-o-O-o keskiviikon HELMInauha
Huomenta siskot! Aloitetaanpas uusi päivä.
Koko illan etsin mittanauhaa niin, että oli hermot mennä! Eipä löytynyt! Illalla mennään mummulaan saunomaan eli pitänee lainata äidiltä, että saan minäkin masuni mitattua. En tosin tiedä alkuperäistä vatsani ympärysmittaa, mutta on sitten myöhemmin kiva seurata kasvua :)
Tänään vapaapäivä jumpasta, kun täällä on syysloma. Muuten ei mitään ihmeellistä tai uutta kuulu. Asukki on alkanut potkimaan myös aamuisin. Yleensä on eloisimmillaan illalla klo. 22. jälkeen. Ehkä nyt alkaa se tietty rytmi hahmottumaan hereillä ja valveilla olon välillä asukillakin...
Lunta odotellessa, Pessi80 rv22+4
Kommentit (21)
Huomenta kaikki!
Olen lukenut juttujanne silloin tällöin, mutta nytpä rohkenen kirjoittamaan itsekin :-) Mukava lukea, että teillä on samanlaisia kokemuksia kuin itselläni. Odottelen esikoistani ja kovin on jännää aikaa tämä!
Pieni huoli minulla on supisteluista - niitä on ollut jo noin viikolta 17 ja useita päivässä. Ensi viikolla pitäisi lähteä reissuun, työmatka jenkkeihin, ja en oikein tiedä mitä tekisin. Kun toisaalta se olis hyvä reissu ja hyödyllinenkin (ja sieltä voisi ostaa ihania vauvanvaatteita!!), toisaalta on sellainen olo että kaikki epäsäännöllisyys on vähän liiankin rankkaa - aikaero ja pitkä lento ja lisäksi ne supparit epäilyttävät. Mitä olette mieltä? Tottakai tuo pieni kovastikin liikkuva olento vatsassani on kaikkein tärkein, ja sen vuoksi jätän vaikka mitkä reissut väliin ja annan muutenkin kaikkeni, mutta onko kotiin jääminen liiottelua? Tytöt, auttakaa!
Mukavaa syyspäivää kaikille!
...unohtui laittaa viestini perään tärkeät luvut, eli 23 + 3 (ja painoa tullut tasaiseen tahtiin ainakin 500g per viikko...)
Tulin juuri neuvolasta hirmuisen paperinipun kanssa. Painoa oli tullut viidessä viikossa neljä kiloa vaikka pelkäsin että olis tullut enemmän kun tarpeeksi. Eli paino nyt 58,6 kg, hemppa oli 120 ja paineetkin ihan hyvät. Kohdunpohjan korkeuskin mitattiin tänään ensimmäisen kerran ja oli tasan 20. Vertasin ensimmäiseen odotukseen niin muutama kilo on nyt enemmän ja toi sf mittakin on pikkasen isompi. Vauvan syke oli n. 150 ja kovasti potki niin että maha sen kun hölskyi :)
Seuraava etappi on sitten neljän viikon pääastä. Sillon on lääkäri. Ja nyt eikun täyttelemään lappuja niin saa ne heti huomenna sitten vietyä samalla kun muutakin asiaa sinnepäin.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille toivottelee sateesta ja tuulesta huolimatta
kojootti ja Eppu 22+1
Sainpas raahattua itteni tänne kirjottamaan..miten sitä ihminen voikin olla näin LAISKA!?!
Apuah..mistäs te olittekaan puhuneet täällä..seksistä,rinnoista,masujen koosta..mistäs muusta..
Meillä seksihommat nyt näin että haluja riittää vaikka muille jakaa!Mikä on ihme sinänsä kun kahdessa edellisessä raskaudessa mulla ei ollut haluja YHTÄÄN!!No hyvä näin,en valita yhtään!!
Rinnoissa ei kauheena oo tapahtunut muutosta,nännit tummunut ja hieman rinnat paisunut,uutta liivikokoa ei ole tarvinnut kuites vaihtaa.Maitoa tulee silloin tällöin tippa ja etenkin jos puristaa rintaa.
Masu on mulla paisunut melko lailla ihan vähässä ajassa!Perjantaina neuvolassa kohdunpohjankorkeus oli 24cm..aiempiin raskauksiin en nyt voi verrata kun kortit on jossain.(hyvä minä) Ja masua en nyt voi mitatakkaan kun mittakin on TAAS kateissa.
Muutes miten teillä muilla rauta-arvot?Ja miten saatte ne nousemaan?Miulla oli ekalla neuvolakäynnillä hemppa 110 (en tajunnut syödä km jälkeen rautakuuria,yleensä mulla hemppa on yli 140), rv 14 aloitin syömään Maltofer nimistä rautaa 1 tbl päivässä..kk sitten hemppa oli vasta 112 ja viime pe vain 111.Eli onkos muita vinkkejä miten saada arvot nousemaan kuin se että ottaa 2 tbl pävässä appelsiinimehun kera?
Painoa mulle on tullut ekasta neuvolakäynnistä 1,9kg,laihduin sillon alkuun aika paljon..plussauksen ja ekan neuvolakäynnin välillä 5kg ja ekan neuvolakäynnin jälkeenki viel.Verenpaine ok.=) Lähetteen sokerirasitukseen sain..JAIKS!!En usko että multa onnistuu olla syömättä 12h ja sit vetää sokerilitkua naamaan..YÖKS.
Oottekos te muut jo laittaneet vauvalle valmiiksi jotain?Minä oon muutamia vaatteita ostellut ja Nalle Puh ja möhköfantti seinätarroja mutta en muuta.Pinnasänkyä pitäs vähän maalata ja makkarin kaks seinää valkosella.(Vauvaa ajatellen haluan maalata kun nyt makkarin 3 seinää on viininpunasia ja yks valkonen..on siis tosi tumma,ei yhtään vauvalle sopiva.)
Heii..jos joku kaipaa mesekavereita niin miut saa lisätä.=) nasutin_83@hotmail.com
Mut nyt mentävä postin hakuun.=) Voikaahan hyvin!!
Jonzu ja " väinö" 23+5 (sukupuolesta ei hajua :D)
[color=aqua]Ihanaa! Täällä on lunta maassa!:) :) :)[/color]
Tosin kyllä vaan hieman nurmikoilla, joka varmaan kohta sulaa pois kun tuolla tihuttaa vettä, mutta kuitenkin! Oli ihana yllätys kun aamulla avasin verhot.. :) Tykkään niin kovasti ensilumesta (vaikka on sitä jo aiemminkin ollu vähän)! Siitä aina tietää, että kohta on joulu!:)
Mitäs täällä nyt taas puhuttiinkaan? Hyvä muisti, mutta pirun lyhyt!;)
Niin joo, piti tosta yhteisöhommasta kysyä, et miten se toimii? En sattumoisin ole syntynyt tekniikan ihmelapsena. :)
Niin, ja tervetuloa taas uusille! :) Vai oliko teitä tällä kertaa kuin yksi? Syytetään tästä muistamattomuudesta vaikka raskausdementiaa. :)
Tuosta lentämisestä oli joku huolissaan.. Itse en varmaan uskaltaisi koneeseen enää näillä viikoilla, etenkin kun on supisteluja. Mutta, mutta.. voisi tietenkin olla, että matkustusintoni veisi kuitenkin voiton. :) Esikoista kun odotin, niin kaverin sisko oli kanssa samaan aikaan raskaana ja lensi kyllä silloin italiaan työjuttujen takia.. Tosin en muista kyllä enää millä viikoilla..
Mutta eikös lentoyhtiöillä ole jokin rajakin, minkä jälkeen eivät enää ota raskaana olevia koneeseen, etteivät vauvat synny siellä? Kannattaa varmaan kysellä neuvolasta ja lentoyhtiöiltä suosituksia miten pitäisi toimia.. :)
Eipäs tässä varmaan taas kummempia.. pitää mennä miehelle ruokaa vääntään, kun tulee lounastauolle kotiin!:)
-frog2 ja rv25+4
HEippa taas,
juu minä olin huolissani tuosta lentohommasta - menen tänään lääkäriin ja todella toivon, että hän antaa vastauksen. Neuvolatäti on sanonut vain, että teet niin kuin parhaaksi näet, ei hän voi kieltääkään mutta jos on yhtään sellainen olo, etten halua lähteä niin kannattaa miettiä tarkkaan mikä on tärkeää... Ja arvatkaa, olenko miettinyt! Pääni puhki melkeinpä. Menen yksityiselle gynelle, kun oma terveyskeskuslääkäri on IHAN KAMALA (en saa siihen venakkoon mitään yhteyttä ja on vieläpä kovakourainenkin).
Lentoyhtiöillä on tosiaan rajoitukset, viikon 28 jälkeen ei saa Finskillä lentää ilman todistusta. mutta vielä ei olla siellä saakka...
No juu, mutta ihanaa aikaa tämä on näistä ongelmista huolimatta :-) Papu pyörii ja liikkuu tosi ahkeraan, ja minulla on suunnillene joka toinen päivä sellainen olo, että tyttö on tulossa, ja taas joka toinen päivä olen varma että poikahan sieltä tulee! Emme siis tiedä sukupuolta, mies on pojan kannalla.
Palaillaan...
Piiitkästä aikaa.. kirjoittelen, taustalta kyllä monesti selaan näitä (palaverissa yleensä :) on niin kova kiire koko ajan jostain syystä, töissä täysillä mennään.
Nyt oli pakko kirjoittaa siksikin että joku kyseli tuosta lentämisestä. Itse pohdin tismalleen samaa, minulla oli tälle viikolle työmatka jenkkeihin ja ensi viikolle aasiaan - eli hirmuista aikaeromyllerrystä + istumista. Liputkin oli jo mutta erinäisistä syistä johtuen matkat jouduttiin peruuttamaan, joten en sitten joutunutkaan lähtemään - mutta siis olin jo menossa eli päätös oli tehty.
Tärkentä kai siinä on se että itse tuntee jaksavansa mennä, se on tosi rankka reissu. JOs supistelee kivuttomasti, asia lienee vielä OK mutta en lähtisi jos yhtän kipeää supistusta. Kävin itse lääkärissä tarkistuttamassa tilanteen, ja sattumoisin pari viikkoa sitten meillä oli vielä rakenneultran uusinta (ei saatu kunnon kuvia ekassa) jossa sitten ultrasivat " extraa myös tuon kohdun kaulakanavan, oli kaikki kunnossa. Koska tokaa odotan niin en halunnut ottaa mitään sellaista riskiä että olisikin paikat auenneet yms jota en olisi osannut ilman lääkäriä ennakoida. Muuten lennoille saa kaiketi mennä vielä vko 36 asti mannertenkin yli lääkärintodistuksella. Ja se kannattaa muistaa että liikkuu koko ajan ja vetää tukisukat jalkaan heti aamusta! Veritulppariski on isompi.
MInulla masu on ihan - älyttömän - iso kun muuten en ole kovin kookas, tämä näkyy jo samalla lailla kun esikoisesta joskus vko 33 otetuissa kuvissa. Mahan ympärys oli eilen 92cm kun innoistuin mittaamaan, lähtötilanne taisi olla jotain 72cm eli parikymmentä tännekin on tullut. Alussa oli tosi huono olo, mutta nyt maistuisi karkki yms muu koko ajan!! Arggh, tuntuu että paino tosiaan on aika jyrkässä nousussa. Nyt tullut lähtötilanteeseen n. 3kg josta kaikki viimeisen parin viikon sisällä...
Hei Lupita,
peruuntivatko reissusi siis jostain muusta syystä kuin terveydentilasi vuoksi?
Musta alkaa tuntua vahvemmin siltä, että nyt jää mun osalta reissu tekemättä ja keskityn olennaiseen eli omaan ja vauvan hyvinvointiin. Mutta katsotaan nyt, mitä lääkäri sanoo. Yhden Aasian matkan jo peruin, koska se tuntui minusta aika epämääräiseltä paikalta, jos jotakin olisi sattunut. Lisäksi lento oli hurjan pitkä, Lontoon kautta ja matka-aikaa noin 18 tuntia...suuntaansa siis. Suora lento jenkkeihin tuntuu iisimmältä, mutta silti...
Vointeja kaikille!
mukavaa keskiviikkoa kaikille helmiksille!
tänään heräsin mitä oudoimpaan tunteeseen massussa, ja piti oikein kuulostella hetken aikaa, ennen kuin tajusin mistä on kysymys!
Eli meillä pikku kakkosella taisi olla ensimmäinen hikka! Tai siis ensimmäinen ainakin jonka minä tunsin, kylläpäs se olikin hassun tuntuista, en enää esikoisen odotuksesta muistanut tätä nykimistä ollenkaan!
onkos teillä muilla jo hikat alkaneet?
sinä, joka mietit lentämistä, minä en uskaltaisi enää koneen kyytiin, varsinkin ku mullakin on ollut kiusaa supistuksista. Ja varsinkin kun jenkkeihin on toooodella pitkä lento, ihan normaalitilassa olevallekin ihmiselle! Itse kuitenkin tunnet ruumiisi parhaiten, joten paha siihen on muiden mitään sanoa!
tuossa eilen taisin päästä juuri sanomasta että en ole vielä ostanut/laittanut vauvalle vielä mitään, no sen jälkeen taisin tulla " hulluksi" , ja nyt meillä tursuaa nurkat täynnä kaikenmaailman pusseja, kun tämä tyttö päätti ostaa puolet seinäjoen kaupoista tyhjiksi. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, kun se tuli auttamaan pussien kantamisessa, ja niitä olikin sitten takapenkki ja loosteri täynnä. HUH HUH... se ei varmaankaan päästä mua enää mihinkään yksin. =)
no niin... nyt alkaa massu kurnia (taas) joten jääkaapille, mars!
T: Helmiina
Sainpas minäkin laahattua taas pehvani koneelle. Onkin ollut työntäyteinen aamupäivä kun on tuolla pihahommia ollut tekemässä.
Yhteisöhommasta joku kyseli. Minä laitoin eilen msn yhteisön pystyyn kun sinne helmikuun yhteisöön ei enää pääse. Yhteisön nimi on WebbiMammat. Eli ihan googlettamalla pitäs löytyä ja sitten jättää jäsenhakemuksen. En viitsinyt siitä vapaata tehä niin pysyy asiaankuulumattomat poissa.
Eli tuossa on osoite: http://groups.msn.com/WebbiMammat
sitten vaan liity ja seuraa ohjeita.
Pikkukaveri potkii nyt ihan hulluna tuolla masussa, ilmeisesti meinas että äiti on touhunnu liikaa :) Kuitenkin aion nyt tänään alkaa hommailemaan tämän tulevan lastenhuoneen kanssa. Että on sitten suurin osa valmiina, kun ei osaa yhtää arvella kuinka hyvin tuolla loppu peleissä jaksaa ja pystyy tekemään.
Minutkin saa liittää messengeriinsä jos haluaa eli :
eixu@hotmail.com
Hyviä vointeja kaikille!!!!
Emppu-mamma80 ja " Eetu" 22+6
Lentämisestä on ollut puhetta ja itse aion lähteä lomamatkalle Thaimaahan vielä 1,5 vkon päästä eli rv on silloin 26-27. Pitkillä lennoilla hyvä muistaa liikkua ahkerasti ja usein ettei puudu paikat ja pääse mitään tukoksia syntymään. Lentäminen itsessään ei ole vauvalle vaarallista, mutta äitihän siinä väsyy. Eikä siis laukaise synnytystäkään, jos ko.on normaaliraskaus. Mutta hyvä aina tapauskohtaisesti tarkistaa omalta lääkäriltä.
Minä en ole mahan ympärystä mitannut, mutta huomattavasti kookkaampana ollaan kuten aika moni muukin toisen tai kolmannen odottaja. Sf-mitta oli vkolla 22+5 jo 20 ja kiloja tullut kaikkiaan yli 5. No sinänsä ei paljon, mutta kun yli 3kg kuukauden aikana ;) Täytyy ehkä hieman hillitä tuota hyvän mussuttamista. Isoksihan sitä tulee ja jännäänkin, että saanko miehen vielä kiinni. Ed.raskaudessa kun menin synnyttämään paino oli 79 ja nyt jo liki 74. Että näin..
Muutoin kaikki aika kivasti. Supistelutkin aika lailla rauhoittuneet - liekö johtunut silloin kiivaan työtahdin lisäksi kohdun nopeasta kasvusta. Ainoa mikä väsyttää on alhainen hemppa (108) mutta niin oli ed.raskaudessakin ja kyllä se sieltä sitten nousi.
Välillä juilii selästä,toisinaan nivusista ja yöllä kääntyessä ottaa kipeää, jos rivakkaan liikkuu,mutta sehän kuuluu asiaan.
Yritän nyt jälleen aktivoitua ainakin lukijana, jotta tietäisin mistä täällä puhutaan.Onko siitä helminauhojen tapaamisesta ollut vielä puhetta tai onko kenties jotain sovittu?
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
t.Kaksosnainen ja pikku-prinsessa rv 23+5
:o)
Tämähän helmiksen ketju on vilkastunut! Mukava käydä vilkaisemassa näitä aina välillä kun tässä koneella istuu kouluhommia kirjoittelemassa. Plääh... ulkona on toossii harmaata ja sateista - lieköhän se väsyttää vai mikähän unikärpänen minuun on iskenyt... millaiset unen lahjat teillä muilla on? Minun tulee nukuttua yössä noin 8-9 tuntia ja joskus päivätorkutkin otan. Viikonloppuna saatan vedellä sikeita 10-11 tuntia :o) Mutta valveilla on kyllä ihan virkeä olo.
Toukkis potkii masussa siihen malliin, että sitä ei tietokoneella olo paljon kiinnosta! Täytyy lähteä tästä välipalalle ja laittaa soimaan jotain hyvää musiikkia, jota toukkero tuntuu rakastavan.
Päivänjatkoja helmiksille!!
-Junebug & toukkis 23+1
heips!
Viime raskaudessa lensin vielä kuukausi ennen laskettua aikaa keski-Eurooppaan, perheen iskä kun asui siellä... Muutenkin tuli siis lenneltyä ihan koko raskausaika noin kerran kuussa tuota väliä. Lento kesti noin 4 tuntia, eikä mitään ongelmia ollut. (Paitsi Amsterdamissa jouduin joka kerta " tarkastukseen" , luulivat kai huumesalakuljettajaksi... Paidan alle työnnettynä mötikkä... )
Eli en näkisi eikä lääkärinikään nähnyt mitään estettä lennoille.
Timbe
Kiva, kun on nin paljon tullut viestejä taas!
No niin, nyt kävin omalla gynekologillani joka sanoi, ettei lentämiselle ja ylipäätään reissuun lähtemiselle ole lääketieteellistä estettä, mutta kannattaa harkita tarkkaan oman olon ja jaksamisen mukaan. Lisäksi hän sanoi minusta aika fiksusti, että putoan työkelkasta kuitenkin pian, niin että onko tuo työreissu sitten kuitenkaan NIIN tärkeä. Niinpä niin. Tuntuu aika varmasti, etten lähde. Supisteluja on tosi tiuhaan, ja kuulemma varmasti nekin lisääntyvät vieraassa paikassa väsyneenä jos ja kun mulla on yhtään epämiellyttävä olo reissuun lähtemisen suhteen. Että helpoimmalla taidan päästä, kun vain perun matkan ja otan rennosti... Rennommin ainakin kun reissussa, jonka jälkeen mulla lisäksi olis kasa tekemättömiä töitä odottamassa.
Mun mielestä saisi jo olla helmikuu, tai edes tammikuu niin että sais jäädä mammikselle :-)
Heip,
lueskelen näitä juttuja useasti, mutta harvemmin kirjoittelen. Nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa koska eilen juuri lentelin lentokoneella, niin voin kertoa heti omista fiiliksistä.
Eli lento oli lyhyt Kööpenhaminen lento, vain 1 h 20 min ja silti mulla oli sellainen olo, että en kauheasti pidempää olisi jaksanut koneessa istua. Ja mä yleensä rakastan olla koneessa ja olen monia kertoja lennellyt Atlantin yli, eikä ole tuntunut ollenkaan pahalta (Viimeeksi jopa kahden lapsen kanssa :)). Mutta nyt maha painoi reisiin, koska asento on todella ahdas. Jalkoja kun ei saa kauheasti mihinkään ojennettua tai yläasentoihin. Ja masuasukkikin potki ihan hirmuisesti varsinkin nousussa ja laskussa. Itse en enää lähtisi tuon kokemuksen perusteella pidemmille lennoille, mutta tee ihmeessä itse siltä miltä tuntuu!!!
Terkuin Sarpaneva viikkoja 25
Maanantaina oltiin masun kanssa taas neuvolassa. Verenpaine laskee koko ajan (alussa koholla, nyt hyvä), hemppa oli noussut 124 (laski välillä), sf 21cm (yläkäyrällä) ja painoa tullut kaikkiaan 7,6kg :(. Kotona mittasin masun ympärysmitan 20 cm (moni on jo sanonut ettei heillä oo ollu noin isoa masua ees laitokselle lähtiessä). Sain lähetteen uusinta pöpöviljelyihin, kun epäilin et suppareita aiheuttanut pöpö ei ole kuollut lääkkeillä. Ja sit sain lähetteen sokerirasitustestiin. Kelan paperitkin sain täytettäväksi.
Tiistaina kävin sit labrassa näytteen otossa, voi hitto mikä näytteen ottaja, ronkki niin niillä tikuilla, et itku melkeen tuli. Kotiin kun pääsin alkoi taas kivuliaat supparit 15min. välein. Onneks parin tunnin torkut rauhoitti tilannetta, mut töihin en uskaltanut lähteä. Kävin sit päivällä lääkäriltä saikkua hakemassa ja sain sunnuntaihin asti. Onneks lääkäri ei viitsinyt provosoida enempää tilannetta ja jätti ronkkimisen väliin, sanoi vaan, et jos supparit alkaa uudestaan säännöllisinä ja kivuliaina ni sit suoraan äippäpolille. Onneks tilanne on ollut rauhallinen.
Et sallasta täällä, täytyy mennä lepäilemään.
Äippä + Papu 22+2
Terve kaikki!
Töissä on alkanut tuntua jo aika raskaalta, ihanaa kun on välillä vapaatakin.. Jalat kipeytyy jo aika tavalla seisomisesta ja maha istumisesta. Joskin on tätä vauhtia kotonakin, kun esikoista kärrää paikasta toiseen ja vahtaa leikkikentällä, ei tässä paljoa lepäillä.
Yllättäen mekin saamme Kelaloodan, vaikka ulkomailla asutaankin! Joudutaan vaan odottelemaan aika kauan, että se tulee tänne asti, eivät lähetä sitä ulkomaanosoitteeseen ja pitää tässä odotella jos joku toisi sen mukanaan niin ei tarviis postittaa. Pieniä toivveita on siis oikeasta äitiyslomastakin, jos Kelan päätös on myönteinen. Muutoin se on täällä 16 viikkoa.
Minäkin olen lentänyt paljon sekä tässä, että edellisessä raskaudessa. Ei siitä ole mitään harmia ollut, mutta siinä 30 viikon jälkeen alkaa olla tukalaa ylipäätään istua kovin kauan, eikä sitä turvavyötäkään oikein huvittais enää pitää. Arvelisin, että on hyväkin ettei lento jenkkeihin ole ihan suora, saa jaloitella kunnolla välillä niin jaksaa taas jonkin aikaa istua. Tälläkin kertaa pitää lennellä ihan loppumetreille asti, kun tulee tuo joulukin ja olisi mukavaa piipahtaa kotimaassa. Ja jos rohkeus pettää, niin pari viikkoa ennen laskettua aikaa lähden etsimään suomalaista synnäriä..
Tjaa pitänee tehdä kotihommia ennenkuin pieni terroristi herää. Mukavaa päivänjatkoa!
lennard ja kupla 24-25 (ei muista enää)
Kaikki vauvalla kunnossa!! Kerrankin tässä raskaudessä pääsin siis lähtemään ultrasta onnellisena kotiin!!= )
Tästä lähtien riittää normaali seuranta neuvolassa ja sit on loppuraskauden ultra omalla paikkakunnalla..Jee
*Tää tuulettaa*
4D-ultralla katottiin sydän ja vähän sieltä täältä, mutta harmikseni en nähnyt vilpun kasvoista kun tosi nopeen sivuprofiilin, enkä sit kehdannu alkaa pyyteleen proffalta, että katottasko vielä tarkemmin niitä kasvoja, kun se setä oli niin kiireisen olonen..
Noo, pääasia tietysti, että vilppu on terve!
(sellasille, jotka ei ihan mun tilannetta tiedä, niin olen siis rampannut ultrassa useampaan otteeseen ja lapsivesipunktiokin on tehty. Viimeksi ultrassa jäi sydämmen osalta jotain epäselvää, mikä tarkistettiin tänään.)
Joku kyseli nukkumisesta; Mulla unta riittää yössä helposti 9-10 tuntia ja välillä täytyy nukkua niitten päälle vielä päikkärit, riippuen päivästä!
..voi harmi, kun päässä ei pysy asiat pidempään, kun jotain taas lisää piti kirjottaa, mutta kun pätkii pätkii, niin ei muista..
palailen asiaan jos muistuu mieleen.
mammutti ja Vilppu rv 23+5
Kiva kun täällä on näin vilkasta - tervetuloa myös uusille helmiksille! Täällä on puhuttu vaikka mistä --
UNISTA ainakin! Mulla tahtoo jäädä unet aika vähäisiksi, viime yönä taisin ehtiä nukkua 6,5 h, mutta olo on niin energinen että riittää mulle. Päikkäreitä en voi nukkua kun olen päivät töissä ja illat menee kotona esikoisen kanssa tai millon missäkin harrastuksissa. Viikonloppuisin tulee pari tuntia enemmän, mutta ei sillonkaan koskaan enempää kuin 8-9h (kun on tuo pieni herättäjä jo ennestään, ellei sitten herää pissahätään, suonenvetoon tai muuhun....) Aivan järkky suonenveto olikin viime yönä, vieläkin pohjetta aristaa :o
HIKKAa ei ole vielä tuntunut täällä. MAHAA en ole mitannut mutta paljon isompi on kuin viimeksi.
RAUTA oli mulla viime viikolla 117 ja yritän nostaa sitä nyt oikein urakalla. Jääkaapista löytyy persiljaa, herneitä, naudanlihaa, verilettuja... Ja obsidania tietty, mut taidan tuon satsin jälkeen kyllä vaihtaa merkkiä , ei tunnu vatsa tykkäävän tosta rautamerkistä.
LENTÄMISTÄ en harrasta mut voisin kuvitella että se istuminen kovin pitkään ei oo hirveen mukavaa. Mulla kovettuu istumatyössä helposti pohkeet jos istun pitkään aloillani. Tunnin välein vähintään jaloittelen, Mut mietin vaa sitä kun koneessa se istuma-asento on aika staattinen eikä sitä voi pahemmin säädellä. eikä ehkä pääse jaloittelemaan niin usein kuin normaalisti, niin ite en varmaan uskaltaisi kovin pitkiä lentoja enää tehdä.
VAUVANVAATTEITA olen alkanu pestä ja silitellä, ja miettiä tarvikkeita josko jotain tarvitaan uutta ja mitä löytyy ennestään. Vaatteita on tullut shoppailtuakin jos on tullut vastaan kiva ja neutraali vaate..(kun ei sukupuolta tiedetä :) Tavaroita ei olla kyllä laitettu vielä paikoilleen, veikkaan että alkuvuodesta vasta.
Illalla tulee muuten telkkarista ohjelma aiheesta " kun sikiöllä ei olekaan kaikki hyvin" . Tiedoksi jos joku kiinnostunut ei ole huomannut.
Nyt annan suunvuoron jo muillekin :D
Viherrys 22+5
on paisunut 67 cm:stä 87 cm:iin eli 20 cm tullut. Tais olla viikon 16 paikkeilla 77 cm eli tahti kiihtyy...
Äitiysvaatteita olen onneksi saanut siskolta kivasti lainaan, vain yhdet housut olen ostanut. T-paitoja ja samalla jo imetyspaitojakin ompelin itse kymmenkunta.
Mahassa on ollut mahdoton myllerrys eilis illasta asti ja liitoskivut ovat vaivanneet viikon verran. Tyyny jalkojen välissä helpottaa nukkumista.
Mukavaa päivää kaikille!
äippä + potkuri 24+3