Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

25.10.2006 |

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ukkeli päikyillä, joten heti tänne vaan surffaan =)

Hoitog: Mä oon vienyt jo omalle äitille hoitoon pariinkin otteeseen, eka kerta oli varmaan alle kk:n ikäisenä. Syynä lähinnä se, kun hoitelen noita opiskelujuttuja tässä sivussa. Meillä poika syö tuttipullosta yhtä hyvin ku tissistä ja mulla tulee pumppaamalla kivasti maitoo, joten ei senkään suhteen ongelmaa. Lisäksi luotan äitiini täysin. En oo kokenut itseäni huonoksi äitiksi vaikka nytkin marraskuussa tulee ainakin vis hoitopäivää pikkuselle, kun on koulussa seminaareja yms. Mutta onneksi päivät ei veny kovin pitkään, ku mula myöhään alkaa ja mies voi lähteä aikaisemmin töistä. Miehen hoivissa tuo pikkuherra on harva se päivä, kun käyn yksin kaupassa tma. mutta sitä en ees laske hoitajaks, sehän on toinen huoltaja ja yhtälailla vastuunkantaja tosta pienestä. Ja haluan lisäks antaa isälle mahdollisuuden kehittää omanlaisen suhteen vauvaan ja omat hoitotavat, ilman et oon koko ajan ohjeistamassa. Että näin meillä mennään. Yhdyn kyllä tohon Villan kommenttiin että ikävä meinaa olla äitillä ja välillä myös silloin ku ukkeli on pitkillä päikyillä =)

Harrastukset: Me ruvetaan kans vauvaa-uintia harrastaan het ku päästään, eli ku kolme kk on täynnä ja ryhmästä vapautuu paikka. Luulen kyllä että uudet ryhmät alkaa vasta vuodenvaihteen jälkeen et menee sinne... Lisäks oon aatellut rohkastua ja mennä käymään paikallisessa perhekahvilassa, tutuistuis muihinkin ja sais jotain virikettä. Kastetilaisuudessa pappi kertoi seurakunnan kerhoista, niin ehkä mahdollisesti sinnekin vuodenvaihteen jälkeen, riippuen ajankohdasta.

Meillä kylvetään 2 krt viikossa ja en laita kylpyveteen mitään ylimäärästä.

Olikohan vielä jotain.. mä taidan lähtee lukee bb:n uusimmat tapahtumat. Heipat!

Ikarus ja Saku, 7 vko ja 5pvä.

Vierailija
42/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt vasta viestin läpi kun olin sen lähettänyt sen. Tulipa paljon kirjoitus virheitä. Toivottavasti silti joku ymmärtää mitä oon kirjoittanut. Yleensä luen viestin läpi ennenkuin lähetän sen. Nyt pelkäsin että se hukkuu bittiavaruuteen jos en lähetä kuin poistuin koneelta hakemaan pikku-ukkoa. Nyt pikku-ukko syö tässä sylissä ja vitonenkin rauhoittu kun kaadoin sille pyykkipojat lattialle.

Muistan itsekin lapsuudesta että äitin pyykkipojilla oli kiva leikkiä mikäköhän niissä niin kiehtoo. Sama kun äitillä oli iso purkki nappeja joilla oli kiva leikkiä.

Jaahas nyt on mentävä. Pikku-ukko joi pullonsa tyhjäksi. Toivotaan että viihtyy hetken lattialla puuhamaton päällä. Saan laitetta pyykit kuivuun ja kuorittua perunat isompien ruokaa varten.

puuhis edelleen ja pikku-ukko 8vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys, eilinen pitkä viesti hävisi bittiavaruuteen..

Pitkästa aikaa yrtitän kirjoitella, kun kerta kaipailtiin, yksikätisesti tälläkin kertaa ;)

Rytmit hukassa: illalla tyttöjä vaikea saada unille, eilenkin oli klo 23 ennenkuin molemmat oli unessa. Yöllä tytöt syö 2-4 kertaa, pahimmillaan siis 7-8 syöttöä yössä. Yleensä syövät yhtäaikaa, jolloin selviää kahdella pidemmällä herätyksellä yössä.

Ollaan nyt mummolassa hoidossa kun mies on työmatkalla. Onnerksi. Yöllä tytöt heräs samassa rytmissä syömään ja mummu kanniskeli toista imetyksen ajan. Tuplaimetystyyny ei mahtunut autoon mukaan eli yhtäaikainen imetys ei onnistunut :(

KYLPY: kylvetään kerran viikossa hoitoöljyn kera, tytöillä tosi kuiva iho. Suihkua ei olla kokeiltu.

NEUVOLA: Mies aina mukana neuvolassa, kahden kanssa yksin hankalaa.

JOULU: tullaan mummolaan, valmiille ruuille. Ja löytyy tytöille ja pojalle hoitoapuja kun on 6 innokasta aikuista apuna, mummu ja ukki ynnä eno ja täti puolisoineen.

KIINTEÄT: Vellit aloitellaan varmaan ensiviikon 3kk neuvolan jälkeen. Esikoisella kiinteät aloitettiin myös 3kk iässä, perunalla tosin ;)

HOITO: LUotan vauvat vanhempieni hoitoon, muutaman kerran jo olleet pari tuntia hoidossa heillä. Tänään taas jätän lapset heille ja suuntaan farkkukauppaan. Kaikki vanhat farkut roikkuu päällä, nyt -6kg lähtöpainosta.

ELOlle jaksamista kaksosarkeen! Mistä sen blogisi löytää?

Babybel ja tyttelit (huomenna 3kk ja tänään Ninnin eka nimipäivä :)

Vierailija
44/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli kiva herätä uuteen aamuun.. Hyvin nukutun yön jälkeen, ja ulkonaki oli kiva pikkupakkanen ja vähän luntakin! Oikein raikasta siis.

Eilen tuossa valittelin väsymystä risasen yön jälkeen, kun pikkumies meni toissayönä nukkuun 02.30 ja heräsi 09.00 (2syöttöä yön aikana vielä). Päivä meni hienosti.. Päikkärit nukuttiin 10-13 ja sit kahdet 1h päikkärit 15-18 välillä.. En anna enää pojun nukkua 18jälkeen, ko muuten en saa sitä ajoissa yöunille. No, meidän pikku-raksu nukahtikin yöunille JO 22.30!!! Heräsi tosin 1h päästä syömään vähän lisää, mut ei herännyt uudelleen! Yöllä kyllä syötiin usempaan otteeseen. IHANAA! Jospa tällainen rytmi saataisiin pysymään jatkossakin!

Yks syy mikä varmaan auttoi tähän oli se, et annoin illalla pullosta lisämaitoa 50ml omien tissien tyhjennysten jälkeen.. Siis meidän pikkumies oli syntyessään 3630g ja 49cm, mut 7vkon ikäisenä jo 6,3kg ja 56,5cm. Eli hurjasti on kasvanut pelkällä rintaruokinnalla. Toinen tarvii ruokaa sit enemmän!

No, nyt hyvillä mielin PIRTEÄNÄ ulkoilemaan.

Raikasta syyspäivää kaikille!

Onelinen ja pikku-raksu

Vierailija
45/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, yläkerrassa joku saakelin älykääpiö poraa jo toista päivää! Vähänkö ärsyttää. GRR.

Vauva kun nukkuu muutenkin taas niin huonosti, niin nyt toi hitsin pärinä vielä vaan vaikeuttaa unia. Nyt ollaan jo kolmatta päivää menossa taas niin, että tyttö nukkuu vaan mun sylissä tai vaunuissa. Tuntuu, että kaikki kikat on jo käytetty. Mä jo suunnittelin, että laitan kohta jonkun kirjan sen päälle kun se nukkuu, että kädet ei heiluis kun propellit ;D No, joo, huono vitsi, mutta oma selkä väsyy taas tähän kanniskeluun. Nyt tyttö nukkuu mahallaan mun polvien päällä.

VALVOTTAMINEN: ihan mielenkiinnosta kysyn, kun Onelinen tuossa mainitsi, että ei anna vauvan nukkua 18 jälkeen. Miten se onnistuu? Pystyttekö muut pitämään vauvaa hereillä? Meillä on kaikki lapset nukkuneet vielä näin pieninä ihan just silloin kun on nukuttanut. Jos mä yritän väkisin pitää hereillä tai herättää, niin siitä seuraava huuto on jotain ihan kammottavaa. Ei onnistu meillä. Eli jos jollain on jotain herättely / valvottamiskikkoja niin mielellään otan vastaan. Tosin, nyt tää on nukkunut taas vaan maksimissaan puolen tunnin päiväunia, joten eipä sitä nyt kauheesti enempää voi valvottaakaan.

Onko kukaan menossa kirjamessuille? Mä ajattelin käydä.

Jamssa + tytsy 9vk

Vierailija
46/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksoset käyvät nukkumaan noin klo 00.30. ja nukkuvat ekaan syöttäään 06:00:een ja heräävät päivään noin klo 9.30

Onko muita, joilla vauva ei nuku pitkiä päiväunia? Meillä nimittäin 2 h on ihan maksimi, ollaan sitten ulkona tai sisällä. Tuollaiset 4 tunnin päikkärit kuulostaisi hirmuhyvältä.

Babybel: Mun blogin nimi on Elämää suurempaa, löytyy blogilistalta ;)

Vierailija
47/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhapeten kirjoitusta oli todellakin hauska lukea. Huomaa että on kokenut lasten kanssa toimija. MItä kerroit aamustanne niin ymmärrystä varmasti riittää olemattomille kirjoitusvirheille.

Hallakselle tervetuloa joukkoon !

3 kk muutoksesta; todellakin on vaativampi kuin vastasyntyneenä, mutta niinhän sen varmasti kuuluu ollakin.

Velholle voimia muuttoruljanssiin. Muutto on aina rasittavaa ja varmasti vielä rasittavampaa kun pieni pitää myös hoitaa.

Kylvyssä käytämme hoitoöljyä kun on kuivaihoinen tyttö, aika hyvin pärjätäänkin sitten sillä.

T. Hanhikki ja tyttö

Vierailija
48/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mut meidän salaisuus 4h päikkäreihin on vaatetus! Siis tää penska nukkuu aivan älyttömissä toppatamineissa SISÄLLÄ, esikoinen nukku paljon vähemmällä varustuksella 20 asteen pakkasessa!! Juuh, neidolla on nytteki päällä sisävaattet, toppapuku, kypärämyssy, ohut pipo (toppahuppu siinä päällä), toppahanskat ja fleece töppöset ja koko komeus on sitten kantopussissa, eikä sillä ole edes hiki! Oltiin kerhossa ja tyttö nukku sisällä nois vaatteis, ei heränny, sit tultiin kotiin ja laitoin sen omaan sänkyyn tossa varustuksessa ajatuksena et kohta se herää, mut eipä herääkkään, siinä se on jo kaks tuntii koisannu (yhteensä siis jo 4h)!! Että näin meillä. Pitää yöksi tehdä nyt se unipussi jos se auttas sit noihin huonoihin öihin.... viimeyönä taas 5 syöttöä... argh.

Vierailija
49/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas viime päivinä saanut monta viestiä aikaiseksi :). Ja täällä taas. Esikoinen meni just nukkumaan, vauva jumppailee pylly pystyssä lattialla ja kohta pistän hänetkin nukkumaan.

Käytiin tänään Ikeassa, kun jotain oli pakko keksiä ja ulkona oli niin tylsä sää. Esikoinen tykkää käydä tuossa kaupassa, kun saa aina kassojen jälkeen hod dogin. Ihan hienosti meni, sain juuri ne tavarat jota lähdin hakemaankin. Lähinnä jouluvaloja.

JOULUSTA on tainnut olla puhetta. Me olemme omassa kodissa. Aattoaamuna äitini tulee aamupuurolle ja sitten iltapäivällä miehen vanhemmat sekä miehen ulkomailla asuva sisko perheineen tulevat meille ja jäävät yöksi. Eli ihana perhejoulu tulossa. Joulupukki tulee sitten jossain välissä ilahduttamaan 0,5, 2, 4 ja 6-vuotiaita :).

VAUVAN VALVOTTAMINEN. Minäkin kyllä pyrin siihen, ettei vauva nukkuisi enää klo 18 jälkeen. Ainoa tapa, jolla saadaan tyttö kahdeksalta nukkumaan. Yleensä tuo valvottaminen onnistuu helposti, sillä tyttö piristyy aina hoitopöydällä, kylvyssä tai jumppamatolla.

Nyt on taas mentävä.

Vierailija
50/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on ollut pahapaha. Kuten aiempinakin syksyinä, taidan elää taas niitä syysblues-päiviä. Viime vuonnakin ne ajoittuivat tähän lokakuulle. Väsyttää, kiukuttaa, ärsyttää ja mies saisi painua suolle jne...

PEPPERin viestistä olin lukevinani samoja ukot hiiteen-fiiliksiä kuin täälläkin on. Tänä aamunakin kun miehelle purin sydäntäni, nauroi tämä puhelimessa. Meillä on viikonloppuna poikien synttärit ja kaikessa kivuudessaankin ne teettää pikkasen hommaa. Silti mies ehtii miettiä autonrenkaita, ilmalämpöpumppuja ja kaikkea ei-niin-ajankohtaista (tai no, renkaat kyllä pitäis pian vaihtaa). Kaiken saa pyytää tekemään, omassa päässä ei raksuta mikään. JA vaikka pyytää, ei hän ole ehtinyt, muistanut, kuullut.

Ja mikä pahinta, kakkonen on taas täysin kiinni mussa ja sekös rassaa hermoa. Isi ei kelpaa kuin silloin, kun minä en ole kotona. Kakkonen on kuin minä luonteeltaan, täysin isänsä vastakohta, ja joskus kyllä huomaan miehen tahallaan toimivan lasta ärsyttävästi, josta seuraa, että poika juoksee helmoihini nurisemaan ja valittamaan. Kakkonen on muutenkin lapsistamme vaativin ja nyt niin hyvässä uhmaiässä. Mies vetäytyy auttamasta todeten " Ei tää mulla rauhotu, ei tää anna mun pukea, ei tää sitäjasitä" . Ja entistä enemmän pojasta tulee mammanpoika. Ja entistä enemmän mun pinna kiristyy...

Ja kaikkihan vaan kärjistyy, kun veto on veks. Kun taas saan omat ajatukset kasaan ja mielen paremmaksi, jaksan taas nämä nurinat ja nirinät sekä putkiaivomiehen toimintatavat paremmin. Ehkä huomenna on taas parempi päivä. Onneksi on juhlat lauantaina ja tupa täynnä ihania ihmisiä!

Tulen myöhemmin kommentoimaan ja juttelemaan aiheista, tämä oli puhtaasti omaa napaa.

Kiukku-Pumpuli ja pojat

Vierailija
51/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elo22: meillä nukutaan vaihtelevasti päikit. yleensä yhet 2h pihalla ja loppupäivä otetaan välillä torkkuja 5-30min.

jamssa:valvottamisesta/herättelystä,meillä ollaan iloisia kun herätetään mutta valvottaminen ei oikeen onnaa..kitisee ja raivoo kunnes nukahtaa..annan otella noita pikku torkkuja noiden 1 pitkien lisäks,mut iltasin yritän vähän seukkaa ettei 19.00 vielä unille mennä.

muuta: häslääkö muilla pulloa syövät vaavit? tuntuu ettei aina tiiä onko tuolla nälkä vai ei ku käsillä hipelee ja päätä nyittelee ja lotkuttaa jne?!

tänäänkin soit joskus 2.45 (lopetti) ja 5.40 alkoi ähinä ja kitinä,pistin tuttii ja muutaman kerran ja 7.00 lopetti syönnin. toi syö kauheen hitaasti pullosta,nautiskelee :D

k.h.p ja möhnis 6vkoa+1pvä

Vierailija
52/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArsinkin kun poikatrio vetelee sikeitä ;-)

HANHIKKI: Juu en ole Lahdesta, tosin Hämeestä kyllä kotoisin. Ajattelin vain, kun kerroit olevasi arka ajamaan pk-seudulla, että jos ajaisitkin vaikka meille tähän kehä3:n tuntumaan ja jatkettais yhtä matkaa tästä.

VALVOTTAMINEN/RYTMI: Mä yritän myös pitää eelin hereillä vikojen päikkyjen jälkeen, jotta saan 20 maissa yöunille helposti. Eelin rytmi on jo aika vakiintunut, vain jos olemme liikkeellä, saattaa uni vaihdella (nukkuu aina liikkeellä ollessa, on sitten kaukalossa, vaunusa, liinassa tai missä vaan). Eeli herää 8 maissa aamulla, nukkuu 9-10 välillä tirsat (30-60min), sitten valvotan puolillepäivin, että nukkuisi pitkät unet. Ja niinhän tuo nukkuukin (3-4h, joskus viisikin). Pitkien unien jälkeen on todella lyhyt valveillaolo, hyvä jos tuntia, kun Eeli taas menee vikoille tirsoille. Niiden kesto vaihtelee tuon pitkän pätkän mukaan. Jos on nukkunut vain 2h, saattaa iltatirsat olla 2-3h eli aika pitkät. Jos on nukkunut hyvin päivällä, riittää lyhyempikin uni. Joka tapauksessa illalla valvotaan sitten niin, että klo20 maissa laitan iltakylvyn jälkeen pojan sänkyyn tutin kanssa nukkumaan.

UNIPUSSIA olen minäkin ajatellut Eelille, viime yönkin nukkui makuupussissa, kun selkeesti siihen rauhoittuu parhaiten ja nukahtaa samointein.

HUHTI: Tervetuloa joukkoon! Katzu on sieltä samasta kaupungista kuin sinäkin. Missähän Katzu muuten lymyilee, HUHUILLAANPAS!

MANTSELLE ja KERTTUKASPERILLE voimia suruun! Olen ID-kourissa unohtanut teitä muistaa.

VELHO&TAMMIKUKKA&BABYBEL: Ihana kuulla teistäkin! Velholle voimia muuttoonn, varmasti rankkaa taas rakentaa koko sosiaaline piiri uudessa paikassa. Tammikukan esikoisen tilanne sai ihan sydämeni sykkyrälle, varmaan äitinä olet esikoisestasi huolissasi. Aika auttaa soputumaan uuden perheejäsenen tuloon. Voimia vaan teille! Babybelille voimia kaksosarkeen, kiva kun saat apua isovanhemmilta!

ELO: Mäkin etsin jo sun blogia vaan en löytänyt. Täytyy ottaa uus yritys.

PUUHIS: Olet kyllä rautainen nainen! Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleen, että minkähän takia se on juuri äiti/vaimo/nainen, joka tajuaa niitä talvikamppeita kaivaa esille. Taas valitusta miehestä, mutta tulipa meilläkin se aamu, kun mies kaivoi hanskojaan hyllystä. Ihan oletti, että ne on itekseen sinne varastosta hiipineet. TOTTAKAI minä olin ne ehtinyt jo sieltä hakea ja voi kuinka helppo ne vaan oli ottaa käyttöön.

TEEMU oli muuten mun " tekonimi" aikanaan, sillä äitini oli ihan varma, että ole poika (ennestään hänellä jo oli tyttö ja poika ja raskaus viittasi poikaan). Vaan eipä minusta Teemua tullut, jostain syystä. Tykkään kyllä nimestä!

Nyt en muista taas enempiä aiheita, enköhän ole jo tolkuttomasti vienytkin palstatilaa.

Pumpuli taas, nyt jo pikkasen paremmalla mielellä

Vierailija
53/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen aktivoituu taas pitkästä aikaa:)

Olispa ollu ihana päästä tapaamiseen, mutta täältä kaukaa se ei ole ihan niin helppoa eikä edullista:/ Multa ja vauvalta ois lentoliput maksanu yli 200¿ ja kun ois pitäny ottaa myös esikoinen mukaan niin summa ois ollu jo yli 300¿+lentoasemalta Helsingin keskustaan ja takaisin, syömiset jne. Ei ois persaus kestänyt...

Joulusta: Ollaan omassa uudessa kodissa oman perheen kesken. Tapaninpäivänä juhlitaan esikoisen 3v. synttäreitä ja sillon tulee vieraita.

Rytmistä: Meillä heräillään aamulla 8 aikaan, sitten tyttö ottaa ½ tunnin nokoset. 10-10.30 suuntaamme ulos ja vauva syötetään hyvin ja topataan vaunuihin nukkumaan. Esikoisen kanssa touhuamme 1½-2 tuntia ulkona ja sitten sisälle lounastamaan. Vauva jatkaa parvekkeella uniaan, heräilee n. klo 14.

Valvoskelua, syömistä, vaipanvaihtoa, jutustelua ja sitten taas puolen tunnin-tunnin nokoset, noin klo 15.30 nukahtaa. 17.30 hipsimme pihalle ja tylleröinen nukkuu yleensä klo 19. saakka. Iltapesut, jumppatuokio, seurustelua ja tankkaus yötä varten. Pikkupirpana on unessa viim. klo 20.30. Eilenkin jo heti klo 20 jälkeen simahtivat molemmat lapsoset.

Eka herätys syömään 01 aikoihin, sitten puoli neljän maissa ja kuuden kieppeillä seuraavan kerran. Nyt yhtenän yönä tankkas kovasti, oisko syöny 5 kertaa ja sillon edellisenä iltana annoin pakkasesta sulatettua äidinmaitoa 80ml kun tyttö vain itki ja itki, oli rinnalla, itki taas ja raivostui hiiteensä. Kun söi tuon annoksen niin nukahti hetken päästä tyytyväisenä. Pumppasin sitten vielä yön varten maitoa mutta ne sia pakastaa. Pulloon on turvauduttu 2 kertaa just tuollaisissa tilanteissa kun toisella on nälkä ja itkettää eikä rinnasta tunnu tulevan just sillon tarpeeksi.

Nyt ikää on siis 2½kk ja eilen saatiin ekat naurut, hymyillythän tämä on koko ajan. Nauraa hekotteli ääneen väsyksissä kun hassuttelin syönnin päälle. Esikoinenkin nousi vielä sängystään katsomaan " kun vauva nauraa" :)

Fysioterapiassa ollaan kuljettu nyt kerran viikossa niskajäykkyyden ja pään virheasennon vuoksi. Nyt on alkanut huomaamaan eron ja pää kääntyy välissä jo omatoimisesti vasemmalle eikä hartiat ja niska ole enää niin jäykkänä kuin aiemmin. Vauvauintia suositeltiin aloitettavaksi kuntoutusmielessä. Olisimme varmaan muutenkin aloittaneet, mutta nyt vahvistui tuo ajatus entisestään!

Mustasukkaisuus: Esikoinen on välissä mustasukkainen, mutta ei kohtele vauvaa huonosti vaan enemmänkin koittaa läpsiä minua tai isäänsä. Vauvalta saattaa joskus napata tutin tai viedä lelun, mutta ihan on kestäny jättää keskenään kun laitan ruokaa ja vauva lattialla tai sängyllä. Aino osaa varoa ja huolehtii vauvalle tuttia ja lelua.

Joskus esikoisen ilme on tositosi surullinen kun imetän ja joudun sanomaan ettei äiti just nyt voi tulla kaveriksi. Alakuloiset silmät katsoa tapittaa suoraan kohti ja tyttö nielee kyyneleitä. Sitten puhkeaa itkuun kun sanon että tule siksi aikaa äidin viereen että vauva on syönyt ja pidä vaikka äitiä kädestä. Hän kietoo kädet kaulaan ja antaa suukon.

Mustasukkaisuutta osoitetaan myös itkemällä, riehumalla ja huutamalla tai esim. piirtämällä kynällä lattiaan. Aino kyllä mielellään auttaa vauvan hoidossa, tuo vaippaa ja harsoa, huolehtii vauvalle rasvaa ja napittaa bodyn napit, juttelee Martalle " niin, sinähän juttelet" ja esim. jos on vessassa ja Martta alkaa kitisemään niin Aino huutaa potalta " Marttaaaaa...ootappa pieni hetki niin Aino täältä tulee auttamaan. Minä ensin rauhassa vähän kakkailen ja sitten tulen sinua lohduttamaan" :) Ihanan pikkuvanha tapaus siis!

Koitan aina kiinnittää ekstrapaljon huomiota esikoiseen kun Martta nukkuu. Piirretään, askarrellaan, luetaan kirjoja tai laitetaan yhdessä ruokaa. Nyt on kiinnostunut kirjaimista niin ollaan opeteltu aakkosia. Tunnistaa jo suurimman osan kirjaimista ja tutkii kaupassa käydessä mitä kirjaimia missäkin paketissa on. Yks päivä tuumi että " siellä ulkona parkkipaikalla oli P niinkuin pappa" . No olihan siellä, parkkipaikan kyltissä:)

Halin ja pussaan paljon ja koitan muistaa sanoa monta kertaa päivässä kuinka tärkeä hän on ja kehua kun tekee juttuja hienosti ja on sievästi. Toisinaan kärähtää käämit ja karjun naama punaisena kitapurjeet vilkkuen, mutta tyttö tuumaa tyynesti: " sinä älä äiti määräile minua, nyt loppu huutaminen tai minä suutun sulle" =) Eli on ainakin kuunnellut mitä hälle olen puhunut/huutanut. Yleensä koitan laskea kymmeneen ja sitten selittää sievästi miksi äiti ei tykkää että huudetaan/kiljutaan tms. Isä kun tulee töistä niin tyttö kipaisee ovelle ja huonona päivänä " tunnustaa" heti oven avauduttua että " mä olen täällä vaan mäykyny koko päivän" , hyvänä päivänä sitten kertoo mitä kivaa on ollut.

Onkos täällä muuten Pohjoisesta/ Oulunläänistä muita kuin minä? Tildamaria ainakin on myös, mutta entäs muita? Tavataanko joskus jossain?

Aktiivisesti luen viestit aina, mutta usein ei tule kommentoitua mitenkään. Kun tuntuu että olette jo keskenään niin tuttuja, mutta sama kai se sille:) voihan tuota omiakin kuulumisia laitella useemmin.

Delfine, Aino 2v10kk ja Martta 2½kk

p.s. Nyt just Aino tuumii (heräsi just päikkäreiltä) että " äitiiii, minä vähän kiusaan tässä Marttaa" . Tarkoittaa siis että hän halii ja pussaa niin että tukkansa menee vauvan silmille ja suuhun ja se ärsyttää Marttaa suunnattomasti. Ja tuo on siis emmosta tahallista...kääntää oikeen ne hiukset niin että menee vauvan kasvoille. Muuten saa halia ja pussata niin paljon kuin lystää. Kiusa se on pieninkin kiusa vai miten se menikään...

Vierailija
54/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo miehet sitten osaa! Meillä tällä hetkellä seesteinen tila siinä mielessä, että sanattomalla sopimuksella mies hoitelee iltaisin ja öisin pojan ja minä taas vauvan. Paljon ei kahdenkeskistä aikaa jääkään ja jos on, minä hommailen kotitöitä ja mies pelaa tietsikalla lasten nukkuessa. Ettäs näin. Huoh, kai ne kotityöt voisi odottaa, mutta mua niin rassaa tuo epäjärjestys ja sit koko ajan miettisin, että ne pitäisi hoitaa, kosa ei kukaan muukaan niitä tee eivätkä itsestään hoidu.

Myös täällä lievää alakuloa ja kiukkua ilmassa näin syksyn tullen. Mulla on itse asiassa ihan kamala morkkis just nyt. Huusin pojalle varmaan tunnin, että menis nukkumaan ja lopulta aika väkisin selätin sänkyyn ja sammuikin pienen huudon jälkeen. toi kitarisojen näyttäminen vaan risoo nyt :( Klo 14 täytyy tuo käydä sit herättelemässä eikä välttämättä heräkään niin aurinkoisena... Nyt kuitenkin ajattelin aina yrittää laskea kymmeneen ennen kuin taas päässäni kilahtaa ja volyyminappula kääntyy kaakkoon.

Nyt aloin hiukan huolestua, kun meidän neiti nukkuu toista päivää peräkkäin ihan kamalasti. On aina nukkunut paljon, mutta nyt on oikeasti tänäänkin ollut ehkä 30min hereillä vaipanvaihtojen aikaan. Sit alkaa huuto, jos ei pääse takaisin jatkamaan uniaan. Ruokaa menee harvemmin kuin ennen ja siitäkin tulee pukluina paljon ulos. Onko kellään kokemusta/tietoa moisesta? Huomenna soitan neuvolaan, jos vielä jatkuu. Keltaisuutta en kyllä ole huomannut, kun olen lukenut, että silloinkin vauva nukkuu paljon.

No mutta, vielä on hetki ennen herättelyjä, joten käyn laittamassa pyykkikoneen pyörimään.

Air+lapsoset

Vierailija
55/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hetki omaa aikaa, esikoinen huoneessaan yrittämässä päikkäreille nukahtamista ja poika nukkuu vaunuissaan. Siivota ja pyykätä pitäis kyllä, mutta ensin piti päästä koneelle rentoutumaan :-)

Ollaan tälläviikolla päästy ulkoilemaan vasta puol yhdentoista aikoihin ja puistot ammottaneet tyhjyyttään. Tytön kannalta kurjaa, kun niin hyvin viihtyy muiden lasten seurassa. Täällä syyslomaviikko, joten perhekerho ja tytön muskari myös lomilla..

Rytmistä: Meillä poika menee yöunille n. klo 21 ja yöllä syö 1-2 krt. Herää uuteen päivään n. klo 8. Nukkuu pienet unet noin tunti heräämisestä ja käy pitemmille unille (n.3h) klo 11 aikoihin. Nukkuu vielä parit lyhyet unet ennen yöunia.

Tarkoitus oli kommentoida paria muutakin asiaa, mutta kutsu käy. Esikko ei sitten nukahtanutkaan ja itkuhälyttimestäkin kuuluu vikinää!

Mukavaa päivää kaikille!!

Vierailija
56/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan siis 7vko ja 1pvä ;) menee jo sekasin..

Vierailija
57/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulille ja muille syksyn masentamille tsemppiä. Tänne pohjoiseen satoi jo lumi, joten ei ole enää niin pimeää ja synkkään, mutta jonkinlaista bluesia täälläkin havaittavissa. DELFINE kyselikin onko muita pohjosesta, minäkin huhuilin samaa asiaa pari päivää sitten. Minöä olen siis kans Oulun läänistä. Voitais joskus yhessä körötellä autolla tonne hesaan tapamiseen??

Jep, eli ukko risoo täälläkin. Just toi, ettei mitään voi itse ajatella ja älytä vaan kaikki pitää rautalangasta vääntää. Esimerkiksi semmonen asia, ku oon ollut nyt flunssassa ja sanoin miehelle, että tällä viikolla saat sinä huolehtia koiran ulkoiluttamisen.. Ja joka helkutin päivä se että koira pitää viedä pihalle on aina yhtä suuri yllätys... Sitten vastentahtosesti huokaisten lähtee koiraa käyttään. Samoten mua risoo se, kun aina tehään vaan yks asia kerralla, ja vauvan kans ei voi mitään hommia tehä. Samaan aikaan se kuitenkin olettaa, että sen työpäivän aikana täällä on siivottua ja ruuat laitettu vaikka onkin vauva.. eli mun pitää handlata hommat vauvan kans, sen ei.. GRR!!! No se siitä valituksesta. Niin vielä Delfine, piristi toi sun kirjoitus, ihania kommentteja teidän pikkuneitillä =) Mut mä meen nyt....

Ikke ja vaavi

Vierailija
58/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pannuttaa vatkaa noita vaunuja..saa 5min välein mennä en tiiä oisko jo nälkä vai mikä mut tietää että rutisee sitten väsyä jos ei nuku nytte niitä pitkiä :S just kun saa peffan penkille ja kupin käteen alkaa huuto..

Vierailija
59/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy on tokilla kunnon päikkäreillään ja jostain syystä minuutin välein saa käydä laittamassa tuttia suuhun. Äsken tosin tilannetta helpotti se, että vetäisin rattaat ulkoa eteiseen eli olisikohan neidille tullut ulkona kylmä. Joku täällä kirjoittikin, että pitkien unien salaisuus on nukuttaa vauvaa toppapuku päällä sisätiloissa. Meillä toimii aivan sama juttu. Olisivatkohan nämä kesävauvat niin lämmön ystäviä, että hermostuvat ulkona viileässä säässä??!...

k.h.p:

kyllä pannuttaa vatkaa noita vaunuja..saa 5min välein mennä en tiiä oisko jo nälkä vai mikä mut tietää että rutisee sitten väsyä jos ei nuku nytte niitä pitkiä :S just kun saa peffan penkille ja kupin käteen alkaa huuto..

Vierailija
60/70 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli: tutulta kuulosti purkauksesi. Meillä oli vastaava tilanne tossa ristiäispäivänä. Aamulla kaikki oli kaaosta. kakut tekemättä. aloin niitä siinä aamusta tekeen. Teemu onneks nukkui sain kakut valmiiksi. Piti hakea varastosta vanha pöytä kastepöydäksi. Mies kävi sitä kattomassa ei mukamas löytänyt. Mä löysin heti. Isommat tappelivat koko ajan. Pinna rupes uhkaavasti kiristyä. Sit oli jo Teemulla nälkä. Luin samalla teidän kirjoituksia kun syötin Teemua pullosta. Samalla luettelin kaikki mitä pitää vielä tehdä. Mies ei ollut kuulevinaan. Menin vaihtamaan Teemun vaipan silläkös välillä mies valtasi koneen ja rupes pelaan jotain sotapeliä. Laitoin Teemun sitteriin katselemaan maailman menoa ja menin laittaan keittiöö kuntoon. Mies vaan pelaa. Sit räjähdin, Se ei ollut kaunista kuunneltavaa. Mies perusteli omaa pelaamista että olinhan mäkin koneella joo MUTTA syötin samalla Teemua. Se on sama vaikka kattoisin telkkaa Teemu on syöteetävä. Lähdin ovet paukkuen ulos viemään roskiksia ja vetään henkeä. Mies oli sillä välin tajunnut tarttua imuriin ja saatiin kaikki kuntoon ennen vieraiden tuloa. Onneksi. ja ristiäiset saatiin pidettyä onnistuneesti. Purkauksen jälkeen mieskin on tehnyt oman osansa. Mulla kun sattuu vielä usein oleen marttyyrin vikaa ja teen kaikki itse.

Nyt kun mies on ollut tän viikon pois olen saanut tehtyä kaikki rästiin jääneet hommat. Varsin pyykki vuori joka mökki reissulla syntyi on selvitetty. Kaikki pyykit on silitetty. Täksi illaksi jäi yksi koneellinen. Siinä ei kauaa nokka tuhise. Äsken korjasin ompelukoneen pois sain korjattua kaikki korjausta vaativat vaatteet. sain jopa imuroitua.

Tämän mahdollisti se että vitonen nukkui päiväunia ja Teemukin viihtyi lattialla. Nelonen sitä viihdytti samalla kun katsoi videota. Eskarilaista ei tarvinut hakea eskarista kun meni sieltä suoraa kaverilleen ja hänen vanhemmat tuovat pojan sitten iltaruuaksi kotiin. Koululaiset tulevat kohta kotiin pääsivät kahdelta molemmat koulusta. Hoitotyttö on ollut kipeä tän viikon.

Ihanaa kun Teemukin viihtyy enempi lattialla ettei koko ajan tarvii pitää sylissä tai liinassa. Kunhan nukkuis vielä noita vähän pidempiä päiväunia.

Jos mä olisin ollut poika musta olis tullut Saku Petteri ja tätä nimeä kyllä Teemulle mietittiin mutta Meillä on jo Satu niin se oli ollut liian samanlainen nimi menee sekaisin.

Jaahas josko sitten menis kuunteleen koululaisten juttuja saapuivat juuri ovesta sisään. Kaverini olis tulossa vielä illalla käymään lastensa kanssa.

puuhis ja Teemu 8vk