksiä! 18
Syntynyt lapsi saa takuulla kaiken mahdollisen hoidon ja kivunlievityksen, abortoitava sikiö ei saa vaan sen annetaan menehtyä kipuineen.
mutta minua henkisesti. synnytin käynnistyksen jälkeen 790g painavan vauvan, joka eli n minuutin sylissäni. Olisin voinut synnyttää vauvan täysiaikaisena, ja hän olisi elänyt sen saman minuutin. siis jos olisi mennyt täysiaikaiseksi asti. en olisi henkisesti kestänyt raskautta loppuun saakka, kun kaikki tietysti odottavat uutta perheenjäsentä. hän on minulle enkeli taivaassa, ja isosisko kahdelle pienelle pojalleni. älkää tuomitko, ennenkuin itse olette kokeneet.
Luulisin, että lisäriski myös kohdussa olevalle sikiöllekin. Elämä on täynnä todella vaikeita päätöksiä. Voimia heille, jotka joutuu asian kanssa painimaan.
Tiedätkö, että myös kohdussa elävä sikiö voi kokea tuskaa ja kärsimystä? Erityisesti vaikeissa kehityshäiriöissä, joissa vauvalla ei ole mahdollisuutta elää kohdun ulkopuolella, näin usein on. Sikiöllä voi olla esim. hyvin voimakasta turvotusta elinten toimintahäiriöstä johtuen ja sen vuoksi jatkuva kiputila. Mielestäni tällaisessa tilanteessa abortti on todellakin parasta, mitä tällaiselle lapselle voi antaa.
Vierailija:
Syntynyt lapsi saa takuulla kaiken mahdollisen hoidon ja kivunlievityksen, abortoitava sikiö ei saa vaan sen annetaan menehtyä kipuineen.
Kyseiselle perheelle varmistui monen viikon piinaavien tutkimusten jälkeen, että hänen odottamallaan vauvalla ei olisi ollut elämisen mahdollisuuksia. Valittavana oli kahdesta huonosta vaihtoehdosta toinen.
Siinäpä pohtimista kerrakseen...