Loukkaantuisitko jos 4v hoitolapsi sanoisi "sinä *Päivi sä olet vähän kun meidän mummu" olen "vasta" 45v
Olen autellut naapurin perhettä mm. lasten hoidossa kun heillä on vähän hankala tilanne juuri. Luin 4v tytölle iltasatua kun hän totesi tämän. Tiedän että heidän mumminsa on yli 70-vuotias, joten tuntui vähän kummalta.
Kommentit (46)
En loukkaantuisi. Minulla oli eläkkeellä oleva nainen lastenhoitajana ikävuodet 3kk-6v. Minusta vanha mummo. Äitini mainittua hänen täyttävän 80v joku aika sitten tajusin hänen olleen minua hoitaessa 37-43v. Hän ei ollut eläkkeellä vaan siis perhepäivähoitaja. Itseasiassa kaikki lapsuuteni keski ikäiset olikin olleet 20-27v...
Lasten kyky hahmottaa aikaa, ajan kulumista ja ikää on rajoittunut. Tuossa iässä myös mielikuvitus lentää ja lapsille monenmoisia assosiaatioita ja myös väärinkäsityksiä.
Lapseni kun kuuli vanhan ajan savupirteistä ja siitä, ettei ollut sähköä ym., niin hän rupesi heti kyselemään isovanhemmilta, että millaista se oli. Lapsi oli siis jostain keksinyt, että omat isovanhemmat olivat syntyneet aikojen alussa heti dinosaurusten kuoltua ja eläneet läpi kivikaudet ja keskiajat. Oisko mummin ja vaarin nyt sitten pitänyt loukkaantua, että eivät he sentään niin vanhoja ole?
Ihanahan tuo on. Yhdyn edellisiin siinä, että lapsi varmaan tarkoitti ihan muuta kuin ikää.
Olen itse reilu nelikymppinen ja ystäväpiirissä on monia hieman yli 40-vuotiaita mummeja ja oma mieskin tuplavaari. Ehkä tuo aiheuttaa, ettei mummo/vaari ole minulle = vanhus. 😁
Vela 41
Eihän siinä viitattu ikään vaan apuun!
Aivan kauheeta terapiaan varmaan joutuisin eihän ketään saa mummotella tätitellä selitellä vaatisin terapian korvaamista ikuinen trauma.
Tunnen pari 35-36 vuotiasta mummoa. Suvussa on sitten mummon mummokin.
Olin juuri täyttänyt 19 kun menin kesätöihin päiväkotiin. Yksi lapsista sanoi "Jenna sää muistutat mun Raija-tätiä" tämä täti oli hakenut aiemmin lasta hoidosta ja oli joku 50-vuotias. Hämmennyin vähän ja kysyin "ai millä tavalla" Lapsi vastasikin "No kun sun syliin saa aina kans tulla jos on paha mieli" Siitä kommentista jäi kyllä hyvä mieli. Tuolloin vanhemmat päikyn tädit juuri sylitelleet lapsia.
Sen lapsen näkökulmasta olet ikivanha, joten totta kai olet mummo. Mieti nyt hetki miten pienet lapset tarkastelevat maailmaa. Olisi hullua loukkaantua tuosta.
No en loukkaantuisi. Saman ikäiset veikkasivat mun iäksi 50 vuotta, ja olin tuolloin 15-vuotias. Mua lähinnä huvitti. Kaikki aikuiset kuitenkin yleensä olettivat mun olevan about 12-14 -vuotias. Eli todella lapselta näytin. Ei pienet lapset välttämättä osaa arvioida toisen ikää..
No, minun mummuni oli 45 silloin kun olin 4v, ja oli muuten nuorekas mummu ja menisi viisikymppisestä nyt vielä kasikymppisenä, joten kohteliaisuushan tuo olisi.
Työn ja tuttavien lapsia hoitaessa lapsilta kuulee aivan kaikkea. Se kuitenkin lapsissa on parasta, että mielipiteet minusta ovat tilanteesta ja tunteista kiinni. Sanoisin kiitos, jos joku vertaa minua mummoonsa ja kyselisin mitä kivaa mummon kanssa olette tehneet.
Ehkä lapsi tarkoitti, että olet yhtä mukava kuin hänen mummunsa tai että luet iltasatua kuin hänen mummunsa.. Tuskin kommentti liittyi ulkonäköön.
Niin sää näät sen mummun vain iän kautta? Mitä jos lapsi näkee mummussa on jotain muuta samaa kuin sinussa, esim joku tapa toimia tai puhua, lämpö, hellyys tms
Mitäs se loukkaantuminen hyödyttäis?
Olet keski-ikäinen ihminen ja hän on 4-vuotias lapsi! Mieti nyt.
Et ole tainnut paljon olla pienten lasten kanssa tekemisissä, kun meinaat loukkaantua tuommoisesta.
Jos on lapsenlapsia niin kyllä sitä on automaattisesti mummo. Mummouden tai vaariuden voi skipata olla hankkimatta edes omia lapsia. tai sitten hankkii lapsia siinä iässä ettei tartte olla 45 vuotias mummo omien lasten takia vaan 80 vuotias mummo. ja siinä vaiheesa jo alkaaki automaattiseti seniori-ikä joka tuo uusia mummojaa ja vaarejaa.. kuuntele laulu nypyköiltä..linkkiä en saa laitettuu..
miten 45v vanhus voi olla noin lapsellinen? ehkä tuntee itsensä vielä lapseksi, kun aivojen kehitys on jäänyt lapsen tasolle.
Minä pidin kaksikymppisenä yli neljäkymppisiä jo ikivanhoina ja aikansa eläneinä. Mutta tietenkään en ääneen sitä sanonut kenellekään. Mitä se oikeastaan sinuun vaikuttaa, että mitä lapsi sanoo ja miten hän ihmiset näkee.
Jokainen on sen ikäinen kuin on. Elämä on vaikeaa jos jokaista pikkuasiaa miettii ja mahdollisesti loukkaantuu.
Googlettelin eilen huvikseni ja törmäsin kysymykseen voiko vielä 50 vuotias saada asuntolainaa. Vastaus oli että ei ole mitään syytä miksi vanhukset ei lainaa saisi.
Minäkin lähtisin heti psykiarille. En kestäisi, kyllä AP olet sitkeä sissi jos et vielä ole aikaa varannut