Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

25.10.2006 |

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun puhuitte kuolaamisesta, että sehän se on mikä puuttuu :) esikoinen kuolasi aivan kamalasti ja paitaa sai vaihtaa monta kertaa päivässä. Voi tietenkin olla , että Anni alkaa kuolaamaan nyt kun kädetkin ovat löytyneet mutta toivotaan ettei samassa mittasuhteessa kuin poika.

Uhmiksista oli puhetta. Meillä poika suhtautuu vauvaan suht kivasti. Imettäessäni poika kyllä kiipeäisi mielellään niskaani ja vauvan ollessa lattialla isoveli on koko ajan nostelemassa vauvaa. Rajoja kokeillaan monta kertaa päivässä ja täytyy myöntää että desibelit nousevat meillä herkästi. Jos minä en ääntäni korota niin poika kirkuu kovaa ja korkealta kun ei saa tahtoaan läpi. hän nimittäin tietää etten voi sietää kirkumista. Voi, kyllä pari vuotias osaakin ärsyttää kun sille tuulelle ryhtyy. Meillä on KISSA joka oireilee vauvan tulosta. Vanha-neiti on alkanut pissimään kaikkialle muualle kuin hiekkalaatikkoonsa.. yök!!!

Raukka on jäänyt paitsioon ja nyt miehen kanssa yritämme huomioida kissaa paremmin..

NeuvolaG: Esikoisen aikana mies oli aina mukana neuvolassa. Nyt kakkosen kanssa hän ei ole ollut mukana kertaakaan. Hän on ollut esikoisen kanssa kotona ja minä olen voinut olla neuvola käynnillä rauhassa.

Muumu: olisiko sinun mahdollista saada hoitoapua isovanhemmista tai ystävästäsi? Tuo matala hb väsyttää varmasti.

Anni on huomannut isoveljensä :) kovasti seuraa veljen puuhasteluja ja jakelee hänelle hymyjä. Täytyy kohta kokeilla uudemman kerran leikkimattoa jos se nyt kiinnostaisi enemmän kuin ekalla kerralla.

No nyt poika heräsi joten nettiaika loppui tältä erää..

pubu ja Anni

Vierailija
22/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meni mammalle aamusta ja olen saanut keskittyä vauvaan ja itseeni. Miten " helppoa" onkaan ollut. Taisin vissiin stressata esikoisen vauva-aikana kun nyt tuntuu niin iisille, silloin tuli kai mietittyä liikaa, nyt menee syötöt ja nukkumiset niin helposti. Nukuin jo pojan kanssa aamupäiväunet (45 min, kyllä teki hyvää) ja kahviakin tuli kitattua pari kuppia tähän päänsärkyyn, joka sillä lähti pois. KIITOKSIA kaikille tsemppaajille, apu on välillä tarpeen kun oma usko tuntuu hiipuvan...

Hanneli, meillä on kova sana Tuomas veturi, Tomi Traktori ja Puuha-Pete. En vain viitsisi antaa pojan koko aikaa tuijottaa telkkaria...vaikka saisikin hyvän tauon hengähtää :). Huomioin kyllä esikoista pitkin päivää, kiitän kaikista hyvistä teoista ja kehun reippaaksi pojaksi kun hän käy yksin vessassa ym. Ne vaan ei oikein tunnu riittävän...Jossain vaiheessa se hermo vaan menee, tulee sitten kanssa tiuskittua ja välillä huudettua. Pitäisi saada omien korvien väliin, että ei se lapsi tiedä mitä tekee, minähän sille opetan mikä on oikein ja mikä väärin. Selittelyn makua, mutta kun on väsynyt ei mulla ainakaan ole se järki ensimmäisenä pelissä...Meidänkin pitäsi saada kahdenkeskistä aikaa että saataisiin leikkiä yhdessä, tuntuu että kaikki aika mitä vauvalta jää menee kotihommiin. Isi kun tulee kotiin niin hän käy leikkimään pojan kanssa ja mä teen taasen kotihommia...Ukko kun ei oikein tee mitään huushollin eteen, saatikka että saisin joskus valmista ruokaa...

Papuna, meilläkin isokokoinen poika, 8 vkoa ja 6,8 kg ja 63 cm. Lääkäri meinasi, että voin aloittaa vellin antamisen ja sitä ollaan nyt viikon verran maisteltu. Iltaisin poika on käynyt nukkumaan 19-20 ja syönyt 00-2.30 ekan kerran ja toistamiseen 5-6.30 välillä, heräillyt sitten 7-9 aamulla. Pikkasen vaihtelee...mutta hyvin menee. Nyt kuuluukin itkuhälystä komentoa tulla hakemaan, palataan taasen!

Kylläpä tuli taasen omanapainen juttu, kiitoksia kaikille kanssasisarille.

terveisin Muumu ja pikku-ukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Raskauden loppuvaiheesta asti olen käynyt lueskelemassa muiden elokuisten kuulumisia ja päätimpä nyt itsekkin kirjoittaa :) On ollut kiva lukea samassa elämäntilanteessa olevien juttuja ja olen saanut paljon vertaistukea monessa asiassa, kiitos teille siitä!

Meidän poika syntyi 6.8 ja on perheemme toinen lapsi. Isosisko on nyt 2v.10kk. Sisko suhtautuu veljeensä hyvin, toimii pienenä apulaisena äidille :) Alku oli normaalin hankalaa, oli mustasukkainen äidin huomiosta, mutta ei onneksi kohdistanut kiukkua veljeensä vaan minuun. Mustasukkaisuutta esiintyy edelleenkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin aiemmin.

On ollut jännä huomata kuinka erilaisia temperamentiltään ovat olleet nämä meidän sisarukset vauvaikäisenä. Tyttö oli jo vauvana todella temperamentikas, ei viihtynyt muiden kuin äidin ja isän sylissä ja vaati jatkuvaa seurustelua. Poika taas on rauhallinen, perustyytyväinen hymypoika, joka pitkiäkin aikoja viihtyy jumppamatolla leikkien. Saas nähdä pysyykö yhtä rauhallisena, vai kiihyykö vauhti kun ikää tulee lisää :)

Esikon Ti-Ti-nalle DVD loppui ja samalla äidin oma aika.. Nyt täytyy mennä, mutta palaan taas :)

Vierailija
24/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin kirjoittaa pitkähkön jutun mutta se hävisi jonnekin. Nyt sitten yritän esikoinen sylissä kirjoittaa muutaman rivin.

Meillä kanssa poika oireilee siskosta. Mua yrittää lyödä, purra, sylkeä ja huutaa todella kovalla äänellä. Nauttii, kun saa minut hermostumaan, nauraa vaan kun komennan. Voitte vaan arvata kuinka se saa minut suuttumaan vielä enemmän. Siskoaan kohtaan osaa olla ihan kivasti. Halaa ja pussaa ja silittää, uskallan jopa jättää lattialle hetkeksi kaksin. Minä kanssa yritän huomioida mahdollisimman paljon ja pitää sylissä, silittää ja kertoa kuinka paljon hänestä tykkään. Mitenköhän sitä on töissä jaksanut olla niin pitkäjänniteinen, vaikka lapset samalla lailla käyttätyneet. Olen töissä päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. Jaksamista vaan kaikille muillekin.

Kiinteät ajattelin aloittaa n. 4kuisena. Pojan kanssa aloitin 3kk neuvolan ohjeistuksen mukaan. Poika oli todella kova pulauttelemaan mutta yhtä kaikki pulautti myös soseetkin. Painotarkkailussa ravattiin. Mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt kun lääkärissä käytiin ja ultrattiin. Vielä vuoden ikäisenä pulautteli oaljon kaikkea löysää ruokaa ja juomaa. Tyttö ei pulauttele juurikaan ja on ihan outoa kun samoja vaatteita voisi käyttää vielä seuraavanakin päivänä. Tuleekohan kaikkia vaatteita edes käytettyä...

Älä pepper ole vielä huolissasi mitoista. Mittaajasta sen on paljolti kiinni ja vauvat kasvavat toisinaan vähemmän. Meillä on huomenna neuvola ja vieras täti on paikalla. Toivottavasti oma th on jättänyt jotain viestiä meistä. Olen ollut kolme viikkoa maidottomalla dietillä, kun tytön vatsa meni ripulille. Nyt rauhoittunut ja marraskuussa olisi tarkoitus ottaa maito taasen mukaan ruokavalioon. Hieman pelottaa,jos onkin allergiaa. Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja suvussa on paljon eri allergioita. Onkohan perityvää? Nania sai kolmiviikoisena ja ripulille meni siitäkin.

Jaa nyt täytyy lopettaa ja mennä maalaamaan pojan kanssa kun sitä niin kauniisti pyytää. Saadaan vielä hetki olla kaksistaan ennen tytön heräämistä.

Paljon jäi kommentoimatta mutta myöhemmin lisää.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Huhti ja lapset

Vierailija
25/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROKOTUS. Tuo uusi rokotusohejlma on kuulemma paremmin sidettävissä kuin vanhat rokotteet. Minulla on siis 5- ja 6-vuotiaat lapset, jotka olen rokotuttanut vanhalla ohjelmalla, mutta nämä uudet yhdistelmät eivät siis kuulemma aiheuta kuumeilua tai ärtymystä samassa määrin kuin ennen. Meilläkin on tuo eka rokotus pian (tyttö nyt 2,5 kk), mutta en odota sitä kovinkaan kauhulla. Aiemminkaan omat lapseni eivät ole juuri piikkeihin ja rokotuksiin reagoineet, aika pieniä ovat meillä olleet jälkioireet. Eihän se kivaa ole lapsen piikittäminen, mutta kyllä se lopputulos on kuitenkin parempi. Olen tyytyväinen, että meillä Suomessa on kuitenkin ilmainen ja toimiva rokotusohjelma. Eiköhän se vesirokkokin kohta ole tuossa rokotusohjelmassa, koska vaikka onkin kallis rokote, niin aiheuttaa lapsiaan hoitaville vanhemmille niin paljon poissaolopäiviä töistä, että on loppujen lopuksi halvempi rokotuttaa kaikki, kuin maksaa vanhempien poissaolo töistä. Saas nähdä!

NUKKUMINEN. Meillä nukutaan ihanasti yöt edelleen! Nukkumaan puoli 10 viiva puol 11 ja sitten syödään 5 tai 6 vielä nukutaan noin 9. Eli yhdellä yösyötöllä mennään. Joskus tuo yösytöttö on venynyt tuonne seiskaan, jolloin jo sitten herääkin aamuun. Mutta kyllä on ihanaa! Toivottavasti saa tuulettaa! Meillä esikoinen on hyvä nukkuja, mutta keskimmäinen tyttö heräili vuoden ikään tiuhaan. Kyllä oli joskus hermo kireällä. Kyllä yöuni on tärkeä, ja sen tietää vasta sitten, kun ei saa tarpeeksi unta. Kyllähän niillä katkonaisilla yöunilla elää kun on pakko, mutta ei se kivaa ole.

MUSTASUKKAISUUS. Moni on kirjoitellut isompien sisarusten mustasukkaisuudesta. Meilläkin tuota mustasukkaisuutta on esiintynyt, vaikka isommat ovat jo(!) 5 ja 6 (kohta 7). Kun vauva vie oman aikansa, niin heidän keskinäinen tappelunsa on lisääntynyt. Mutta kyllä se ajan mukaan tasaantuu, vaikka arki on kyllä raskasta, jos lapset ovat mustiksia. Tuntuu että itseltä palaa liian helposti pinna, vaikka kyllähän se on välillä jopa tarpeen (ei aina!). Minusta juuri hölmöä tässä kotiäitiydessä on se huonon omantunnon määrä, vaikka en todellakaan pyri olemaan täydellinen tai edes lähelle sitä, niin monena iltana mietin että olisin senkin voinut tehdä toisin! Kun käy töissä, niin pinna ei pala yhtä helposti, on se kumma. Mutta vaikka olenkin välillä vihainen, niin onhan se kotona oleva äiti silti lapsille aina mukava asia.

3 KK. Oletteko huomanneet että tässä 3 kuukauden tuntumassa selvää eroa entiseen? Minusta vauva tuntuu jo nyt niin erilaiselta kuin muutama viikko sitten: seurustelee, on valveilla enemmän, tiedostaa enemmän, ja on jo ihana iso pieni vauva. Näinkö se pikku-pikkuvauva-aika jo meni?

Pikkuodessa ja tytsy

Vierailija
26/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on väsyny äiti. meni ihan harakoille koko viime yö! kaikki alkoi erittäin lupaavati, kun illalla saatiin pikkumies nukkumaan JO 21.30! se on harvinaista herkkua, ku nyt viimeiset 2vkoa on ollu erittäin hankalia yöunille menon kanssa! en tajua mistä se voi johtua, kun aikaisemmin ei oo ollu mitään ongelmaa.. nooh, poju päättikin herätä 0.5h yöunien jälkeen - - ja ei millään nukahtanu kunnolla uudelleen. siis aina välillä oli nukahtamaisillaan jo, ni sitten säpsähti tai heilutti käsiään niin paljon, ettei rauhoittunutkaan.. loppujen lopuksi meillä NUKAHDETTIIN siis lopullisesti 02.30!!!!!!!!! (väsyttää vieläki)! silti herättiin normaaliin aikaan eli 9.00 ja 1 syötöllä.

nyt kysynki, et milloin teidän vauvanne nukkuvat viimeiset päiväunensa ennen yöunia? kuin pitkä väli siinä on? ja kuin paljon nukkuvat päivällä päikkäreitä? oon ihan ihmeissään, et mitä pitäis tehdä että saatais pikkumies nukkuun 21-22 aikoihin..

päivisin poju on tosi pirteä, aurinkoinen ja juttelevainen.. ja nukkuu yleensä päivisin kahdet 3h päikkärit ulkona.. herää siis viim18-18.30. eilenki illalla oli tosi väsynyt ja nukahti helposti silloin 21.30 mut sit yhtäkkiä heräs muka niin pirteenä..

nyt en jaksa kommentoida muiden kirjoituksia.. pitää mennä itse syömään ja syöttään ukkelia.

ter. väsynyt onelinen ja pikkumies vkon päästä 3kk

Vierailija
27/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepper: tuli heti mieleen tuosta pituuden mittaamisesta että kyllä se voi heitellä riippuen mittaajastakin. minusta se aina näyttää aika hankalalle operaatiolle saada raajat suoraksi ja luotettavaa lukemaa. todennäköisesti saatte sitten reilummat kasvulukemat ens kerralla =) ja ovathan nämä vauvat kovin yksilöllisiä ja kasvuspurtteja tulee eri aikoihin.

nyt varmaan nauratte mulle siellä mutta yritän saada vähän vauvan rytmiä käännettyä. on alkanut mennä meillä siten että vauva nukkuu ja nuokuskelee päiväsaikaan ja sitten piristyy iltaakohti ja puoleltaöin päästään nukkumaan. kyllähän tämä mulle muuten sopisi ihan hyvin mutta pikkukakkonen herää kumminkin jo seitsemän, puoli kahdeksan aikaan aamulla ja olen aivan unenpöppörössä ja tuntuu että täytyy juoda puoli litraa kahvia ennenkuin aamu tälle mammalle valkenee. jyös iltapäivisin on alkanut väsyttää aivan vietävästi!

on ollutkin helppoa nämä päivät taaperon kanssa kun vauva nukkuu ja ollaan voitu tehdä kaksisteen tai kolmisteen esikoinenkin mukaan luettuna kaikkea lukemista ja askartelujutskaa mutta nyt yritän tosissaan pitää vauvelia vähän enemmän hereillä jos mahdollista enkä anna iltapäiväunien mennä liian pitkäksi. katsotaan...

nyt on oikeesti pää niin sumea ettei jaksa enempiä.

jatketaan,

t.tuuli ja Elisa 23.8.

Vierailija
28/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen viestiä, joka katosi johonkin sivuston jumiutumisen vuoksi. Olipa kiva, kun minuakin eilen huhuiltiin. Jotkut ovat täällä mahdottoman hyviä muistamaan nimimerkkejä ja kommentoimaan toisten esittämiin kysymyksiin ja pohdintoihin. Itse olen kyllä ahkerasti kirjoittelua seurannut, mutta jotenkin viime viikkoina ollut niin paljon muuta mietittävää, ettei energia ole riittänyt kirjoittamiseen.

Katsotaan mihin juttuihin muistan kommentoida, kun oli niin paljon eri aiheita alkuviikonkin pinossa.

Meillä on edessä suuria muutoksia. Pitäisi pakata kimpsut ja kampsut ja muuttaa noin reilun 500 kilometrin päähän nykyisestä kodista. Muutto varmistui sunnuntaina, mutta on häilynyt taustalla jo useamman viikon. On aika paljon asioita hoidettavana ja surutyö alkanut, kun en millään tahtoisi muuttaa. Miehen työ sanelee...

Poika on kasvanut hyvin ja on mahdottoman helppohoitoinen. Tai kaikki on varmasti suhteellista, mutta vertaan rankkaan vauva-aikaan esikoisen kohdalla. Poika nyt 7 vko:n iässä 5470g(3640g) ja 61cm(52cm).

Meillä ei poika ole ollut muiden kuin minun ja isänsä hoidossa. Sukulaisiahan meillä ei ole lähistöllä eli isovanhemmat eivät ole päässet hoitamaan. Lisäksi mennään ihan minun rintojeni varassa eli pullo ei ole käytössä. Maidon pumppailu ei oikein ottanut onnistuakseen, joten pulloon opettaminen on jäänyt. En viitsi korviketta antaa, kun maitoa kuitenkin muuten riittää. En koe mitenkään ahdistavaksi, vaikka poika on minusta varsin riippuvainen. Näin pienen kanssa on minun mielestä kuitenkin niin helppo liiikkua. Ja olen aika kotihiiri ;)

Me ulkoillaan tuon esikoisen (2v5kk) vuoksi ihan tosi paljon ja harmittaa, kun nyt on satanut melkein viikon putkeen eikä niin kovin vähän. Aina ollaan ulos menty, mutta välillä on äiti ollut varsin jäässä kosteassa ja kylmässä ilmassa hyvistä sadekamppeista huolimatta. Keskimäärin ollaan ulkona 4-5 tuntia päivässä. Huomaan, että kirjat, piirtäminen, palapelit ym. ovat jääneet vähemmälle, kun ulkona on niin paljon kivaa tekemistä. Ei tarvitse keksiä väkisin.

Nyt heräsi esikoinen unilta... palaan

Velho78

Vierailija
29/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näin. nukkumaan illalla 20.30 nukahtaa 21.00-22.00 sitten syödään 1.30-4.00 aikaan. seuraavaksi aamulla puol7 tienoihin. sitten viiään sisko eskariin nukkuu siinä 8-9 sitten torkkuu 10-> pikkaset ja 12.00-14.00-14.30 nukkuu pitkät unet ja illalla ottaa 17.00-> pikku unet ja 18.30-> pikku unet noin. 30min max että meillä ei päivisin nukuta tollasii unia!. yleensä nuo torkkuilut on 5-30min pitusia.

Vierailija
30/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön yörytmi on ihan hyvä. Nukkumaan mennään n. klo 22 ja herätään yhden kerran klo 4-6. Tämän jälkeen nukutaan vielä n. 2 h. Tyttö ottaa vain yhdet pitkät päiväunet tämän jälkeen klo 12.-16. Sitten valvotaan yöhön asti.

Olen yrittänyt pitää meidän neitiä leikkimatolla, mutta aina tulee huutoa ja hirveä hepuli. Ei kertakaikkiaan siinä viihdy vaikka itse ja isä istutaan vieressä ja yritetään viihdyttää. Haluaa olla vain sylissä tai sitten köllötellä meidän sängyllä. Eikö olisi hyvä, että vauva olisi välilä myös lattialla? Miten tämä onnistuisi?

Meillä on myös nyrkki löytynyt ja se työnnetään joskus melkein kokonaan suuhun. Aluksi luulin, että se on nälän merkki, mutta ei kyllä aina ole.

PEPPER: tosi kurja neuvolakäynti. Kyllä ne mittaukset ovat välillä vähän niin ja näin eli älä huolestu. Tutun vauvakin mitattiin monta senttiä liian lyhyeksi. Meillä neuvolatäti sanoi, että mikäli vauva oksentaa rota-rokotteen tunnin sisällä on otettava uudelleen yhteyttä neuvolaan. Meillä kyllä pysyi sisällä.

KYSYMYS: olen kylvettänyt tyttöä pelkästään vedellä. Onko teillä ollut kylpyvedessä jotain vaahtoa ja käytättekö jotain pesuaineita vauvaa pestäessänne?

Valitettavasti en osaa ottaa kantaa mustasukkaisuus asiaan, sillä tämä on meidän ainoa lapsi.

Nyt äkkiä suihkuun ennen kuin tyttö herää.....

t. Lillefi ja Stella

Vierailija
31/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unista: Meillä nukutaan tasaisen epätasaisesti. Milloin nukkuu pitkään, milloin vaan pätkään ;) Eilen ja tänään nukkunut vaan pikkupätkiä. Yöllä onneksi koisaa suht hyvin. Nyt on mennyt yöunille 23-24 ja aamulla nukkuisi helposti 9 asti. Mutta se vaan ei onnistu kun on pakko herätä noiden isompien takia. Nyt olen keksinyt tehdä niin, että kun itse herään 7-7.30 niin laitan heti valot meidän makkariin, ja vähitellen vauva sitten heräilee itsekseen. Yritän saada hänet hereille ennen kahdeksaa, sitten valvoo ehkä tunnin verran ja näin ehdimme viimeistään yhdeksäksi hoitoon keskimmäisen kanssa. Yöllä syö 1-2 kertaa, tosin toissayönä söi 4 kertaa. onneksi olen itse aika vähillä unilla pärjäävä. Ainakin vielä. Yöunet on mulla sellaista 6 tunnin luokkaa jos hyvin käy. Viikonloppuna onneksi olen saanut nukkua yleensä 8-9 tuntia. Riippuu tietty siitä, että nukkuuko vauva.

Kylvetys: kylvetämme pelkässä vedessä, en käytä mitään pesuaineita. Veteen laitan vain vähän öljyä.

Jamssa+tytsy9vk

Vierailija
32/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ollaan pelkällä vedellä,mutta meiän neidillä on tukkaa sen verran et ostin sebamedia siihen että saa hiukset pestyä :)

Vierailija
33/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUUMU: juu ei sille mitään voi kun se hermo menee niin se vaan menee... Vaikka kuinka ois asennoitunu et en huuda ni minkäs teet. Pahimmat hetket on ne kun molemmat huutaa suoraa huutoo samaan aikaan.

KYLVETÄÄN ilman mitään ylimääräsiä öljyjä ja pesunesteitä, ei miusta tän ikänen tarvi ku korkeentaan hiuksiin jotain jos tukkaa on sen verran ettei muuten puhtaaksi lähde. Meillä tytöllä kans sen verta tukkaa että alkaa haista tosi nopeeta, mutta vedellä olen vielä sen pessy.

KUOLATAAN aivan liikaa :). Mutta ei näy hampaita, onneksi. Esikoinen sai ekat hampaansa 2,5kk iässä, tällä näyttäs olevan hieman hitaampi tahti.

RYTMIÄ ei ole löytyny, vaihtelee päivästä toiseen riippuen siitä miten vääntää mahaa jne. Välillä nukkuu tosi pitkää pätkää 4h ja sitten on taas näitä 5min nuokahduksia. Toivottavasti pikkuhiljaa alkas löytyy jotain säännönmukasuutta ni ois vähän helpompi suunnitella päivää. aika vauvan tahtisesti meillä eletään.

Vierailija
34/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ajattelin pistää kommentteja, kun tässä neitonen taas nukkuu.

Rytmistä vielä:

Tänään ei ole oikeastaan ollut päivällä hereillä kuin vajaa 2h! Meillä siis usein tuo päivärytmi vaihtelee (oikeastaan ei mitään rytmiä edes ole) ja eilen ei esimerkiksi sitten 15-> nukkunut juuri ollenkaan ja kävi yöunille klo 20 eli huominen on varmaan taas hereilläoloa. Yöt tosiaan menee ihan jees.

Kylvetyksestä:

Meillä pelkkää vettä ja hiuspehkolle tilkka shampoota. Hiuksia kun on ihan kiitettävästi. Esikoisen aikaan ei shampoota tarvittu, kun oli niin hennot hiukset.

mutta häviän Huuto.Net:iin vilkuileman vaaleanpunaista ;)

Vierailija
35/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vain kaikille!!

Joo en ole päässyt paljon kirjoittelemaan kun ei tuota konetta itselläni ole!

poikamme ristiäiset oli vk sitten ja nimeksi tuli oskari leevi Johannes.

2kk neuvolassa painoa oli 6,1kg ja pituutta 58,5cm..saas nähdä 2vkn päästä paljon on kasvettu,syödään ainakin ihan älytön!!jonakin iltana voi mennä 200-300ml!!

Rytmi meillä on vielä vähän hakusessa ja yökyöpeli taitaa muutenki vähän olla.yleensä yöunet on 00.30-11.00(välissä syötöt 6 ja 9 aikaan..)sit päikkärit 2-4 tuntia ja yleensä niille on 13aikaan päästy. mut nyt on pari iltaa menny hiukan aikaisemmin nukkuu..viime yö oli tällainen:22.30-2, 2.30-5, 5.30-8, 8.15-10.00 eli tosi vaikea..ja tunnin päikkärit on otettu että toivottavasti tänään mennää ajoissa nukkuu!!

Pari krt ollaan käyty baarissa ja oskari ollu mummilla hoidossa ja yhden yön oli kaveri jonku aikaa katsomassa,ei ole ku 2ihmistä joihin luottaa niin hyvin että uskaltaa hoitoon jättää ja tietää että pärjää..

Mekin käytettiin kuplatonia ja relaa alussa mut nyt lopetin noin viikko sitte ja ei ole kyllä tarvittu enää..

Nannia meillä syödään ja aamut menee tissillä vaikka ei sieltä paljon mitää enää tule¿oskari kuolaa kans jonku verran ja nyrkillä hinkkaa ikeniä,kyllähän ne hampaat siellä kutittaa vaikka ne ei sieltä vielä tulekaan!!

mutta nyt en ehdi enempää kirjoitella kun oskari kaipaa huomiota!!yritän ehtiä vielä illalla kirjoitta ku huomenna taas nettipimentoon=(

Vierailija
36/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ketuttaa. Kirjoittelen melko harvoin tänne ja just äsken kirjoittelin varmaan lähes puolisen tuntia, mutta kävin välillä imettämässä. Ja mitäs sitten tapahtuikaan. Kirjautumiseni oli mennyt umpeen ja teksti hävisi. Vastasin kysymyksiin. kommentoin ja kyselin teiltä, mutta nyt en jaksa enää tehdä sitä uudestaan...katsotaan huomenna paremmalla tuurilla ja ajalla.

Kauniita unia toivoittelee puppe ja Veera

Vierailija
37/70 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävimme jälkitarkastuksessa pojan kanssa. Lääkäri oli kummallinen, puhui mitä sattui... Olen jo alkanu tottumaa että neuvolassa on kaikenlaisia tapauksia lääkäreinä ja hoitsuinakin. Pitää vain pistää jutut toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Pojalla oli siis nyt ikää 6vk 2pv ja paino oli 5700, pituus 60 ja pää 39,8. Tarkastuksissa olimme kunnossa vaikka omituinen lääkäri tutkikin vauvaa pitkään, ihan kun olisi ollut pakko löytää jokin vika ja vaiva. Puheli jopa ääneen, että hän tässä kuuntelee onko sydänvikaa ja onko synnynnäistä kaihia ym... Onko teistä ok puhua tuommoisia äidille? Vauvalle lääkäri totesi, että en nyt kyllä tykkää kun et katso minuun päin (tutkiessaan silmiä) ja minun pitää kohta tarttua päästä kiinni jos et ala katsoa tänne ylös päin... :(

HOITOG; en ole vienyt hoitoon muille paitsi isin hoiviin jäänyt hetkeksi. En uskaltais jättää kenelle vain ja imetän, joten en voisikaan pitkiksi ajoiksi. Keru; samoja ajatuksia on ku sullakin anoppia koskien.. Äidille ja siskolle uskaltaisin jättää hoitoon, koska heillä paljon kokemusta pienistä lähiaikoina. En ois uskonu, että minäkin olen näin " korvaamaton mamma" mielestäni, että en millään jättäis hoitoon enkä voi olla erossa tuosta suloisesta nöpönenästä. Ikävä tulee jo välillä sen nukkuessa liian kauan! Heh. toisinaan toivois et nukkuis vähä.. ;)

Villa ja poju 6vk 3pv

Vierailija
38/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillefi: minä olen laittanut tytön kylpyveteen Natusanin baby-shampoota, jolla pitäisi olla rentouttava vaikutus. No, rentoutuksesta en tiedä, mutta shampoossa on ihana tuoksu ja saa paljon pulautteevan ja oksennukselle haisevan tytön tuoksumaan edes joskus hyvälle :).

RYTMEISTÄ: meillä on jonkinlainen rytmintapainen olemassa. Yöunille tyttö menee tällä hetkellä noin klo 20 ja uuteen aamuun herää 6.30. Ja yöhön mahtuu kaksi yösyöttöä, noin klo 1 ja 4.30. Tämä yöunirytmi sopii meille oikein hyvin, sillä esikoisella on samanlainen rytmi. Esikko tosin saattaa herätä aamulla jo ennen kuuttakin, niinkuin tänään.

Päiväunia tyttö nukkuu 3-4. Ensimmäinen pikku-uni (30 min) on noin tunti heräämisen jälkeen. Sitten noin 9.30-10 hän menee pidemmille unille ja nukkuu vaihtelevasti 2-3 h, joskus jopa 4 h. Seuraavat unille tyttö menee noin 15 - 15.30. Usein lähdemme esikoisen kanssa tuolloin ulkoilemaan ja tyttö nukkuu rattaissa tunnin puolitoista. Joskus saattaa tuolloin vetäistä parikin tuntia. Jos on nukkunut iltapäivällä vain tunnin, nukahtaa vielä viiden puoli kuuden aikoihin lyhyille unille (30 min), jos taas on nukkunut iltapäivällä pitkät unet, jää nuo lyhyet unet kokonaan väliin.

Täällä juuri ihmettelen, miten saisin aamun/päivän kaikista kivuttomimmin sujumaan. Mies ja esikoinen heräsivät tänään jo viideltä (mikä lie miehiä vaivaa) ja kahvinkeiton äänillään herättivät myös minut ja vauvan. Nyt esikko kärttää jo kuumeisesti ulospääsyä, vauva taas torkkuu pikku-unillaan. En voi muuta todeta, kuin että päivästä on tulossa toooosi pitkä. Mies häipyi töihin jo puoli seitsemän ja hyvä, jos seitsemältä saapuu kotiin. On kuulemma juuri nyt kova kiire töissä. Ehkä tässä eniten ärsyttää se, että mies on tehnyt koko viikon 12 h työpäiviä ja huomenna lähtee miesporukalla mökkeilemään. Kelpaisi tuo mökkeily minullekin.

huonotuulinen Pepper

Vierailija
39/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä meidänkin tyttö on selvästi muuttunut erilaiseksi kolmen kuun tultua täyteen. On enemmän hereillä ja seurustelee paljon ja tarkkaileen kiinnostuneena ympäristöään. Toisaalta on myös nyt vähän kärttyisempi ja saattaa pelästyä jotain yllättävää ääntä tai ilmiöitä. Iloisinta tässä muutoksessa on se, että tyttö viihtyy itsekseen jumppamatolla oikein hyvin, kun vielä pari viikkoa sitten halusi olla vain sylissä.

Vierailija
40/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kipan tuntuinen ilma ulkona. Aamusta tuli kiire kaivaa lapsille lämpösempää päälle. Nyt on kauhea röykkiö erikokoista haalaria, takkia ja kousua olkkarin lattialla. Kukakohan siivois pois.

Täällä on elämä ollut erittäin hektistä en oo kauheesti kerennyt koneelle tuleen. Nyt oli tultava kun tarvii maksaa laskuja. Ekaks oli kyllä tänne tultava.

Mies on siis tän viikon ollut kursilla. Tää mamma on aikas finaalissa. Pikku-ukollakin on ihan ihme rytmit ollut. yhtenä aamuna heräa jo viideltä kun normaalisti nukkuu seittemään. Ja sit sinä päivänä kun oli herännyt viideltä niin meni nukkuun vasta yhdeltä yöllä. No huomiseen iltapäivään kuin jaksais niin sit on mieskin kotona hetken. Menee perjantai iltana jo yö vuoroihin ja on koko viikonlopun yövuoroissa. Ehkä sitten seuraavana viikonloppuna sais nukkua aamusta pidempään.

Keskusteluista olen ihan ulkona. Täytyy pikaisesti selata viestit läpi. Pinot ovat kyllä olleet mahtavan mittaisia.

Kiinteistä. Meillä aloitellaan varmasti kiinteät ensimmäisten joukossa kun vaan tota ikää tulis hieman lisää. Meillä on yöt edelleen erittäin risaisia. Korviketta menee enenemässä määrin. puolitoista litraa vuorokauden aikana ja joskus muistan saaneeni ohjeen että jos menee yli litra niin on hyvä siirtyä kiinteisiin. Esikoinen sai kiineteitä 2,5kk nelonen ja vitonen viikon yli 2kk. Nelosen ja vitosen kohdalla ainakin kiinteitten aloitus toi helpotuksen öihin. Nelonen sai myöskin iltaisin velliä. Vitonen ei koskaan suostunut juomaan velliä.

Kuolaanista ei meillä ainakaan oo vielä esiintynyt. Muillekin on hampaat tullu reilusti yli puoli vuotiaana.

Kunkwatti: Meillä tutteli ainakin aiheutti enemmän vatsa vaivoja. Nannista ei oo tullut mitään. Sempperiä en kerennyt kokoileen kun nanni sopi. Tän kutosen kohdalla aloitin suoraa nannilla.

vauvan harrastuksista: Meillä vauva ei juurikaan mitään harrasta. Isompien touhuja seurailee ja srk:n avoimessa käydään. Lähinnä kylläkin noiden isompien kotona olevien takia. Mitään harrastusta ei olla ajateltu aloittaa.

hoitoon viemisestä. Meillä kun ei noita hoitajia ole isommille. anoppi kyllä vois mielellään hoitaa pikku-ukkoa jos vaan antaisin. isommat olis kiva antaa joskus hoitoon mutta eipä se niitä huoli. Oon ilkeä etten anna pikku-ukkoakaan kun ei ota muitakaan. Pikku-ukko on ollut tähän asti mulla aina mukana. Se on jo mulle lomaa että pääsen kauppaan kaksin pikku-ukon kanssa. Sen että oon nopeesti hakenut eskarilaisen eskarista menee sellanen vajaa puoli tuntia kun kävelee eskarille ja takaisin. sen ajan pikku-ukko on ollut isänsä kanssa kotona.

Meillä mies ei oo ollut mukana neuvolassa vaan ollut sen ajan toisten lasten kanssa kotona. Kivempi keskittyä neuvolassa lapsen asioihin kunnolla kun toiset ei oo pyörimässä ympärillä.

Kylvetyksestä. Tätä kutosta en on kylvettänyt enkä juurikaan käyttänyt mitään pesuainettakaan. kolmonen ja vitonen olivat kovia pulauttamaan ja se pulautuksen haju haisi mun nenään koko ajan niin pesin vauvat jollain natusanin vauvasaippualla et haju lähtee pois. Nimeen en sen tarkemmin muista.

Toisilla on vauvat nukkuvat mukavan mittaisia unia yöllä kumpa meilläkin mutta ei. rytmiä ei juurikaan ole muuten kuin että aamulla herää suunnillee samaan aikaan ja illalla menee samoihin aikooihin yö unille.

jaahas pikku-ukko heräs ja vitonenkin tossa huutoo " äiti äiti" " ysliin ysliin"

puuhis ja pikku-ukko 8vk