Esikoisen mustasukkaisuus vuosien jälkeen
Puolison lapsilla on 6 vuotta ikäeroa ja nuorempikin on jo alakoululainen. Esikoinsn kokee edelleen kuopuksen pilanneen hänen elämänsä ja tulleen hänen ja vanhempien väliin. Miten tilannetta voisi muuttaa ja voiko olla, että lapsi kokee vanhempien eron johtuneen siitä pikkusisaruksesta? Kerrassaan inhottava tilanne, joka näyttäytyy sisaruksen jatkuvana härnäämisenä ja haukkumisena esikoisen toimesta.
Kommentit (22)
Varmaan vanhemmissa on jtn vikaa? Koska itse olen aina ollut huonompi koulussa ja lukihäiriönen toisin kuin siskoni joka on hyvä koulussa. Mutta en ole koskaan ollut kateellinen siskolleni. Koska vanhempamme ovat kasvattaneet meidät että olemme omanlaisiamme ja hyviä ja rakkaita sellaisina, eikä tarvitse olla niinkuin toinen että saisimme rakkautta.
Kuulostaa oudolta että oppimisvaikeus aiheuttaisi kateutta sisarusta kohtaan/muuttaisi miten vanhempi kohtelee. Koska itselläni kumpikaan ei tapahtunut kun minulla diagnosoitiin lukihäiriö. Kyllä nyt vanhemmissa on vika, ei oppimisvaikeudet itsessään aiheuta kateutta
Ei se ole sen pienemmän vika silti.
Ja meillä minä olin kyllä se osattomin jonka odotettiin selviävän aina yksin.
Satuin vain olemaan kaunis lapsi ja hyvä koulussa. Ja tämä oli siskolleni täysin punainen vaate. On edelleen. Ei siedä edes lasteni koulumenestystä.