Loukkaantuisitko jos 4v hoitolapsi sanoisi "sinä *Päivi sä olet vähän kun meidän mummu" olen "vasta" 45v
Olen autellut naapurin perhettä mm. lasten hoidossa kun heillä on vähän hankala tilanne juuri. Luin 4v tytölle iltasatua kun hän totesi tämän. Tiedän että heidän mumminsa on yli 70-vuotias, joten tuntui vähän kummalta.
Kommentit (46)
Lapsen kommentti liittyy auttamiseen, ei ulkonäköön.
Tuon perusteella on vaikea sanoa, mikä piirre sinussa lopulta muistutti hänen mummoaan. Se saattoi olla sekin, että loit hänelle samankaltaisen turvallisuudentunteen ennen nukahtamista. Itse olisin pitänyt tuota ehkä parhaimpana lapsen keksimänä kiitoksena:)
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi. Minulla oli eläkkeellä oleva nainen lastenhoitajana ikävuodet 3kk-6v. Minusta vanha mummo. Äitini mainittua hänen täyttävän 80v joku aika sitten tajusin hänen olleen minua hoitaessa 37-43v. Hän ei ollut eläkkeellä vaan siis perhepäivähoitaja. Itseasiassa kaikki lapsuuteni keski ikäiset olikin olleet 20-27v...
Minulla vähän sama tunne, että ihmiset olivat paljon nuorempia oikeasti. Johtuu varmaan siitä, että oma äitini oli 21 v kun synnyin, mummu, joka paljon hoiti minua, oli syntyessäni 39 v. Joten kaverieni vanhemmat, 10-15 v. omia vanhempiani vanhemmat, tuntuivat kyllä tosi tosi vanhoilta vanhemmiksi. Minun lapsillani on samaan tapaan vääristynyt käsitys ihmisten iästä, toiseen suuntaan vain. Itse olin 37 ja 39, kun syntyivät, isänsä pari vuotta vanhempi.
Ei sitten käynyt mielessä, että mummossa voi olla muutakin kuin ikä
Yl'koulun 7. luokkalainen arveli minun olevan jotain 25 v vaika tiesi ett samalla luokalla oli tytt'reni. En ole kovin nuoren n'k;inen mutta kertoo siit' ett' ettei nuorilla SAATI LAPSELLA ole k'sityst' i'st'.
Sori ne yhdet kirjaimet puuttuu...
ja saattaa olla ett' nelivuotiaan mummo on nuorekas.