Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajat ilmoittavat kouluun, ettei lapsen tarvitse lukea kirjoja, koska näin on kotona sovittu Opettajat avautuvat, millaisilla asioilla vanhemmat piinaavat

Vierailija
21.08.2022 |

Hyvät palstamammat ja -sedät. Antakaamme opettajille työrauha, älkäämme olko tässä jutussa mainittujen vanhempien kaltaisia etuoikeutettuja "Kareneita".

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009001096.html

Niin, mikä se Karen on?
https://en.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (639)

Vierailija
441/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat äidit, joista jutussa puhutaan, viettävät aikansa tällä palstalla tehtaillen aloituksia mummuista, anopeista eritoten. Eipä siinä ehdi penikoitaan kasvattaa.

Itse en tee aloituksia ja koulun opetukseen en ole puuttunut, mutta narsistisesta anopista olen kirjoittanut.

Sain anopilta huudot juhlissa, koska olin valinnut itse 2-vuotiaalle lapselleni juhlavaatteet enkä laittanut anopin ostamia.

Kun vauva oli 2 viikkoa niin anoppi sanoi, että rintamaidossa ei ole ravintoaineita jne.

Tätäkin alapeukutetaan, vaikka alapeukuttaja ei ole anoppiani nähnyt. Kaikilla ei ole mukavaa anoppia.

Homma meni siihen pisteeseen, että ei olla lasten kanssa anopin luona 7 vuoteen käyty.

Vierailija
442/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat äidit, joista jutussa puhutaan, viettävät aikansa tällä palstalla tehtaillen aloituksia mummuista, anopeista eritoten. Eipä siinä ehdi penikoitaan kasvattaa.

Itse en tee aloituksia ja koulun opetukseen en ole puuttunut, mutta narsistisesta anopista olen kirjoittanut.

Sain anopilta huudot juhlissa, koska olin valinnut itse 2-vuotiaalle lapselleni juhlavaatteet enkä laittanut anopin ostamia.

Kun vauva oli 2 viikkoa niin anoppi sanoi, että rintamaidossa ei ole ravintoaineita jne.

Tätäkin alapeukutetaan, vaikka alapeukuttaja ei ole anoppiani nähnyt. Kaikilla ei ole mukavaa anoppia.

Homma meni siihen pisteeseen, että ei olla lasten kanssa anopin luona 7 vuoteen käyty.

Alapeukutetaan siksi, että tämä ketju liittyy Hesarin artikkeliin, jossa opettajat kertovat huoltajien kohtuuttomista vaatimuksista. Anoppi-ketjut ovat toisaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kdfhdäfhö kirjoitti:

Liian vähän puhutaan siitä, miten erityislapsia syntyisi vähemmän. Ilmeisesti tästäkään ei voi puhua.

Jos nyt olet aikeissa tulla raskaaksi tee 3-4 kk ennen edes nämä:

- Älä syö lääkkeitä, mitään

- Syö/juo mahdollisimman puhdasta ruokaa, ei säilöntäaineita, ei prosessoitua ruokaa, ei sokeria ja valkoisia jauhoja. Suodata vesijohtovesi esim. Brita kannulla.

- Vaihda kaikki kemikaalit (kosmetiikka, siivousaineet, remonttiaineet) mahdollisimman puhtaisiin, esim. luomu ja M1. Kemikaaleissa on edelleen paljon hormonihäiritsijöitä (googlaa). 

- Älä säilytä ruokaa muoviastioissa (googlaa)

- Älä muuta uuteen asuntoon tai osta uutta autoa. VOC-päästöt pahimpia. Muuta pois homeasunnosta.

- Kuntoile ja laihduta, jos olet ylipainoinen, älä stressaa. Tosin kuntoilu vähentää stressiä ja nukutkin paremmin.

- Viimeisenä, itsestään selvyytenä, älä käytä päihteitä.

Parin kk puhdistuskuurin jälkeen voit "aloittaa lapsen hankinnan" ja melkoisella varmuudella lapsi on terve. Poissuljettuna molempien vanhempien kantama vahva geeniperimä. Tosin jotkut kemikaalit (esim PFAS muoveista) kertyvät elimistöön eivätkä poistu.

Nämä kaikki pitäisi opettaa jo koulun terveystunneilla. Tiedän, että tästä pillastutaan, mutta monet tietävät tämän, tekevät näin ja nauttivat sitten "hedelmistä" ja elämästä, mikset sinäkin? Emme tarvitse yhtään enempää diagnooseja, jos niitä on vähääkään mahdollista ehkäistä.

Lisäksi kannattaa jo etukäteen tankata vitamiineja ja mineraaleja, kuten folaattia ja rautaa.

Vierailija
444/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajat ilmoittivat kouluun, ettei lasten tarvitse lukea kirjoja, koska ne e-kirjat on epäkunnossa...

Vierailija
445/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lukumiehenä sanoisin kyllä että lukeminen on yliarvostettua. Koulujärjestelmässämme arvostetaan sisälukutaitoa ja mekaanista laskentoa koska historiallisista syistä koulujärjestelmän tehtävä on tuottaa kirjureita ja kirjanpitäjiä kruunulle. Suhde kirjoihin on kuitenkin aika lailla persoonallisuudesta kiinni. Jotkut tykkää lukea, jotkut tykkää kirjoista ja jotkut ei kummastakaan. Asialla ei ole mitään tekemistä älykkyyden tai lahjakkuuden kanssa.

Lapseni ei esim.ole koskaan lukenut yhtään kirjaa ilman pakkoa. Hän kuitenkin harrastaa nykyään kirjoittamista ja on nyt hurahtanut kalligrafiaan. Koulun mielestä hän on tyhmä koska ei tykkää lukea.

Vierailija
446/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, lopeta tuo narsistilässytys ja mene sen hulllun häirikköpenskasi kanssa ulos.

Vierailija
447/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lukumiehenä sanoisin kyllä että lukeminen on yliarvostettua. Koulujärjestelmässämme arvostetaan sisälukutaitoa ja mekaanista laskentoa koska historiallisista syistä koulujärjestelmän tehtävä on tuottaa kirjureita ja kirjanpitäjiä kruunulle. Suhde kirjoihin on kuitenkin aika lailla persoonallisuudesta kiinni. Jotkut tykkää lukea, jotkut tykkää kirjoista ja jotkut ei kummastakaan. Asialla ei ole mitään tekemistä älykkyyden tai lahjakkuuden kanssa.

Lapseni ei esim.ole koskaan lukenut yhtään kirjaa ilman pakkoa. Hän kuitenkin harrastaa nykyään kirjoittamista ja on nyt hurahtanut kalligrafiaan. Koulun mielestä hän on tyhmä koska ei tykkää lukea.

Jos ei tykkää lukea on sairas ihminen ja tyhmä, sehän nyt on kaikille selvä asia.

Vierailija
448/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kdfhdäfhö kirjoitti:

Liian vähän puhutaan siitä, miten erityislapsia syntyisi vähemmän. Ilmeisesti tästäkään ei voi puhua.

- Syö/juo mahdollisimman puhdasta ruokaa, ei säilöntäaineita, ei prosessoitua ruokaa, ei sokeria ja valkoisia jauhoja. Suodata vesijohtovesi esim. Brita kannulla.

- Vaihda kaikki kemikaalit (kosmetiikka, siivousaineet, remonttiaineet) mahdollisimman puhtaisiin, esim. luomu ja M1. Kemikaaleissa on edelleen paljon hormonihäiritsijöitä (googlaa). 

- Älä muuta uuteen asuntoon tai osta uutta autoa. VOC-päästöt pahimpia. Muuta pois homeasunnosta.

- Kuntoile ja laihduta, jos olet ylipainoinen, älä stressaa. Tosin kuntoilu vähentää stressiä ja nukutkin paremmin.

Parin kk puhdistuskuurin jälkeen voit "aloittaa lapsen hankinnan" ja melkoisella varmuudella lapsi on terve. Poissuljettuna molempien vanhempien kantama vahva geeniperimä. Tosin jotkut kemikaalit (esim PFAS muoveista) kertyvät elimistöön eivätkä poistu.

Nämä kaikki pitäisi opettaa jo koulun terveystunneilla. Tiedän, että tästä pillastutaan, mutta monet tietävät tämän, tekevät näin ja nauttivat sitten "hedelmistä" ja elämästä, mikset sinäkin? Emme tarvitse yhtään enempää diagnooseja, jos niitä on vähääkään mahdollista ehkäistä.

Lisäksi kannattaa jo etukäteen tankata vitamiineja ja mineraaleja, kuten folaattia ja rautaa.

just just ja se tärkein, katso kenet ole naimassa, sielä niitä geenejä tulee ;)

Vierailija
449/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutetaan, koska ei liity sun anoppi tähän aiheeseen mitenkään. Ehkä sun pitäis opetella tekemään niitä omia aloituksia, niin ei tarvisi alkaa mitä sattuu höpisemään ihan eri aihetta käsittelevissä aiheissa vain koska sulla on halu purkautua jostain muusta asiasta.

Mutta tyyppiesimerkki siitä miten MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ KUUNNELKAA MUN JUTTU!-ajatus huutaa joidenkin ihmisten päässä, eikä jakseta yhtään ajatella, että mistä kaikki muut haluaa puhua, sinällään siis ihan hyvä esimerkki aiheessa ja sekin, ettei sellaisesta yleisesti tykätä (no näköjään joku ihminen on silti tykännyt, kaikkea sitä).

Vierailija
450/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lgdkfgöd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kdfhdäfhö kirjoitti:

just just ja se tärkein, katso kenet ole naimassa, sielä niitä geenejä tulee ;)

Nimenomaan tämä. Eipä siinä terveelliset elintavat ja tiettyjen kemikaalien välttelyt auttaneet kun lapset saivat isältään tiettyjä geenejä. No, näillä mennään ja yritetään pärjätä ja olla kuormittamatta opettajia kaikenlaisilla vaatimuksilla. Tosin ihan pyytämättä ollaan saatu nyt lukion aloittaneelle oikeanlaista tukea enemmän kuin kertaakaan koko peruskoulun aikana. Toki ymmärrän, että osalle opettajista voi olla vaikea tajuta, että kympin oppilaskin voi olla erityisen tuen oppilas eikä erityisyyteen aina liity oppimisvaikeuksia.

Vierailija
451/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää ihmisen yleissivistys melkoisen ohueksi, jos se rajoittuu iltanuotioilla kerrottuihin tarinoihin. Laaja yleissivistys suojaa esimerkiksi yllytyshulluilta "kavereilta" ja somekanavilla esiintyvien populistihörhöjen valheilta.

Vierailija
452/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa täällä Hgissä nyt, kiitos. Kai koululaisilla on sadevarusteet mukana.

Vierailija
453/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin on julkaistu lehdissä juttuja, mitä asioita luokan- ja aineenopettajat sekä koulujen rehtorit kokevat työssään hankaliksi. Yksi isoimmista asioista on hankalat ja vaativat lasten huoltajat! Nykyään huoltajissa on kaikkitietäviä, "minun lapseni ensin"- ihmisiä, jotka syyttävät opettajia ja koulua kullanmurunsa ongelmista. Tartutaan jokaiseen yksityiskohtaan, viestitellään jatkuvasti kouluun, uhataan lakimiesten yhteydenotoilla ym.

Pahimpia ovat vanhemmat, jotka ovat lakimiehiä. 

Vierailija
454/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On "ilo" huomata, että suurin osa kommentoijista on myös huomannut, että monessa nykypäivän vanhemmassa ja heidän jälkikasvussaan on jotain pahasti vialla.

Jo parikymmentä vuotta sitten havaitsin, että lapsissa (alle 15-vuotiaissa) alkoi esiintymään yhä enemmän ja enemmän käytöshäiriöitä ja jossain määrin myös älyllistä jälkeenjääneisyyttä (nämä molemmat ongelmat ovat vain lisääntyneet ja vahvistuneet vuosien myötä). Vuosien aikana syytkin alkoivat tulemaan esille, eli huoltajien välinpitämätön asenne kasvatukseen sekä heidän "minä minä"-asenteensa. Myös somella ja jossain määrin valtamedialla on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana negatiivinen vaikutus lapsiin ja nuoriin.

Yhteiskunnan pitäisi ehdottomasti palata takaisin aikaan jolloin lapsille ja nuorille sai pitää kuria. En tietenkään tarkoita, että heitä pitäisi pahoinpidellä millään tavalla, mutta kun nuorelle antaa liikaa vapautta niin lopputulos on käytännössä aina huono.

Vierailija
455/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukion opettaja ja avasin nyt maanantaina aamusella Wilman. Siellä:

# 17-vuotiaan opiskelijan huoltaja ilmoittaa, ettei tyttö tule kouluun torstaina ja perjantaina, kun on tärkeä urheilutapahtuma (Ei tee loma-anomusta, ilmoittaa vaan että näin on).

# 16-vuotiaan opiskelijan huoltaja pyytää lähettämään viime viikon läksyt hänelle, jotta voi antaa ne sairaana olleelle pojalleen (Läksyt on merkitty Wilman tuntipäiväkirjaan jo viime viikolla, josta opiskelijat voivat ne katsoa. Ei kai lukiolaisen läksyjä enää äidit kysele?)

# Abiturientti kyselee voiko suorittaa kurssin osittain itsenäisesti, koska oppitunnit ovat tiistaisin kahdeksalta aamulla, eikä millään jaksa herätä niin aikaisin. Voisi kyllä tulla muille tunneille, mutta jos opettaja voisi tehdä jotain opiskelupaketteja/tehtäviä korvaamaan tiistain tunnit hänen kohdallaan (palkatta tietysti).

Terveisiä palvelualalta!

Siis tää on musta niin käsittämätöntä, että lukioikäisten vanhemmat lähettelee viestejä opettajille. Poikkeuksena ehkä joku pitkä sairastuminen tai joku tosi vakava asia, mutta muuten kyllä lukioikäisen pitäisi ihan itse pystyä hoitamaan opiskelunsa ja siihen liittyvät asiat ja viestintä.

Vierailija
456/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan lapset lue kirjoja, eikä sitä tule myöskään koulussa edellyttää, vaan tämä erityispiirre tulee ottaa siellä huomioon. Eiköhän tuo homeisten kirjojen pläräily ole muutenkin aika eilispäivä? Nykyajan lapset ovat kehittyneet siitä eteenpäin. Minä ja lapsi määräämme mitä lapsi tekee ja opiskelee, ei joku opettaja. Mitä ns. kiusaamiseen tulee, niin maailma on julma. Meillä opetetaan vahvimman oikeutta, koska niin maailma toimii.

Vierailija
457/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pihapiirissä Äiti komensi lapsiaan. Nyt lopetatte tuon juoksemisen tai lähdetään lukemaan läksykirjoja. Kuinka voi olla noin tyhmä ei ymmärtämätön. Vähemmälläkin saa koulunkäynnin tuntumaan rankaisulta. Koulukirjojen luku on iloinen asia eikä mikään kiristys. 

Kyllä lasten koulumenestys on myös vanhempien suhtautumisessa. Koulusta ja läksyjen teosta puhuminen tulisi olla positiivista. Vanhempana olisi hyvä heti alussa yhdessä katsella kirjoja ja tehtäviä. Ei kyllä kiinnosta lasta koulunkäynti, jos vanhemmat ei ole kiinnostuneena  mukana oppimisessa.

Vierailija
458/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut, jos lapset oppii jo 4 vuotiaana lukemaan, mutta pissataan monta kertaa päivässä housuun vielä eskarissakin, osa jopa paskookin housuun.

Joku neurologinen vinouma on alkanut pesimään jälkikasvun aivoissa. Periaatteessa, ei ole yllätys jos helppo elämä johtaa siihen, ettei yksilöiden tarvitse olla enää kovin neuvokkaita pärjätäkseen, ei tarvitse ponnistella tai käyttää järkeä, varsinkaan jos toimii vain ulkoapäin saatujen ohjeiden mukaisesti: Ihmiskunta siis ihan oikeasti tyhmistyy, kehityksen huippu on jo saavutettu ja nyt alkaa alamäki.

Jos miettii, että minkä tahansa eläinlajin kohdalle tulisi pitkään jatkuva tilanne, missä ei tarvitse ponnistella ruuansaannin eteen, etsiä sopivia ruokintapaikkoja, kumppaniinkin saa yhteyden paikallaan istuen (toki pitää nähdä se vaiva, että liikkuu kohtaamispaikkaan, mutta sinnekkin pääsee, kun ulkoapäin ohjataan). Jälkikasvukin hoituu ihan valtavien rattaiden aikaansaamana: Ei tarvitse enää lisääntyvien yksilöiden olla vastuussa juuri mistään. Totta hemmetissä sellainen eläinlaji taantuu, kunnes tulee joku lajia kohtaava kriisi ja täytyy taas alkaa ponnistella selviämisen eteen, siinä vain uhkaa sitten helposti jo sukupuutto tai vähintäänkin suuri karsinta populaation, koska tyhmät yksilöt eivät kykene sopeutumaan ja selviämään, vaan  murtuvat kun pitäisi ponnistella.

Vierailija
459/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan lapset lue kirjoja, eikä sitä tule myöskään koulussa edellyttää, vaan tämä erityispiirre tulee ottaa siellä huomioon. Eiköhän tuo homeisten kirjojen pläräily ole muutenkin aika eilispäivä? Nykyajan lapset ovat kehittyneet siitä eteenpäin. Minä ja lapsi määräämme mitä lapsi tekee ja opiskelee, ei joku opettaja. Mitä ns. kiusaamiseen tulee, niin maailma on julma. Meillä opetetaan vahvimman oikeutta, koska niin maailma toimii.

Arvon provo

Opetussuunnitelma määrää, mitä koulussa tehdään ja lukeminen (myös kaunokirjallisuuden) kuuluu opetussuunnitelmaan. Jos lapsesi jättää kirjallisuustehtävät tekemättä, hän saa niistä nelosen ja se tietysti vaikuttaa arvosanaan.

Voit myös ottaa lapsesi kotikouluun ja opettaa häntä itse, mutta silloinkin tulee noudattaa opetussuunnitelmaa. Jos tämäkin on sinulle ongelma on osoitteesi lastensuojelu.

Mukavaa päivänjatkoa!

Vierailija
460/639 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tämä maailma on matkalla, kun vanhemmat ulisee opettajille, ettei meidän Liisa-pekkaa saa opettaa lukemaan? siksikö että Lissukasta tulee sometähti tai joku muu pskapöksy? minä saattaisin sanoa tämmösille vanhemmille, että turha sitä teidän nilkkapalloa on kouluun viedä ensinkään. siitä tulee juopponisti ja  yhteiskunnan rasite. pidätte vaan siellä perunakuopassa ilman valoa, niin kasvaa ihan teidän laiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi