Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan lopettanut tai vähentänyt kahvin juontia?

Vierailija
02.01.2023 |

Itse olen lähes kokonaan lopettanut. En koe enää tarvitsevani kahvia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kahvin juomisen. Raskasta mahalle, huonontaa unenlaatua (vaikka joisi vain sen yhden kupin aamulla) ja värjää hampaat ruskeiksi. Lisäksi se törkeä hinta jos sitä juo kahvilassa.

Nykyisin juon teetä.

Vierailija
2/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kahvilla on suuria terveysvaikutuksia. Se mm. estää metabolisen oireyhtymän kehittymisen diabetes kakkoseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no en ole ajatellut lopettaa tai edes vähentää.

Vierailija
4/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on hyvää ja virkistävää.

Vierailija
5/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan opetellut kyseistä tapaa. 

Vierailija
6/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kahvin juomisen. Raskasta mahalle, huonontaa unenlaatua (vaikka joisi vain sen yhden kupin aamulla) ja värjää hampaat ruskeiksi. Lisäksi se törkeä hinta jos sitä juo kahvilassa.

Nykyisin juon teetä.

Tee ei värjää hampaita, eikä maksa kahvilassa mitään?

Vierailija
7/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin niin, että juon vain aamulla yhden mukin. Uni parani, kun iltakahvit jäi pois.

Vierailija
8/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineen takia lopetin. Ei tullut mitään vieroitusoireita vaikka lopetin kerta heitolla ja aamuisin tuli juotia 3-4 kuppia kahvia päivittäin. Aamupaska tulee hyvin ilman kahviakin. 

Vierailija
9/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin juon teetä.

Minä juon kumpaakin, talvella joka päivä teetä mutta myös kahvia pari kupillista päivässä. Kesällä jääteetä päivittäin. Onko tee sitten kahviloissa paljonkin edullisempaa Suomessa? 

Vierailija
10/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähensin niin, että juon vain aamulla yhden mukin. Uni parani, kun iltakahvit jäi pois.

Mukeista en juo ikinä. Pelkästään jo mukin rumuus saa minut voimaan pahoin. 

Vierailija
11/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla viimeinen mistä voisin luopua.

Vierailija
12/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan enkä ole kahvia kaivannut. Sehän on itse asiassa ihan hemskutin pahaakin. 

Vierailija
13/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kahvinjuontia siirryttyäni etätyöhön, oli ennen paha tapa litkiä kahvia pitkin päivää. Yhden mukillisen saatan joskus juoda iltapäivällä. Eipähän närästä enää niin paljon.

Vierailija
14/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monesti. Välillä lopetan kahvin juomisen ja juon sen sijaan teetä. Joskus taas aloitan kahvin juomisen, siitä tulee silloin aina tapa ja kahvia on saatava. Lievä addiktio. Teetä juodessa olo on harmonisempi kuin kahvia juodessa, kahvin fyysisten vaikutusten takia.

Vierailija
15/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin. Halusin laihtua ja kahvihan on käytännössä nestemäistä stressiä. Halusin myös paremmat unet ja olla pirteämpi. Enkä jaksanut sitä riippuvuutta enää. En käytä juuri muitakaan kofeiinituotteita. En oikein nähnyt mitään järkeä vaihtaa kahvia teehen (jossa on puolet kahvin kofeiinimäärästä). Suklaata saatan syödä vähän, mutta en kauheasti tykkää siitä, joten se ei muodostu ongelmaksi.

Vierailija
16/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin. Halusin laihtua ja kahvihan on käytännössä nestemäistä stressiä. Halusin myös paremmat unet ja olla pirteämpi. Enkä jaksanut sitä riippuvuutta enää. En käytä juuri muitakaan kofeiinituotteita. En oikein nähnyt mitään järkeä vaihtaa kahvia teehen (jossa on puolet kahvin kofeiinimäärästä). Suklaata saatan syödä vähän, mutta en kauheasti tykkää siitä, joten se ei muodostu ongelmaksi.

Teessä on tasapainottamassa piristäviä vaikutuksia myös rauhoittavia ainesosia.

Vierailija
17/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kahvilla on suuria terveysvaikutuksia. Se mm. estää metabolisen oireyhtymän kehittymisen diabetes kakkoseksi.

Kaakao on terveellisempää.

Vierailija
18/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin reilut 20 vuotta sitten. Vieroitusoireet loppuivat viikossa mutta pään "selviämiseen" kesti pari kuukautta. 

Kannattaa kokeilla joskus. Aamut ovat paljon kivempia kun ei ole sitä sumua ja tahmeutta, vaan on 100% hereillä ja toimintakykyinen kuin napista painaisi.

Vierailija
19/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia en juo, mutta kossu maistuu:)

Vierailija
20/38 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli korkeat kortisoliarvot, joten jätin kahvin ja alkoholin pois sitten, koska ne nostaa kortisoliarvoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi