Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmilla muutto ja soittivat, että pitää tulla katsomaan haluanko jotain..

Vierailija
17.08.2022 |

Soittivat myöhään illalla asiasta ja aluksi kieltäydyin todeten etten tarvitse mitään. Vaatimalla vaativat, että tulisin heti huomenna paikanpäälle katsomaan. Suostuin pitkin hampain kun muistelin, että siellä voisi joku lamppu tai matto olla, jonka voisin ottaa. Kun saavuin paikalle isä (80v) oli katsonut minulle valmiiksi sellaista jonka VOIN SAADA. Tätä korostettiin. Pienessä pahvilaatikossa oli vanhoja satunnaisia ruuveja, jotka oli kerännyt jostain, varsi-imuri ilman laturia ja muutama käytetty pensseli. Tässä kaikki. Suutuin tästä todella. Heillä on talo täynnä arvotavaraa, ovat hyvin varakkaita ja tämä tuntui suorastaan ve etuilulta. Lähdin pois sanomatta mitään.

Jälkeenpäin pohdin mikä tässä oli tarkoitus, että illalla soitetaan ja vaaditaan paikalle ja tarjotaan roskaa? Onko kellään käynyt vastaavaa? Yritän ymmärtää, mutta suututtaa.

Kommentit (191)

Vierailija
101/191 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tiedostava nykysukupolvi ei enää hilloa tavaraa. Uutta se olla pitää. 

Boomer ja kun viisi sohvaa ei riitä. Käytettynähän ihmiset nykyisin ostaa aika ison osan tavaroista. Ei se ettei jonkun kasarisohvat ole mieleisiä tarkoita sitä että kaiken pitäisi olla uutta. Mulla esim ei ole yhtäkään 1950-l jälkeen rakennettua huonekalua. Ei mulle silti mikä tahansa käy.

Vierailija
102/191 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaa jo kaiken tarpeellisen, miksi pitäisi änkeä nurkat täyteen muiden ryönää? Ihanko vain siksi, että se toinen käskee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/191 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakee, ostakee

Halapoo, ee tuu kalliiks

kannattaa ostoo vaekka joka vuos

Elekee siästäkö, ei lopu, tulloo uutta aena tilalle

OSTAKKEE

OSTAKKEEEEEEEEEEEEEEEE

Vierailija
104/191 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin kiittämättömältä, ettet olisi ansainnut noitakaan mitä oli tarjolla.

Vierailija
105/191 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer ja kun viisi sohvaa ei riitä. Käytettynähän ihmiset nykyisin ostaa aika ison osan tavaroista. Ei se ettei jonkun kasarisohvat ole mieleisiä tarkoita sitä että kaiken pitäisi olla uutta. Mulla esim ei ole yhtäkään 1950-l jälkeen rakennettua huonekalua. Ei mulle silti mikä tahansa käy.

Kasari on tulevaisuuden antiikki,

mut uuniin vaan...................

etenkin boomerien perinnöt ;p

Vierailija
106/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei MULLE mikä tahansa käy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä noin tunteisiin se, ettei joku halua homeista sohvaa tai rikkinäistä hyllyä vaikka siitä saisi ihan "laittamalla hyvän"

Kai niiden vanhempien asuntoonkin sitten saa roudata mitä sattuu tavaraa? Vai onko tämä vain yksipuolinen oikeus?

Vierailija
107/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko rojukeskustelu lopettaa?

Ap, sanot, ettei vanhempasi ole ennen olleet tuollaisia vaan mukavia? Heidät pitäisi saada lääkärille, mieluiten jollekin geriatrille. Sun pitäis ennakolta kertoa tuokin episodi sille lekurille ja hän voisi hoitaa heitä sen mukaan. Mutta mitenkäs sen teet? On vaikeampaa kuin rojujen roskiin laitto!

Vierailija
108/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi provo vanhusten haukkumiseen.

Vierailija
109/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että toinen vanhemmista olisi valmis luopumaan ja toinen taas haluaa pitää kaiken ja siksi sitä annettavaa ei ollutkaan? Siellä on riidelty ennen sun tuloa ja päätetty että ei senkään anneta mitään.

Monesti pariskunnasta toinen on hamsteri ja toinen haluaisi luopua kaikesta tarpeettomasti.

Kannatan ajatusta että ottaa romut vastaan iloisena ja heittää ne sitten itse roskiin. On ne kuitenkin jossain vaiheessa mahdollisesti omalla Kontiola ja kaikki mikä on pois helpottaa asiaa.

Miettii valmiiksi muutaman valkoisen valheen siltä varalta että niitä kysellään. Meni rikki, on mökillä, on lainassa..

Vierailija
110/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän joillain on tuollaiset kyykyttävät vanhemmat. Ei katso ikää, myös vanhana voi olla ikävä.

Vierailija
111/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän joillain on tuollaiset kyykyttävät vanhemmat. Ei katso ikää, myös vanhana voi olla ikävä.

Jep. Kyllä mun vanhemmat on aina olleet tuollaisia.

Vierailija
112/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sellaisia muovisia mansikkahillotörppöjä. Olivat ihan pestyjä, kansineen. 

Vierailija
113/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että ap:lta oli suuri uhraus edes viitsiä käydä vanhempien luona

Vierailija
114/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin lapselliselta tuntuu tuo aloitus olevan. Luulisi, ettei ap ole mikään kaksikymppinen, jos isä on 80v.

Vierailija
115/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei MULLE mikä tahansa käy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä noin tunteisiin se, ettei joku halua homeista sohvaa tai rikkinäistä hyllyä vaikka siitä saisi ihan "laittamalla hyvän"

Kai niiden vanhempien asuntoonkin sitten saa roudata mitä sattuu tavaraa? Vai onko tämä vain yksipuolinen oikeus?

Tämä on joku vanhempien yksinoikeus, että roskistakin pitää olla kiitollinen. En edes kehtaisi mitään alle uuden veroista kellekkään tarjota saati että loukkaantuisin jos ei haluta. 

Vierailija
116/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla että toinen vanhemmista olisi valmis luopumaan ja toinen taas haluaa pitää kaiken ja siksi sitä annettavaa ei ollutkaan? Siellä on riidelty ennen sun tuloa ja päätetty että ei senkään anneta mitään.

Monesti pariskunnasta toinen on hamsteri ja toinen haluaisi luopua kaikesta tarpeettomasti.

Kannatan ajatusta että ottaa romut vastaan iloisena ja heittää ne sitten itse roskiin. On ne kuitenkin jossain vaiheessa mahdollisesti omalla Kontiola ja kaikki mikä on pois helpottaa asiaa.

Miettii valmiiksi muutaman valkoisen valheen siltä varalta että niitä kysellään. Meni rikki, on mökillä, on lainassa..

Tätä mietin itsekin, että eivät ole päässeet sopuun mitä voidaan antaa. Voi olla esimerkiksi niin, että toiselle joku on täysin turha ja toiselle taas se on tärkeä ja eivät sitä tienneet tai osanneet kommunikoida. Mutta kyllä silti tuon täysin roskan antaminen on törkeää. Ap sanoi että ovat varakkaita ja talossa tavaraa yllin kyllin, joten varmaan joku ehjä juttukin olisi voinut löytyä tai sitten olisivat voineet olla ihan rehellisiä ja soittaa ap:lle että hei ei ollakkaan vielä saatu päätettyä mistä hankkiudutaan eroon, tule myöhemmin. 

Vierailija
117/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta mun lapsuudenkodin ullakolla on laatikko, johon oli jo 80-luvulla merkitty "Huonoja pipoja". Siis HUONOJA jo silloin, ja silti säästetty vintillä :D :D :D Aina muutaman vuoden välein talven tullen isäni soittaa ja kysyy, olisiko meidän lapsilla pipoille tarvetta...! Ei ole, eikä tule.

Vierailija
118/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Meille valmistui uusi omakotitalo keväällä.

Täysin avaimet käteen talopaketti, siivous ja muuttokin ulkoistettu ammattilaisille.

Kaikki huonekalut sun muut uusia ja nimenomaan kyseiseen asuntoon hankittuja, harkittuja ja mitoitettuja.

Se on uskomaton määrä vanhaa romua, mitä molempien vanhemmat kuitenkin jatkuvasti tarjoavat,

"tulkaa hakemaan meidän vanha mikro ja korit vaatekaapista niin ei tartte kaikkea ostaa uutena kun on niin paljon rahanmenoa teillä".

"Meillä on autotallin ylisillä remontista jäänyttä jalkalistaa, teillä on varmasti sille käyttöä"

Eivät ymmärrä sitä, että uuden talon pointti meille on nimenomaan se, että kerrankin kaikki on uutta.

Ja toisekseen, vaikka talo on lainarahalla tehty, on budjetti sen verran järkevästi tuloihin mitoitettu, ettei tarvitse rahan vuoksi ottaa sitä 10v vanhaa Gigantin tarjousmikroa meidän yksilöllisten toiveiden mukaan tehtyyn designkeittiöön.

Eivät ehkä ymmärrä että uuden talon pointti on teille tuo, he itse ajattelevat asiaa eri tavoin ja muistelevat ehkä sitä millaista oli itse rakentaa/muuttaa isompaan taloon. Ja vielä nykyäänkin on niitä rakentajia joille apu kelpaa. En minä näe väärää siinä että tarjoaa, toki jos on sanottu eivätkä usko, tai jos loukkaantuvat kieltäytymisestä niin se on eri asia.

Vierailija
119/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin vanhoja olet sinäkin jo vanha. Miksi he eivät nuku ajoissa?Mites heidän terveyden tila? Jos on muistisairautta 1 ruuvikin on hyvin tärke ja arvokas.

Nuku ajoissa? Anteeksi mitä.. kyllä vanhuskin voi olla iltavirkku

Vierailija
120/191 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan kaikille jotka kärsii sukunsa tavaroista että laitatte ne kylmästi myyntiin, roskiin tai kiertoon. Itseään ja kotiaan kannattaa arvostaa sen verran, ettei siitä tule toisten roskakori. 

En jaksa kuunnella loppuelämääni kiukuttelua siitä tavaran hävittämisestä. Ja en sitten taas tahdo myöskään eroon perheestäni. Mikä olisi todennäköinen lopputulos jos heittäisi tavarat vain pois.

Sanot että varkaus kävi ja sait vakuutusrahat ja katsot kun haaskat vaatii osansa. 

No se siinä varmaan kävisi. Äkkiä olisivat kaikki kalusteet olleetkin kaikkien muiden omaisuutta ja sitten saisin vielä kaiken päälle maksaa.

Ja tällaisista vanhemmista et halua eroon. Mikä sua vaivaa. Ihme, että olet suhteessa. Ei taida kumppanikaan ihan täysillä käydä.

Ihan kynnysmatto. Eikö tuo ole hankala asetelma elää, kun kaikki pyyhkii kuraset kenkänsä suhun ja sun reaktion on - ei mikään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän