Remppa vai muutto Suomi 2. kausi OFFICIAL
Remppa vai muutto Suomi jatkuu 8.9. Odotatteko innolla vai tuletteko muuten vaan tähän ketjuun kommentoimaan, ettei voisi vähempää kiinnostaa?
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä Tampere-jaksosta?
Niin?
Pyykkitila olohuoneessa oli kyllä aivan kaamea idea.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muute
entä myytävät kohteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliini jakson koti myynnissä Oikotiessä:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/17017193
Muistaako kukaan paljon Bo arvioi asunnon hinnaksi jakossa? Nyt myynnissä 388 000
Olivat ostaneet 308t€ ja remppaan laitettiin 70t€ ja "uusi" hinta oli 390t€.
Apua miten tuohon remonttiin on saatu kulumaan 70t€! Keittiöremppaan itse budjetoisin 20t€ ja muuhun max. 10t€.
Siellä nostettiin tota olkkarin ja keittiön kattoa + siirrettiin seinää yhdestä huoneesta, jotta eteiseen saatiin kaappi. Nää on niitä kalliita juttuja.
Suunnistajat symppiksen oloinen pariskunta. Ja mä niin tiedän, miltä suunnistajien kamppeet haisevat. Elänyt tähän mennessä sellaset reilut 25 vuotta suunnistajan kanssa...😁
Hämmentää nämä kuivaustelineiden keskellä elävät, kun kuivausrummut ja kuivaavat pesukoneet (jos ei torni mahdu tilaan) on keksitty. Ja joo, en mäkään välttämättä villaa tai silkkiä siellä kuivaisi, vaikka villaohjelma omasta kuivurista löytyy, mutta muuten saa aika huoletta sinne tavaraa tunkea.
Meni vähän ohi miksi eivät halua länteen. Onko se jotenkin huonoa aluetta vai miksi?
Oliko niiden kämpän hinta-arvio lopussa 160 000? Kun ei tolla saa edes yksiötä Kalevasta. Tosi tylsä jakso jotenkin ja Markon vihreet riiteli keskenään.
Mun mielestä rempan jälkeen kaunis a kodikas asunto. Komeropyykkitorni kerää varmaan mukavasti pölyä ja vaikea muutenkin (miten saa kuivatettua koneet ja tuulelettua komeron ilman että ovi auki ja kaikki näkyy), mutta ei tuossa ollut muuta vaihtoehtoa. En ylipäätään ymmärrä 65-neliöistä KOLMIOT, jossa vieläpä 2 vaatehuonetta! Siis kääk, eihän tuo voi olla muuta kuin ahdas. Joten pakko kuivattaa pyykit olkkarissa ja elää ahtaissa makkareissa. Eteisessä kiva väistellä molemmilta puolilta keskellä roikkuvia takkeja, mutta minkös teet, kun kunnon seinänaulakkotilaa ei ole ja budjetti koko rempalle oli vain se 30 000. Sympaattinen koti ja pariskunta. Vauvan kanssa on kyllä kiva asua kaupungin keskellä ihmisten äärellä. Nyt kun on ratikkakin. Pääsee vaivatta liikkeelle, muskareihin ym. Metsän reunaan ehtii kyllä myöhemminkin. Onnea heille jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muute
entä myytävät kohteet?
Keskustassa viihtyvälle nuorelle pariskunnalle yritettiin myydä ylihintaista keskiluokkaista kuraeteis-omapiha-elämää. Ei yllättänyt, etteivät lämmenneet.
Vierailija kirjoitti:
Oliko niiden kämpän hinta-arvio lopussa 160 000? Kun ei tolla saa edes yksiötä Kalevasta. Tosi tylsä jakso jotenkin ja Markon vihreet riiteli keskenään.
Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
250 000 € oli hinta-arvio. Taisi olla tuo 160 000 € se hinta, jolla tuo asunto oli ostettu 5 vuotta sitten.
Suunnistajien jakso oli kiva, kun budjetit oli maltilliset. Aika paljon sai muutettua asunnon fiilistä maalilla. Se keittiön uusi laatikosto oli kyllä kamala, eikä sopinut siihen keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä rempan jälkeen kaunis a kodikas asunto. Komeropyykkitorni kerää varmaan mukavasti pölyä ja vaikea muutenkin (miten saa kuivatettua koneet ja tuulelettua komeron ilman että ovi auki ja kaikki näkyy), mutta ei tuossa ollut muuta vaihtoehtoa. En ylipäätään ymmärrä 65-neliöistä KOLMIOT, jossa vieläpä 2 vaatehuonetta! Siis kääk, eihän tuo voi olla muuta kuin ahdas. Joten pakko kuivattaa pyykit olkkarissa ja elää ahtaissa makkareissa. Eteisessä kiva väistellä molemmilta puolilta keskellä roikkuvia takkeja, mutta minkös teet, kun kunnon seinänaulakkotilaa ei ole ja budjetti koko rempalle oli vain se 30 000. Sympaattinen koti ja pariskunta. Vauvan kanssa on kyllä kiva asua kaupungin keskellä ihmisten äärellä. Nyt kun on ratikkakin. Pääsee vaivatta liikkeelle, muskareihin ym. Metsän reunaan ehtii kyllä myöhemminkin. Onnea heille jatkoon!
Tämä on kyllä täysin totta. Vaikka miten remppaa, ei neliöitä saa lisää... vauva ei paljoa tilaa vie, joten oli järkevää jäädä tuohon asuntoon ja sijainnille. Antaa asunnon arvon nousta kaikessa rauhassa ja sitten ehtii itsekin miettiä tarkemmin omia toiveita ja tarpeita, kun lapsiperhe-elämä on ottanut muotonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tämä ollut alunperin kaksio, josta on remontoitu kolmio? Tai sitten vaatehuoneet tehty jälkikäteen ehkä? Nykyään tehdään uudistuotannossa noita ahtaita, alle 70 ja jopa alle 60 neliön kolmioita, mutta vanhemmissa taloissa kyllä kaksiot on yleensä tilavia. Tai sellainen kuva minulla on, voin toki olla väärässä.
Mä taas olin tosi tyytyväinen että tuossa vaiheessa raskautta muutettiin lähiörivariin, koska sieltä lähiseudun vauvamuskarikaverit löytyi ja jotkut leikkipuistokaverit ovat edelleen lasten elämässä vaikka ovat jo teinejä. Aina vaikeampi siis lähteä liian pienestä asunnosta, kun on saanut jo hyviä ystäviä lähitaloista. Mutta tämä vaan mun oma kokemus. Ihana suunnistajapariskunta, kaikkea hyvää heille kauniissa kodissa Kalevassa :)
Vierailija kirjoitti:
Suunnistajien jakso oli kiva, kun budjetit oli maltilliset. Aika paljon sai muutettua asunnon fiilistä maalilla. Se keittiön uusi laatikosto oli kyllä kamala, eikä sopinut siihen keittiöön.
Se laatikostohan oli kirpparilta tai pariskunnan vanha kaluste, mun mummolassa oli samanlainen joskus.
Olisin tosi pettynyt tuollaiseen ratkaisuun, mikä uusimmassa jaksossa oli tehty.
Laittaa nyt telkkarin taakse pyykinhuoltotoimintoja.