Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisen mustasukkaisuus vuosien jälkeen

Vierailija
20.08.2022 |

Puolison lapsilla on 6 vuotta ikäeroa ja nuorempikin on jo alakoululainen. Esikoinsn kokee edelleen kuopuksen pilanneen hänen elämänsä ja tulleen hänen ja vanhempien väliin. Miten tilannetta voisi muuttaa ja voiko olla, että lapsi kokee vanhempien eron johtuneen siitä pikkusisaruksesta? Kerrassaan inhottava tilanne, joka näyttäytyy sisaruksen jatkuvana härnäämisenä ja haukkumisena esikoisen toimesta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän narsisti tekee toisesta lapsesta lellikin ja syrjii toista. Todennäköisesti jompi kumpi vanhemmista on tehnyt noin. Normaalisti lapset ovat jonkin aikaa mustasukkaisia nuoremmasta kun nuorempi syntyy mutta mustasukkaisuus nuoremmasta menee nopeasti ohi, kun vanhemmat osaavat käsitellä tilanteen hyvin että molemmat ovat yhtä rakkaita ja saavat samaa kohtelua jne. Luultavasti tuo tilanne on lasten vanhempien syy mitä kuvaillut, mistä vanhempi lapsi oireilee

Vanhdnmalla on adhd, jonka toteamisen ainakin kuvittelen ajoittuvan samaan aikaan, kuten myös eskariin mennessä lukihäiriön toteaminen. En nyt ehkä sen enempää halua heittäytyä psykologiksi, mutta voiko olla, että yhdistää nämä negatiiviset asiat myös siihen samaan läjään..?

Että kaikki omat ongelmat ovat ilmenneet toisen synnyttyä ja sitä myöten mahdollisesti vanhempien asenne häntä kohtaan on muuttunut. Ja varmasti toki pienempää on myös "suojeltu" isommalta, ehkä liikaakin jolloin on kokenut jäävänsä ulkopuolelle.

Ei helpota vanhempien kyvyttömyys keskustella asiallisesti yhdessä.

Minun isosiskoni vihaa minua. Eikä siihen ole mitään muuta syytä kuin puhdas kateus.

Kuusi vuotta ikäeroa.

Joissain perheissä vanhemman lapsen lapsuus päättyy pikkusisaruksen syntymään. Vanhemmat ovat sitten ihan sokeita omalle käytökselleen. Se nyt vain on niin kade... on kovin outo asenne.

Ei se ole sen pienemmän vika silti.

Ja meillä minä olin kyllä se osattomin jonka odotettiin selviävän aina yksin.

Satuin vain olemaan kaunis lapsi ja hyvä koulussa. Ja tämä oli siskolleni täysin punainen vaate. On edelleen. Ei siedä edes lasteni koulumenestystä.

Vierailija
22/22 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vanhemmissa on jtn vikaa? Koska itse olen aina ollut huonompi koulussa ja lukihäiriönen toisin kuin siskoni joka on hyvä koulussa. Mutta en ole koskaan ollut kateellinen siskolleni. Koska vanhempamme ovat kasvattaneet meidät että olemme omanlaisiamme ja hyviä ja rakkaita sellaisina, eikä tarvitse olla niinkuin toinen että saisimme rakkautta.

Kuulostaa oudolta että oppimisvaikeus aiheuttaisi kateutta sisarusta kohtaan/muuttaisi miten vanhempi kohtelee. Koska itselläni kumpikaan ei tapahtunut kun minulla diagnosoitiin lukihäiriö. Kyllä nyt vanhemmissa on vika, ei oppimisvaikeudet itsessään aiheuta kateutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi