Onko kenelläkään kokemusta ruumis auton kuljettajan työstä?
Mitä alaa täytyy opiskella että pääsee ruumis auton kuljettajaksi? En löytänyt netistä tietoa. Ja mitä kaikkea työ pitää sisällään?
Osaako joku kertoa? Kiitos!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ruumiiden hakemiset kuolinpaikalta (ei sairaala) tehdään pääosin jollain muulla kalustolla kuin ruumisautolla.
Ruumisautolla kuskataan sitten, kun on vainaja jo laitettu siihen arkkuun, missä haudataan.
Millä autolla meinasit, että niitä haetaan. Ambulanssi kuskaa elävät, ruumisauto kuolleet. Laitetaan vaan sellaiseen ns. sinkkiarkkuun tai normi laatikossa, vähän kuin suksiboksi, ja sitten kun viedään kappeliin, niin arkussa.
Olisi mulle unelma-ammatti, kun olisi hiljaiset asiakkaat takapenkillä, joille voi puhua rauhassa mitä tahansa, ja jotka ei kerro eteenpäin tai kysele.
Täytyy olla fyysisesti hyvässä kunnossa. Ja täytyy oma pää ja elämä olla myös kunnossa ja hyvällä mallilla että tässä työssä kestää olla.
Minä olen aina halunnut olla työssä missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Toisaalta välillä olen todella epävarma ihmisten kanssa. Tämä työ olisi itsellenikin sopiva koska no ihminen on kuollut. Eli ei puhu ei kommunikoi millään tavalla. Joten ei sillä tavoin olisi paineita kommunikaation osalta.
Vierailija kirjoitti:
Missä näitä koulutuksia pidetään? Turku, Tampere, Lahti??
Ei ole mitään koulutusta tähän.
Varmaan liian vaikea päästä tähän työhön.
Olen nimittäin nainen ja lyhyt ja aika siron kokoinen. Tosin liikuntaa harrastan, kunto hyvä ja fyysistä voimaa löytää jonkin verran. Mutta tuskin riittää.
Ap N 25
Vierailija kirjoitti:
Olen nimittäin nainen ja lyhyt ja aika siron kokoinen. Tosin liikuntaa harrastan, kunto hyvä ja fyysistä voimaa löytää jonkin verran. Mutta tuskin riittää.
Ap N 25
Tuohon työhön ei kyllä naiset sovellu.
Katso se Mullan alla -sarja briiffaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Katso se Mullan alla -sarja briiffaukseksi.
Mistä? Ja mitä tarkoittaa briiffaus?
Vierailija kirjoitti:
Ap N 25
Kyllä varmasti naisiakin kyseisellä alalla on
Eräs tuttu oli joskus tuossa työssä. Ammatiltaan autonkuljettaja. Vaikka tuohon riittääkin b kortti. Eikä ole kovin iso mieheksi. Rankkaa työtä henkisesti, kun ruumis saattaa olla kappaleina, mädäntynyt jne. Vuorotyötä, kun ihmisiä kuolee myös öisin.
Arvokasta työtä. Kiitän teitä. Viimeisiä palveluksia lähimmäisille.
Ethän ohita autollasi, ajotiellä ruumisautoa, jos siinä on lippu ikkunan pielessä. Näin kunnioitat sisällä olevaa vainajaa, ihmistä, joka viimeisellä matkallaan siinä kulkee.
Kaikella on aikansa.
Minä en päässyt koska olen nainen -90 luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Arvokasta työtä. Kiitän teitä. Viimeisiä palveluksia lähimmäisille.
Ethän ohita autollasi, ajotiellä ruumisautoa, jos siinä on lippu ikkunan pielessä. Näin kunnioitat sisällä olevaa vainajaa, ihmistä, joka viimeisellä matkallaan siinä kulkee.
Kaikella on aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaativa ammatti. Täytyy olla aika kylmä hermoinen että kestää.
Kyllä se taksikuskin hommat voittaa, poka ei v itt ui le kyydissä.
Ei sitä koskaan tiedä.
Se onkin kiva homma kerätä murusia jostain junaradan reunalta. Kaikki kerätään mitä löytyy.
Pahinta on mädäntyneen ruumiin haju.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kiva homma kerätä murusia jostain junaradan reunalta. Kaikki kerätään mitä löytyy.
No ei sille mitään voisi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tekevät ainoastaan poliisiajoja tekevät hautaustoimistot, samoin kuin esimerkiksi kotoanoutoa. Suurin osa hautaustoimistosta hakee vainajan sairaalan kylmiöstä, jonne vainaja on tullut joko osastolta tai kuolinsyytutkimuksesta, jonne poliisiajofirma on hänet vienyt.
C on kuorma-autokortti.