Remppa vai muutto Suomi 2. kausi OFFICIAL
Remppa vai muutto Suomi jatkuu 8.9. Odotatteko innolla vai tuletteko muuten vaan tähän ketjuun kommentoimaan, ettei voisi vähempää kiinnostaa?
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä rempan jälkeen kaunis a kodikas asunto. Komeropyykkitorni kerää varmaan mukavasti pölyä ja vaikea muutenkin (miten saa kuivatettua koneet ja tuulelettua komeron ilman että ovi auki ja kaikki näkyy), mutta ei tuossa ollut muuta vaihtoehtoa. En ylipäätään ymmärrä 65-neliöistä KOLMIOT, jossa vieläpä 2 vaatehuonetta! Siis kääk, eihän tuo voi olla muuta kuin ahdas. Joten pakko kuivattaa pyykit olkkarissa ja elää ahtaissa makkareissa. Eteisessä kiva väistellä molemmilta puolilta keskellä roikkuvia takkeja, mutta minkös teet, kun kunnon seinänaulakkotilaa ei ole ja budjetti koko rempalle oli vain se 30 000. Sympaattinen koti ja pariskunta. Vauvan kanssa on kyllä kiva asua kaupungin keskellä ihmisten äärellä. Nyt kun on ratikkakin. Pääsee vaivatta liikkeelle, muskareihin ym. Metsän reunaan ehtii kyllä myöhemminkin. Onnea heille jatkoon!
Olisikohan tämä ollut alunperin kaksio, josta on remontoitu kolmio? Tai sitten vaatehuoneet tehty jälkikäteen ehkä? Nykyään tehdään uudistuotannossa noita ahtaita, alle 70 ja jopa alle 60 neliön kolmioita, mutta vanhemmissa taloissa kyllä kaksiot on yleensä tilavia. Tai sellainen kuva minulla on, voin toki olla väärässä.
50-luvun taloissa oli normaalia tuon kokoiset kolmiot. Moni lapsuuden kaveri asui tuollaisissa ja ihmettelivät meidän rintamamiestaloa ja "suuria " tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän ohi miksi eivät halua länteen. Onko se jotenkin huonoa aluetta vai miksi?
Itsekin ihmettelin. Selittivät sen verran, että sukulaiset ja kaverit asuvat idässä, mutta en itse laittaisi koskaan niin isoa painoarvoa etäisyydelle, jos kuitenkin asuvat samassa kaupungissa. Itselleni ja puolisolleni on tärkeintä työmatkan pituus. Kavereita ja sukulaisia on ympäri Suomen ja ulkomaillakin, joten emme pysty laittamaan painoarvoa heidän asuinpaikkojensa mukaan. Lähin sukulainen asuu 20 km päässä ja omat vanhempani yli 700 km päässä.
Asian ymmärtää ehkä vain paikalliset. Perinteisesti Tampereella väki jakautuu itä- ja länsipuolisiin ja valitulla puolella yleensä pysytään, harvemmin muutetaan kaupungin toiselle puolen. Raja menee Keskustorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkitila olohuoneessa oli kyllä aivan kaamea idea.
Mitäs muute
entä myytävät kohteet?Keskustassa viihtyvälle nuorelle pariskunnalle yritettiin myydä ylihintaista keskiluokkaista kuraeteis-omapiha-elämää. Ei yllättänyt, etteivät lämmenneet.
Itse olisin vaihtanut. Lasten kanssa piha on kiva.
Asuipa Tampereen kohteessa mukava pariskunta mitä nyt ohjelman kautta välittyi.
Mutta taaskaan en ymmärrä, mihin se 30 000 euroa meni? Yhteen kaappiin pesukone ja kuivausrumpu eli siihen tilaan putkityöt ja varmaan vesieristykset.
Muu remppahan oli vain kaappien lisäys ja huoneiston maalaus? Vai menikö minulta jotakin ohi? Muut tilathan stailattiin ja keittiöön joku uusi kaappi.
Itse teetin kolmioon (verovelvoitteet hoidettu) kaikkien pintojen (seinät, katto, ovet, ei ph) tapetoinnin ja maalauksen, maksoi 6500 tarvikkeineen. Kaappeihin ja asennuksiin olisi jäänyt rutkasti rahaa.
Tai sitten täällä pikkukaupungissa on vain halvempaa.
Eikä minun olohuoneessa ole pyykkihuoltoa...
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän ohi miksi eivät halua länteen. Onko se jotenkin huonoa aluetta vai miksi?
Jos työpaikat on itäpuolella niin liikenne on usein ruuhkaista kun joutuu ajamaan Tampereen keskustan läpi ja rantatunnelissa on usein katkoja jos on kolari jossain lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella ei edes käytännössä puhuta idästä ja lännestä. Vaan ainostaan alueiden nimillä.
Lännessä on huikeita alueita ja arvorakennuksia kuten esim Pyynikinharju yms yms
Marko Paananen vois hiukan rauhoittua noiden eri sävyisten vihreiden maalien ja verhojen kanssa. Liika on liikaa.
Entä TVn sijainti ja lasikotelo? Järkyttävä.
Oliko teidän mielestä hyvä ratkaisu?
Miksi sohvaa ei sijoitettu ikkunan alle ja keittiön seinää vasten TV ?? Tai toisin päin.
Liikaa vihreätä myös.
Sinkku kirjoitti:
Mutta taaskaan en ymmärrä, mihin se 30 000 euroa meni? Yhteen kaappiin pesukone ja kuivausrumpu eli siihen tilaan putkityöt ja varmaan vesieristykset.
Muu remppahan oli vain kaappien lisäys ja huoneiston maalaus? Vai menikö minulta jotakin ohi? Muut tilathan stailattiin ja keittiöön joku uusi kaappi.
Itse teetin kolmioon (verovelvoitteet hoidettu) kaikkien pintojen (seinät, katto, ovet, ei ph) tapetoinnin ja maalauksen, maksoi 6500 tarvikkeineen. Kaappeihin ja asennuksiin olisi jäänyt rutkasti rahaa.
Eikä minun olohuoneessa ole pyykkihuoltoa...
Minä taas hmettelin , että mitten mittatilauksena tehdyt kaapit sisältöineen sai tuolla 30.000€ JA se komeron muuttamisen kosteaksi tilaksi. Todellakin haluaisin tietää, mikä firma tekee kaapistoja tuohon hintaan, laittaisin tilauksen sisään heti.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin tosi tyytyväinen että tuossa vaiheessa raskautta muutettiin lähiörivariin, koska sieltä lähiseudun vauvamuskarikaverit löytyi ja jotkut leikkipuistokaverit ovat edelleen lasten elämässä vaikka ovat jo teinejä. Aina vaikeampi siis lähteä liian pienestä asunnosta, kun on saanut jo hyviä ystäviä lähitaloista. Mutta tämä vaan mun oma kokemus. Ihana suunnistajapariskunta, kaikkea hyvää heille kauniissa kodissa Kalevassa :)
No, eihän ne lasten kaverit sitä määrittele, missä asutaan. Vaan vanhemmat ja muu elämäntilanne, työt ja työmatkat, julkinen liikenne, palvelut.
Mä asun ja tulen asumaan aina Tampereen Länsipuolella. Kyllä se vaan on monelle kynnyskysymys, millä puolella haluaa asua.
Heillä oli työpaikat, kaverin sun muut siellä itäpuolella. Ymmärrän, koska mulla on työpaikka ja kaikki harrastukset länsipuolella. Ei me tamperelaiset haluta kökkiä putkessä ruuhkissa.
Annen puhe on liian nopeeta tykitystä, saa kuunnella todella tarkkaan mitä se puhuu.
Joo, meillä on Nässy ja meillä on Nysse <3
Voihan vihree...
Se telkkari tönötti tosi oudossa paikassa. Kun tulee sisään, näkee suoraan sen lootan. Odottaas kun se tuleva lapsi on taapero, joka opettele käveleen, niin telkkari makaa lattialla tai pahemmassa tapauksessa lapsen päällä.
Ei näin Marko.
Miksi puhutaan suunnistajien vaatteiden pahasta hajusta? Eikö niitä voisi pestä?
Vierailija kirjoitti:
Sinkku kirjoitti:
Eikä minun olohuoneessa ole pyykkihuoltoa...Minä taas hmettelin , että mitten mittatilauksena tehdyt kaapit sisältöineen sai tuolla 30.000€ JA se komeron muuttamisen kosteaksi tilaksi. Todellakin haluaisin tietää, mikä firma tekee kaapistoja tuohon hintaan, laittaisin tilauksen sisään heti.
Täällä on luettavissa kaikki remppakohteen tuotteet. Näyttää olevan Aina-keittiöiden kaapit. Mainitsivat sen myös jaksossa.
https://www.dropbox.com/s/u11v8hk5jodx6nd/EP8_tuotetietosivut_final.pdf…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelin. Selittivät sen verran, että sukulaiset ja kaverit asuvat idässä, mutta en itse laittaisi koskaan niin isoa painoarvoa etäisyydelle, jos kuitenkin asuvat samassa kaupungissa. Itselleni ja puolisolleni on tärkeintä työmatkan pituus. Kavereita ja sukulaisia on ympäri Suomen ja ulkomaillakin, joten emme pysty laittamaan painoarvoa heidän asuinpaikkojensa mukaan. Lähin sukulainen asuu 20 km päässä ja omat vanhempani yli 700 km päässä.
Jos on tottunut asumaan sukulaisten ja ystävien lähellä ja heitä tapaa usein, niin se voi olla yksi tärkeä kriteeri. Alueisiin ja paikkoihinkin kiintyy. Lisäksi heillä on todennäköisesti tarvetta lastenhoitajalle ja monella isovanhemmat, sisarukset ja ystävät auttavat siinä. Ainakin oletan, että jos tarkoituksena on jatkaa aktiivista suunnistusuraa, niin lastenhoidossa tarvitsee apua. Silloin on kätevää, että harrastusmaastot ja perhe on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku kirjoitti:
Eikä minun olohuoneessa ole pyykkihuoltoa...Minä taas hmettelin , että mitten mittatilauksena tehdyt kaapit sisältöineen sai tuolla 30.000€ JA se komeron muuttamisen kosteaksi tilaksi. Todellakin haluaisin tietää, mikä firma tekee kaapistoja tuohon hintaan, laittaisin tilauksen sisään heti.
Eiköhän näppärä mies tuonkin selvitä. Googletat vain valmistajat ja eikun tarjouspyyntöä sisään!
30 000 eurolla sai pari kaappia ja 10 litraa vihreää maalia? Voisiko tuotantoyhtiö julkistaa kustannukset remontista.
Minä itä-tamperelainen ehkä koskaan haluaisi länteen. Nämä on näitä juttuja mitä on vaikea ymmärtää.
Hallilan kolmio hieno mutta ihan ylihintainen. 300te. Satku liikaa sille alueelle.
Kyllä olis tuossa vaiheessa elämää ollut ihan ok vaihtoehto vaihtaa siihen hienoon 4h+k (jos vaimo on lääkäri niin miehelläkin on todnäk ok palkattu työ). Jopa se 3h+k olis ollut järkevämpi kuin jäädä tuohon kerrostaloon. Miehillä ei ilmeisesti ole mitään käsitystä siitä, mitä se vauva tuo mukanaan. Aika vaikea roudaa esim vaunuja kerrostaloon ja jos eteinen on jo täynnä fillareita niin minne ne mahtuu? Rivariin olis ollut hyvä aika lähteä nyt. Tietty Markon vihermaalaus aiheutti varmaan sen, ettei kämpästä saa enää niin hyvää hintaa. Mut ihmettelen, jos ei ole vielä tullut myyntiin tuo asunto kun ovat siellä yrittäneet vauvan kanssa asua.