Loukkaantuisitko jos 4v hoitolapsi sanoisi "sinä *Päivi sä olet vähän kun meidän mummu" olen "vasta" 45v
Olen autellut naapurin perhettä mm. lasten hoidossa kun heillä on vähän hankala tilanne juuri. Luin 4v tytölle iltasatua kun hän totesi tämän. Tiedän että heidän mumminsa on yli 70-vuotias, joten tuntui vähän kummalta.
Kommentit (46)
Ei kai noi pienen lapsen sanomisista voi loukkaantua. Masentua tietenkin voi totuuden kuulemisesta :D
En tosiaan
Mä ajattelin vielä eka luokalla, että mulla on tooosi vanhemmat. Isäni oli tuolloin 29.
Ja mun mummut ovat olleet todella ihania, samoin, kun oman lapseni mummot. Ehkä hän tarkoitti, että olet yhtä ihana
Voinut hyvin tarkoittaa että ehkä esim. heillä juuri mummu lukee satuja ja tuo satuhetki kanssasi oli yhtä mukava.
No en tietenkään. Ei lapsi välttämättä edes tarkoita ulkonäköä, voi tarkoittaa sitä että käyt siellä häntä hoitamassa.
Nuorta aikuista tuttavaani lapset luulivat tosi vanhaksi, koska oli tosi PITKÄ.
Joo, lasten kyky arvioida ikää on hyvin vaihteleva, välillä olematon. Todennäköisesti muistutat mummua ihan muista syistä kuin ulkoisesti, ja todennäköisesti kommentti oli kehu.
Pikkulapsen sanoista loukkaantuminen osoittaa äärimmäistä kypsymättömyyttä.
Missä suhteessa samanlainen? Ulkonäössä? Luonteessa? Tavoissa?
En loukkaantuisi noin pienen lapsen puheista. Heiltä puuttuu vielä tietty "muotoilusuodatin" puheista.
Kai kysyit siltä lapselta tarkemmin mitä tavalla muistutat?
En loukaantuisi. Hän ei tarkoittanut ulkonäköäsi vaan toiminta maliasi. Tunsi olonsa turvaliseksi kanssasi ,kuten mumminsa/ mummonsa kanssa. Pieni lapsi ei osaa verrat ihmisen ikää viellä. terv. M-mummo
En loukkaantuisi. T. 32v, jota lapset luulee lapseksi, koska olen niin lyhyt.
Lapsen suusta totuuden kuulee. En minäkään ole koskaan sanonut, oletpa rupsahtanut, rupsahda rauhassa rakkaani.
No en. Ottaisin kohteliaisuutena, että lapsi pitäisi minua yhtä läheisenä kuin mummoa. Tietäisin tehneeni jotain oikein.
En loukkaantuisi, koska olisin mummun ikäinen ja minulla todennäköisesti olisi jo siinä iässä mummutauti.
Sanoisin olevani enemmänkin ilkeä täti. Mukulan naama olisi epäilemättä siinä vaiheessa näkemisen arvoinen.
Taisi osua arkaan paikkaan?
Miksi tuosta pitäisi loukkaantua? Siksi toiseksi, tarkoittiko lapsi kommentilla että olet vanha tai näytät vanhalta kuin mummo vai että olet mukava turvallinen aikuinen, kuten oma rakas mummo.
Tuollaiselle lapselle pitäisi antaa risua ja kieltää sanomasta rumasti ja loukkaamasta ihmisiä törkykommenteillaan! Minä en ainakaan ottaisi kevyesti, jos minua verrattaisiin johonkin 30 vuotta vanhempaan vanhukseen.
moni noin vanha täti on tuossa iässä jo biologinen mummu.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiselle lapselle pitäisi antaa risua ja kieltää sanomasta rumasti ja loukkaamasta ihmisiä törkykommenteillaan! Minä en ainakaan ottaisi kevyesti, jos minua verrattaisiin johonkin 30 vuotta vanhempaan vanhukseen.
ei se pikkulapsi voi tietää sinun ikään liittyvistä mt-ongelmista
No en loukkaantuisi.