Remppa vai muutto Suomi 2. kausi OFFICIAL
Remppa vai muutto Suomi jatkuu 8.9. Odotatteko innolla vai tuletteko muuten vaan tähän ketjuun kommentoimaan, ettei voisi vähempää kiinnostaa?
Kommentit (675)
Sointu Borg on ihana tuossa sarjassa. Hauskaa ja luontevaa sanailua Marcon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puoli miljoonaa 50-luvun asunnosta tien varressa, katsellen voimalaitosta. Ja alkuperäinen keittiö.
Eletään kyllä muualla Suomessa ihan eri todellisuudessa. Tuolla rahalla saa kartanon rannalta.
Alkuperäinen 50-luvun puinen keittiö on myyntivaltti nykyään. Puusepällä teetettynä maksavat tuollaiset omaisuuksia.
Minua ihmetyttää se, että miksei talotekniikan ja putkien sijainteja selvitetä ennen suunnitelmien tekoa. Tässä viimeisimmässä suunnitelmat esiteltiin pariskunnalle, mutta vasta sen jälkeen ihmeteltiin, miten ja millä rahalla ilmastointi saadaan siirrettyä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se, että miksei talotekniikan ja putkien sijainteja selvitetä ennen suunnitelmien tekoa. Tässä viimeisimmässä suunnitelmat esiteltiin pariskunnalle, mutta vasta sen jälkeen ihmeteltiin, miten ja millä rahalla ilmastointi saadaan siirrettyä muualle.
Ja ihan kun Marko ei muka tunnistaisi ilmanvaihtolaitetta. Käsikirjoitettua hölmöilyä.
En ollut aiemmin katsonut suomalaista remppa ja muuttoa. Vancouverilainen on lempparini, ja kyllähän siinäkin Jill ja Todd "kiusoittelevat" toisiaan - asiakkaita kohdellaan mielestäni silti kunnioituksella kanadalaisversiossa..
Täytyy kyllä sanoa, että en suin surminkaan pahimmassa painajaisessani toivoisi kellekään samanlaista kiinteistönvälittäjää kuin mitä ovat valinneet tähän suomalaiseen ohjelmaan. Aivan kamala myötähäpeä kun kuuntelee miten tuo vaalea nainen puhuu asiakkaistaan, alentuvasti ja halveksien, kun nämä "uskaltavat kertoa" omista toiveistaan ja omista no-way-ponteistaan.
Ei hyvä, ei jatkoon. Ei taida olla hyvä koko BO LKV-yritykselle, joka joutui meillä juuri punaiselle listalle.
Vierailija kirjoitti:
Anne ja Marko ovat niin parhaat! Kiva ohjelma. Jakson 7 asukkaat hauskat.
En kyllä löydä tuosta kaksikosta paljonkaan kehuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän huono sarja. Suurin osa ajasta näytetään nauramista ja puhe on yhtä höpinää josta ei saa selvää. Se välittäjä nainen käy koko ajan ylikierrolsilla pälättäen en jaksa kuunnella evvk. Marko myös on huono suunnittelija vain mustaa ja valkoista.
Asunnot näyttää epäviihtyislitä. Ne on lavastetuja valkoisella kalusteilla niukasti koska kukkaan ei voi hyvin noin värittömissä ja ankeissa huoneissa.
Itse ttyön tekemistä ei näy vaan jaarittelua keskenään.
Ulkomaisista apinoitu se sinisen harmaa tumma väri joka on kyllä kunnia ja hyvä mutta liikaa sen varaosa ja mustat hanat ei ei. Sinisen kanssa käy kullanväriset hanat ym kuten vihreän sävyisen. Mustat keittiökaapit tai kaikki valkosta niin ketkå siinä,viihtyy. Talot rumia ja ankeita suunniteltu. Niiden hinta on liikaa. Kaupunki kopperoita mauttomine sisustuksineen. Ei jatkoon kamala ohjelma ja ihmiset tämö kotima versio.
Ihan samaa mieltä!
Onko remppakodit lavastettu niin sotkuisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Näin olen olettanut, mutta Puistolan koti oli kyllä niin siistissä kunnossa, että en ole enää varma. Olihan se kodinhoitohuone vähän kaaoksessa, mutta en mä sitäkään kovin sotkuiseksi kutsuisi.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ainakin pyydetty, ettei siivottaisi ennen kuvausryhmän tuloa. Muuten olettaisin, että suurin osa ei jättäisi likaisia pannuja lojumaan ja pyykkejä kuivumaan ympäriinsä.
On tämäkin ohjelma osallistua. Ensin pyydetään sotkemaan kotinsa. Sitten täytyy pakata kaikki kamansa ja viedä ne johonkin. Mitä luultavammin joutuu vuokraamaan jonkun varaston niille kamoilleen, jos ei ne mahdu asunnon ei rempattaviin huoneisiin. Sitten joutuu hommaamaan itselleen jonkun majapaikan rempan ajaksi. Sitten saa mitä saa rempasta. Rahojaan ei saa takaisin arvonnousuna eikä saa edes materiaaleihin vaikuttaa. Sitten sanoo haluavansa asunnon joko Helsingistä tai Jyväskylästä ja Anne vie katsomaan asuntoa Tuusulaan tai Rovaniemelle. Sitten käy katsomassa rempattua kotia ja yrittää hymyillä kuullessaan uuden hinta-arvion. Sitten Vepsäläisen tavarat viedään pois ja joutuu roudaamaan omat vanhat kamansa takaisin ja mitä luultavammin se oma ruokapöytä ei mahdu siihen koloon mikä sille on varattu ja sit sitä itketään viinilasi kädessä tuijottaessa paskan ruskeita kaakeleita, mitä ei olisi ikinä itse valinnut.
En kyllä koskaan, ikinä, milloinkaan, ole kaivannut pesutiloihin lämmitettyä SEINÄÄ. Mitä ihmettä Markon päässä liikkuu?
Nöykkiön insinöörit -jaksossa hämmästytti Jyväskylän asunnon tuolit saunassa. Enpä ole moiseen ennen törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo tämän uusimman jakson nainen on tuttu, jossain sarjassa ollut? Muuton valitsivat.
Poliitikko
Vierailija kirjoitti:
ps. Miksi ihmeessä suihkuun pitää laittaa esittelyyn parimetrinen palmu :D
No kun Marko tietää, että huonekasveja pitää viedä aina välillä suihkuun! On kätevämpi, jos palmu on valmiiksi siellä, niin ei tartte raijailla edes takaisin.
Onko hoikka rouva kenties itse kalastelemassa kehuja tällä kommentilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko hoikka rouva kenties itse kalastelemassa kehuja tällä kommentilla?
Millä kommentilla?
Minusta on ihan typerää remontoida niinkuin Marko tekee- iv- putket, hanat ja viemärit siiirtyy ja hinta kohoaa yli budjetin. Silkkaa rahan tuhlausta, varsinkin kun ei ole varmuutta jääkö ne asukkaat siiihen.
Tuo talotekniikan siirtely, kalliiden upotettavien suihkuratkaisujen rakentelu yms ovat mielestäni turhia. Olen ollut "vaan" rautakauppatyylisessä paikassa töissä myyjänä, sekä seurannut talon rakentamista läheltä. Yhden pintaremontin itse tehnyt enimmäkseen- ja jopa minun ammattitaito riittää sanomaan mikä on kallista remontissa ja miten saa mahdollisimman edullisesti tehtyä siistiä ja toimivaa.
Edellinen remppa: olisin jättänyt toteuttamatta sen infrapunasaunan tavallisen lisäksi, sekä sen lämpöpenkin, myöskin kattosuihkut olisin jättänyt pois ja tilalle jotkut nätit sadesuihkut. Iv koneen siirtäminen pois ja olisin ratkaissut sen toisin. Eteistä kaventavat kaksi kaappia tukkivat tilaa, nekin pois...
Ta-daa, olisin voinut palauttaa osan rahoista asukkaille asunnon hinnan silti kärsimättä 😅
Lehtisaaressahan suurin osa asunnoista on järkyttävän kalliilla vuokratonteilla. Lisäksi julkiset kulkuyhteydet aivan olemattomat eli oma auto pitäisi olla. Olihan tällä kaudella jo yksi asunto lehtisaaresta mukana!